


Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения,ремонти
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
Пробвай с друг датчик.А този от големия радиатор нямало ли го е или си сложил твоя понеже си сигурен,че бачка?Само с пуснат климатик ли прави тая мизерия работейки на място?
- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
Аз не разбрах кога загрява.При пуснат климатик ли става това или без климатик?По принцип с пускането на климатика и перката трябва да се включи веднага,дори и колата да е студена.При мене поне е така и не виждам как колата ще загрее,а и при мене се включва перката директно на втора степен.
Ако не ти се включва перката веднага с него, търси там проблема.
Ако не ти се включва перката веднага с него, търси там проблема.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
Bai Sando написа:Пробвай с друг датчик.А този от големия радиатор нямало ли го е или си сложил твоя понеже си сигурен,че бачка?Само с пуснат климатик ли прави тая мизерия работейки на място?
датчиците за голям и малък радиатор са еднакви - говоря за тези които са с триъгълно разположение на пиновете и 2 степени
температурните им индекси и номерата съвпадат - имам датчика който дойде с частите утре ще пробвам с него - но нямам големи надежди
с или без климатик колата вдига нивото на антифриза и започва да го изхвърля - едва тогава се включва перката на първа степен

утре пробвам с другия датчик - трябва ми дълбок камък 30 за да го извадя - ако не се получи и с него отивам да купя датчик с по-ниски стойности на включване - има такива но са за друг тип букса - ще поиграя малко със секачките и ще се надявам да се оправят нещата
иначе на място или в движение няма значение - говоря за градско - също няма значение дали е с климатик или без - единствената разлика е в това че когато климатика работи перките са на степен 2 - но казана си е празен след като изгася

откачил съм компресора и пускам АС за да въртят перките - така карам в момента - утре преди да съм си счупил двигателя ще пробвам с друг датчик - ако не стане отивам за такъв с температурна бариера 85 градуса
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
Капачката на разширителния съд да не ти прави проблеми-иначе снимай буксата на датчика,имам 2-3 на Бер и Топран,които работят,ще ти подаря,ама те пътните са му толкова колкото датчика



- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
dxd написа:Капачката на разширителния съд да не ти прави проблеми-иначе снимай буксата на датчика,имам 2-3 на Бер и Топран,които работят,ще ти подаря,ама те пътните са му толкова колкото датчика![]()
благодаря ти колега за жеста
но днес още трябваше да купя датчик - реших все пак да пробвам с друг оригинален и да чакам утрето

капачката на разширителния съд не е проблема
по принцип това се получи след като сложих големия радиатор и големите маркучи
карах няколко дни без климатичен кондензатор и ми прави впечатление ,че държи по-висока температура от преди - необяснимо
сега когато кондензатора е на място направо си загрява на харабия
има 3 пинови датчици за 2 степени на перките работещи при температури 93-88c/85-80c
моя в момента работи при 95-84c/102-91c
нямам обяснение за явлението - още повече ,че го правя за себе си и съм се старал всичко да е издокарано до последния детайл!
единственото за което се сетих е слаб дебит на помпата - изключено е вече като опция
другото е ,че при фланеца на главата подаващ информация към таблото температурата е една - а при датчика за перките друга - това е теория на факта ,че маркучите на радиатора са от едната страна а датчика от другата (все пак е над половин метър радиатор) и точно в празните обороти чакайки на светофара между 2те точки дебита не стига за да завърти нагорещения при главата антифриз до датчика на перката - ама едва ли защото все пак инжинери ала бала са го измислили
и трето - запушен воден радиатор - промивах го може би 255 пъти преди да го монтирам на колата

извънградско колата няма проблеми
датчика с който съм в момента -
това е буксата на датчика с по-ниски температурни стойности
- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
Мисля че проблема ти идва от въздух в системата
,но докато махаш капачката и чакаш да се обезвъздуши - няма как да стане!
Знаеш че охладителната система на фолксваген работи само под налягане,аз също брах подобни ядове миналия месец,след като бях източил системата до дупка.
А между другото колата има ли парно(топло)?


Знаеш че охладителната система на фолксваген работи само под налягане,аз също брах подобни ядове миналия месец,след като бях източил системата до дупка.
А между другото колата има ли парно(топло)?
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
парното на колата е баница да печеш
колата както и предишната никога не съм ги обезвъздушавал по какъвто и да е случай - наливам паля,гася и после пак паля
стисвам маркуча на главата за да изкъркори няколко пъти в казана завивам тапата и заминавам
сега хем пробвах да обезвъздушавам (с отворен капак и на обороти),хем покарах малко градско уж сама да изплюе въздуха и пак
не виждам къде би заседнала тая въздушна възглавница - колата е с газ но изпарителя е ниско под акумулатора - защото помислих ,че може и там да е проблема ама ядец

колата както и предишната никога не съм ги обезвъздушавал по какъвто и да е случай - наливам паля,гася и после пак паля
стисвам маркуча на главата за да изкъркори няколко пъти в казана завивам тапата и заминавам
сега хем пробвах да обезвъздушавам (с отворен капак и на обороти),хем покарах малко градско уж сама да изплюе въздуха и пак

не виждам къде би заседнала тая въздушна възглавница - колата е с газ но изпарителя е ниско под акумулатора - защото помислих ,че може и там да е проблема ама ядец
- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
Аз също брах доста ядове с обезвъздушаването на моята каляска,но се справих накрая.
Паля,оставям я да загрее,гася и чакам да изстине(в тея жеги може да чакаш и до сутринта),после като отворя капачката на разширителя ,течността е спаднала и доливам необходимото количество.
Така я доливах две сутрини подред
,никога преди не ми е правила тези номера,по принцип съм с най големия радиатор за двойка,но отдавам проблема на източването на системата до дупка,и монтирането на горно съединение за радиатора с много шибана форма.
След тези манипулаций колата си държи предишната температура

Паля,оставям я да загрее,гася и чакам да изстине(в тея жеги може да чакаш и до сутринта),после като отворя капачката на разширителя ,течността е спаднала и доливам необходимото количество.
Така я доливах две сутрини подред

След тези манипулаций колата си държи предишната температура

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
ами колега опитал съм да ти кажа - развивам казана чакам да загрее докато отвори термостата
осатвям отворен казана и след няколко часа си заминавам
пак си разлива доволно през клапата
за сега плана за действие е датчик с по-ниски температурни стойности
да се надяваме пък ,че с него няма да стои винаги студена колата
преди това естествено ще пробвам с друг датчик какъвто си трябва - ако не стане тогава ще побългарявам
едит: това с горното съединение и аз си го мислех - криво е да си е*е майката - ама все пак е доста по-ниско от казана
осатвям отворен казана и след няколко часа си заминавам
пак си разлива доволно през клапата
за сега плана за действие е датчик с по-ниски температурни стойности
да се надяваме пък ,че с него няма да стои винаги студена колата

преди това естествено ще пробвам с друг датчик какъвто си трябва - ако не стане тогава ще побългарявам
едит: това с горното съединение и аз си го мислех - криво е да си е*е майката - ама все пак е доста по-ниско от казана

- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
Не развивай капачката,докато загрява или докато не е напълно изстинал двигателя!
Там ти е грешката,колата се обезвъздушава под налягане,а ти като отвиеш капачката прецакваш системата. 


- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
това е ясно колега - следователно би трябвало сама да се обезвъздуши след като съм карал няколко километра из града
капачката е стояла отвита ,завита с дни и нощи , загряла не загряла - ефекта е нулев

капачката е стояла отвита ,завита с дни и нощи , загряла не загряла - ефекта е нулев
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
На работата имаме подобен проблем с едно BMW -E 36.остане ли да работи на място почва да ври.При каране и ръчкане си държи нормална темп.Какво ли не сменяха и преглеждаха и нищо.Остана само радиатора да прави проблем ако е запушен и при работа на място не минава достатъчно вода през него.
Щом със стария радиатор не си имал проблеми почвам да си мисля,че този е запушен.

Щом със стария радиатор не си имал проблеми почвам да си мисля,че този е запушен.
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
Това което можеш да провериш е с мултицета температурата директно до датчика, ако има запушване точно там - по-бавно ще реагира на загряването. 1-ва степен се управлява директно от датчика без никакви релета. Или датчика е заминал или не стига достатъчно топлина до него.
Колкото е по-високо налягането в системата, толкова на по-висока темп. завира водата.
На добре загрял мотор, ако отвориш капачката - налягането пада и водата завира!
Не препоръчвам при прегрял мотор да се отваря капачката
Колкото е по-високо налягането в системата, толкова на по-висока темп. завира водата.
На добре загрял мотор, ако отвориш капачката - налягането пада и водата завира!
Не препоръчвам при прегрял мотор да се отваря капачката

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
малко филм с перките
тъй като перката (водещата) която купих преди време бе крива при пускане на 1ва степен се тресеше цялото купе , а при 2ра не се търпеше
благодарение на pe6kata имам вече друга (не крива) перка която смених преди около месец - не след дълго обаче мотора на моята перка започна да издава лоши звуци и днес стигнах и до неговата смяна
сега ще покажа нагледно с няколко снимки как се сменя перка,ремъче и т.н. за тези които им се налага разглабяне а не са наясно
започвате с бронята ,решетката,пасажерски фар (поне при венто),гредата под бронята - те са ясни как се свалят и не сметнах за нужно да снимам ... но накратко : бронята се държи на 3 болта от горна страна и 4/5 от долна страна,след като ги развиете откачате бронята от подкалниците (на 2 щипки е от всяка страна) и я махата
гредата се държи за очиларката посредством 4 болта 10мм и 4 болта 13мм за двата рога - фара и решетката няма да обяснявам
като ги махнете се открива тази гледка
за да смените перка или ремъче се налага да свалите кондензатора на климатика,водния радиатор и да откачите дехидратора
кондензатора се държи за водния радиатор с 4 болта 10мм
за да махнете водния радиатор откачате 2та маркуча - радиатора е хванат от вътрешна страна с 4 болта 10мм за очиларката
за да отместите кондензатора така ,че да може да работите спокойно се налага да откачите филтър-дехидратора който се държи с две гайки 10мм ето тук
тъй като перката (водещата) която купих преди време бе крива при пускане на 1ва степен се тресеше цялото купе , а при 2ра не се търпеше
благодарение на pe6kata имам вече друга (не крива) перка която смених преди около месец - не след дълго обаче мотора на моята перка започна да издава лоши звуци и днес стигнах и до неговата смяна

сега ще покажа нагледно с няколко снимки как се сменя перка,ремъче и т.н. за тези които им се налага разглабяне а не са наясно
започвате с бронята ,решетката,пасажерски фар (поне при венто),гредата под бронята - те са ясни как се свалят и не сметнах за нужно да снимам ... но накратко : бронята се държи на 3 болта от горна страна и 4/5 от долна страна,след като ги развиете откачате бронята от подкалниците (на 2 щипки е от всяка страна) и я махата
гредата се държи за очиларката посредством 4 болта 10мм и 4 болта 13мм за двата рога - фара и решетката няма да обяснявам
като ги махнете се открива тази гледка
за да смените перка или ремъче се налага да свалите кондензатора на климатика,водния радиатор и да откачите дехидратора
кондензатора се държи за водния радиатор с 4 болта 10мм
за да махнете водния радиатор откачате 2та маркуча - радиатора е хванат от вътрешна страна с 4 болта 10мм за очиларката
за да отместите кондензатора така ,че да може да работите спокойно се налага да откачите филтър-дехидратора който се държи с две гайки 10мм ето тук
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Климатик - венто ААМ - монтаж,снимки,обяснения
след като откачите филтър-дехидратора другото което трябва да направите за да отместите кондензатора е да резнете малко ъгълче от очиларката - ъгълчето долу от към пасажера където е маркуча към дехидратора
ето как
налага се малко клъцване за да може да дръпнете цялото нещо напред така ,че да си работите свободно
след като я докарате до тук - развивате водния радиатор и го измушвате по следния начин
след това ви се открива гледка към перките и малкото ремъче
ето как
налага се малко клъцване за да може да дръпнете цялото нещо напред така ,че да си работите свободно
след като я докарате до тук - развивате водния радиатор и го измушвате по следния начин
след това ви се открива гледка към перките и малкото ремъче
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта