Сваляне глава Б3 РП-мотор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
n-i-k-o
Мнения: 496
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 16:12
Автомобил: mk2 i passat b3
Двигател: ev 1984 rp 1992
Местоположение: plovdiv

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот n-i-k-o » Нед 22 юли 2012 21:22


кое му е по изгодното,другия мотор да не е след ремонт като го вземе,разправията с технотест (не е задължително но ако някога продаваш си е проблем ако не си с твоя си мотор)айде виж плюсовете и минусите в това упражнение




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот Iezekil » Нед 22 юли 2012 22:33


Ами видял съм ги,сменях само блока с буталата и минах хилядарката с всичките му салтанати.Отделно че смених и талона заради новия номер на блока...къв техно тест те гони не знам.От всякъде погледнато е по- изгодно да си вземеш двигател вместо да ремонтираш.Имаше тук обява за 1,8 оборудван за 350лв,момчето искаше по-голям и предлагаше да се пробва както е на колата преди да го свали,че беше и обслужен.Отделно аз знам такъв за 300лв.
На кола дето трудно ще и вземеш 1000лв. е в пъти по-изгодно да смениш целия мотор отколкото да го правиш за над 1000лв.Всеки си решава,това е моето мнение и така ще постъпя ако ми се наложи пак да ровя в блока.


Потребителски аватар
Layman
Мнения: 148
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот Layman » Нед 22 юли 2012 22:51


Iezekil написа:Ами видял съм ги,сменях само блока с буталата и минах хилядарката с всичките му салтанати.Отделно че смених и талона заради новия номер на блока...къв техно тест те гони не знам.От всякъде погледнато е по- изгодно да си вземеш двигател вместо да ремонтираш.Имаше тук обява за 1,8 оборудван за 350лв,момчето искаше по-голям и предлагаше да се пробва както е на колата преди да го свали,че беше и обслужен.Отделно аз знам такъв за 300лв.
На кола дето трудно ще и вземеш 1000лв. е в пъти по-изгодно да смениш целия мотор отколкото да го правиш за над 1000лв.Всеки си решава,това е моето мнение и така ще постъпя ако ми се наложи пак да ровя в блока.

Абсолютно!
А към колегата с проблема - Не бързай да купуваш резервни части преди да отвориш отвориш мотора...!


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот kr1s0 » Пон 23 юли 2012 23:12


Колеги днес свалихме главата и периферията около мотора,която ни пречеше да го направим естествено :lol: .След фактическото сваляне разпечатихме колекторите,моното и ни остана гола глава.Оказа се,че има язвички по изпускателните клапани,но водачите само на изпускателните се бяха разбили.Купих 4 водача,защото тези на всмукателните нямаха и 0,1мм луфт,бяха плътни mhihi
Взех водачи метели,всичко друго виктор рейнц (гумички,уплътнение за водната риза на всмукателните колектор,гарнитура под главата,семеринг за разпределителния вал ,за капака на клапаните взех коркова,дано не изпука бързо бързо).Буталата нямаха никакви деруги,дори заводски хонинг се седеше.Гладки като бебешко дупе бяха mhihi .
Изшлайфахме главата 0,4 свалихме ако не се лъжа...в началото хващаше само в крайщата до към 0,25 mhihi малко като гондола беше станала mhihi ,с фреза направихме нови легла за клапаните,нови фаски на клапаните се направиха,напасване,заиграх се с моторчето за празния ход да го почистя,почистих цялото моно отвън и отвътре.Утре следва сглобяване.

Имам снимки,които ще кача утре като направим всичко :beer


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот kr1s0 » Сря 25 юли 2012 17:16


Започна се разглобяването,което естествено не мина без скъсани маркучи,счупен тройник за охладителната течност и тем подобни неща :oops:
Изображение

Главния майстор дойде да си каже думата :lol:
Изображение

Една потресаваща на пръв поглед само снимка mhihi
Изображение

Уучудващото за мен бе това,че хонинга си седи още,също така нямаше никакви деруги или неравности по цилиндъра :drunk
Изображение

Отворих моторчето за празния ход (или както друго го наричат стъпково моторче),което зимата ми правеше номера и държеше 2000оборота празен ход.Оказа се ,че всичко вътре е наред,но нямаше никаква смазка.Това мисля,че зимата е "сковало" нещата.Забелязах ,че като дам на контакт моторчето се подава малко напред,за да може тази "пишка" ,която подпира дросела да задържи празния ход.Интересното е ,че като загася колата не се прибираше.Като дам на контакт се показваше още повече напред.И така се стигаше до високите обороти.
Изображение

Изображение
Посредством този червяк електромоторчето завърта зъбното колело,което изкарва напред пишката :banana

Изображение

Тези пластинки контактуват с едни други,които са вътре в зъбното колело.Погледнете задължително тях,защото се кривят,извъртат се и не докосват изобщо нищо.Ако счупите пластмасовите щипки не се притеснявайте.При монтажа ще видите,че 3-те болтчета ,които захващат моторчето към шината на моно-то ще притиснат достатъчно двата корпуса,които имат и около 3-4мм изолация между тях :beer
Гресирайте обилно и монтирайте,но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с ръка завъртете зъбното колело да прибере максимално навътре пишката,която бута дросела.Когато спре да се върти зъбното колело използвайте червяка,като го завъртате леко с пръст. :012:
След като закачите букси и всичко не давайте контакт,докато не се уверите,че сте монтирали моторчето правилно и отзад е допряло на мястото си.

Почистих дросела хубаво,отгоре почистих около дюзата,разглобхи на две моно-то (само 2щипки държат 2те части,намират се между 4-те болта,които го държат за тампона) и между 2те части намазах със силикон.Тампона беше здрав,но намазах и около него със силикон,като внимавах в задната му част да не запълня 2 отвора,които бяха за някакви вакууми.
Изображение

Взех всичко виктор рейнц откъм гарнитури ,гумички,семеринги и такива неща,само водачите са метели.
Изображение

Смених лещата на изпускателния колектор,които така и така сваляхме,защото подпръцваще.
Изображение

Интересна цепка срещнах на колектора пак,но се оказа,че вътре я няма,слава богу :bishop
Изображение

резултата от фрезоването на отворите,с няколко фрези
Изображение

Подготвянето на главата за шлайф
Изображение

Изображение
Изображение

Преди сглобяването на главата с новите части.
Изображение

Вече готова.
Изображение

Мотора и той готов за сглобяването
Изображение

Изображение

Накрая вече колата сглобена.
Изображение

Резултата:Разлика се усеща все едно колата е била запушена досега.Моментална реакция от натискането на педала на газта.По-голям ряз както в ниските,така и във високите обороти.Удоволствието да шофирам сега,след като знам какво съм направил с колата си е безценно.
Всичкото удоволствие ми излезна 180лв.

Имам един въпрос относно температурите.Преди да направя това колата държеше към 90градуса градско и рядко вдигаше.Сега държи една идея по-отгоре към 94-5,на светофарите застава на 100,тръгна ли пада пак към 94-5,перката си работи,когато е този температурен диапазон.Имам ли повод да се притеснявам или ? death



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта