Климатроник Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
sPellBouND
Мнения: 462
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Климатроник Б3

Мнениеот sPellBouND » Нед 29 юли 2012 15:09


Този климатроник фабричен модел ли е или е допълнително слаган?
Изображение




Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Климатроник

Мнениеот znainainai » Нед 29 юли 2012 15:16


Това е диавия бяга на далече.
На оригиналният си пише VW Climatronic :wink:
Те ти оригиналния
Изображение


Потребителски аватар
sPellBouND
Мнения: 462
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Климатроник

Мнениеот sPellBouND » Нед 29 юли 2012 15:24


Благодаря!
Значи всеки друг модел различен от този на твоята снимка не става?


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: Климатроник

Мнениеот HukuTyY » Нед 29 юли 2012 15:29


sPellBouND написа:Благодаря!
Значи всеки друг модел различен от този на твоята снимка не става?

Върши работа ,но по хубаво от оригинала няма :да:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Климатроник

Мнениеот znainainai » Нед 29 юли 2012 15:35


Ще ти го кажа така:
Чупи се нещо умираш прав.
Няма части за диавия няма схеми няма НИЩО.
За оригиналния всичко се намира. Моторчетата на клапите стават от Пасат В3 и В4 както и от Голф 3. Та сам си прави изводите кой е по рентабилен. Отделно че диавията е сглобявана в петък със части каквото имали такова сложили и една със една няма еднакви.
При В4 са ДВА ВИДА :idea:
Със ЕCON oт средата на 95-та нагоре
Изображение
Без ECON до средата на 95-та
Изображение
Копчето ECON спира само компресора и става термотроник със дисплей mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатроник

Мнениеот pe6kata » Чет 02 авг 2012 19:16


znainainai написа:Ще ти го кажа така:
Чупи се нещо умираш прав.
Няма части за диавия няма схеми няма НИЩО.


Не карайте по клишета с тази диавия

Части има!!!

Диавия произвежда много части за автоклиматици.

На много марки се поставят допълнително климатици от въпросната фирма.

работи супер елементарно и надеждно, понякога има недомислици определено. Освен с проблема с охлаждането при фв и ауди, общо взето друго не съм срещал.
Необохдим е по-голям климатичен радиатор и задължително една ел. перка- предно разположена. Нищо повече

ползва универсален филтър дехидратор, нов е 25лв.
Ползва много читави компресори- обикновено са сандени 5-ци и 7-ци. Те са един вид универсални- четири уши за закрепване, три-четии варианта за захват на маркучите към компресора и се слагат на всичко що е допълнително слагано. И оригинално разбира се. Части за тях също има

Откъм ел. е супер опростено, има трите важни датчика- ключ ниско,високо налягане и сензор против обледеняване.

две релета трябват- за управление на бърза степен на вентиалтора и за включване на компресора. Останалото са изгъзици.

Най-добрите и надеждни решения са простите решения.

Случва се да идват коли с допълнително монтирани климатици, последния случай на един джип Нисан от 80-те години... Уникално просто и хитро измислено, оригиналните изпълнения ги слага в джоба си отвсякъде.
В частта в купето е изпълненен като хладилник- меден изпарител, връзки нипел-гайка (без о-пръстени) с трв от хладилник... Сигурно е на 30-на години

Диавия от голф 3, с онова малкото компресорче, но с кондензатор от бмв е34 с дифузьора от баварката с 2 перки, с по 6-7 метра маркучи, няма да ви казвам какъв студ прави. На комбайн качано :wink:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Климатроник Б3

Мнениеот znainainai » Чет 02 авг 2012 19:50


Пешка няма сила на света със която да ме убедиш че диавия е по-климатик от оригиналният :banghead:
Колко диавии си разглобил аз лично поне 6 и мога да ти кажа че една със една няма слагали са каквото са имали. И са го хвърляли със лопата в колите едно със едно няма. Като ги хвалиш толко много що не сложи един климатрон диавия на пасата а сложи оригинален климатик и термотроник?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатроник Б3

Мнениеот pe6kata » Чет 02 авг 2012 20:22


щото колата си беше оригинално с климатик

климатоника не ме кефи заради усложнеността си и най-вече ненадеждността си.

диавията ползва в по-голямата си част готови решения. Прости ги събира на едно място. Понякога бъркат обаче в подбора на частите.

Неможеш да кажеш че им куцат примерно радиаторите, или пък компресорите. Все едно да кажеш че сандените от тия години не стават. Уникално здрави са. Както казах, някой малоумник не е съобразил спец при фв и ауди да сложи един най-обикновен електрически вентилатор, ако щеш и универсален да е, дето с включване на компресора да тръгва и той. Предно разположен. И нито колата ще грее, нито компресора ще се тормози и студ ще има.

Бърка се в подобора на частите понякога. А подбереш ли що годе правилно компонентите, имаш хладилен агент, на който съзадеш нужните условия за да произвежда студ, студ ще има.
Мога да ти направя "събери чарк" климатик за малко пари, който ще охлажда много по-добре от оригиналния. Гарантирам ти.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатроник Б3

Мнениеот zfa159 » Нед 05 авг 2012 13:25


Да се намеся и аз малко. Предна перка обикновено не слагат,но когато я слагат,това е голям проблем,защото под перката се събира гняс и радиатора заминава.това е редовен проблем на всичките френски коли със заводски перки отпред и на Опел-ите,където перката пак е отпред.Не случайно Ханс си слага перките отзад,където им е мястото ;)
За ДиаРия,както аз ги наричам - нищо не става от тях,редовно ползват компресори Харисън и доста по-рядко слагат Санден или Денсо.Харисън има ред неодостатъци - тече като лейка от средните гарнитури,корозира му корпуса,корозиа му леглото за осевото уплътнение. Също така харисън компресора има заводски проблем със сегментите - те също са от великия материал говнолин и се разпадат и компресора спира да работи като хората (не може да нагнетява и да засмуква). ДиАрия страдат от лош монтаж и лоши компоненти,защото при монтажа никой не гледа кой маркуч къде и в какво се трие и ефекта е,че маркучите се скапват.Също и пресовките на маркуча към тръбата са кофти и обикновено от там се разтича най-напред (заводските пресовки на VW карат по 20 години). За електрото - компонените са им кофти и редовки някоя връзка или краче на реле или каквото и да е,се окислява и дадена част от климатика спира. За частите - обикновено е кошмарно трудно да се намери изпарител (вътрешен радиатор) или кондензатор (външен радиатор) за такъв климатик,защото са сложили каквото са имали под ръка,ама от каква кола е,трудно се разбира.Има едни универсални,ама само 10% от колите с насаждани климатици са с тях,останалото е с каквото е имало (аз два еднакви не съм доживял да видя,а съм направил десетки). Като монтаж - на един Голф 3 ме уби какво бяха направили - нямали са един голям кондензатор и бяха сложили на горкия човек два един до друг,възани последователно,ето и малко снимки - единия радиатор седи отзад,другия отпред..Е вие като виждате предимно такива идеи за монтаж на нещата, дали ще си купите ДиаРия, мисля, че цЪ mhihi

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Климатроник Б3

Мнениеот enigma79 » Нед 05 авг 2012 13:46


Диария или НЕ на мен мие все тая,съотношение цена на компоненти от оригиналното и за Диарията е в + към разтройството.Айде да пресметнем колко излиза да сборуваш оригиналното и това с Давиата.Отделно както го казахте на нея можеш да насосваш,проблем малко това,ами слагаш голямо,проблем онова,ами слагаш по добро и накрая какво остава,остава едно тяло за управление с 3-4 клапи.Моето разтройство до момента ми е излезнало 50лв,компресор,управление с клапите,проблемна е една клапа но ще се намери от някъде една или ще насосвам с нещо друго.Остават ми дехидратор,маркучи и радиаторите.Като маркучите са последни в веригата и това е поне за сега.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Климатроник Б3

Мнениеот vucata » Нед 05 авг 2012 13:52


Абе не знам...ама моя климатроник(снимка в гаража) като го пусна и загрява адски много....още малко ще подмине 110градуса и го спирам....перка ли нещо не включва 2ра степен...ба ли го...с една перка съм на радиатора. :shock


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатроник Б3

Мнениеот zfa159 » Нед 05 авг 2012 13:55


Имал си късмет :)
Аз се занимавам с тях професионално,ела,да видиш за какво иде реч и ще си промениш мнението :)
Компресор за диария - работещ като хората е трудна работа,защото повечето имат едни и същи проблеми,цена на здрав и читав,поне 150лв,ама сменяш 10 и 11-тия може и да бачка като хората (ако е харисън,какъвто е масовия). За сметка на оригиналния - много здрав Санден,а по моргите са по под 100лв,защото има толкова много,че да се замеряш с тях.
Радиатор кондензатор за оригинален - струва около 150-200лв за масовите VW .При ДиаРия ако си намериш същия,ще е поне 250,а ако слагаш по-голям,ще трябва да преправяш,обикновено идват и с други фланци т.е. трябва да препресоваш маркучите и т.н. и влизаш във филма ;)
Радиатор изпарител - за оригиналния климатик е 180-250лв според колата,масовите са толкова,за допълнително слагания - мисия невъзможна да си намериш чисто нов.
За маркучите - редовно се скапват маркучите и трябва да се препресоват нови,цената на метър маркуч е около 60лв.На заводските маркучи за фреон 134 никога не ми се е случило да се скапе самичък (ако някой не го е протрил или пробил или усукал).За сметка на това на диаРията редовно изпускат през пресовките,защото са некачествени.
Електрото няма да го коментираме,при Голф 3 обичат много да слагат едни умни релета,дето са доста големи и вътре има една кофа с електроника,дето и тя не знае за какво е там въобще (следи обороти на мотора,температура на антифриза и на баба му хвърчилото в общия случай и редовно изкукува).
Все пак всеки сам си решава де,аз като човек,дето с това си вади хляба,няма сам да си причиня такова нещо,защото единствените две неща,които са по-евтини за диаРия са дехидратора (универсален е и струва 25лв ,спрямо 50-60 за заводски) и датчика за налягането на фреона (универсален е и струва 35лв,при 45 за заводски).
:beer


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Климатроник Б3

Мнениеот enigma79 » Нед 05 авг 2012 14:08


Компресора е с логото на audi i VW SANDEN SD7B10 с фреон R134a,дали ще работи ще се разбере като се качи на системата иначе ето две снимки с Диария и оригиналното на нашата марка управление на климатроника.Мисля че е явно кое е по добро за ремонт от кварталният майстор mhihi
Прикачени файлове
sn1.jpg
sn2.jpg


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Климатроник Б3

Мнениеот znainainai » Нед 05 авг 2012 14:25


enigma79 написа:.......

Жоро стига писа глупости че ще пецкам. Стефан повече от ясно ти обясни кое как е ама ти продължаваш да се дървиш.
Към колегата дето му грее колата най-вероятно грее понеже тъпаците са оставили малък воден радиатор и са цопнали пред него кондензатора който му спира въздуха отделно и като сложиш че не е почистван водният от мизерията (има тема) нормално е да грее.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатроник Б3

Мнениеот pe6kata » Нед 05 авг 2012 17:21


много малко давии ползват компресор харисън. По моите сркомни наблюдения може би едва 10% да ползват такъв компресор. Останалото е санден 5-7ци

Аз лично харисъна го харесвам пък много, да текат, но 30-40лв са му частите при облсужване. Като компресор/ помпа е супер...

Понеже постоянно прилагам нестандартни решения, това с избора на части не е абсолютно никакъв проблем...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта