Здравейте!
Моят баща си взе едно пасатче'92г. B3 по документи ,което има някои неща, които искам да отстраня.По прочетох темите във форума но ми се иска малко помощ от ваша страна ако е възможно разбира се.Когато взехме колата тя имаше проблеми с оборотите което се изразяваше с колебанието си от 700 до към 2000 об.Когато отидохме на елкон майстора забеляза накрая, че стъпковия мотор не е оригинален и точно за този модел автомобил ,а е приспособяван с допълнителна букса към него.После сложи НЯКАКЪВ ,който и той не знаеше от каква кола е всъщност.Нещата се оправиха за момента ,но после колата взе да си вдига оборотите сама и да ги държи.Мисълта ми е дали някой от вас може да ми каже какъв трябва да бъде модела на стъпковия ми мотор за колата или са универсални (което ме съмнява)? Колата се води 82kw по документи с abc,а модела на двигателя е PB170842.Прочетох,че тези коли са били малко капризни по отношение на електрониката когато са със ABS!Другият ми проблем, е че просветва ABS-а от време на време и понякога светва за по трайно макар и да има достатъчно спирачна течност...,незнам каква е връзката ама защо свети от време на време???Бих се радвал ако някой успее да ми помогне по двата въпроса и понеже съм от Варна знае ли някой читав елкон във Варна както и морги откъдето ако ми потрябва нещо за колата да си купя ,защото тези коли са малко старички въпреки всичко.



пасат B3 проблем със стъпковия мотор
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Нещо не разбрах какъв е кода на двигателя.....но по принцип за 1,8 ABS двигател,кода на ст.моторче е 0132008600,буксата е с 4пина!Ето това е:


- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12132
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
kristianatanasov написа:Нещо не разбрах какъв е кода на двигателя
Той го е написал кода на мотора
viksanlg написа:а модела на двигателя е PB170842
Значи на тая схема http://ci.catcar.info/audivw/vw/084/084036000.png стъпковия мотор е с номер 1, за PB и PF номерата са 037906457D, 037906457C Разликата е само в последната буква. Аз обаче съм срещал същия номер с последна буква А накрая
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Щом като има няколко варианта за моят мотор аз как мога да разбера кой е истинския?Имали някакъв шанс или каквото сложа!С един приятел успяхме да смъкнем оборотите уж до нормалните с този стъпков мотор, който е сложил елконаджията,но колата някакси не се изтрелва както трябва за конете си стои мудна и като дам газ отначало забива муцна и после ускорява ,дори и на бензин е така.Имам чуството, че настройката не е както трябва,но и ще трябва да се смени с правилния стъпков мотор и на мен ми е нужен модела за колата.До колкото изчетох темите имаше колеги които са купували нови моторчета за доста пари и не са изкарвали много...,дали да не взема от моргата някакъв уж оригинален или това не е добър вариант за тези машини....Какво бихте ме посъветвали вие ?
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
viksanlg написа:С един приятел успяхме да смъкнем оборотите уж до нормалните с този стъпков мотор, който е сложил елконаджията,но колата някакси не се изтрелва както трябва за конете си стои мудна и като дам газ отначало забива муцна и после ускорява ,дори и на бензин е така
Колега,стъпковото моторче е за празния ход на автомобила,да не би да има и нещо друго,което дава ядове?!?!
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Възможно е и да има друго ,но след като майстора махна предният стъпков мотор, който бил с роторно действие мисля че каза, а на пасат трябвало да бъде бутален или нещо такова ,тогава на машината оборотите заспаха без да има колебание нито за секунда,но след няколко дена започна да стои двигателя форсиран и след като смених и свещите с нови защото старите бяха четири полюсни(а за газ не се препоръчват такива)смъкнахме оборотите на колата от един винт на смукателния колектор но колата имам усещането е удавена и ако се даде рязко газ забива муцуна и понякога припатква,което означава, че не изгаря горивото в цилиндрите естествено, а след това.По принцип това означава и центровка ,но как да направя центровка и то правилна ,ако стъпковият ми мотор е различен и там се бъгва нещо???За това ми трябва правилния модел моторче за колата ми,но тук малко мненията на двама колеги се разминават и аз се питам какво да правя?Да играя на тото е неразумно...,а и безсмислено!
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 23 апр 2012 19:38
- Автомобил: Passat CL
- Двигател: RP 90HP 1991
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Както преди малко отговорих на колега с подобен проблем, при мен го имаше същия проблем в началото - независимо дали съм на газ или на бензин, мотора се форсираше и менеше обороти докато позагрее, а и след това понякога. Така и не се разбра от какво става така
. Смених и проклетото стъпково моторче - пак същото и един ден просто хванах и започнах да разкачвам всички кабели и ел. съединения и ги изчистих и напръсках с контактен спрей. Оттогава това с промяната на оборотите изчезна и работи като часовник
. Пробвай. Надявам се и при теб да се оправи. Поне няма да е лошо една такава профилактика. Моят е '91г. - 1,8 моно - RP.


- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Нека да уточним нещо за да не стават грешки.Някакво странно съвпадение е,че вчера писах същото по друга тема.А именно,това на колегата не е точно стъпков мотор/както е при моното/,а се явява байпас и подава допълнително въздух.Това го съдя по скицата и по киловатите,става въпрос явно за мултиинжекцион 110 коня.Докато при моното степ мотора отваря дросела,тук се отваря и затваря притока на допълнителен въздух.
Такава игра на обороти за мен е първо да си свалиш и почистиш дросела,както и да прегледаш кабелите на датчика на нея/ТПС/.Едно от двете прави проблем,като това рефлектира на байпаса/не изключвам да греша/.Имал съм такъв проблем на 2Е,беше прекъснат единия от трите кабела.
Това за триполюсните свещи и газта за мен е голяма смехория,аз си карам с тях щото ги дават по каталог и няммам проблем на газ.
Относно АБС-а,лампата светва при 2 положения:
1.Недостатъчно/падане/налягане
2.Неработещ/разместен/датчик.
В двата случая светне ли лампата-системата не работи.Като към втора точка се отнася и прекъснат кабел.
Такава игра на обороти за мен е първо да си свалиш и почистиш дросела,както и да прегледаш кабелите на датчика на нея/ТПС/.Едно от двете прави проблем,като това рефлектира на байпаса/не изключвам да греша/.Имал съм такъв проблем на 2Е,беше прекъснат единия от трите кабела.
Това за триполюсните свещи и газта за мен е голяма смехория,аз си карам с тях щото ги дават по каталог и няммам проблем на газ.
Относно АБС-а,лампата светва при 2 положения:
1.Недостатъчно/падане/налягане
2.Неработещ/разместен/датчик.
В двата случая светне ли лампата-системата не работи.Като към втора точка се отнася и прекъснат кабел.
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Може би ще трябва да кача малко снимки за да се види сега как е с каква букса е оригиналнои евентуално дали може да се прецени с какъв стъпков мотор е,защото на мен ми казаха ,че смененото нещо било точно такова.По въпроса за присветването на ABS-а днес я покарах и пак ту присветва ту остава да свти по-дълго,но като натиснах спирачката на два пъти силно съвпадение или не ,но лампата изгасна.Та си помислих ако е липса на налягане какво е това налягане как се оправя?Сменя се помпата на спирачките или???
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12132
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Ето го
въпросния клапан/байпас/ отговарящ за ниските обороти при РВ и PF мотор, разликата в двата мотора е наличието на ламбда сонда и катализатор в пф мотора, които в ПБ ги няма.
Не разбрах дали има монтирана газова уредба, че ако има монтирана при това обикновена има други варианти за решаване на проблема с клатещите се обороти

Не разбрах дали има монтирана газова уредба, че ако има монтирана при това обикновена има други варианти за решаване на проблема с клатещите се обороти
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Да колега има газова уредба която е монтирана.Така взехме колата.До колкото ти азбирам питането за уредбата е обикновенна, а не инжекционна 40л на мястото на резервната гума,но последното разбира се няма значение...Какъв според теб може да бъде решението на проблема щом и на бензин го прави.Странното е че писах ,че оборотите заспаха със смяна на стъпковия мотор от незнам си каква кола ,но днес започнаха пак едни колебания въпреки ,че не са чак в такава амплитуда,но в рамките на около 500 оборота. Тази снимка която си показал дали е само един и единствен модел на моя мотор или има и други варианти на този вид стъпков мотор и дали не е по-добре да си взема от морга ,а не нов?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Всеки случай помпата на спирачките не играе,ръйш ли.До колкото съм запознат има една сфера на старите АБС-и,която държи налягане.При неколкократно помпане примерно налягането пада и лампата светва.Сега дали има и датчик за високо налягане не зная,от такава техника не разбирам.Има теми за ЕйБиЕс-ипотърси ги.
По другия въпрос упорито си държиш за мотора,стъпков ли що ли.Казах ти,свали си почисти дросела и огледай кабелите по ТПС-а,огледай и дали не смуче въздух от някъде..
Отделно не си казал как се държи на студен двигател колата..
По другия въпрос упорито си държиш за мотора,стъпков ли що ли.Казах ти,свали си почисти дросела и огледай кабелите по ТПС-а,огледай и дали не смуче въздух от някъде..
Отделно не си казал как се държи на студен двигател колата..
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Ами никой не ме питал ако има значение как се държи на студено..
Когато се опитам да запаля (няма значение дали на бензин или на газ) колата никога не може да запали от първият път, а от втори .Припалва и веднага след това изгасва дори и с пълна газ,но от втория път е чакмак.После като запали ако е на едно место държи стабилно, но ако тръгна да карам днес забелязах,че като дам газ рязко и като отнема както съм в движение и ускорявам за да превключа на следваща предавка колата се колебае да загасне и даже веднъж това стана,някак си не може да ги стабилизира оборотите.Независимо дали е топла или студена когато се опитам да ускоря по силно дали на газ или бензин колата отначало забива муцуна и след това ускорява,което не е нормално! Това на моята кола никога не се е случвало!

-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
- Автомобил:
- Двигател: CAYB ++130кс
- Местоположение: varna
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Здравейте! За да не пускам нова тема за "стъпково моторче" ще изложа моят проблем в тази.
Пасата е 1.8ми, 90г. RP., с АГУ.
От доста време паленето на топъл двигател става почти винаги от 2-3-ти опит. Налага се да подавам малко с педала на газта за да "поеме". След като двигателя заработи се форсира като за излитане. Обортомер нямам но форсажа е жесток. Намерих начин как да ги сваля така че хората да не ме гледат многозначително по паркингите: С крак леко почуквам няколко пъти педала на газта, докато шума от двигателя стане в допустимите норми. Но пак оборотите стоят високи, като понякога падат, понякога не. При включване на скорост ми се е случвало колата да се ускорява без да натискам педала на газта. А понякога при каране на скорост оборотите се нормализират,и само при празен ход се повишават.
Казаха ми че проблема е в стъпковото моторче, защото именно с почукването на педала на газта при "излитащи обороти" нещата се нормализират. т.е. като се размърда механизма на стъпковото моторче.
Пасата е 1.8ми, 90г. RP., с АГУ.
От доста време паленето на топъл двигател става почти винаги от 2-3-ти опит. Налага се да подавам малко с педала на газта за да "поеме". След като двигателя заработи се форсира като за излитане. Обортомер нямам но форсажа е жесток. Намерих начин как да ги сваля така че хората да не ме гледат многозначително по паркингите: С крак леко почуквам няколко пъти педала на газта, докато шума от двигателя стане в допустимите норми. Но пак оборотите стоят високи, като понякога падат, понякога не. При включване на скорост ми се е случвало колата да се ускорява без да натискам педала на газта. А понякога при каране на скорост оборотите се нормализират,и само при празен ход се повишават.
Казаха ми че проблема е в стъпковото моторче, защото именно с почукването на педала на газта при "излитащи обороти" нещата се нормализират. т.е. като се размърда механизма на стъпковото моторче.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12132
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем със стъпковия мотор на пасат B3
Ами от това моторче излиза един пишляк който подпира полумесеца дето е закачено жилото на газта за него. Като чукнеш педала, пружината го връща с по- голяма сила и успява да прибере пишляка навътре и така ти сваля оборотите.
За половин час работа е да се разглоби това моторче и да се смаже и изчисти отвътре, елементарно е, само че трябва еврейска звезда като специализиран инструмент.
На един колега пък беше превъртяла оста която от моторчето задвижва зъбното колело и оборотите му стояха 300-500.
Заглавихме го с една кибритена клечка и си кара безпроблемно вече 2-3 седмици.
За половин час работа е да се разглоби това моторче и да се смаже и изчисти отвътре, елементарно е, само че трябва еврейска звезда като специализиран инструмент.
На един колега пък беше превъртяла оста която от моторчето задвижва зъбното колело и оборотите му стояха 300-500.
Заглавихме го с една кибритена клечка и си кара безпроблемно вече 2-3 седмици.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: m1retza, Piqndurnik и 40 госта