mTDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

mTDI

Мнениеот ventotdi » Чет 26 юли 2012 21:11


Здравейте колеги. Имам нужда от информация. Мотора ми е AAZ и искам да си го направя mTDI . Да си купя не обурудван мотор AFN и да му наръгам моята нафтова помпа, хидравлияна помпа , водна помпа , смукателни и изпускателни колектори , моето си турбо .... абе всичко да е от моя AAZ само и дюзите разбира се от AFN . Гледал съм клипове и забелязвам ,че ефекта е добър. Дали вички части ,които изброих са съвместими ... мисля ,че да защото моето VENTO го има и в AAZ и в AFN и частите му са еднакви . Като гледам дебелината и хода на буталото и на двата мотора са еднакви и се замислих за по евтиния вариянт ...,ако коляновия вал и магистралите за антифриза и маслото са еднакви на двата блока да сменя главата и буталата от AFN и да си запазя всичко от AAZ но вече ще карам мотор с директно пръскане. Колеги помогнете със съвети ,защото да не си купувам излишни части :)




Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот buller » Чет 26 юли 2012 21:20


Ще направиш абсолютно... нищо :|
AFN е ТДИ - с директно впръскване, имаш дебитомер, имаш друго управляение на турбото... Имаш компютър.
Ако искаш да засилиш AAZ-тката - виж тук: viewtopic.php?f=24&t=128197&start=0
Така е най-безболезнено.
Иначе - сменяй целия мотор, с турбина, скорости и всичко прилежащо.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: mTDI

Мнениеот ventotdi » Чет 26 юли 2012 21:31


Това е идеята. mTDI ... мотор с директно пръскане без никакво управление.... представи си моя AAZ само ,че с директно пръскане. Няма главоболия ... нямаш дебитомери , датчици ...Моята идея е такава че ми предстои смяна на глава и така и така ще сменям поне да си направя мотора DI . 100 % ще стане и без ваша помощ но със сигурност по малко парички ще дам ,ако чуя ваши съвети и някои ,ако е правил вече тази интервенция.В youtube има много клипове на mTDI но вече сглобени . Най голямо впечатление ми направи един мотор с резултат 260 нютона на 1250 оборота ... ;)


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: mTDI

Мнениеот ventotdi » Чет 26 юли 2012 21:34


Забравих да споделя ,че не правя тунинг,защото в сегашното си състояние на мотора колата ми се движи на кантар с чипнат AFN ... даже малко от пред ;) . Имам надуване на системата и нещата утиват на пукната глава :)


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: mTDI

Мнениеот don hose » Чет 26 юли 2012 21:41


Ще стане но няма да върви.Помпата трябва да се преправи но тук едва ли някой може да ти обясни, какво точно се прави.Най-малкото трябва да смениш буталото и гърбичната шайба в помпата а най голямата тънкост е преправянето на механизмът за подаване на газ.
Успех!


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот buller » Чет 26 юли 2012 21:46


Не съм сигурен какъв ще е ефектът... Кое ще управлява помпата, ами турбото (нали е с променлива геометрия)?
Струва ми се, че ще се впуснеш във филм, от който не знаеш какъв ще е крайният резултат...
Попитай колегата passat_rs - той би трябвало да ти даде най-точни съвети какво може да промениш ;)


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: mTDI

Мнениеот ventotdi » Чет 26 юли 2012 21:47


Какво има за промяна в механизъма за подаване на газ.Той си остава с жило ,защото помпата си остава механичната и разбира се мотора остава без компютърно управление. Отностно помпата нека да не забравя ме , че на 1Z повечето са с 9 милиметрова глава и на AAZ също е 9 милиметра ....би трябвало да няма проблем :?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: mTDI

Мнениеот ventotdi » Чет 26 юли 2012 21:50


Помпата на AAZ сега кой я управлява ... никой ... е тогава пак така ще се управлява .... Турбото е ККК К14 с клапанно разтоварване от самото налягане на турбото и без компютърна намеса ,така че и там елиминирам проблема.Аз имам питанка просто дали ще стане моята магия по евтиния вариянт ... да сменя само бутала и глава :?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: mTDI

Мнениеот samo_pechka » Чет 26 юли 2012 22:00


Колега и мен ме вълнува такава "манипулация".Има подобна тема viewtopic.php?f=24&t=251795 Ровил съм много, на тази тема в сайтове в Немско . Има няколко проблема: Дюзите на АФН идват "големи" за 9 мм буталце, компромисен вариант - от 1з. ГНП-ето е по-важната част от уравнението. От ААЗ - ще работи перфектно на ниски и средни обороти , на високи ще глъхне- не му стига "мазута" :Mr Green Fun .Налагат се преработки и въпреки всичко, пак не е това което трябва да е !. Някои от тях мога да ти споделя на лични , че е доста обширно :) Нека да е ясно,че аз не съм правил такава комбинация , просто доста съм търсил инфо и там е описано.У мен има една чудесна и здрава помпа на Сутиен Ксантия ,Бош механична от 1.9 ТД+И , Мисля нея да ползвам при мен за експериментите 8) Тя пак е с 9 мм буталце , но силно се надявам ,че ще е с по-голям ход буталцето от на ААЗ, отделно и вала е по-дебел ( като на АФН) .Проблем ще е със Ситроенската помпа двустепенното впръскване на горивото ( при ААЗ го има оригинал ) Гърбичната шайба е друга там, една комбинация с ориг. от 1з? . Другия проблем е с какво предварение да се настрои помпата , че и там е :banghead: Хидравличния аванс - и той е :banghead: . Идеята ми е ,че 1з не "носи" на предварение - опасност от стапяне на челата на буталата.Чета ,че се налага по- твърда пружина на авансатора , ма колко по-твърда :banghead: Т.е. при ДИ мотор при покачване на оборотите му трябвало по-малко предварение от на предкамерен :roll: .Абе ,не , че няма да стане - ще стане , но и аз в момента съм ужасно ангажиран и нямам капка време ( виж за биричка и за ФВ форума имам :Mr Green Fun ) за експерименти , отделно и моята ААЗ-ка още "държи" фронта и ми е жал да го махна :lol:


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: mTDI

Мнениеот don hose » Чет 26 юли 2012 23:33


Ами по всичко личи, че повечето хора не са запознати с устройството на VE-помпа.Не се заяждам но зада се направи хибридна помпа, която що годе приемливо да движи колата трябва, задълбочено познание на принципа на работа.Задължително се сменя буталото и гърбичната шайба.Те трябва да са от помпа за директно впръскване.
След това да се преправи вътре в помпата механизма за подаване на газ.Системата за подаване при 9мм бутало е една а при 10мм друга.Ходът на вилката става къс и не може, да се подаде газ до края.Другият момент е с механизма за аванс.Тази концепция за двигател е загубена кауза особено с това малко турбо.Дори и да тръгне да се движи ще е доста по зле от мотора ти в момента.Аз исках да правя помпа с по голямо бутало, но ме отказа момента с преправянето на механизма за подаване на газ.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: mTDI

Мнениеот velinsl » Пет 27 юли 2012 0:11


При ТДИ до колокото съм запознат дебитомера измерва определеното количество въздух и препраща данните към компа, който от своя страна определя колко гориво да впръска. Компа предава сигнал на дюзите и по този начин става оптималното пълнене. Без дебитомери и другите му там датчици не знам как ще може да стане с директно впръскване.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: mTDI

Мнениеот ventotdi » Пет 27 юли 2012 11:24


mhihi .... добре добре .... объркал съм форума .... Дебитомери ,не знам си какви сигнали към дюзите .... mhihi Само трета дюза работи с компютъра и то чрез индуктивен датюик и дава сигнал кога отваря и кога затваря ... не знам за какви пълнения става въпрос тука ,а отностно помпата пак почвате да сравнявате 9 мм с 10 мм ... :) . Благодаря за учстието ви. Юакам още съвети :да:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: mTDI

Мнениеот samo_pechka » Пет 27 юли 2012 12:19


don hose написа:Ами по всичко личи, че повечето хора не са запознати с устройството на VE-помпа.Не се заяждам но зада се направи хибридна помпа, която що годе приемливо да движи колата трябва, задълбочено познание на принципа на работа.Задължително се сменя буталото и гърбичната шайба.Те трябва да са от помпа за директно впръскване.
След това да се преправи вътре в помпата механизма за подаване на газ.Системата за подаване при 9мм бутало е една а при 10мм друга.Ходът на вилката става къс и не може, да се подаде газ до края.Другият момент е с механизма за аванс.Тази концепция за двигател е загубена кауза особено с това малко турбо.Дори и да тръгне да се движи ще е доста по зле от мотора ти в момента.Аз исках да правя помпа с по голямо бутало, но ме отказа момента с преправянето на механизма за подаване на газ.

Колега..и аз не искам да се "заяждам" , ма кат' направиш хибридна помпа , ми се обади :wink: .Има хора и то кадърни :!: с технически познания и опит , се мъчат .В оффроуд форума има обширна тема по въпроса ,изчел съм я три пъти от-до .Отделно има и теми в Немско , Бернд Йегер е успял да "докара" много прилична помпа за мТДИ , но е комбинация . За жалост не е описал в подробност опита си , пази си човека хляба- няма лошо :) . Между другото има готови решения за мТДИ- помпа направена специално ( сглобена механична ) http://hansdieselteile.com/RebuiltALHMTDIPump.htm , ето и друго : кит за преустройване на помпа от 1.6 тд за мТДИ http://hansautoteile.com/M-TDIUpgradePackage.htm . На тая тема мога ти намеря инфо до полуда :Mr Green Fun


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: mTDI

Мнениеот red.devilll » Пет 27 юли 2012 12:45


velinsl написа:При ТДИ до колокото съм запознат дебитомера измерва определеното количество въздух и препраща данните към компа, който от своя страна определя колко гориво да впръска. Компа предава сигнал на дюзите и по този начин става оптималното пълнене. Без дебитомери и другите му там датчици не знам как ще може да стане с директно впръскване.

Ако не е тайна по какъв начин компа дава инфо на дюзите? През тръбичкита за нафтата ли? Има само една "умна дюза" от 4.Явно си нямаме и представа какво е предкамерен дизел и ТДИ? Пишем и трупаме мнения незнайно за какво?

Сега по темата .Колега провери в дизел Форума или в този беше един колега прави на транспортер с мотор 1,6 дизел или тд му нахендри 1,9 ТДИ АФН мотор.Имаше много подробни описания как и какво се прави.Потърсих я но не открих темата .Довечера ако имам време ще я потърся пак и ще ти пусна линка
:beer


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: mTDI

Мнениеот ventotdi » Пет 27 юли 2012 13:10


Е то най-лесно ми е да сменя колата или да инплантирам обурудван мотор но аз търся най-евтиния вариянт ,защото съм беден но липсата на пари няма да ме откаже да си направя колата дизел с директно пръскане но без компютърно управление :) . Днес разглеждах по обстойно AFN мотора и ми се струва че всичко е Plug & Play . Смукатели , изпускатели , динамо + стойка даже и демферната шайба си прилиюа ... водна помпа , худравлиюна помпа ... моя интеркуулер с турбо пътищата ще си паснат ...Чудя се още но няма да избързвам :) . Нямаше да се занимавам с това начинание ,ако не ми беше проблемна главата на AAZ .Направя ли си мотора mTDI си решавам проблема с пукането на глава , зимното палене ще е по лесно , динамика по добра ...ще елиминирам проблемната щпонка на коляновия вал (аз за това не искам блок от 1Z) .... :да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта