Сваляне глава Б3 РП-мотор
- n-i-k-o
- Мнения: 496
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 16:12
- Автомобил: mk2 i passat b3
- Двигател: ev 1984 rp 1992
- Местоположение: plovdiv
Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор
кое му е по изгодното,другия мотор да не е след ремонт като го вземе,разправията с технотест (не е задължително но ако някога продаваш си е проблем ако не си с твоя си мотор)айде виж плюсовете и минусите в това упражнение
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор
Ами видял съм ги,сменях само блока с буталата и минах хилядарката с всичките му салтанати.Отделно че смених и талона заради новия номер на блока...къв техно тест те гони не знам.От всякъде погледнато е по- изгодно да си вземеш двигател вместо да ремонтираш.Имаше тук обява за 1,8 оборудван за 350лв,момчето искаше по-голям и предлагаше да се пробва както е на колата преди да го свали,че беше и обслужен.Отделно аз знам такъв за 300лв.
На кола дето трудно ще и вземеш 1000лв. е в пъти по-изгодно да смениш целия мотор отколкото да го правиш за над 1000лв.Всеки си решава,това е моето мнение и така ще постъпя ако ми се наложи пак да ровя в блока.
На кола дето трудно ще и вземеш 1000лв. е в пъти по-изгодно да смениш целия мотор отколкото да го правиш за над 1000лв.Всеки си решава,това е моето мнение и така ще постъпя ако ми се наложи пак да ровя в блока.
- Layman
- Мнения: 148
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търново
Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор
Iezekil написа:Ами видял съм ги,сменях само блока с буталата и минах хилядарката с всичките му салтанати.Отделно че смених и талона заради новия номер на блока...къв техно тест те гони не знам.От всякъде погледнато е по- изгодно да си вземеш двигател вместо да ремонтираш.Имаше тук обява за 1,8 оборудван за 350лв,момчето искаше по-голям и предлагаше да се пробва както е на колата преди да го свали,че беше и обслужен.Отделно аз знам такъв за 300лв.
На кола дето трудно ще и вземеш 1000лв. е в пъти по-изгодно да смениш целия мотор отколкото да го правиш за над 1000лв.Всеки си решава,това е моето мнение и така ще постъпя ако ми се наложи пак да ровя в блока.
Абсолютно!
А към колегата с проблема - Не бързай да купуваш резервни части преди да отвориш отвориш мотора...!
Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор
Колеги днес свалихме главата и периферията около мотора,която ни пречеше да го направим естествено
.След фактическото сваляне разпечатихме колекторите,моното и ни остана гола глава.Оказа се,че има язвички по изпускателните клапани,но водачите само на изпускателните се бяха разбили.Купих 4 водача,защото тези на всмукателните нямаха и 0,1мм луфт,бяха плътни
Взех водачи метели,всичко друго виктор рейнц (гумички,уплътнение за водната риза на всмукателните колектор,гарнитура под главата,семеринг за разпределителния вал ,за капака на клапаните взех коркова,дано не изпука бързо бързо).Буталата нямаха никакви деруги,дори заводски хонинг се седеше.Гладки като бебешко дупе бяха
.
Изшлайфахме главата 0,4 свалихме ако не се лъжа...в началото хващаше само в крайщата до към 0,25
малко като гондола беше станала
,с фреза направихме нови легла за клапаните,нови фаски на клапаните се направиха,напасване,заиграх се с моторчето за празния ход да го почистя,почистих цялото моно отвън и отвътре.Утре следва сглобяване.
Имам снимки,които ще кача утре като направим всичко


Взех водачи метели,всичко друго виктор рейнц (гумички,уплътнение за водната риза на всмукателните колектор,гарнитура под главата,семеринг за разпределителния вал ,за капака на клапаните взех коркова,дано не изпука бързо бързо).Буталата нямаха никакви деруги,дори заводски хонинг се седеше.Гладки като бебешко дупе бяха

Изшлайфахме главата 0,4 свалихме ако не се лъжа...в началото хващаше само в крайщата до към 0,25


Имам снимки,които ще кача утре като направим всичко

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор
Започна се разглобяването,което естествено не мина без скъсани маркучи,счупен тройник за охладителната течност и тем подобни неща

Главния майстор дойде да си каже думата

Една потресаваща на пръв поглед само снимка

Уучудващото за мен бе това,че хонинга си седи още,също така нямаше никакви деруги или неравности по цилиндъра

Отворих моторчето за празния ход (или както друго го наричат стъпково моторче),което зимата ми правеше номера и държеше 2000оборота празен ход.Оказа се ,че всичко вътре е наред,но нямаше никаква смазка.Това мисля,че зимата е "сковало" нещата.Забелязах ,че като дам на контакт моторчето се подава малко напред,за да може тази "пишка" ,която подпира дросела да задържи празния ход.Интересното е ,че като загася колата не се прибираше.Като дам на контакт се показваше още повече напред.И така се стигаше до високите обороти.


Посредством този червяк електромоторчето завърта зъбното колело,което изкарва напред пишката

Тези пластинки контактуват с едни други,които са вътре в зъбното колело.Погледнете задължително тях,защото се кривят,извъртат се и не докосват изобщо нищо.Ако счупите пластмасовите щипки не се притеснявайте.При монтажа ще видите,че 3-те болтчета ,които захващат моторчето към шината на моно-то ще притиснат достатъчно двата корпуса,които имат и около 3-4мм изолация между тях
Гресирайте обилно и монтирайте,но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с ръка завъртете зъбното колело да прибере максимално навътре пишката,която бута дросела.Когато спре да се върти зъбното колело използвайте червяка,като го завъртате леко с пръст.
След като закачите букси и всичко не давайте контакт,докато не се уверите,че сте монтирали моторчето правилно и отзад е допряло на мястото си.
Почистих дросела хубаво,отгоре почистих около дюзата,разглобхи на две моно-то (само 2щипки държат 2те части,намират се между 4-те болта,които го държат за тампона) и между 2те части намазах със силикон.Тампона беше здрав,но намазах и около него със силикон,като внимавах в задната му част да не запълня 2 отвора,които бяха за някакви вакууми.

Взех всичко виктор рейнц откъм гарнитури ,гумички,семеринги и такива неща,само водачите са метели.

Смених лещата на изпускателния колектор,които така и така сваляхме,защото подпръцваще.

Интересна цепка срещнах на колектора пак,но се оказа,че вътре я няма,слава богу

резултата от фрезоването на отворите,с няколко фрези

Подготвянето на главата за шлайф



Преди сглобяването на главата с новите части.

Вече готова.

Мотора и той готов за сглобяването


Накрая вече колата сглобена.

Резултата:Разлика се усеща все едно колата е била запушена досега.Моментална реакция от натискането на педала на газта.По-голям ряз както в ниските,така и във високите обороти.Удоволствието да шофирам сега,след като знам какво съм направил с колата си е безценно.
Всичкото удоволствие ми излезна 180лв.
Имам един въпрос относно температурите.Преди да направя това колата държеше към 90градуса градско и рядко вдигаше.Сега държи една идея по-отгоре към 94-5,на светофарите застава на 100,тръгна ли пада пак към 94-5,перката си работи,когато е този температурен диапазон.Имам ли повод да се притеснявам или ?


Главния майстор дойде да си каже думата


Една потресаваща на пръв поглед само снимка


Уучудващото за мен бе това,че хонинга си седи още,също така нямаше никакви деруги или неравности по цилиндъра


Отворих моторчето за празния ход (или както друго го наричат стъпково моторче),което зимата ми правеше номера и държеше 2000оборота празен ход.Оказа се ,че всичко вътре е наред,но нямаше никаква смазка.Това мисля,че зимата е "сковало" нещата.Забелязах ,че като дам на контакт моторчето се подава малко напред,за да може тази "пишка" ,която подпира дросела да задържи празния ход.Интересното е ,че като загася колата не се прибираше.Като дам на контакт се показваше още повече напред.И така се стигаше до високите обороти.


Посредством този червяк електромоторчето завърта зъбното колело,което изкарва напред пишката


Тези пластинки контактуват с едни други,които са вътре в зъбното колело.Погледнете задължително тях,защото се кривят,извъртат се и не докосват изобщо нищо.Ако счупите пластмасовите щипки не се притеснявайте.При монтажа ще видите,че 3-те болтчета ,които захващат моторчето към шината на моно-то ще притиснат достатъчно двата корпуса,които имат и около 3-4мм изолация между тях

Гресирайте обилно и монтирайте,но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с ръка завъртете зъбното колело да прибере максимално навътре пишката,която бута дросела.Когато спре да се върти зъбното колело използвайте червяка,като го завъртате леко с пръст.

След като закачите букси и всичко не давайте контакт,докато не се уверите,че сте монтирали моторчето правилно и отзад е допряло на мястото си.
Почистих дросела хубаво,отгоре почистих около дюзата,разглобхи на две моно-то (само 2щипки държат 2те части,намират се между 4-те болта,които го държат за тампона) и между 2те части намазах със силикон.Тампона беше здрав,но намазах и около него със силикон,като внимавах в задната му част да не запълня 2 отвора,които бяха за някакви вакууми.

Взех всичко виктор рейнц откъм гарнитури ,гумички,семеринги и такива неща,само водачите са метели.

Смених лещата на изпускателния колектор,които така и така сваляхме,защото подпръцваще.

Интересна цепка срещнах на колектора пак,но се оказа,че вътре я няма,слава богу


резултата от фрезоването на отворите,с няколко фрези

Подготвянето на главата за шлайф



Преди сглобяването на главата с новите части.

Вече готова.

Мотора и той готов за сглобяването


Накрая вече колата сглобена.

Резултата:Разлика се усеща все едно колата е била запушена досега.Моментална реакция от натискането на педала на газта.По-голям ряз както в ниските,така и във високите обороти.Удоволствието да шофирам сега,след като знам какво съм направил с колата си е безценно.
Всичкото удоволствие ми излезна 180лв.
Имам един въпрос относно температурите.Преди да направя това колата държеше към 90градуса градско и рядко вдигаше.Сега държи една идея по-отгоре към 94-5,на светофарите застава на 100,тръгна ли пада пак към 94-5,перката си работи,когато е този температурен диапазон.Имам ли повод да се притеснявам или ?

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта