Сеат Ибиза 1.4 AEX на метан - Проблем при палене
Сеат Ибиза 1.4 AEX на метан - Проблем при палене
Здравейте колеги! От около 3 месеца карам Сеат Ибиза 1.4 AEX на метан. Та проблема е следния- преди около 2 седмици оставям колата на паркинг, след 20 мин. се връщам и колата не иска да запали. Пробвах на газ, на бензин..не иска да пали. И така около половин час. Накрая реших да завъртя и да прехвърля от метан на бензин. Превключих няколко пъти копчето и взе, че запали. Направи ми9 го ощя няколко пъти в рамките на 4 дни. Когато си иска пали нормално и на газ и на бензин, когато не иска не пали. И така я палех, като превключвах копчето. Докато преди няколко дни не ми се случи докато карам да изгасне в движение. Вкарах 2-ра, за да се опитам да я запаля по инерция- не иска да запали. Направо ми спира притока на метан. Спирам пак не иска да запали. Изчаках 3 мин. и запали, чрез превключване на копчето. И от тогава когато иска пали нормално, друг път не иска да запали. За сега съм пробвал да сменя релето, което превключва бензин/метан. Отидох и си купих същото като моето, самоче друга марка(моето е Хелла). Сложих го завъртях ключа и изпуши. Сложих отново моето колата запали. Ако имате някакви предположения от какво може да е..ще съм ви благодарен да ги споделите. Благодаря предварително!
Re: Сеат Ибиза 1.4 AEX на метан - Проблем при палене
Rezacha написа:Ако имате някакви предположения от какво може да е..ще съм ви благодарен да ги споделите.
Имаш си поне две системи в газовото устройство:
- електрическа - превключвател, реле(та), ел. клапан(и), кабели, кабелни връзки... .
Електрическите връзки, събрани с китайски или още по-неидентифицирани елементи, често са причина за огромен пад на напрежението, вследствие на което клапаните не отварят . Контактите на превключвателите и релетата се замърсяват. Спойките по тях остаряват и се разпадат. Кабелите също остаряват, изолацията им се нарушава;
- механична - клапан(и), филтри, изпарител с неговите мембрани и клапани ... .
Клапаните(вентилите) имат навика да не отварят, когато е топло - зависи от налягането на газа, и от замърсяването, и от модела. Замърсените филтри затрудняват притока на газ, като понякога пропускат, понякога не. Мембраните имат навика да остаряват и да се втвърдяват и даже да се понапукват, а те управляват вградените в изпарителя клапани ... .
Идентификацията на проблема е по-голямата част от работата по отстраняването му. При това, да го кажем подобно на една реклама, "Не са достатъчни само дебела сянка, бира, инструменти и ентусиазъм, трябват и акъл и опит."
Re: Сеат Ибиза 1.4 AEX на метан - Проблем при палене
Проблемът е решен. Оказа се, че бобината подава искра, когато си поиска. След смяната на бобината колата спря да прави този проблем. Дано съм полезен на колеги, които имат такива проблеми.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта