Здравейте, колеги. От днес съм горд собственик на Пасат Б5 с двигател 1.8Т 150 к.с. Преди него карах друга марка дизелов автомобил, с мощност от 100 к.с. След като проведох обстойни тестове на Пасата днес, останах неприятно учуден. Колата е ужасно тромава докато достигне 2500-3000 оборота. След достигането на 3000 оборота, се появява нещо като мощност, бързина и ускорение (даже е силно казано), което не само че не е задоволително, но ми се струва че със старата ми дизелова кола, която беше 100 коня, ще прескоча пасата без никакви усилия. Въпреки това, си пълни оборотомера до 7000 оборота, без никакви проблеми и колкото повече качва оборотите, толкова повече ускорява. Но въпреки това, ускорението което показва ми се струва крайно незадоволително за двигател 150 конски сили. Отказах се от дизеловите двигатели, за да се наслаждавам отново на "нервността" на бензина, а то се оказва, че до 3000 оборота той е 2 пъти по-слаб от дизела. Забелязах че въртящият му момент идва към 1800 оборота, което на теория е супер, но на практика изобщо не се усеща. Мислех че дизелът има тесен работен диапазон, но на този бензинов диапазонът на практика е още по-тесен - от 3000-3500 до 6000.
От друга страна, отдавам значение на факта, че купето на пасат си е доста тежичко, както и на факта, че дизелите създават илюзия за огромна мощ в ниските, но на "чертата" е друго. Например - смачквам газта на дизела до 3000 оборота и вътре имам усещането че направо излитам, а чертата на пътното платно едвам се мърда.
Не пропускам и обстоятелството че дизел и бензин се карат по различен начин и вероятно още се адаптирам, но не знам дали колата наистина трябва да върви така.
Майсторът каза че на пръв поглед всичко по колата си е наред, а единственият софтуер, с който разполага не е ВАГ-КОМ, а можел да я закачи на някакъв компютър, който да покаже дали и има нещо.
Наред с това, за изминати 50 км ми показва среден разход 15 на 100 - това нормално ли е?
По таблото не светят никакви грешки и чекове
Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е тромав? решено
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Нормално е, ама закачете да видите на Ваг ком как е. Виж някой колега от твоя град дет да ти услужи, много имат.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Добре, а кои точно компоненти отговарят за вървежа? Напр. турбо, дебитомер......? Искам да им обърна по-голямо внимание
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
ако за тези 50 км .си правил тестовете които включват и пълнене на оборотомера,разхода даже е нисък 

- kambone
- Мнения: 453
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
- Автомобил: Passat b5.5 2001
- Двигател: 1.8T AWT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Колега, автомат или ръчни ? При автомата я има тази тромавост при старт от място на първа до към 2000-2500, но оттам нагоре е фурия.
Тромав е много пресилено, най-вероятно имаш проблем
Смени всички филтри, масла, прегледай свещите, дебитомера, запушени турбо-пътища, пробвай с друго гориво, запушен катализатор. Ако току-що си я купил е възможно, и моята като я купих беше доста затлачена но след обстойна профилактика е супер.
Тромав е много пресилено, най-вероятно имаш проблем

- ValioIliev
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 19 мар 2008 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
А работи ли турбината? Чуваш ли я? Аз по същия начин бях с моя голяма гробница и го отдавах на това, че бил тежък и прочие, все пак ми е първа кола и не знам как трябва да е с турбо. След като разбрах, че не работи и го оправих... сега направо откача!
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Мисля че работи, колега, защото над 2500-3000 започва да набира осезаемо по-добре, но все пак незадоволително за 150 коня. Колата е с ръчни скорости. Свещите са сменени с чисто нови, а тези дни ще направя пълно обслужване и ще сменя масла, филтри, ремъци, ролки и т.н. Дано малко отпуши след това. А как мога да разбера дали е в ред дебитомера?
- Alex_Heat
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 06 сеп 2009 22:16
- Автомобил: Audi TT
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: V. Tyrnovo
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Ако пускаш климатроник/климатик е нормално да бъде по-тромава. Според мен или не ти надува турбината както трябва, или нещо друго го спъва. След 2000 оборота трябва да те залепя доста добре на седалката, а при 2500-3000 според мен да усетиш и цялата сила на двигателя. Закачи я на диагностика и си виж дебитомера и дросел клапата, както и налягането на турбото. Ако не се лъжа трябва да надува между 0,5-0,6 бара след 3000 оборота.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Добре,не тества ли автомобила преди да го закупиш?
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Твърде вероятно е колата да има проблем, но без да се закачи на ВАГ-КОМ и да се видят налягания, показания на дебитомери и т.н. няма как да се направи точна диагностика.
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Трябва да вьрви доволно машинката,аз се качих на такьв от малка дизелова кола 90 коня и вьпреки че доста по голям определено вьрви двоино.При този двигател трява всичко да му е наред за да вьрви както трява.Провери си надува на турбото, дебитомера.Успех
-
- Мнения: 627
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Преди време мои колега си купи чисто нов Авенсис бензин от официалния дилър.След два три дни го виждам омърлушен
и го питам какво става.А бе не върви тая кола бе, тромава една такава.Отива при дилъра и се оплаква. Качват я на компютри, стендове - всичко О.К. Качва се едно момче от сервиза, кара я и казва че колата си е наред.След това се разменят с колегата и другия гледа как я кара. По едно време го пита - а бе човек, ти досега да не си карал дизел бе? Ами да - само дизел досега.
Свикна и и сега е много доволен.

Свикна и и сега е много доволен.
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Колега аз карам Б5 1.8Т комби и върви много добре. А като му сипя 100октана леле голям кеф....
Нещо не е наред...
Нещо не е наред...
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
Колеги, бързам да ви се похваля. Проблемът се оказа в някакво маркуче, което било пробито и турбото не е надувало достатъчно. Откакто го сменихме, колата направо лети. Няма значение че съм карал дизели досега. 1.8Т залепя за седалката дори и в ниските обороти, а след 2500 направо откача. Днес цял ден не мога да сляза от колата - навъртях 300 километра, 100 от които градско и то със сумарен разход от 9 на 100 (8.7 по борда, 9.0 по колонка) Какво повече да иска човек? За мен това е двигателят.......Ако средният му разход е до 10 на 100, никога не бих му сложил и газ.
В повечето теми се навежда на факта, че който е карал дизел, никога не би се върнал на бензин. Еми не е така. Ето аз съм човек, който никога повече няма да се върне към тракането, въглищата, чернилката, грубата работа, тресенето, лъжливата тяга на въртящия момент в ниските, тесния работен диапазон, рязкото и кратко идване на мощността, капризността към нафта, бавният старт от място, трудното палене зимата, гадният звук и т.н и т.н
В повечето теми се навежда на факта, че който е карал дизел, никога не би се върнал на бензин. Еми не е така. Ето аз съм човек, който никога повече няма да се върне към тракането, въглищата, чернилката, грубата работа, тресенето, лъжливата тяга на въртящия момент в ниските, тесния работен диапазон, рязкото и кратко идване на мощността, капризността към нафта, бавният старт от място, трудното палене зимата, гадният звук и т.н и т.н
-
- Мнения: 627
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?
В повечето теми се навежда на факта, че който е карал дизел, никога не би се върнал на бензин. Еми не е така. Ето аз съм човек, който никога повече няма да се върне към тракането, въглищата, чернилката, грубата работа, тресенето, лъжливата тяга на въртящия момент в ниските, тесния работен диапазон, рязкото и кратко идване на мощността, капризността към нафта, бавният старт от място, трудното палене зимата, гадният звук и т.н и т.н
Колега, разбирам, че си бил горд собственик на парен локомотив с въглища.......
Аз пък от доста години съм на нафта и нямам никакво намерение да я заменя с бензин. Ако теб те устроива разход 10/100 и можеш да си го позволиш,то за мен това ще е астрономическо набутване.
Колега, разбирам, че си бил горд собственик на парен локомотив с въглища.......

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта