


Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Автомобилчето ми е Пасат 95' 1.8 mi ADZ мотор и миналата година му поставих климатик защото инак е голяма жега.Всичко си е ОК. освен падането на оборотите на около 500 когато го включа което е много гадно особено ако се кара в града и на всяко кръстовище започва да трепери мотора поради ниските обороти в резултат на натоварването от страна на компресора.Та въпросът ми е как да увелича оборотите? Изчетох доста неща из форума като се посочва на места че трябвало да се подаде на 33 или 35 краче на компа 12 волта при включване на климатика та той да вдигне оборотите ,а също и че имало букса до бушоните (но коя е тя точно,някой колеги пишат че е зелена със сън кабел ама аз нямам такава)нещо не ми е много ясно.Ако някой е наясно моля да помага.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 23:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Колега,както и сам си си отговорил,проблема с ниските обороти е в липсата на сигнал към ЕКУ-то за компенсирането им.Следователно ще трябва да пуснеш този сигнал към компа.Само че,не чакай да намериш свободна букса,на която да направиш това.Просто във VAG групата не оставят свободни кабелни снопове,за евентуално монтиране на екстри,които не са поръчвани и ще трябва да си пускаш нужните кабели сам.Сваляш си AUTODATA,преглеждаш си разпиновката на ЕКУ-то и виждаш на кои пинове трябва да подадеш +12V/даже сега проверих и наистина ,че пиновете ти са 33 и 35/.После теглиш кабел от бутона за пускане на климатика до съответните пинове и си готов.Има и малка подробност,обаче.Тъй като колата ти не е предвидена заводски да е с климатик и буксата на компа ти няма необходимите контакти на нужните ти пинове за повишаване на оборотите.За да подкараш всичко ще се наложи да запоиш тези кабелчета директно на съответните пинове на компа-не е кой знае каква сложнотия и всичко си тръгва/лично изпробвано/ 

Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Благодаря за информацията.След като прегледах схемата от Аутодата 33 и 35 от Еку-то са за климатика, само че на кое от двете трябва да подам +12v или и на двете и дали трябва да се подаде такова напрежение или по-малко(например +5v).В схемата никаде не е посочено просто е отразено че е за климатика.
В самата схема на климатика доколкото разбирам трябва за моят двигател (ADZ) да подам напрежение (+12V ?)на краче 1 на А 35(A35 го дават че е engine control modul ECM,като това мисля че е самото ЕКУ,ако греша моля да ме поправите но ако съм прав то всичко е ясно подава се +12V взето от копчето за включване на климатика на пин 33 на компа.Остава въпросът 35 пин за какво е и дали ако се подаде само на 33 +12V всичко ще е ОК
В самата схема на климатика доколкото разбирам трябва за моят двигател (ADZ) да подам напрежение (+12V ?)на краче 1 на А 35(A35 го дават че е engine control modul ECM,като това мисля че е самото ЕКУ,ако греша моля да ме поправите но ако съм прав то всичко е ясно подава се +12V взето от копчето за включване на климатика на пин 33 на компа.Остава въпросът 35 пин за какво е и дали ако се подаде само на 33 +12V всичко ще е ОК
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 23:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Както сам виждаш на схемата трябва да се подадат +12V и на двата пина,като на 33 е директно от бутона,а на 35 през S341.Даже,като гледам на пин 35 вече имаш вързана инсталация заводски и само ще трябва да се вържеш към готовия кабел.Щом такава е схемата за твоето ЕКУ,ще трябва да я изпълниш.За моята кола си беше дадено само един пин и само там подадох и оборотите се стабилизираха при включен климатик. 

Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик-РЕШЕНО
След обстоен преглед на схемите на ЕКУ-то и климатика започнах с търсенето на кабели по колата.Извадих буксата на ЕКУ-то и намерих 33 и 35 пин там влизаха съответно син(33) и зелен (35) кабел.След като ги проследих се указа че те влизат в купето до бушоните и са на една жълта букса която виси свободно, след което взех +12 V от копчето за климатика и го вързах за синия кабел, а за зеления взех напрежение от датчика за налягане на системата (преостат така мисля че се наричаше).Така е дадено по схема и аз така го направих искам да подчертая че ако се подаде само на единия пин нищо нестава.Сега вече всичко е ОК.Благодаря на jordanik за помоща.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Съб 22 ное 2008 5:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Здравейте... и аз имзм абсолютно същия проблем....Имам жълтата букса със син кабел (+12В. от копчето за климатика) и зелен кабел (+12В. от пресостат)... но от нея излиза само 1 зелен кабел и отива на 37 пин на ЕКУ ... а синият кабел не отива никъде... искам да помоля за малко съдействие... този син кабел на кой пин на ЕКУ-то трябва да отиде... Колата е пасат 92 г. с двигател 2Е... 115 конски сили.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 23:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Ти,колега си още по-лесен.При твоето ЕКУ е нужно да се подаде +12V само на 37 пин и си готов. 

Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Колегата е прав че трябва само на 37-ми пин на ЕКУ-то да подадеш напрежение ,само че като разгледах в Аутодата схемата на ЕКУ-то за твоя мотор 92' никаде не видях в нея да има пин за климатик.37-ми пин се посочва че е за климатик едва от 94 година(за мотер 2Е),така че имай предвит това (освен ако схемата в аутодатата е грешна)
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Не е грешна, просто не е отбелязана за по-ранните години...
37-ми пин си е от 03.1990 нататък...
37-ми пин си е от 03.1990 нататък...
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Съб 22 ное 2008 5:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
то си е така... на 37- ми пин отиват +12V, но нищо не повдига оборотите... и на бензин дори гасне... Ще се радвам за някаква идея как да го оправя...
Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
колеги имам същия проблем,но съм бос на тема коли,упътете ме за майстор на такъв проблем,колата ми е пасат B3-1989г.производство,първа регистрация 1991г.,ако това има някакво значение.Благодаря предварително!
Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик

Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
vladtod® написа::talk: и язе да се включа, катъра е Б4 АБС с "унаден" диавия пак ли пин 33 и 35 трябва да го нахраним с 12 В?
Аз си карам със срив в оборотите и ме подразни пак а гледам, че съм питал веднъж, но няма отговор та рекох да повдигна белким някой сподели:)
След проба грешка се оказа ,че работи метода. Жълтата букса я намерих при бушоните и следва връзка .
Последна промяна от vladtod® на Сря 21 юни 2017 19:28, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Владо, вземаш си едно резервно ЕКУ, като твоето ако може и с голямата букса с кабелите и го включваш вместо твоето, като подаваш на съответните пинове напрежение. Ако нямаш имобилайзер де, ако имаш ще трябва да рискуваш. Аз така направих - взех резервно ЕКУ и си тествах - само че при мен не се получи (подадох на два пина по 12В, на единия сработи и успях да ги докарам до 1000, ама не ми вършеха работа) и го излъгах през сигнала за ТПС (карам с електронен карбуратор 2ЕЕ). Ако не намериш решение и това ти е вариант, по-добре, отколкото да ти къркори с 500 оборота на място и а-ха да угасне...
Re: Б4 ADZ ниски обороти при включен климатик
Точно така направих сякаш си знаел, имах резервен компот и пробвах с него ,дори беше забелен единия кабел явно някой е пробяал само с единия и се е отказал, а то трябвало на двата. Благодаря все пак 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: KGL и 73 госта