



Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
Колега,не с лошото!Следващата поправка да е-да си оставяме колите на фарове дори паркирани,туко-виж някой диоптер не е видял паркирания автомобил 

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
kacarov_dupnitsa написа:А обнародва ли се това вече в ДВ, че незнам, влезе ли окончателно в правялника?
10 поста по-рано е написано.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=941896
Най-вероятно от другата седмица автомобилите ще трябва да се движат целогодишно с включени къси светлини. Тогава се очаква да влязат в сила новите промени в Закона за движение по пътищата, които въвеждат това изискване. Глобата за нарушителите ще бъде 50 лева, обяви пред Дарик главен комисар Бойко Рановски, който е началник сектор в „Пътна полиция".
„След обнародването в Държавен вестник се предвижда всички моторни превозни средства да се движат през деня с включени дневни или къси светлини. Очакваме всеки момент законът да бъде обнародван в Държавен вестник, да влезе в сила. Не се предвижда специална акция за контрол на използването на светлини при движение през деня, но това си е част от ежедневната работа на служителите на Пътна полиция и те ще го контролират при рутинните ежедневни проверки след влизане на закона в сила", обясни Рановски.
Най-вероятно от другата седмица автомобилите ще трябва да се движат целогодишно с включени къси светлини. Тогава се очаква да влязат в сила новите промени в Закона за движение по пътищата, които въвеждат това изискване. Глобата за нарушителите ще бъде 50 лева, обяви пред Дарик главен комисар Бойко Рановски, който е началник сектор в „Пътна полиция".
„След обнародването в Държавен вестник се предвижда всички моторни превозни средства да се движат през деня с включени дневни или къси светлини. Очакваме всеки момент законът да бъде обнародван в Държавен вестник, да влезе в сила. Не се предвижда специална акция за контрол на използването на светлини при движение през деня, но това си е част от ежедневната работа на служителите на Пътна полиция и те ще го контролират при рутинните ежедневни проверки след влизане на закона в сила", обясни Рановски.
- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
Дали може някъде да се види закона в промененият му вид (преди обнародването му), най вече ме интересуват преходните и заключителни разпоредби и дали в тях (както би били редно) е дадено определение/изисквания за термина "дневни светлини". В тази (или пък беше в другата) тема бяха дадени определения и изисквания, но до колкото разбрах това са европейски такива, дали ще са същите ?
- ShikeraBoy
- Мнения: 60
- Регистриран на: Пон 26 апр 2010 21:55
- Автомобил: VW POLO 1.4 TDI PD
- Двигател: AMF
- Местоположение: Пловдив
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
Абсолютна недомислица според мен е този закон.Навън 40 градуса слънцето ще ти сцепи каската от светене и топло отгоре на това и фарове ще пускаме.
Сега ще ме накарат да си слагам автоматичен модул за светлините иначе 50 кинта не е хава работа. 


Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
ShikeraBoy написа:Абсолютна недомислица според мен е този закон.Навън 40 градуса слънцето ще ти сцепи каската от светене и топло отгоре на това и фарове ще пускаме.Сега ще ме накарат да си слагам автоматичен модул за светлините иначе 50 кинта не е хава работа.
В Бг всичко е възможно нищо не би трябвало да те учудва, утре може да праснат данък за автомобили над 10 години който да е 5 пъти по-скъп, нали сме европейска държава все пак


- ДАНЧО
- Мнения: 794
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 12:25
- Автомобил: Audi A4 B6
- Двигател: AVB 2003
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
А каква е процедурата ако те хванат с изгоряла лампа?През деня трудно си виждаш фаровете дали светят.Примерно на мен какво ми се случи:Тръгвам от работа от един подземен паркинг там ги пуснах фаровете(светеха и двата),стигнах до яслата на детето и ги изгасих,взех си детето качихме се в колата и пак ги пуснах.Като отидох да си вземам и жената тя ми вика десния ти фар не свети.Дали ще е проблем ако те хванат точно в такъв момент или ако имаш в себе си лампа и я смениш пред тях , ще простят 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
ще ви дам някои данни, всеки да си направи изводите:
Сащ преди години са разглеждали този вариант. Ако не бъркам нулите, се касаеше за 200 милиарда долара допълнително разходи за гориво от подобна мярка. Както и замърсяване на околната среда, при изгаряне на допълнителното гориво.
За България сумата е между 800 милиона и 1 милиард лева. Специалисти са го изчислили, данните ги има навсякъде из медиите.
1 милиард обаче са разходи за шофьорите. Но така също са приход, както за държавата, така и за рафинерията
Разходите, които прави един автомобил са минимални и не се усещат и по джоба на отделния шофьор. Не в това е проблема. Проблем става като се разгледа по-глобално.
Относно ползите от подобна мярка:
През2006 година беше приета поправка в Закона за движение по пътищата гласяща:
Чл. 70. (3)Моторните превозни средства през периодите:
1.от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2.от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. (чл.70, ал.3, изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.)
Така законодателите се надяваха да намалят жертвите по пътищата, но статистиката доказа че това не се случи. Ето жертвите през последните 7 години:
2002 – 959 жертви
2003 – 960 жертви
2004 – 943 жертви
2005 – 957 жертви
* поправката действа от 1 ноември 2006
2006 – 1043жертви
2007 – 1006жертви
2008 – 1059жертви
Какъв е смисълът тогава да караме на светнати фарове през деня, ако това не намалява броя на загиналите? Оказва се, че светнатите фарове не само че не водят до по-малко жертви, ами и вредят на учасниците в движението:
1. През деня е достатъчно светло за да може един шофьор с нормално зрение да види едно пресичащо улицата дете. Но ако срещу него се движат автомобили с светнати фарове, те затрудняват забелязването на детето,тъй като то не свети и се вижда трудно между проблясващите светлини на подскачащите по улицата коли. Това е обяснимо тъй като зеницата на окото на шофьора е по-затворена следствие на естественото и пригаждане към по-силна светлина (тази на фаровете) за да пропуска по-малко количество светлина и така детето по-трудно се забелязва.
2. Трудна става и преценката на скоростта и разстоянието на автомобили с светнати фарове.
3. Мотоциклетите които досега единствени бяха задължени да ползват светлини през деня, вече не се различават от автомобилите и стават потенциални причинители за злополуки.
4. Ползването на къси светлини покачва между 3% и 8%разхода на гориво. Ето примерно изчисление на преразхода за една средна бензинова кола:
ДАДЕНО:разход: 6 литра/100 км, КПД на двигателя:25%, КПД на алтернатора:50%, калоричност на бензина: 42,7MJ/kg, плътност на бензина: 750 kg/m3,консумация при светнати къси светлини:200 W (2х55 Wфарове, 2х15 Wгабарити, 2х10 Wосветление на номера, 40 Wразни осветления по таблото, купето,радиото)
За улеснение ще търсим консумацията за 1час, тоест нужни са ни 200 Wh.Знаем че 1 Wh = 3600 J, значи 200х3600 = 720kJ. За да произведе тази енергия, алтернатора трябва да черпи два пъти повече енергия от двигателя понеже има КПД 50%, следователно ни трябват1,44 MJ от двигателя.Но той пък има КПД 25% и трябва да почерпи4 пъти повече енергия под формата на гориво, следователно са му нужни 5,76 MJ.Тази енергия се съдържа в 135 грама бензин,което е 180 ml като обем.
Ние искаме да видим какво представляват тези 180 ml за пробег от 100 км. Ако автомобила сeдвижи с средна скорост 50 km/h,му трябват 2 часа за да измине100 км, следователно ще консумира 360 mlбензин за светнатите светлини, което е6% повече от разхода 6 литра на 100 км.
При различни скорости и характеристики на автомобила разхода може да е от 3% до 8%в повече. При малка кола с разход 4 л/100,скорост 50 km/hи пробег 2часа, преразхода става даже 9%.
5.Този преразход на гориво означава и повече вредни емисии в атмосферата.
6.Преразхода на гориво е за сметка на вноса на нефтени продукти в България което увеличава още повече търговския ни дефицит който е вече над 40%.
Сащ преди години са разглеждали този вариант. Ако не бъркам нулите, се касаеше за 200 милиарда долара допълнително разходи за гориво от подобна мярка. Както и замърсяване на околната среда, при изгаряне на допълнителното гориво.
За България сумата е между 800 милиона и 1 милиард лева. Специалисти са го изчислили, данните ги има навсякъде из медиите.
1 милиард обаче са разходи за шофьорите. Но така също са приход, както за държавата, така и за рафинерията

Разходите, които прави един автомобил са минимални и не се усещат и по джоба на отделния шофьор. Не в това е проблема. Проблем става като се разгледа по-глобално.
Относно ползите от подобна мярка:
През2006 година беше приета поправка в Закона за движение по пътищата гласяща:
Чл. 70. (3)Моторните превозни средства през периодите:
1.от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2.от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. (чл.70, ал.3, изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.)
Така законодателите се надяваха да намалят жертвите по пътищата, но статистиката доказа че това не се случи. Ето жертвите през последните 7 години:
2002 – 959 жертви
2003 – 960 жертви
2004 – 943 жертви
2005 – 957 жертви
* поправката действа от 1 ноември 2006
2006 – 1043жертви
2007 – 1006жертви
2008 – 1059жертви
Какъв е смисълът тогава да караме на светнати фарове през деня, ако това не намалява броя на загиналите? Оказва се, че светнатите фарове не само че не водят до по-малко жертви, ами и вредят на учасниците в движението:
1. През деня е достатъчно светло за да може един шофьор с нормално зрение да види едно пресичащо улицата дете. Но ако срещу него се движат автомобили с светнати фарове, те затрудняват забелязването на детето,тъй като то не свети и се вижда трудно между проблясващите светлини на подскачащите по улицата коли. Това е обяснимо тъй като зеницата на окото на шофьора е по-затворена следствие на естественото и пригаждане към по-силна светлина (тази на фаровете) за да пропуска по-малко количество светлина и така детето по-трудно се забелязва.
2. Трудна става и преценката на скоростта и разстоянието на автомобили с светнати фарове.
3. Мотоциклетите които досега единствени бяха задължени да ползват светлини през деня, вече не се различават от автомобилите и стават потенциални причинители за злополуки.
4. Ползването на къси светлини покачва между 3% и 8%разхода на гориво. Ето примерно изчисление на преразхода за една средна бензинова кола:
ДАДЕНО:разход: 6 литра/100 км, КПД на двигателя:25%, КПД на алтернатора:50%, калоричност на бензина: 42,7MJ/kg, плътност на бензина: 750 kg/m3,консумация при светнати къси светлини:200 W (2х55 Wфарове, 2х15 Wгабарити, 2х10 Wосветление на номера, 40 Wразни осветления по таблото, купето,радиото)
За улеснение ще търсим консумацията за 1час, тоест нужни са ни 200 Wh.Знаем че 1 Wh = 3600 J, значи 200х3600 = 720kJ. За да произведе тази енергия, алтернатора трябва да черпи два пъти повече енергия от двигателя понеже има КПД 50%, следователно ни трябват1,44 MJ от двигателя.Но той пък има КПД 25% и трябва да почерпи4 пъти повече енергия под формата на гориво, следователно са му нужни 5,76 MJ.Тази енергия се съдържа в 135 грама бензин,което е 180 ml като обем.
Ние искаме да видим какво представляват тези 180 ml за пробег от 100 км. Ако автомобила сeдвижи с средна скорост 50 km/h,му трябват 2 часа за да измине100 км, следователно ще консумира 360 mlбензин за светнатите светлини, което е6% повече от разхода 6 литра на 100 км.
При различни скорости и характеристики на автомобила разхода може да е от 3% до 8%в повече. При малка кола с разход 4 л/100,скорост 50 km/hи пробег 2часа, преразхода става даже 9%.
5.Този преразход на гориво означава и повече вредни емисии в атмосферата.
6.Преразхода на гориво е за сметка на вноса на нефтени продукти в България което увеличава още повече търговския ни дефицит който е вече над 40%.
- hristodj
- Мнения: 718
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
Страхотно разяснение нямам думи.


- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
Експериментът "Дневни светлини" в Австрия и провалът му На 1 януари 2006 година парламентът на Австрия въведе задължително използване на светлините на превозните средства при движение. Година и половина по-късно равносметката е следната: 1. Инциденти: (19,102) +12% 2. Ранени: (24,850) +11% 3. Убити: (324) +17% 4. Деца: +13% 5. Колоездачи: инциденти +43 % 6. Мотоциклетисти: инциденти +46%, смъртни случаи +51% Voralberg Online, Kurier, Austrian Press След консултация с офталмолози парламентът на Австрия гласува на 12 декември 2007 отмяна на задължението за движение с включени светлини. Половин година след отмяната на дневните светлини (1 януари 2008) се съобщава за по-малко инциденти: 1. Убити: минус 5% 2. Колоездачи: минус 25% инциденти Weiner Zaitung, Newspool ORF.at След две години DRL експеримент в Австрия, Дружеството на офталмолозите в Австрия отрече и осъди ненужното използване на светлините на превозните средства. Привличането на вниманието върху една група "свързани с трафика обекти" прави всички останали по-малко очевидни, а в най-лошият вариант ако попаднат под прага на привличане на вниманието, да убягнат и да бъдат изцяло "незабелязани", по подобие на всички останали непривличащи вниманието обекти в пътните сценарии (странични и челни удари). Светлоотразителните материали (друг опит да се подобри безопасността на по-уязвимите участници в движението) са неефикасни по отношение (и при наличието) на дневни светлини (DRL). Дразнителите (DRL) причиняват проблеми. Виждането, възприемането и разпознаването трябва да бъдат ясно разграничени едно от друго. Шофьорът трябва да вижда дете пресичащо улицата. Негово внимание и зрителна картина се фокусира на ниво ретина и нормално работещите нервни връзки изпращат тези сигнали до мозъка, където се възприемат като визуална информация. Обаче, тази определено трафик-свързана картина на детето пресичащо улицата, може да изчезне изцяло при наличието на дневни светлини (DRL). Достатъчно е наличието само на четири дразнителя, от рода на DRL, за да бъдат причинени проблеми с краткосрочната визуална памет (VSTM - visual short term memory). След инцидента водачът може да се закълне, че не е видял детето. Грешно! Той е видял детето, но неговият мозък не го е възприел! Пресичащият пешеходец е убягнал в съзнанието
В Бг твърде често правата ни взеха да се превръщат в задължения. Например право на пенсия, здравеопазване и прочее. Това с фаровете е поредния начин да се приберат едни парички от щурето на брачеда. Ква безопасност, кви глупости - пешеходеца щял да те види по-лесно, добре де, той ще те види, ама ти няма да го видиш.
В Австрия са видели, че идеята е лоша и са я отменили, но тук тази глупост ще си просъществува щото си е далаверка за едни наши хора, а за наближаващите избори тези наши хора ще помогнат да се купят повечко цигански гласове.
Да ни е честито светлото бъдеще

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
ktamen написа:В Австрия са видели, че идеята е лоша и са я отменили,
Да ни е честито светлото бъдеще
Абе какво ти разбират австрийците или американците от коли,фарове и злополуки,тук феновете на "да се изцъклим на фарове щото ми е по-готина колата така" са мнозинство и направо подскачат от радост


ДАНЧО написа:А каква е процедурата ако те хванат с изгоряла лампа?Дали ще е проблем ако те хванат точно в такъв момент или ако имаш в себе си лампа и я смениш пред тях , ще простят
Със сигурност 80% от шофиращите или нямат резервни или и да имат няма шанс да успеят да я сменят хеле пък тия с новите коли дето за тая задача трябва да са минали едномесечен курс във Франция



Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
Аз пък съм "за". Виждам много по-добре насрещните и не изпреварвам ако има такъв. Карам целогодишно на фарове от 2005г. и не считам, че съм загубил кой знае колко пари. А по отношение на колегата, който казва
2002 – 959 жертви
2003 – 960 жертви
2004 – 943 жертви
2005 – 957 жертви
* поправката действа от 1 ноември 2006
2006 – 1043жертви
2007 – 1006жертви
2008 – 1059жертви
лично аз 2005г. карах Голф 3 60.к.с., 2008г. Ауди А4 110к.с., сега карам А6 163к.с. Това, че с годините ми се иска по-мощен автомобил може също да е обвързано с броя на жертвите. Не считам, че някакви милиграми гориво увеличават броя на жертвите. Шофьорите са доста неразумни, пътищата са масово двулентови и това за мен са основните причини. Ако имахме само магистрали броя на жертвите щеше да е доста по-малък (с по-тежки катастрофи, безспорно, признавам).
2002 – 959 жертви
2003 – 960 жертви
2004 – 943 жертви
2005 – 957 жертви
* поправката действа от 1 ноември 2006
2006 – 1043жертви
2007 – 1006жертви
2008 – 1059жертви
лично аз 2005г. карах Голф 3 60.к.с., 2008г. Ауди А4 110к.с., сега карам А6 163к.с. Това, че с годините ми се иска по-мощен автомобил може също да е обвързано с броя на жертвите. Не считам, че някакви милиграми гориво увеличават броя на жертвите. Шофьорите са доста неразумни, пътищата са масово двулентови и това за мен са основните причини. Ако имахме само магистрали броя на жертвите щеше да е доста по-малък (с по-тежки катастрофи, безспорно, признавам).
- Fifa
- Мнения: 748
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 10:16
- Автомобил: VW Passat 5.5
- Двигател: 1.9 TDI AWX
- Местоположение: София
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
в-к Дневник написа:Глобата за каране без фарове ще е 50 лева
Новите промени в Закона за движение по пътищата, с който се регламентира автомобилите да се движат целогодишно с включени къси светлини през деня, най-вероятно ще влязат в сила от другата седмица. Глобата за нарушителите ще бъде 50 лева, обяви пред "Дарик" главен комисар Бойко Рановски, началник сектор в "Пътна полиция". "След обнародването в Държавен вестник се предвижда всички моторни превозни средства да се движат през деня с включени дневни или къси светлини. Очакваме всеки момент законът да бъде обнародван в Държавен вестник, да влезе в сила. Не се предвижда специална акция за контрол на използването на светлини при движение през деня, но това си е част от ежедневната работа на служителите на "Пътна полиция" и те ще го контролират при рутинните ежедневни проверки след влизане на закона в сила", обясни Рановски.
Той добави, че санкцията за движение без включени светлини е 50 лева. "Имаме готовност при влизане на закона в сила как да се процедира и да се изпълнява", обясни той. По думите на Бойко Рановски "Пътна полиция" подкрепя всички предложения, които биха повлияли да доведат до подобряване на пътната обстановка в страната. "Считаме, че използването на светлините целогодишно е един от факторите, които могат да повлияят върху пътната безопасност. Относно притесненията на някои шофьори, че така ще се повиши разходът на автомобила, специалистите казват, че е така, но все пак пътната безопасност е по-важна отколкото разходът на автомобила", добави още главен комисар Рановски.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
Колеги,нека направим подписка за референдум,нека се съберат и другите автомобилни клубове 

-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
това е поредното безумие в изкуригалата ни страна, ако трябва да отидеш в малък град например до центъра който е на 1км при 40 градуса и да палиш фарове си е глупост отвсякъде
, в много страни от европа това го няма например Гърция но ни е българите винаги сме по големи католици от папата 


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта