Друг разпределителен вал и всмук.колектор за 1.9TDI 1Z+++HP

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Друг разпределителен вал за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот Supawiza » Съб 09 юни 2012 20:14


Аз бях се засилил по едно време да вземам вал ама не са оправдани средствата.
По добре ги вложи в по-големи дюзи и хибрид на турбото.А ако искаш все пак вал мога да те свържа с едно момче където правят реплики на Дбилис.

judasss написа:Обарнати са , и са с по голям обем , мисля за това ? и по лесно се изграждат пътищата за централен кулер


Обърнати са само на Пасата спрямо Голфовия.
Аз съм с 150 коньов всмукателен.
На 150 коньовия входа му е по-голям и направен с рънъри към всеки цилиндър.
Ето разликите нагледно.
Изображение
Изображение
Изображение




nkod
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 16 яну 2011 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: harmanli

Re: Друг разпределителен вал за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот nkod » Нед 10 юни 2012 0:03


това накъде са обърнати колекторите зависи единствено от какъв мотор са надлъжно или напречно разположен.всички помпа дюзи с изключение на първите с 116 и 105 к.с. са с по големия колектор, от волксваген са разбрали че малкия колектор спъва колата, особено този прав ъгъл които прави основната тръба.на нормална кола ако се смени колектора няма да се усети никаква разлика. то и на по-силните тди-та пак не се усеща като вървеж ,но въздухомера го хваща. с големия колектор влизат повече единици въздух в мотора.от тук нататък мисля че е ясно защо е по добър.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Друг разпределителен вал за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот policevidin » Нед 10 юни 2012 13:51


:stll think: mhihi


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Друг разпределителен вал за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот brum » Нед 10 юни 2012 14:20


По-добър от PD131/150 колекторите е ето този:

Колектора е от SDI мотора. Може да google-неш dual plenum intake и ще видиш к'ва е далаверата. Като цяло важно за един колектор е не само да flow-ва, ами и да flow-ва еднакво към всички цилиндри. Ей тоя по-горе е оптимизиран за тия две неща. Щото SDI-то няма кой да му засили въздуха и инжинерите са помислили как да оптимизират пълненето.
Прикачени файлове
manifold.jpg


Потребителски аватар
tekowar
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: Друг разпределителен вал за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот tekowar » Нед 10 юни 2012 16:22


Абе от валове, на колектори я обърнахте темата!
Иначе по темата с валовете мога да кажа,че според мен ползата от спортния вал е неоспорима.При едно и също налягане на турбото със спортния вал в двигателя навлиза повече въздух ,което пък дава възможност за увеличаване на горивото.Това няма как да не доведе до повишаване на мошността,и колкото повече се вдига налягането ефекта се засилва.Всеки с по-серйозни намерения за туниг на 1.9тди не може да се размине без подмяна на заводския вал с по-агресивен.Моята кола също е с подменен вал,и мога да ви кажа че вала хич не е за подценяване,а имам и преки наблюдения върху други коли със спортни валове и при всички ефекта е само положителен.

П.п. Без валче тунинга на 1.9тди приключва прекалено рано.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Друг разпределителен вал за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот policevidin » Нед 10 юни 2012 23:12


tekowar написа:Абе от валове, на колектори я обърнахте темата!
Иначе по темата с валовете мога да кажа,че според мен ползата от спортния вал е неоспорима.При едно и също налягане на турбото със спортния вал в двигателя навлиза повече въздух ,което пък дава възможност за увеличаване на горивото.Това няма как да не доведе до повишаване на мошността,и колкото повече се вдига налягането ефекта се засилва.Всеки с по-серйозни намерения за туниг на 1.9тди не може да се размине без подмяна на заводския вал с по-агресивен.Моята кола също е с подменен вал,и мога да ви кажа че вала хич не е за подценяване,а имам и преки наблюдения върху други коли със спортни валове и при всички ефекта е само положителен.

П.п. Без валче тунинга на 1.9тди приключва прекалено рано.

Ами кажи с какъв вал си де. Не дей скромничи.'
Ще променя името на темата че и колектора е важна част за ТДИ тунинг.


Потребителски аватар
tekowar
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: Друг разпределителен вал и всмук.колектор за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот tekowar » Вто 12 юни 2012 0:55


Вала ми е 250гр 9,5лифт, българска изработка при това доста качествена,и работи перфектно със стандартните повдигачи на INA за мотор с роторна помпа.Не се слагат повдигачи от PD мотор което е още един плюс за валовете (като разходи). :D


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Друг разпределителен вал и всмук.колектор за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот brum » Сря 13 юни 2012 11:34


А сигурен ли си, че PD повдигачи работят на VP глава? Защото обратното не работи добре (VP повдигачи на PD глава). Предполагам има някаква разлика в диапазона на работа на двата повдигача.

И кой и на какви пари ги прави тези валове в България? За шлайфан вал ли става дума или за нов?


Потребителски аватар
tekowar
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: Друг разпределителен вал и всмук.колектор за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот tekowar » Чет 19 юли 2012 17:52


Разликата между повдигачите на PD и VP, която ни интересува най-много в случая е в твърдостта на материала от , който са изработени. На PD разпределителния вал е натоварен повече и затова е изработен с по-голяма твърдост и затова повдигачите за него са други.Ако има разлика в твърдоста на матеряла на вала и повдигачите се получава износване,и затова не се слагат квито и дае повдигачи.В случая става вапрос за шлайфан вал закален по точно определена технология да работи безпроблемно с повдигачи за VP,и вече се предлагат на сайта http://www.tdi-power-bg.com.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Друг разпределителен вал и всмук.колектор за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот brum » Чет 19 юли 2012 19:26


Коя товари повече при PD между вала и повдигачите? Клапаните са почти същите, пружините им са същите. Оборотите на мотора и те са същите. А PD мотора по принцип трябва да работи и с по-добро масло. Май като цяло в натоварването няма разлика...

А за валовете - на dbilas цената нещо е по-ниска. 170 евро. Ама там има траспорт от Германия до България и накрая идва същото (мен ми взеха 17 евро да ми пратят вала по спомен).


nkod
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 16 яну 2011 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: harmanli

Re: Друг разпределителен вал и всмук.колектор за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот nkod » Пет 20 юли 2012 0:45


брум нямам нишоо против теб,но много не подготжен се изкващ.пьрво в тази тема каза че не познаваш по добьр вал от оригиналния на ваг, в сьщото време си порьчваш дбилас.после говориш за валове и повдигачи,че валовете на ве и на пд се натоварват еднакво и двата вида имали едни и сьщи клапани и пружини.само забравяш че вальт на пд имат и помпа дузи елементи които работят с налягане от над 2000 бара и се задвижват от сьщия вал които отваря и клапаните.тук може да си зададем вьпроса гьрбиците на вала на пд ,които задвижват пд елементите с каква твардост трябва да бьдат за да издаржат на голямото натоварване.от ваг са решили целия вал да е с по голяма твьрдост и сьответно и повдигачите трябва да бьдат с сьщата твардост за да няма износване.при размяна на повдигачи от пд и ве винаги ще има износване.ако искаш конкретен пример мога да ти дам на лични за да не заниваме всички . сега последно пишеш че валовете дбилас излизали по евтино.сега живея в австрия и моя вал го порьчах в дбилас германия от австрия.тука забравяш да споменеш че в дбилас трябва да им изпратиш разпределителен вал за да ти го престьржат и закалят.пьрво ти трябва да купиш вал и да им го изпратиш,ако не изкаш тжоята кола да стои на трупчета 1 месец,докато дбилас ти го направят.после, от австрииските пощи ми взеха 20 евро за пратката,оделно дбилас ми взеха 20 евро за обратната пратка и една сума за превода.сега сьбери цена на вал втора употреба,пратка в едната посока,пратка в обратна посока и такса превод и се получава цената на евтиния дбилас.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Друг разпределителен вал и всмук.колектор за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот brum » Пет 20 юли 2012 8:50


Абе има едно нещо дето му викат главни букви...

Иначе не съм казал, че заводския вал е най-добър, а че спортен вал е ценово неоправдан. Инвестицията е голяма и вместо вал можеш да инвестираш в друго водещо до повече коне.

Вал сам по себе си не прави нищо - трябва вал и софтуер (освен ако някой не е изключил torque limiter-а на колата или е неправилно настроена).

Та за по-малко пари като вала можеш да си намериш по-големи разпръсквачи. Това разбира се когато говорим за валовете от по 600-700 лева. При евтините валове нещата от към пари са на кантар, но пък от разпръсквачи вадиш доста повече коне отколкото от вал. Т'ва разбира се ако вече не си инвестирал в разпръсквачи, щото понякога вала може да се окаже най-евтиния вариант за още малко коне.

Този валове дето ги предлагат за 360лв са на приемлива цена. Ако са добре направени са чудесна алтернатива. Още повече ако не е необходимо да им пращаш вал. В противен случай - на dbilas вала (за който стана ясно, че трябва да пращаш вал) ти излиза на същите пари. А аз лично бих си купил нещо доказало се.

dbilas не знам колко са те натоварили теб, но на мен ми взеха 641.25лв и след седмица и малко вала беше доставен на бюрото ми.

Относно твърдоса на PD вала - при моторите с роторна помпа като е по-мек вала да не би да яде него? Или искаш да кажеш, че ако сложиш PD повдигачи на мотор с роторна помпа тогава ще изядът вала? Интересно как доста хора го правят това и не се оплакват. И щом си запознат може би ти е ясно защо като сложиш от евтините повдигачи (тези за VP мотор) на PD мотор колата става лагава и от къде идва разликата между двата повдигача.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Друг разпределителен вал и всмук.колектор за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот policevidin » Съб 21 юли 2012 1:18


:Mr Green Fun Вие май ще се изпокарате.
Мен просто ме интересуваше едно:

Има ли разлика във разпред.вал на 2.0 8В 115к.с. бемзин и 1.9ТДИ 8В 90к.с дизел????
И сега се чудя друго има ли разлика във вала на 1.9СДИ и 1.9ТДИ ????
Според моята "ЛОГИКА" трябва да има защото СДИ-то няма принудително пълнене на въздух докато при ТДИ-то имаме турбо, съответно (спред мен) при СДИ-то трябва по-дълго време да останат отворени клапаните за да влезе необходимото количество въздух. :talk: е КАК мислите?!??!>..... :screwy :beer


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Друг разпределителен вал и всмук.колектор за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот Supawiza » Съб 21 юли 2012 7:25


brum написа:Относно твърдоса на PD вала - при моторите с роторна помпа като е по-мек вала да не би да яде него? Или искаш да кажеш, че ако сложиш PD повдигачи на мотор с роторна помпа тогава ще изядът вала? Интересно как доста хора го правят това и не се оплакват. И щом си запознат може би ти е ясно защо като сложиш от евтините повдигачи (тези за VP мотор) на PD мотор колата става лагава и от къде идва разликата между двата повдигача.



Според мен понякога е по добре да не пишеш нищо отколкото да напишеш една камара с глупости.
Като не си много наясно питай не е срамно,стига си давал компетентно мнение така само ще откажеш човека да разясни кое,как и защо.
От написаното си личи,че nkod знае от опит как стоят нещата с валове и повдигачи а ти пишеш някакви твои предположения и разсъждения.
Хората били слагали :screwy .

Ако му се занимава на човека може да напише тук в темата какви комбинации са пробвали и какво са постигнали,според мен ще е полезна информация за всички.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Друг разпределителен вал и всмук.колектор за 1.9TDI 1Z+++HP

Мнениеот policevidin » Съб 21 юли 2012 9:53


:roll: С колегата 'brum' (ако е един и съш човек) сме се засичали и в други форуми и ми е давал доста компетентни съвети, дори и в чуждестранни форуми има мнения които са ми помагали доста даже си преди време си позволих да му пиша на (английски или по скоро на пародия на англииски че толкова го знам) и той ми върна на БГ :063: представяш ли си пишеш на някой във чужд форум и той ти отговаря на БГ. :applause:
Колкото до този случай със сигурност има истина в изказванията му както и на колегата по-горе. Просто единият явно е препатил пове4е.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта