Passat B3 1989г - Смяна тампон на макферсън

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот parno » Съб 10 дек 2011 9:07


в момента съм с голям тампон
мога ли да мина директно на малък или има разлика в самите бомбета
с койловъри е колата




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 10 дек 2011 9:23


По принцип има разлика в тарелките които лягат върху пружината и вида на гайката която държи лагерчето. Ето на тая схема са дадени http://ci.catcar.info/audivw/vw/084/084074000.png Горните капачки които са над бомбето са различни, но не е от значение, все стават. Аз си взех веднъж малки тампони и си мислех, че от моргата са ми дали тарелки като за малък тампон, но те се оказаха с по-малък диаметър от пружината и не вършеха работа, но така и така бях разглобил вече сложих само малките тампони, а всичко останало си остана от големия тампон. Не мога да го твърдя със сигурност и да препоръчам такава замяна друг да си я направи макар че аз изкарах около 5 хиляди км и тампоните се съсипаха. Смених си ги пак с големия тампон. Ако ще ги сменяш е хубаво да се смени от схемата заедно с тампона и тарелката /на схемата са с номера 8 и 8а/ 8 е за големия тампон, 8а е за малкия.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот parno » Съб 10 дек 2011 9:46


колега аз съм с койлове
тези ламарини които са върху пружината си мисля че изобщо няма да се ползват
ама защо си мисля че малките тампони са по-здрави от големите? като цяло заради това искам да ги сменя и заради елиминирането на облата гайка която се развива постоянно и трака
окачването е много твърдо и им ебава мамата за отрицателно време - за справка когато го сложих тампоните бяха перфектни - вече са за смяна (3К км)


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 10 дек 2011 10:07


Би трябвало малките да са по - здрави от големите, но явно тук все такова се продава, малки, големи от знайни и незнайни фирми съм купувал и изкарват по 5 до 7-8 хиляди и капачките почват да опират в предния капак. Тук в един сервиз намерих малкия тампон с 2 години гаранция при монтаж в техния сервиз, обаче цената идваше дебела 52лв на тампон и 25 лв смяната и се отказах, защото освен цената не беше и много сигурно как точно ще се установи че тампоните са за смяна в гаранционния срок и кой го определя това.
Та щом с койловете не те вълнуват тия ламарини сменяй ги смело с малкия тампон. Всичко в бомбето е еднакво, трябва само да смениш облата гайката с такава с осигурител на резбата за да не се отвива сама. Макар че при мен не се е случвало да се саморазвива тая гайка. Горната над капачката е осигурена против развиване и държи облата.


Потребителски аватар
kpuck0o
Мнения: 118
Регистриран на: Пет 10 юни 2011 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй-София

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот kpuck0o » Нед 11 дек 2011 15:42


Колеги имам един въпрос.Нормално ли е като си смених и двата тампона пак малко да излиза нагоре от ботуша?


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот judasss » Нед 11 дек 2011 16:52


Да нормално е :да:


Потребителски аватар
krasimir_gti
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 26 окт 2011 11:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kostenec

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот krasimir_gti » Нед 11 дек 2011 18:20


Преди 2 дни смених пружините със спортни Eibach,принципно колата ми е с малкиа тампон на макферсъна но новите пружини са малко по 6ироки и се наложи да сменя 4а6ките под тампона с тези от по големите тампони зада си легне пружината както трябва и и направих регулаж и вси4ко бе6е ок но ...... на следва6тият ден при въртене на волана от левия тампон взе да се 4ува едно ужасно трак-трак и колата взе да върви като патица по пътиа и сега .... тъи като в момента е 9 4аса сутрината и е адски студено навън 4акам да стане към 10 и отивам и я по4вам-подготвил съм се-взел съм и двата вида тампони и малките и големите и съ6то и двата вида лагер4ета и за единиа вид и за другиа вид тампони и по4вам да разглобявам след малко 6тот се съмнявам както по нагоре написах 4е на малките тампони сложих 4а6ки дето ляга пружината на тях от големите тампони и сега е един от двата проблема-или блокирало лагер4е на тампавона или тия 4а6ки дет сложих от големите тампони да не лягат добре на малкиа тампон и да се наложи да сложа големите тампони каквито имам резерва-дове4ера 6те напи6а какъв е бил проблема 6тот кат гледам тоя проблем е като епидемиа. Ха-ха за скапаниа ден ...... освен вси4ки несполуки днес ..... и преден лагер по4на да 6уми ..... а за останалото-както ве4е писах по нагоре в темата-при смената на пружините новите (Aibach sport) бяха по 6ироки и се наложи на малките тампони на макферсъните дет си бяха на колата да сложа 4а6ки дет ляга амортисиора на тях от тези дет са за големиа тампон и тези 4а6ки направо се бяха изкривили 6тот те не лежат така добре на лагер4ето ...... и смених вси4ко днес и колата ве4е не е с малките тампони а е с другия модел-по голямите-днес смених тампоните с по големите като им сложих и нови лагер4ета-сложих и други 4а6ки 6тот старите се бяха изкривили а големите тампони са и с друг вид гаики там с едни дет са с два прореза а не такива дет се стягат с гаи4ен клиу4-да но гаиките се намират само втора ръка и неса много 4итави-всмисал 4е тиа двете прорез4ета дет се слага специалниа клиу4 за затягане са се охлузили и да ги стегне6 след това е мисиа невазможна та сега вси4ко ми хлопа и тропа отпред и ...... и утре трябва пък и такива гаики да търсиа а и този преден лагер ...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 11 дек 2011 20:10


Тези гайки особените всеки стругар ще ги направи за 5 минути по старата. Аз така направих, взех отвитата гайка и при стругаря. Между другото за тия гайки не е задължително да сваляш всичко от колата, просто я отвиваш отгоре, тежестта на колата ще държи пружината, само трябва като я отвиеш тая да сложиш горната капачка и да я хванеш с нейната гайка на 1-2 резби за да не се прибере стеблото на амортисьора докрай.


Потребителски аватар
krasimir_gti
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 26 окт 2011 11:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kostenec

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот krasimir_gti » Нед 11 дек 2011 21:02


ок набор4е-но мисла утре да отско4а до моргата за 2 гайки


Maestro
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 23 юли 2012 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот Maestro » Вто 24 юли 2012 21:35


Може ли да попитам дали принципа за смяна на задните тампони на амортисьора е един и същ като предните? Ако не е един и същ може ли да ми се обясни.Аз имам пасат В4.Благодаря предварително.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 25 юли 2012 7:22


Принципа е същ, само че за да се сменят трябва доста разваляне вътре в купето за да се стигне до горния край на амортисьорите. Ако е седан, кората пред задното стъкло, другите кори които ги има там, предпазните колани и тяхната конзола. Като се отвият болтовете отгоре, се отвива и тоя който държи амортисьора към моста. После със скоби се стягат пружините и се сменят тампоните. На задните тампони няма гайки за отвиване със специализиран инструмент. Въпроса е тия тампони на задните амортисьори разбиват ли се изобщо!? Казвам го защото аз втори път сменях задните амортисьори преди месец време, минал съм около 140 хиляди с тая кола, а тампоните съм сигурен че са си оригиналните и все още им няма нищо.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта