
автоматично палене на светлините
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: автоматично палене на светлините
В неделя си направих дневни светлини така:Реле 40 ампера с нормално отворен контакт,захранено от тънкия извод на алтернатора ми включва късите направо от акумулатора.С друго маломощно реле с нормално затворен контакт,захранено от ключа на габаритите мога да изключвам първото и да си мина на оригиналната инсталация защото на дневните нямам габарити.Така,че първият вариант е за през деня,а вторият за вечер.Общо 10 лева и три часа труд с купуване и изпиване на две бири. 

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: автоматично палене на светлините
И аз днес същата схема,само че без второто реленце за изкл. на дневните,но е добро като идея.Ако не ме домързи някой ден ще го направя и аз така
Единствено ме притесняваше докато върти стартера да не тръгва плюс по синия кабел и да товарят фаровете още повече,но се оказа че не е така и съм доволен много.

Единствено ме притесняваше докато върти стартера да не тръгва плюс по синия кабел и да товарят фаровете още повече,но се оказа че не е така и съм доволен много.
Re: автоматично палене на светлините
за да не ги пали веднага си взимате едно модулче за 18лв. Пали ги със закъснение между 5 и 120 секунди. Има изводи за късите + още три извода (габарити, табло, и още нещо) има си и копче за изключване. Има светодиод дали работи или не. Компактно, може да се монтира и в двигателния отсег, може и да се скрие в таблото. На пасата ми ползвах 3 години такова модулче, сега си сложих и на аудито. Настроилк съм го на 25 секунди, докато си сложа кола, пусна касетофона и се наглася да тръгвам фаровете се пускат. Не товари при палене, не товари веднага след палене, за мен е перфектно и като цена и като качество. Може да се модернизира с въпросното маломощно нормално затворено реле и при подаване на напрежение с пускане на фарове от ключа да се изолира. На ксенон работи, колата ми не го отчита като грешка.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13551
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: автоматично палене на светлините
Bai Sando написа:И аз днес същата схема,само че без второто реленце за изкл. на дневните,но е добро като идея.Ако не ме домързи някой ден ще го направя и аз така![]()
Конрад реленце от 0,80-1 лв / 15А комутиран постоянен ток ,1 превключващ контакт,намотка около 417 ома /на 14в около 32-35мА ток.Размери 15х15х20-22 мм- идеално за целта.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: автоматично палене на светлините
А реле 40 А колко пъти може да се пуска и спира до като натрупа нагар по пъпките и "залепи" демек може да останат светнати фаровете.Приблизително..година,две,три
Монтирал съм такова на стълбищния автомат,понеже оригиналното беше с едно малко реленце и постоянно залепваше и повече от година до сега не е правило проблеми.Захранвам му бобинката с зарядно от телефон,а вече през контактите си му тече 220v.и захранва 8 лампи по около 70w,И при кой ток правия или променливия се получава по-голяма искра при отделяне на пъпките?Или няма значение

Монтирал съм такова на стълбищния автомат,понеже оригиналното беше с едно малко реленце и постоянно залепваше и повече от година до сега не е правило проблеми.Захранвам му бобинката с зарядно от телефон,а вече през контактите си му тече 220v.и захранва 8 лампи по около 70w,И при кой ток правия или променливия се получава по-голяма искра при отделяне на пъпките?Или няма значение

-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: автоматично палене на светлините
По-правилният подход в случая, макар и да е по-сложен, е използване вместо реле на MOS-FET транзистор... желателно управляван чрез ШИМ... за плавно пускане на светлините
. Няма нагар по контакти, няма щракане, удължава се животът на крушките... както е постъпил уважавания колега от форума в неговото устройство. Умишлено не споменавам името му и никнейма, както и името на устройството, за да не се счете за реклама
.


Re: автоматично палене на светлините
за Голф 3 въпрос -клема 87 към коя жичка на обикновенната крушка Н4 да я свържа-към червена зелена или черна.Всмисъл кое ми е късата светлина.
Ивтори въпрос-последно 85 към маса ли да я свържа или към габарит
Ивтори въпрос-последно 85 към маса ли да я свържа или към габарит
- djofar
- Мнения: 278
- Регистриран на: Сря 04 юни 2008 12:34
- Автомобил: Golf 4 GTI
- Двигател: 1.9TDI ARL 2003
- Местоположение: щата Монтана
Re: автоматично палене на светлините
DoH_KuXoT написа:за да не ги пали веднага си взимате едно модулче за 18лв. Пали ги със закъснение между 5 и 120 секунди. Има изводи за късите + още три извода (габарити, табло, и още нещо) има си и копче за изключване. Има светодиод дали работи или не. Компактно, може да се монтира и в двигателния отсег, може и да се скрие в таблото. На пасата ми ползвах 3 години такова модулче, сега си сложих и на аудито. Настроилк съм го на 25 секунди, докато си сложа кола, пусна касетофона и се наглася да тръгвам фаровете се пускат. Не товари при палене, не товари веднага след палене, за мен е перфектно и като цена и като качество. Може да се модернизира с въпросното маломощно нормално затворено реле и при подаване на напрежение с пускане на фарове от ключа да се изолира. На ксенон работи, колата ми не го отчита като грешка.
колега от къде го взимаш тва чудо за 18 кинта аз го гледах по нета за 75-80 лева
Re: автоматично палене на светлините
djofar написа:DoH_KuXoT написа:за да не ги пали веднага си взимате едно модулче за 18лв. Пали ги със закъснение между 5 и 120 секунди. Има изводи за късите + още три извода (габарити, табло, и още нещо) има си и копче за изключване. Има светодиод дали работи или не. Компактно, може да се монтира и в двигателния отсег, може и да се скрие в таблото. На пасата ми ползвах 3 години такова модулче, сега си сложих и на аудито. Настроилк съм го на 25 секунди, докато си сложа кола, пусна касетофона и се наглася да тръгвам фаровете се пускат. Не товари при палене, не товари веднага след палене, за мен е перфектно и като цена и като качество. Може да се модернизира с въпросното маломощно нормално затворено реле и при подаване на напрежение с пускане на фарове от ключа да се изолира. На ксенон работи, колата ми не го отчита като грешка.
колега от къде го взимаш тва чудо за 18 кинта аз го гледах по нета за 75-80 лева
предприемачи много има

- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: автоматично палене на светлините
kris11 написа:Bai Sando написа:И аз днес същата схема,само че без второто реленце за изкл. на дневните,но е добро като идея.Ако не ме домързи някой ден ще го направя и аз така![]()
Конрад реленце от 0,80-1 лв / 15А комутиран постоянен ток ,1 превключващ контакт,намотка около 417 ома /на 14в около 32-35мА ток.Размери 15х15х20-22 мм- идеално за целта.
Само 40 А.Вържи селото,да е мирен попа

- djofar
- Мнения: 278
- Регистриран на: Сря 04 юни 2008 12:34
- Автомобил: Golf 4 GTI
- Двигател: 1.9TDI ARL 2003
- Местоположение: щата Монтана
Re: автоматично палене на светлините
DoH_KuXoT написа:djofar написа:DoH_KuXoT написа:за да не ги пали веднага си взимате едно модулче за 18лв. Пали ги със закъснение между 5 и 120 секунди. Има изводи за късите + още три извода (габарити, табло, и още нещо) има си и копче за изключване. Има светодиод дали работи или не. Компактно, може да се монтира и в двигателния отсег, може и да се скрие в таблото. На пасата ми ползвах 3 години такова модулче, сега си сложих и на аудито. Настроилк съм го на 25 секунди, докато си сложа кола, пусна касетофона и се наглася да тръгвам фаровете се пускат. Не товари при палене, не товари веднага след палене, за мен е перфектно и като цена и като качество. Може да се модернизира с въпросното маломощно нормално затворено реле и при подаване на напрежение с пускане на фарове от ключа да се изолира. На ксенон работи, колата ми не го отчита като грешка.
колега от къде го взимаш тва чудо за 18 кинта аз го гледах по нета за 75-80 лева
предприемачи много имамагазинчето на технически университет в софия, конрад...
това нищо не ми говори но както и да е (не всички сме софиянци)
гледам че на снимката ти е постната от "продавалника" за това питах
Re: автоматично палене на светлините
djofar написа:DoH_KuXoT написа:djofar написа:DoH_KuXoT написа:за да не ги пали веднага си взимате едно модулче за 18лв. Пали ги със закъснение между 5 и 120 секунди. Има изводи за късите + още три извода (габарити, табло, и още нещо) има си и копче за изключване. Има светодиод дали работи или не. Компактно, може да се монтира и в двигателния отсег, може и да се скрие в таблото. На пасата ми ползвах 3 години такова модулче, сега си сложих и на аудито. Настроилк съм го на 25 секунди, докато си сложа кола, пусна касетофона и се наглася да тръгвам фаровете се пускат. Не товари при палене, не товари веднага след палене, за мен е перфектно и като цена и като качество. Може да се модернизира с въпросното маломощно нормално затворено реле и при подаване на напрежение с пускане на фарове от ключа да се изолира. На ксенон работи, колата ми не го отчита като грешка.
колега от къде го взимаш тва чудо за 18 кинта аз го гледах по нета за 75-80 лева
предприемачи много имамагазинчето на технически университет в софия, конрад...
това нищо не ми говори но както и да е (не всички сме софиянци)
гледам че на снимката ти е постната от "продавалника" за това питах
снимката е примерна

Re: автоматично палене на светлините
СЪВСЕМ ЛЕСНО РЕШЕНИЕ ви предлагам,драги колеги! изчаквах до сега със моята схема да я правя на моята кола,тъй като досега предлаганите такива ми се струваха излишно усложнени,със поставяне на скъпи купешки устройства,мофсети,ритампули, релета и пускане на кабели от генератори и тн...изрично подчертавам че тази схема е за голф4,1998г производство ,1.6 акл,въпреки че за дизелите и другите двг предполагам е същата.единственния проблем който ме "тормозеше" е че при изваждане на ключа,оставаха да светят габаритите,при ключ оставен на къси.след разглеждане на схема от нета стигнах до следното решение-изважда се червения кабел от клемореда(отзад на извадения ключ за светлините),който на снимката е бил в третото гнездо от ляво на дясно.той носи постоянен плюс.изолира се и се пуска встрани.на негово място се прави мостче до дебелия черно червен горе в дясно.той носи плюс само на контакт.хубавото е че изчезва при палене,така не товари веригата като цяло. в крайна сметка остава следната логика(която на мен ми върши идеална работа)-при постоянно оставен ключ на "пуснати светлини" и при подаване на контакт,фаровете светват.при самото палене изгасват за момент и после остават да си светят нормално.при спиране и изваждане на контактния ключ,светлините и габаритите изгасват изцяло.


- vin_d
- Мнения: 272
- Регистриран на: Пет 08 яну 2010 17:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище o0 W 0o
Re: автоматично палене на светлините
Добре е станало.Само некой да разработи същата процедура самоче за Г3
Re: автоматично палене на светлините
Аз си монтирах на 124-ката едно реле със закъснение(от 1сек. до 8мин.) + едно 30 амперово обикновенно реленце(че това на платката е малко слабичко и грее) и нямам никакви проблеми.Наложи ми се да прекъсна само плюса на копчето за фаровете и да захраня модулчето с плюс от контактния ключ(само при контакт) и да хвана маса отнякъде.Цялата гъзарийка ми струваще към 15лв с допълнителното реле и кабелните обувки.Тия дни ще монтирам и на пасата на бащата(Б2 мисля че се води - 91г.)Тия дни ще постна и снимки да покажа за какво става въпрос.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта