Брава на Пасат Б5
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Брава на Пасат Б5
Възможно е, аз явно съм имал късмет да попадна точно на това което е на снимката, макар че към момента в който го купувах все още не знаех как точно изглежда. Ако попаднеш на истински М8 трябва да ляга абсолютно точно в главата на винта.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Брава на Пасат Б5
fichtenweg написа:Възможно е, аз явно съм имал късмет да попадна точно на това което е на снимката, макар че към момента в който го купувах все още не знаех как точно изглежда. Ако попаднеш на истински М8 трябва да ляга абсолютно точно в главата на винта.
Точно такова ще търся ...качествено, защото ми направи впечатление че материала от които е направен този болт, е много мек и вероятността да превърти ако не е добър инструмента е много голяма(както се получи при мен)...и тогава следва разпробиване.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Брава на Пасат Б5
От друга страна...аз пък не съм се замислял да заменя тези винтове с други - за по-стандартни инструменти. Иначе аз поставих два къси болта 10ка точно на мястото на тези пластмасови нитове които държаха бравата към вратата - точно първата снимка на M8 - където го ползват за избиване на нитовете. Навсякъде пишат как се избиват, но после никъде не се споменава как и дали изобщо се сглобяват - затова и ги изрязах и ги смених с къси болтове.
Друга една причина за замяната с болтове е точка 24 от ръководството в taligentx
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/
===========================
My Passat had managed to work the pins loose and dropped them into the door frame, where they've likely lain for months. The bracket had then worked loose of the panel and the entire lock mechanism was free to jostle around in the door. The wiring harness, still being pinned in place, then stressed the electrical connectors internal to the lock mechanism and cracked a solder joint.
===========================
Пластмасовите нитове са изпаднали във вратата, което е изместило натоварването върху спойките тъй като бравата остава да се крепи на снопа кабели (а така си представям колко се лашка бравата, щом виси само на кабелите).
Не знам колко често се случва това, но щом се случва означава че сглобката е слабо място.
Друга една причина за замяната с болтове е точка 24 от ръководството в taligentx
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/
===========================
My Passat had managed to work the pins loose and dropped them into the door frame, where they've likely lain for months. The bracket had then worked loose of the panel and the entire lock mechanism was free to jostle around in the door. The wiring harness, still being pinned in place, then stressed the electrical connectors internal to the lock mechanism and cracked a solder joint.
===========================
Пластмасовите нитове са изпаднали във вратата, което е изместило натоварването върху спойките тъй като бравата остава да се крепи на снопа кабели (а така си представям колко се лашка бравата, щом виси само на кабелите).
Не знам колко често се случва това, но щом се случва означава че сглобката е слабо място.
Последна промяна от fichtenweg на Пон 25 апр 2011 14:05, променено общо 3 пъти.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Брава на Пасат Б5
На тези от снимката където си ги показал се слобяват лесно...просто надяваш пластмасовата втулка обратно на местото и.
- Lazi
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Брава на Пасат Б5
Колеги нещо не се получава отключвам и заключвам с ключа дистанционното на ключа ми отключва само багажника и задните врати а да не говориме за дясната предна врата още си е на режим мануал аа забравих да спомене като заключа с ключа от шофиоркста страми се заключва сичко без предна дясна врата и обратното като заключа от дясно не ми се заключва шофиоркста врата иначе всички други се заключват. От копчето на врата което е за заключване на вратите ми се заключва само задна дясна лявата се опитва ама цъка по два пъти (заключва/отключва). Даите някакви идей от какво може да е това комфорта ли да разглабам или знам ли и аз от какво може е това ...... ХЕЛППП че се побърках
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Брава на Пасат Б5
Колега, не знам как бих могъл да те насоча възоснова на казаното до момента (за мен информацията е много разхвърляна и на моменти двусмислена)
По предположение трябва да си поправял задната дясна врата, понеже пишеш че си забелязал проблем и със задната лява (която се отключва сама веднага след заключване). Какви са били проблемите с вратите преди и след като си презапоил студените спойки?
Правил ли си нещо друго по останалите врати? Ако да, по кои конкретно? Изчитал ли си някакви грешки с vagcom? Ако да, пусни ги.
Ако не си проверявал кабелите в маншоните между вратите и купето, направи го и кажи в какво състояние са. Това е на пръв поглед.
Иначе при толкова проблеми наистина има логика едно от първите неща за проверка да бъде комфорт модула (и най-вече кабелите до него).
По-скоро обаче ми изглежда като проблем с микроключетата (отколкото комфорт модула) + студени спойки/кородирали писти на бравата на задната лява врата.
viewtopic.php?f=6&t=23478
http://www.headfuzz.co.uk/?q=vw_ccm
По предположение трябва да си поправял задната дясна врата, понеже пишеш че си забелязал проблем и със задната лява (която се отключва сама веднага след заключване). Какви са били проблемите с вратите преди и след като си презапоил студените спойки?
Правил ли си нещо друго по останалите врати? Ако да, по кои конкретно? Изчитал ли си някакви грешки с vagcom? Ако да, пусни ги.
Ако не си проверявал кабелите в маншоните между вратите и купето, направи го и кажи в какво състояние са. Това е на пръв поглед.
Иначе при толкова проблеми наистина има логика едно от първите неща за проверка да бъде комфорт модула (и най-вече кабелите до него).
По-скоро обаче ми изглежда като проблем с микроключетата (отколкото комфорт модула) + студени спойки/кородирали писти на бравата на задната лява врата.
viewtopic.php?f=6&t=23478
http://www.headfuzz.co.uk/?q=vw_ccm
- Lazi
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Брава на Пасат Б5
fichtenweg не съм ремонтирал задните врати само предните врати (и на двете студените споики) въпреки че на предна дясна нямаше студени споики. Ако заключа колато от дистационното ми се заключват само задните врати и багажника, Ако пък заключа от шофиорката врата ми се заключват предна лява,задните и багажника. И вече ако заключа от пасажерската врата се заключва тя и задните врата + багажника Но не ми се заключва шофиорската врата. По късно след като вече се примирих с този проблем вече съм вътре в пасатора и ръчкам от дръшката на врата с която командвам прозорците и другите глупости се опитвам да заключа от вътре с копченцето на което е показано едно ключе и тука вече става магията предните врати воабще не реагират а чувам само задните врати как щракат да се заключат само задна лява врата щрака по 2 пъти (пояснявам палчето слиза надолу както при заключено положение и после пак се качва нагоре както при отключено положение). Сега как да разбера дали има проблем с тия микро ключета някакви отличителни белези защото ги гледах като бях разглобил бравите и си щракаха нормално.
Преди проблемите ми бяха същите (преди да презапоя бравите). Ходил съм на ВАГ ком и там нямаше грешки (ходих заради турбото понеже не се включваше-вакумен маркуч).
Между другото бравите и на двете врати са сглобени правило.
Преди проблемите ми бяха същите (преди да презапоя бравите). Ходил съм на ВАГ ком и там нямаше грешки (ходих заради турбото понеже не се включваше-вакумен маркуч).
Между другото бравите и на двете врати са сглобени правило.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Брава на Пасат Б5
Здравей Lazi,
Значи до момента работата е била само профилактична, щом няма промяна преди и след намесата. Засега изводът е, че предните врати не се затварят нито от дистанционното нито от копчето на шофьорската врата, единствено всяка поотделно може да се затвори от собствения си патрон. Отделно, копчето на шофьорската врата не заключва багажника, но дистанционното го заключва.
Ето каква е функцията на отделните ключета - стр.9 от следната тема:
viewtopic.php?f=6&t=23478&start=120
=============================================================================
Имам Passat B5
От прочетеното, и от малкия ми опит (днес се борих здраво с лявата врата ) мога да обобщя следното:
1.За плафона (лампичките) се следи състоянието на външното микроключе.Активен сигнал е маса.
2.За отключване и заключване се следи от 2-те микроключета които са вътре в бравата на платката.Активен сигнал е маса.
3.За състоянието на бравата (отключена или заключена) се следи от другите 2 микроключета които са вътре в бравата на платката.Активен сигнал е маса.
За съжаление всички тия сигнали влизат в машинката за ел.стъклата и от нея излиза управлението на моторчето за заключване.
Комуникациятя межу вратите (заключване, ел.стъкла, плафон, огледала и т.н.) се предава само по 2 проводника които излизат от машинката за ел.стъклата. Мисля че сигнала е цифров, НЕ СЪМ ПРОВЕРИЛ.
=============================================================================
Комуникацията е по два кабела. Сигналът е диференциален и е по CAN. Че е цифров, цифров е.
=============================================================================
Микроключетата се тестват като провериш дали затварят и отварят веригата (Повечето мултицети имат тази функция).
Сега след като си изключил неправилно сглобяване на предните брави, остава да провериш още кабелите между всички врати и купето, кабелите към комфорт модула както и бравите на задните врати - като започнеш от задната лява. Странно е, че не се изчитат никакви грешки. При мен имаше в изобилие.
Нямам представа какъв ефект може да има/т върху останалите една или повече неизправни врати, но при мен се наблюдаваше следното. Преди да оправя задните две врати (на едната е сменяна цялата брава, а на другата съм презапоил всички спойки - една беше видимо пукната (тук искам да уточня - пукнати спойки като цяло се забелязват трудно и е добре да се презапоят всички)) бутонът на шофьорската врата затваряше всички освен самата шофьорска (случваше се същото което става с твоята задна лява - палецът слиза и веднага се вдига). След като отремонтирах задните, бутонът на шофьорската започна да заключва всички врати.
Значи до момента работата е била само профилактична, щом няма промяна преди и след намесата. Засега изводът е, че предните врати не се затварят нито от дистанционното нито от копчето на шофьорската врата, единствено всяка поотделно може да се затвори от собствения си патрон. Отделно, копчето на шофьорската врата не заключва багажника, но дистанционното го заключва.
Ето каква е функцията на отделните ключета - стр.9 от следната тема:
viewtopic.php?f=6&t=23478&start=120
=============================================================================
Имам Passat B5
От прочетеното, и от малкия ми опит (днес се борих здраво с лявата врата ) мога да обобщя следното:
1.За плафона (лампичките) се следи състоянието на външното микроключе.Активен сигнал е маса.
2.За отключване и заключване се следи от 2-те микроключета които са вътре в бравата на платката.Активен сигнал е маса.
3.За състоянието на бравата (отключена или заключена) се следи от другите 2 микроключета които са вътре в бравата на платката.Активен сигнал е маса.
За съжаление всички тия сигнали влизат в машинката за ел.стъклата и от нея излиза управлението на моторчето за заключване.
Комуникациятя межу вратите (заключване, ел.стъкла, плафон, огледала и т.н.) се предава само по 2 проводника които излизат от машинката за ел.стъклата. Мисля че сигнала е цифров, НЕ СЪМ ПРОВЕРИЛ.
=============================================================================
Комуникацията е по два кабела. Сигналът е диференциален и е по CAN. Че е цифров, цифров е.
=============================================================================
Микроключетата се тестват като провериш дали затварят и отварят веригата (Повечето мултицети имат тази функция).
Сега след като си изключил неправилно сглобяване на предните брави, остава да провериш още кабелите между всички врати и купето, кабелите към комфорт модула както и бравите на задните врати - като започнеш от задната лява. Странно е, че не се изчитат никакви грешки. При мен имаше в изобилие.
Нямам представа какъв ефект може да има/т върху останалите една или повече неизправни врати, но при мен се наблюдаваше следното. Преди да оправя задните две врати (на едната е сменяна цялата брава, а на другата съм презапоил всички спойки - една беше видимо пукната (тук искам да уточня - пукнати спойки като цяло се забелязват трудно и е добре да се презапоят всички)) бутонът на шофьорската врата затваряше всички освен самата шофьорска (случваше се същото което става с твоята задна лява - палецът слиза и веднага се вдига). След като отремонтирах задните, бутонът на шофьорската започна да заключва всички врати.
Re: Брава на Пасат Б5
Първо поздравления за колегите дали толкова подробни описания и снимки,а като второ - въпросче - как се сваля пластмасовият шплент държащ стъклото за водача (този който трябва да се свали през отвор на металната кора)
Благодаря предварително
Благодаря предварително
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Брава на Пасат Б5
SDB123 написа:Първо поздравления за колегите дали толкова подробни описания и снимки,а като второ - въпросче - как се сваля пластмасовият шплент държащ стъклото за водача (този който трябва да се свали през отвор на металната кора)
Благодаря предварително
Тук някой биха те посъветлали да го избуташ на вътре ...и това е вариант но може да счупиш водача на стъклото(както стана при мен


Re: Брава на Пасат Б5
първо благодаря на колегата fichtenweg за бързият отговор. За колегите които мислят да разглобяват врата за първи път ето една полезна снимка (вижда се и как съм закърпил водача защото късно попитах как да сваля стъклорто)
Като инструменти (по специфични) освен торсове с 12те лъча за бравата, трябва и по-малък за винта за свалянето на дръжката (неподвижната и част). Аз си купих комплекта (няма я малката звезда) от илиенци за 27лв. ето и как изглежда -42те части http://megatools-bg.com/?q=product/16
Поздрави
и дано съм бил полезен
Като инструменти (по специфични) освен торсове с 12те лъча за бравата, трябва и по-малък за винта за свалянето на дръжката (неподвижната и част). Аз си купих комплекта (няма я малката звезда) от илиенци за 27лв. ето и как изглежда -42те части http://megatools-bg.com/?q=product/16
Поздрави
и дано съм бил полезен
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Брава на Пасат Б5
Ако на някого е останал излишен капак от брава на лява врата, който да съдържа най-вече ето тази лилава част (не е задължително да бъде в същия цвят)

нека се обади.
Всъщност не съм сигурен дали същият елемент от десни врати ще свърши работа (би трябвало да е огледален на този който ми трябва), както и дали същата част от задни врати е еднаква като при предните.
нека се обади.
Всъщност не съм сигурен дали същият елемент от десни врати ще свърши работа (би трябвало да е огледален на този който ми трябва), както и дали същата част от задни врати е еднаква като при предните.
- boiko1
- Мнения: 223
- Регистриран на: Нед 02 окт 2005 11:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Брава на Пасат Б5
Здравейте,за да не отварям нова тема искам да попитам тук.
Преди няколко дена едни наркоманчета се мотаеха нещо около колата,след което установих че ключа не влиза целия в ключалката.След това видях че се вади целия патрон,опитали са се да отворят вратата.
Сега колебанието ми е дали да направя дръжката без патрон,виждал съм колеги с такива дръжки(всичко по заключване и отключване си работи с дистанционното) или да мина на варианта нов патрон и пренареждане за моя ключ.
Давайте идеи........
П.П.:
Колата е пасат комби 1.9 2001г(виж гаража)
Преди няколко дена едни наркоманчета се мотаеха нещо около колата,след което установих че ключа не влиза целия в ключалката.След това видях че се вади целия патрон,опитали са се да отворят вратата.
Сега колебанието ми е дали да направя дръжката без патрон,виждал съм колеги с такива дръжки(всичко по заключване и отключване си работи с дистанционното) или да мина на варианта нов патрон и пренареждане за моя ключ.
Давайте идеи........
П.П.:
Колата е пасат комби 1.9 2001г(виж гаража)
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Брава на Пасат Б5
Аз бих си сложил патрон. Не се знае кога ще ти падне акумулатора, ще ти свърши батерията на достанционното или поради друга причина ще се наложи да си отвориш колата с ключа
- boiko1
- Мнения: 223
- Регистриран на: Нед 02 окт 2005 11:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Брава на Пасат Б5
Това което казваш е вярно,но някой нека каже къде в Сф може да се намери патрон и да се пренареди.
И все пак чакам някой да даде идея ако реша да е без патрон как да го направя.
И все пак чакам някой да даде идея ако реша да е без патрон как да го направя.