1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bubo-bubo
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Град

1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот bubo-bubo » Нед 05 авг 2012 16:36


Здравейте момчета, от скоро съм притежател на мк5 с този двигател.. Колата е обслужена напълно и е на оригинални 180 000 км.
От няколко дни тествам двигателя. На м. Тракия поддържа 190км./ч с включен климатик и двама човека..
На моменти прави 200км./ч..
Принципно се чувства мощ в двигателя... Проблема идва от там, че при градско каране колата е тромава и докато не вдигне оборотите не е много пъргава..Карал съм доста модификации на този двигател, така че съм сигурен, че има някъде проблем!
Въпроса е къде могат да ми направят добра диагностика на мотора? Има няколко оторизирани сервиза, кой от тях бихте ми препоръчали?
Колата до сега е минала само една диагностика, но с универсален комп, който не показа нещо нередно по двигателя.. Чека също не свети..
Благодаря предварително :beer




red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот red.devilll » Нед 05 авг 2012 22:16




Потребителски аватар
bubo-bubo
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Град

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот bubo-bubo » Пон 06 авг 2012 7:57


Благодаря за изчерпателният отговор..


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот frec » Пон 06 авг 2012 8:27


от 105 коня според мен не може да чакаш да е много пъргава, но все пак може би ти сам може да определиш по-добре на база на сравнение с някаква друга. иначе на това постижение 200 на тракия :) ..... браво, дават и максимална скорост 187км/ч.
иначе ако досега си карал бензинки само - нормално е да ти се вижда по-тромава в града :) но да не влизаме пак в спора кой е по-бърз - бензина или дизела :).
Още повече че си и с турбо, и на него му трябва време при рязко настъпване и т.н. Пробвай с педала до долу :) - ще ти хареса но нокой почти не кара така.
и все пак ако много те притеснява вървежа нека я погледнат, може и да се окаже че има някакъв проблем - я дюзичка я някой датчик или клапан :)


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот dmode101 » Пон 06 авг 2012 8:31


bubo-bubo написа:колата е тромава и докато не вдигне оборотите не е много пъргава..
Тоя двигател е пъргав в диапазона 1500-2500 оборота. Ако тогава е тромава има проблем. Над 3000 оборота не я търси за пъргавина.


Потребителски аватар
bubo-bubo
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Град

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот bubo-bubo » Пон 06 авг 2012 9:02


Определено и има нещо, но явно ще трябва да и направят диагностика за да се види..
Карал съм доста нови ТДИ-та служебни и мога да кажа, че определено са доста пъргави и то още от ниски обороти..
Заради променливата геометрия и добрите скоростни кутии..
При този модел който имам 1,2 е 3 са къси скорости, докато 5 е дълга.. Въобще много добре измислено автомобилче, което върви добре и харчи малко.
Но ще видим от къде идва проблема с динамиката при ниски обороти...
За сега се ориентирам към оторизиран сервиз Порше София Изток..
:beer


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 авг 2012 11:37


мойто ауди е с този мотор, максимална скорост без клима с двама в колата е 213км/ч. Определено ако е тромава от 1500-2700об/мин имаш проблем я с ЕГР, я с турбина. Ако го имаш от скоро, сипи хубава нафта, излез на магистралата направи едно разтриване като ускоряваш на всяка предавка до 4000 об/мин връщаш рязко газта и пак даваш до долу. Покарай така 100км и няма да си познаеш колата после. Смени си и горивния филтър. Пък после набивай пари по диагностики.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот Andonov » Пон 06 авг 2012 11:42


Ама т'ва кат отиваш към морето след тунела на Ихтиман и задължително след мивка и пастиране. mhihi


п.с. смешни ставате с тези максимални скорости. :screwy Не забравяйте че и други карат такива коли.


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот frec » Пон 06 авг 2012 12:12


ако беше проблема в ЕГР - би трябвало да го усети през цялото шофиране на само градско. едно чистене никога не му е излишно но в случая и на мен повече ми прилича на турбо или проблем с масата тръби с които то има връзка :) (ако има изобщо проблем де :) )


Потребителски аватар
bubo-bubo
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Град

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот bubo-bubo » Пон 06 авг 2012 12:31


Трудно мога да повярвам, че една кола която поддържа 190км/ч има проблем с турбото или компресията на двигателя..
Другаде е проблема, но диагностиката ще го покаже.. Аз дори не знам с коя версия на софта е колата и имало ли е ъпгрейт..
Иначе симптома е интерес.. Ако карам с 80км/ч на трета и дам газ колата се изстрелва, но при потегляне или къса първа веднага втора забива докато не качи оборотите и не тръгне..
Не е от ЕГР-а но това си е мое мнение.. Или някой датчик, /но щеше да светне чека/ или някое вакумно съединение..
На колегата Андонов само да кажа, че аз тия километри не съм ги казал за да се хваля.. Достатъчно бързи коли съм карал през живота си.. Споменах го в друг контекст, който се надявам да си разбрал!
:beer


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот frec » Пон 06 авг 2012 12:38


кажи след диагностиката какво е излязло проблемно, но аз още си мисля за турбо или някоя тръба около него. на 3та с 80 и турбото ти е в достатъчно обороти, нали е с променлива геометрия..... може в ниските да има проблем някъде, ко си е мое мнение де. и все пак ми е интересно какво ще излезе.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот morfei1 » Пон 06 авг 2012 13:06


dmode101 написа:Над 3000 оборота не я търси за пъргавина.


То и останалите умирт след 3000 оборота - сток


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот dmode101 » Пон 06 авг 2012 13:18


morfei1 написа:
dmode101 написа:Над 3000 оборота не я търси за пъргавина.


То и останалите умирт след 3000 оборота - сток

Абе по-мощничките не умират чак толкова много, но принципно си прав :twisted:


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 06 авг 2012 19:58


Andonov написа:Ама т'ва кат отиваш към морето след тунела на Ихтиман и задължително след мивка и пастиране. mhihi


п.с. смешни ставате с тези максимални скорости. :screwy Не забравяйте че и други карат такива коли.


на новата отсечка към бургас. 213км/ч по GPS по километраж бяха към 220. Така може би 10-тина километра и не мръдна от там, падаше и после си ги догонваше плавно. То не е труно и да се сметне 150км/ч малко под 3000хил об/мин на 4500 ше си малко над 215км/ч. Не си знам диф-а и предавателните числа, но като знам колко много комбинации има не бих оспорвал на 100% някое твое твърдение само на база мои впечатления. Твоя автомобил колко вдига, да не би да е под 200 ?
п.с. не говорим за средни скорости , а за еднократно вдигнати до постигане на някакъф максимум.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ 105 ПД диагностика

Мнениеот Andonov » Вто 07 авг 2012 6:38


BKC мотора, съм го карал с няколко ръчни и с DSG кутии. От 0км до 250000км пробег. Разлика няма във вървенето и горенето. Няма как да вдигне 213 на равен път без вятър и без моднат софтуер.

3000об/мин - 145км/ч , на 4500/об/мин - 215км/ч по стрелка.

morfei1 написа:
dmode101 написа:Над 3000 оборота не я търси за пъргавина.


То и останалите умирт след 3000 оборота - сток


Много са прави колегите. Тук е истината.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта