ПАСАТ 90г.,1,8 моно RP с газ - проблем на бензин

Техническа и сервизна информация за Passat
ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 25 окт 2006 11:00


ми при някой газаджия направо да ти го върже. Цена мисля до 15 лв някъде макс 20 със монтажа. Иначе връзването не е философия - включва се към + и - на газовия клапан и другите два края към буксата на ламбда сондата. Емулатора е с реле и като колата е на бензин /респективно газовия клапан е изключен - няма и ток на емулатора/ релето съединява прекъснатия кабел към ламбдата и колата работи със включена ламбда сонда, а като е на газ се прекъсва кабела и минава през емулатора ... това е общо взето принципа му. В нета има и схеми за направи си сам и не е сложно.




Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 26 окт 2006 8:11


silent написа:
kaloyan22 написа:Интересно що моя компютър не се шашка-нямам ни емулатор ни прекъсвач??По умен ли е, що ли?

Ми ако компютъра отдавна е отебал ламбдата ти и не я брои за жива или ако някои си е решил проблема като и е кръцнал жичката е нормално да нямаш неговите проблеми. Компа си бачка как си знае без ламбда. Ти едва ли караш кой знае колко на бензин та да усетиш промяна в разхода. Да не говорим пък да я засичш колко ти харчи на бензин. Помисли и по тоя въпрос...

Бензина ми е само за палене и изпреварване от време на време.Колата е звер!(от малките де)
Някой има ли описание на достъпен език, за принципа на работа на компютъра?Казаха ми че за моното компютър е силна дума-било елементарен електронен блок за управление?!


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Чет 26 окт 2006 8:22


Въпрос на тълкуване за някои може да е блок за други контролер за мен е компютър.
Защото има заложен софтуер, има входни сигнали които се обработват от въпросния софтуер в изходни сигнали, има си и памет.
Не мисля че е чак толкова сложно но никак не мисля и че е просто. Особено при мотроника който следи и управляма в някакви граници и ъгъла на запалване.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 26 окт 2006 8:22


ами колега и за моно и за пълна инжекция компютъра си е компютър. И според мене не е силна дума "компютър на моното", тъй като събира информация от датчик на температура на антифриза, датчик на температура на въздуха, кислороден датчик /ламбда сонда/, управлява запалването /ъгъла на предварение при Мономотроник/ и посредством потенциометъра на дроселната клапа регулира подаваното гориво, след преценка на параметрите "температура на външния въздух, температура на двигателя, състояние на изгорелите газове -/бедна и богата смес/ и колко е отворена дрослената клапа, компютъра изчислява по зададени свои таблици и определя какво количество гориво-въздушна смес да подаде към цилиндрите. Естествено и компютъра подържа оборотите на празен ход да са винаги еднакви - т.е. при студен двигател около 1000, при загрял около 800-900. Това накратко е принципа на действие на моното.
Надявам се да съм го обяснил на разбираем език и инфото да помогне на някого.


dazdan
Мнения: 21
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dazdan » Чет 26 окт 2006 18:29


Аз имах същия проблем като toshe_hadji.
При мен майстора го разреши като отряза едно червено кабелче към компютъра. От тогава на бензин си паля без проблем но като карам на бензим имам чувството че се дави /богата смес/
Бих искал да попитам някой знаещ дали проблема се решава с рязането на кабела, защото от товато което прочетох до тук разбирам, че ламбдата не ми работи и тн. и тн. ???


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 27 окт 2006 6:31


dazdan написа:Аз имах същия проблем като toshe_hadji.
При мен майстора го разреши като отряза едно червено кабелче към компютъра. От тогава на бензин си паля без проблем но като карам на бензим имам чувството че се дави /богата смес/
Бих искал да попитам някой знаещ дали проблема се решава с рязането на кабела, защото от товато което прочетох до тук разбирам, че ламбдата не ми работи и тн. и тн. ???

Колега само го е отрязал кабелчето или го е прекарал през реле?
Ако е само отрязано, значи по всяка вероятност е спрял подаване на + към компютъра. Повечето газаджий го правят с реле - когато изгасиш колата - изгасва тока на компа и изтрива грешките, като дадеш контакт и се включва и така всеки път се рестартира компа.
Аз съм по привърженик на емулатора, но и с реле става.
А как разбра за ламбда сондата и т.н.?


dazdan
Мнения: 21
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dazdan » Нед 29 окт 2006 20:00


ivo123 написа:Колега само го е отрязал кабелчето или го е прекарал през реле?

Само го отряза.
- Това не е решение на проблема - нали? /или поне не е правилното ?/

А за ламбда сондата след прочетеното до тук останах с това впечарление.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 29 окт 2006 21:46


ако действително е така, то веротно нямаш плюс на модула за паметта. Не е хубаво да е така. По-добре с реле за да се включва + при подаване на контакт.


Потребителски аватар
Коко
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

емулатор или реле?

Мнениеот Коко » Сря 01 ное 2006 16:43


Аз съм по привърженик на емулатора, но и с реле става.

Имам газова уредба и емулатор,въпреки който,след пътуване от около 15-20 км.отчитам грешка с код 2-3-4-3(свързал съм елементарна схема със светодиод и резистор към буксите за тестера до скоростния лост).Емулатора работи-с осцилоскоп виждам импулсите ,които произвежда приличат на тези на ламбда сондата,но явно се трупа някаква грешка.Чистенето правя с откачване на акумулатора.Иначе с тази грешка на студено едвам пали и работи сякаш на 3 цилиндъра.Знае ли някой колко + захранват компа и кои цветове кабели са за Пасат RP 1.8 90-та год.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 01 ное 2006 18:27


ако си с 25 пинов компютър - моножетроник - прекарваш 4-то краче през реле и си ок.
ако си 35 пинов комп - 2-ро краче през реле.

Данните са сигурни, а на куплунга към компа пише номера на пина.
Аз съм направил копче и като се бъгне или карам продължително на газ /защото си я паля на газ/ само тогава изключвам и включвам ключето и нямам емулатор.
Т.е. не рестартирам компа с всяко гасене на двигателя.
Успех :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986 и 68 госта