
Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- alex-paynera
- Мнения: 79
- Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 20:25
- Автомобил: Seat Leon 1P
- Двигател:
- Местоположение: Pyce
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
Огито Ангелов-станало е много добре колега.На мен лично ми харесва доста защото е по различно от обикновенния черен или светъл таван направен с плат или кожа.Поздравление за добре свършената работа.Дано да те издържи доста време и да нямаш ядове. 

- Огито Ангелов
- Мнения: 1130
- Регистриран на: Пет 28 авг 2009 17:35
- Автомобил: VW Golf III
- Двигател: AFT
- Местоположение: Варна
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
alex-paynera написа:Огито Ангелов-станало е много добре колега.На мен лично ми харесва доста защото е по различно от обикновенния черен или светъл таван направен с плат или кожа.Поздравление за добре свършената работа.Дано да те издържи доста време и да нямаш ядове.
Мерси колеги, за сега не "шави" изобщо, като се има предвид, че колата е по цял ден на слънце, доволен съм.
- barumov
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 17 юни 2011 20:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Tyrnovo, Sofia
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
Огито Ангелов, много добре е станало! Фолио ли е това? Разглобихте ли колоните, корите и другите пластмаси преди да ги тапицирате? Използвахте ли пистолет за горещ въздух?
- Огито Ангелов
- Мнения: 1130
- Регистриран на: Пет 28 авг 2009 17:35
- Автомобил: VW Golf III
- Двигател: AFT
- Местоположение: Варна
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
barumov написа:Огито Ангелов, много добре е станало! Фолио ли е това? Разглобихте ли колоните, корите и другите пластмаси преди да ги тапицирате? Използвахте ли пистолет за горещ въздух?
Благодаря! Всичко е плат, да разглобява се всичко, не съм ползвал пистолети, само лепило за претапициране.
- Exell
- Мнения: 2232
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Все НякъДе
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
До преди известно време тавана ми беше префектен. Но след зимата за 1 седмица
се разлепи целия. В момента съм с тапицерски кабърчета , но тези дни /надявам се да е тази събота и неделя/ го свалям и започвам. Ще кача снимки след това , но исках само да споделя за колегите от София /а и не само , мисля , че работят с куриери/ тапицерски плат за тавана /с дунапрен/ черен цвят струва 11 лева метъра , като е 1.00 х 1.30
Скоро ще споделя и резултата . /взех си лепило на Heinkel
/
Кора Стил
Адрес:
1797 София, ж.к. Дървеница, ул. Иван Боримечката 3А
e-mail:
n.radoycheva@abv.bg
телефон:
+359/ 87/865 49 48
Не има правя реклама , но съм доволен от отношение и цена.





Кора Стил
Адрес:
1797 София, ж.к. Дървеница, ул. Иван Боримечката 3А
e-mail:
n.radoycheva@abv.bg
телефон:
+359/ 87/865 49 48
Не има правя реклама , но съм доволен от отношение и цена.
- Exell
- Мнения: 2232
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Все НякъДе
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
И така , почивдните дни тази седмица се занимавах с тавана ми , който беше сериозно отлепен , толкова зле беше , че ми влизаше в очите по време на движение
.
Изчетох цялата тема и си помислих , че ще е елементарно да си го оправя , щом мога да работя с отверката , но......
Тук е момента да кажа , че ако не беше прекрасната ми жена нямаше да се справя . Тази операция не е за един човек. Ако се опитате самостоятелно 99% ще го счупите и след това ще се наложи да си купите нов такъв. Толкова е крехък , че се чудя на Германеца какво толкова му е харесал тоя картон за материал.
Ето и консумативите , които използвах , като на снимката липсват само плата , бръснарските ножчета и ножиците
.
Накратко ще ги изброя и приблизителните им цени:
-тапицерски плат , 2метра на 1.30 - 22 лева /цена на линеен метър 11 лева/
-лепило момент /универсално/ 0.800 кутия - 14 лева
-четки /3 броя/ - 2 лева
-телени гъби - 1.50 /3 броя/ тях не ги използвах/
-гъби за миене на съдове - 1 лев /2 броя/
-разтворител АМВ - 3 лева

Времето за работа по тавана ми отне около.....
-сваляне на таван - 20 минути
-почистване - 20 минути
-мазане с лепило и чакане - 15 минути
-лепене на плата - 2 минути
-чакане да залепи - 1 ден
-монтиране на таван - ............ около час и малко
-удоволствие от постигнатия резултат..безценно
И така , това на първите две снимки е тавана ми , който изглеждаше леко казано отчайващо :


Увиснал и "укрепен" с тапицерски кабърчета /идеята я откраднах от колегата с цветния таван
/. В крайна сметка кабарите почнаха да падат по главите на возещите се хора , плата почна да им виси по главите и реших , че е време или да се купи нов такъв втора употребе или да си оправя моя. Предпочетох втория вариант.
Тавана на Голф3 се демонтира доста лесно , започнах от сенниците и плафона. На сенниците се развиват винтчетата /на всеки по един брой/ и след това се завъртат и изваждат от самият таван. Плафона се дърпа надолу /на щипки е/ и се изважда буксата на кабела. След това на всяка една от трите дръжки се отварят малките капачета /намират се под нея/и се развиват винтовете /по 2 броя на дръжка/.След това започнах да вадя лайсните отпред назад. Всички те , са на щипки. Аз имах късмет и не счупих нито една
.
След това ще видите , че тавана е готов да се извади през багажника , като са необходими двама човека , защото се огъва доста лесно и може да се счупи. Не е проблем да се кара колата и без таван , изпробвах го
След като се свали тавана от колата е необходимо да се отлепи стария плат /моя сам си падна
/ и картона да се изчисти от стария дунапрен , който при мен беше прегорял и се ронеше доста лесно. Поради тази причина използвах и само двете гъби за миене на съдове , защото някъде в темата видях , че колега е изтъркал с телени четки едното покритие на тавана си 
И така....

След като го почистих минах покритието с АМВ /разтворител/ за да го почистя от останалото лепило и след това започнахме да мажем /с жената/ новото лепило.....

Намазахме обилно и изчакахме да попие около 5-10 минути. Мазахме и двамата едновременно , за да няма голямо разстояние от време м/у намазаните
части и съхненето им.След това наложихме плата отгоре и започнахме да го притискаме от средата към крайщата му. Извивките на сенниците и на дръжките се получиха доста лесно .След това /понеже беше станало време за лягане
/ с щипки го хванахме по крайщата му и го оставихме да преспи в този вид:

След 2 дни /не ми остана време на първия/
махнах шипките и с бръснарско ножче изрезахме крайщата на плата. След това с ножица /нямах макетно ножче/ изрезохме плафона и дупките за винтчета , щипки и т.н. и тавана придоби този вид:

И след това последва монтажа. Тая част ми се стори най-гадна. Първо трябва да се уверите , че всички щипки и винтчета са Ви налични. След това щипките трябва да се намират на лайсните , тоест трябва да ги свалите от тавана и колонките на колата и да ги поставите на лайснтата , защото в нея влизат с приплъзгване , а в тавана с натискане
След това пак ви трябва втори човек , за да придържа кората , да не се счупи , монтирате всичко по обратния ред /аз пак започнах отпред назад/ и накрая резултата беше това:

Доволен съм , защото за пръв път правя подобно нещо и се получи повече от добре. Единствено ме е яд , че изгубих една щипка , и че при монтажа останаха малко пръсти по тавана , но не е болка за умиране
Като цяло съм ДОВОЛЕН 
И няколко съвета:
-Не пестете лепило , като мажете кората преди плата
-Не пестете и плат , купете си повече .
-Не натискайте самия таван при монтирането му , защото пръстите Ви ще останат по него
-Внимавайте с щипките и си ги пазете , че са доста




Изчетох цялата тема и си помислих , че ще е елементарно да си го оправя , щом мога да работя с отверката , но......
Тук е момента да кажа , че ако не беше прекрасната ми жена нямаше да се справя . Тази операция не е за един човек. Ако се опитате самостоятелно 99% ще го счупите и след това ще се наложи да си купите нов такъв. Толкова е крехък , че се чудя на Германеца какво толкова му е харесал тоя картон за материал.
Ето и консумативите , които използвах , като на снимката липсват само плата , бръснарските ножчета и ножиците

Накратко ще ги изброя и приблизителните им цени:
-тапицерски плат , 2метра на 1.30 - 22 лева /цена на линеен метър 11 лева/
-лепило момент /универсално/ 0.800 кутия - 14 лева
-четки /3 броя/ - 2 лева
-телени гъби - 1.50 /3 броя/ тях не ги използвах/
-гъби за миене на съдове - 1 лев /2 броя/
-разтворител АМВ - 3 лева

Времето за работа по тавана ми отне около.....
-сваляне на таван - 20 минути
-почистване - 20 минути
-мазане с лепило и чакане - 15 минути
-лепене на плата - 2 минути

-чакане да залепи - 1 ден

-монтиране на таван - ............ около час и малко

-удоволствие от постигнатия резултат..безценно

И така , това на първите две снимки е тавана ми , който изглеждаше леко казано отчайващо :


Увиснал и "укрепен" с тапицерски кабърчета /идеята я откраднах от колегата с цветния таван

Тавана на Голф3 се демонтира доста лесно , започнах от сенниците и плафона. На сенниците се развиват винтчетата /на всеки по един брой/ и след това се завъртат и изваждат от самият таван. Плафона се дърпа надолу /на щипки е/ и се изважда буксата на кабела. След това на всяка една от трите дръжки се отварят малките капачета /намират се под нея/и се развиват винтовете /по 2 броя на дръжка/.След това започнах да вадя лайсните отпред назад. Всички те , са на щипки. Аз имах късмет и не счупих нито една

След това ще видите , че тавана е готов да се извади през багажника , като са необходими двама човека , защото се огъва доста лесно и може да се счупи. Не е проблем да се кара колата и без таван , изпробвах го

След като се свали тавана от колата е необходимо да се отлепи стария плат /моя сам си падна


И така....

След като го почистих минах покритието с АМВ /разтворител/ за да го почистя от останалото лепило и след това започнахме да мажем /с жената/ новото лепило.....

Намазахме обилно и изчакахме да попие около 5-10 минути. Мазахме и двамата едновременно , за да няма голямо разстояние от време м/у намазаните
части и съхненето им.След това наложихме плата отгоре и започнахме да го притискаме от средата към крайщата му. Извивките на сенниците и на дръжките се получиха доста лесно .След това /понеже беше станало време за лягане


След 2 дни /не ми остана време на първия/


И след това последва монтажа. Тая част ми се стори най-гадна. Първо трябва да се уверите , че всички щипки и винтчета са Ви налични. След това щипките трябва да се намират на лайсните , тоест трябва да ги свалите от тавана и колонките на колата и да ги поставите на лайснтата , защото в нея влизат с приплъзгване , а в тавана с натискане


Доволен съм , защото за пръв път правя подобно нещо и се получи повече от добре. Единствено ме е яд , че изгубих една щипка , и че при монтажа останаха малко пръсти по тавана , но не е болка за умиране


И няколко съвета:
-Не пестете лепило , като мажете кората преди плата
-Не пестете и плат , купете си повече .
-Не натискайте самия таван при монтирането му , защото пръстите Ви ще останат по него
-Внимавайте с щипките и си ги пазете , че са доста

-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 04 фев 2012 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
претапициране на голф 3
колеги дайте савет моля ви , свалих кората да я претапицирам обаче е счупена на 3 места а като гледам е няква сплав от стериопор и нещо като фолио, с какво да го залепя за да стане здраво да може да тапицирам тавана... мисля да я залепя с ц200 и картон на счупената част и после изцяло да го намажа с епоксидна смола за да стане по здрав ? какво мислите
- Golf_Mon
- Мнения: 348
- Регистриран на: Сря 25 апр 2007 21:02
- Автомобил: BMW E90 320i Ibiza 6k1
- Двигател: бензинов
- Местоположение: София
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
опитай от задната част да му сложиш парче мокава / има го в по големите книжарници или печатници/ сложи "бизон" или Ц200 и го урепи в задната част . ако опред правиш нещо после няма да е равна тапицерията и все ще ти бърка в очите.
- shveda_
- Мнения: 370
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 14:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: претапициране на голф 3
djaiwan написа:колеги дайте савет моля ви , свалих кората да я претапицирам обаче е счупена на 3 места а като гледам е няква сплав от стериопор и нещо като фолио, с какво да го залепя за да стане здраво да може да тапицирам тавана... мисля да я залепя с ц200 и картон на счупената част и после изцяло да го намажа с епоксидна смола за да стане по здрав ? какво мислите
Епоксидна смола и плат,мисля че така ще стане най-добре.Но го залепи от горната част на тавана.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 04 фев 2012 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: претапициране на голф 3
shveda_ написа:djaiwan написа:колеги дайте савет моля ви , свалих кората да я претапицирам обаче е счупена на 3 места а като гледам е няква сплав от стериопор и нещо като фолио, с какво да го залепя за да стане здраво да може да тапицирам тавана... мисля да я залепя с ц200 и картон на счупената част и после изцяло да го намажа с епоксидна смола за да стане по здрав ? какво мислите
Епоксидна смола и плат,мисля че така ще стане най-добре.Но го залепи от горната част на тавана.
колега и аз така мисла да купя епоксидна смола и да го излея целия таван след което да сложа плат отгоре върху смолата и върху плата още 1 слой смола? какво ще кажете защото е много натрошена....

- shveda_
- Мнения: 370
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 14:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
Трябва да стане по този начин.Кората на вратата ми беше счупена и по този начин съм я лепил и вече повече от година няма проблем.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 04 фев 2012 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
в момента начупените части са залепени с ц200 и бинт отгоре и съхнат и като засунхат изливам цялата кора с епоксидна смола.... обаче чувам че с полиестерна смола ставало по хубаво? какво мислите ЕПОКСИДНА ИЛИ ПОЛИЕСТЕРНА СМОЛА ?
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
С епоксидната ще стане твърдо и има вероятност пак да се начупи.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 04 фев 2012 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
jollycatman написа:С епоксидната ще стане твърдо и има вероятност пак да се начупи.
добре тогава с полиестерна няма ли да стане щото знам че полиестерната е по мека неква или се бъркам.
моля ви колеги кажете с каква смола да го права и да хода да я купувам днес че другиден заминавам на море и немога да хода така без таван :Д
- shveda_
- Мнения: 370
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 14:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Претапициране на тавана - /ръководство + снимки/.
Давай с епоксидна какво има да му се чупи на тоя таван внимаваш само като го слагаш и ти дефакто после няма да го сваляш и няма какво да се счупи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 201 госта