Здравейте, колеги. От няколко дни усещам че ми вие лагера отпред. Когато завия надясно, шумът изчезва. Когато завия наляво се усилва, а когато си карам направо е постоянен. Това означава че за смяна е десният, нали?
Каква е ориентировъчната му цена и лесно ли се извършва смяната?
Вие преден лагер Б5 97 г.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: Вие преден лагер
!!!!!!!!!!!!!!!!!Сменяш и ДВАТА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Вие преден лагер
illy1977 написа:!!!!!!!!!!!!!!!!!Сменяш и ДВАТА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Що?
И по-малко удивителни, ако обичаш...
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Вие преден лагер
Например ще мине само с един масраф за реглаж на двата.Освен ако си няма собствен стенд,затова е добре и двата,освен това щом единия е тръгнал и другия ще го настигне скоро. 

- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Вие преден лагер
illy1977 написа:!!!!!!!!!!!!!!!!!Сменяш и ДВАТА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Брей, какво респектиращо мнение.


- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Вие преден лагер
Ами точно същите симптоми при мене се оказаха новите накладки отпред. Точно същите описани от тебе звуци и движения. Минаха няколко месеца и явно накладките се поизносиха ли, пружинките ли им нещо се попромениха и звуците изчезнаха, а като караш в права линия си виеше нонстоп и то доста силничко, самите дискове и накладки обаче не се нагряваха.
Иначе можеш да провериш кой лагер е за смяна, като повдигнеш колата на крик и завъртиш с ръка гумите.
Ако имаш лагер за смяна се усеща едно "хрупане", самото кръгово движение е съпроводено със леко или леки пресецвания като въртиш колелото лекичко на ръка!
Можеш и да чуеш такъв лагер, като пак при вдигната предница със апарат(медицински слушалки) или някаква пръчка допреш до оста на колелото и на другия край си сложиш ухото! Тогава също се чува ако има прехрупвания, което си е нарушена вече циментация на дадения лагер.

Иначе можеш да провериш кой лагер е за смяна, като повдигнеш колата на крик и завъртиш с ръка гумите.
Ако имаш лагер за смяна се усеща едно "хрупане", самото кръгово движение е съпроводено със леко или леки пресецвания като въртиш колелото лекичко на ръка!
Можеш и да чуеш такъв лагер, като пак при вдигната предница със апарат(медицински слушалки) или някаква пръчка допреш до оста на колелото и на другия край си сложиш ухото! Тогава също се чува ако има прехрупвания, което си е нарушена вече циментация на дадения лагер.

-
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
Re: Вие преден лагер
Що и двата? Представи си купуваш си кола втора употреба и въпросния германец преди 1835км. е сменил левия лагер. Сега обаче вие десния. Защо и двата? Да смениш чисто нов ли?
Смени си виещия лагер колега и си карай.
Не си казал каква е колата за да те ориентираме в цена
Смени си виещия лагер колега и си карай.
Не си казал каква е колата за да те ориентираме в цена

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Вие преден лагер
Danny boy написа:Например ще мине само с един масраф за реглаж на двата.Освен ако си няма собствен стенд,затова е добре и двата,освен това щом единия е тръгнал и другия ще го настигне скоро.
Ако имаш малко повече сиво, ще го смениш без да се налага реглаж.
Малко...
-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Вие преден лагер
Я кажи как.Щото в понеделник,вторник и аз ще ги сменям.Ако може да спеста 20 лева за реглаж е добре дошло.
Мерси предварително!
Мерси предварително!
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Вие преден лагер
anatoli_velikov написа:Не си казал каква е колата за да те ориентираме в цена
Колега, колата е 1997г., Пасат, 1.8Т

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вие преден лагер Б5 97 г.
Ако седнете да прочетете малко,ще видите,че дори на кутията на лагера си пише,че се препоръчва да се сменят и двата на съответната ос на автомобила (два предни или два задни к-т.Причини има много и не ми се обяснява,най-малката е,че имат еднакъв живот,ама това е относително,защото не се знае преди дали не е сменян само единия или пък единия да е изял 10 пъти повече дупки.Както и да е,всеки сам си решава дали ще сменя 1 или 2,въпрос на възможност.
При В5 и В5.5 няма проблем лагера да се сменя без да се налага реглаж на предния мост,защото шенкела е хванат статично към 5 точки на окачването и нито една от тези сглобки няма възможност за реглаж,за да има как да избяга реглажа (4 шарнира и един кормилен накрайник).Съответно ако не се пипа по накрайника,а само се разкачи и закачи,геометрията на моста няма да се наруши (все пак е препоръчително да се направи реглаж,но говорим принципно).
Общо взето се демонтира шенкела заедно с главината (откача се от горните два носача,от долните два,развива се карето,откачат се кабелите).След това се избива стария лагер на преса и се набива новия и това е цялата работа.Ако всичко се развие (рядко,ама се случва),е работа за няма и 1 час на страна. Набиването с чука никак не е удачен вариант,особено ако сменяш лагери за 1-ви път. Читави марки са SKF,SNR,Koyo,NTN .FAG вече не са това,което бяха и не бих сложил такива.

При В5 и В5.5 няма проблем лагера да се сменя без да се налага реглаж на предния мост,защото шенкела е хванат статично към 5 точки на окачването и нито една от тези сглобки няма възможност за реглаж,за да има как да избяга реглажа (4 шарнира и един кормилен накрайник).Съответно ако не се пипа по накрайника,а само се разкачи и закачи,геометрията на моста няма да се наруши (все пак е препоръчително да се направи реглаж,но говорим принципно).
Общо взето се демонтира шенкела заедно с главината (откача се от горните два носача,от долните два,развива се карето,откачат се кабелите).След това се избива стария лагер на преса и се набива новия и това е цялата работа.Ако всичко се развие (рядко,ама се случва),е работа за няма и 1 час на страна. Набиването с чука никак не е удачен вариант,особено ако сменяш лагери за 1-ви път. Читави марки са SKF,SNR,Koyo,NTN .FAG вече не са това,което бяха и не бих сложил такива.

- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Вие преден лагер Б5 97 г.
Благодаря за мненията, колеги. Моля да ме ориентирате в цената на единия лагер.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Вие преден лагер Б5 97 г.
SNR-40лв.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Вие преден лагер Б5 97 г.
SKF Wheel Bearing Kit VKBA 1355 - 80лв. 

- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Вие преден лагер Б5 97 г.
Сменяш този който вие, няма смисъл и двата.Вдигаш предните колела да са във въздуха и двете , 5-та скорост - поне 100 км/ч ,изключваш и гасиш веднага двигателя.Може да развъртиш леко ляв-десен волан,а някой да слуша кой точно вие.А смяната не е от най-лесните ,по-добре отиди в сервиз.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта