Здравейте, колеги. Реших да "газифицирам" моя Пасат /Б5 1.8Т/, като за целта вчера проведох разговор с един газаджия, имащ солиден опит с газовите уредби и инжекциони и обсъдихме изчерпателно всички въпроси, свързани с предстоящата интервенция. Неговото условие и задължителна предпоставка е инжекционът да бъде настроен така че при обороти над 5000 автоматично да прехвърля на бензин. Отговор на въпроса си защо е нужно това така и не получих, затова реших да обсъдя темата и с вас и заедно да взаимстваме опит. Междувременно се надявам да прочета и някоя важна препоръка или пояснение, свързано с монтирането на ГИ на 1.8Т, както и да получа от вас потвърждение на твърдяното от мантьора. Получих категорично уверение от негова страна, че няма да усещам никаква разлика в еластичността, ускорението и мощността след поставянето на инжекциона. Разходът щял да ми се вдигне с максимум литър. Системата автоматично ще превключва на газ при достигането на работна температура на двигателя 45 градуса C. Потенциална опасност от нарушаване работата на бензин не съществувала, дори след многогодишна експлоатация на газ. За ваше улеснение поставям конкретни питания, отговорът на които ще ми бъде от огромна полза. Последните са:
1) Действително ли няма да усещам разлика в динамичните характеристики на автомобила и ако евентуално усещам някаква промяна, в какво точно ще се изразява тя?
2) Характерна ли е подобен вид настройка на инжекциона, при която във високите обороти (в случая над 5000), системата автоматично ще превключи на бензин? Ефективна и правилна ли е тя?
3) Да очаквам ли евентуално възникващи проблеми, пряко засягащи работата на бензиновите компоненти и в частност бензиновите дюзи и помпа?
4) Вярно ли е твърдението, касаещо разхода?
5) Кои са характерните особености, свързани с монтирането и правилната настройка?
6) В какво се изразява обслужването на газовия инжекцион?
7) Ще усещам ли обективно преминаването от бензин на газ? Например като искам да напълня оборотемера и държа педала на газта до долу? Ако действително на 5000 оборота компютърът обръща на бензин, това няма ли да бъде усетено като краткотрайно прекъсване, придъпване или загуба на мощност?

Мит ли реално съществуваща опасност са вечните проблеми с газовия инжекцион?
Използвах търсачката, но открих единствено откъслечни и неизчерпателни отговори на така поставените въпроси. Налична беше само една относима тема, която беше оставена без движение.
Приемам и систематизирани отговори в обобщен вариант, стига да са пряко обвързани с естеството на темата и да бъдат полезни.
Благодаря ви предварително.