Здравейте,
отдавна се каня да пусна такава тая тема, но тия дни като позахладна ....
пасат 6 2.0 тди 170 кс.
преди време сменях подгревните свещи. Сложиха ми беру 4.4 V. до няколко седмици 3 от тях изгоряха. в VW видяха че има грешки на съответните цилиндри и сменили проблемните свещи като тогава разбрах че за моя двигател трябва да са 7 V (оригиналните са NGK). да ама сменили само 3. Питах защо не са сменили и 4тата като са видели че 3те не стават - не давала грешка. Направо изумях но няма какво да се прави - уверяваха ме че ако изгори ще даде грешка пак. та това е и въпросът ми:
дали наистина като изгори въпросната подгревна свещ ще изпише грешка. Доколко това че е различна пречи на подгряването на другите и дали като е изгоряла свещта при всяко стартиране ще записва грешка или само веднъж и повече грешка няма да се появи ?



пасат 6 2.0 тди 170 кс. подгревни свещи.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: подгревни свещи.
Незнам колко волалта трябва да дават свещите това трябва да го кажат знаещите във форума.
Доколкото за грешката един път запише ли се няма триене докато не се оправи проблема.С две думи ако ти записва грешки като ти изгори свещ,ако имаш изгоряла свещ трябва да ти седи докато не си я смениш.А за това дали ще се махне сама или трябва да я изтриеш-повечето се чистат сами като се премахне проблема
Доколкото за грешката един път запише ли се няма триене докато не се оправи проблема.С две думи ако ти записва грешки като ти изгори свещ,ако имаш изгоряла свещ трябва да ти седи докато не си я смениш.А за това дали ще се махне сама или трябва да я изтриеш-повечето се чистат сами като се премахне проблема
Re: подгревни свещи.
ок мерси. ще я сменям по натам ако се наложи да отваряме за нещо друго. доколкото разбрах те са 2 вида системи едната на 7V другата на 4.4V (5V) затова и в моя случай са ги объркали, защото свещите са едни и същи и се различават само по надписа на нея
.
Някой има ли идея дали тая свещ като е различна ако загрее по-бързо може да изключва релето за подгряване и другите да не загряват достатъчно ? или всяка си е за нея си и времето за подгряване както си е зададено (изчислено за съответната температура) по толкоз време си загрява?

Някой има ли идея дали тая свещ като е различна ако загрее по-бързо може да изключва релето за подгряване и другите да не загряват достатъчно ? или всяка си е за нея си и времето за подгряване както си е зададено (изчислено за съответната температура) по толкоз време си загрява?
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: подгревни свещи.
Релето доколкото съм запознат се контролира от тампературата на антифриза.Според мен няма как да замери колко е топло в цилиндъра
Re: подгревни свещи.
и моята логика е такава, но се чудих дали самата свещ като загрее не дава някакво обратно съпротивление което да изключи релето на всички. че логиката ми е че 4.4V като ги захранваш с 7v ще загряват по-бързо отколкото по принцип.
Re: подгревни свещи.
Пишем си теми и си отговаряме сами
Като че ли съм предчувствал какво ще се случи преди няколко дни като писах темата
Днес и отговора на въпроса ми
Както и предполагах свещта на 1ви цилиндър - тая различната с 4.4v рано или късно ще изгори. Е не знам как след почти година работа - реши да изгори тия дни. Та по въпроса ми:
грешката за изгорялата свещ се изтрива и изгасва чек енджина. Нещо повече - дори не се появява грешка при последващо топло палене (вероятно изобщо не се включват свещите и затова). Така че тия дни като запаля няколко пъти на студено очаквам пак да се появи

Като че ли съм предчувствал какво ще се случи преди няколко дни като писах темата

Днес и отговора на въпроса ми

Както и предполагах свещта на 1ви цилиндър - тая различната с 4.4v рано или късно ще изгори. Е не знам как след почти година работа - реши да изгори тия дни. Та по въпроса ми:
грешката за изгорялата свещ се изтрива и изгасва чек енджина. Нещо повече - дори не се появява грешка при последващо топло палене (вероятно изобщо не се включват свещите и затова). Така че тия дни като запаля няколко пъти на студено очаквам пак да се появи

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: подгревни свещи.
Вместо да задаш тия въпроси(на които малко хора могат да отговорят компетентно...),абе смени я тая свещ и приключи!Хем вече знаеш със сигурност какво ти трябва...Може да е сложно,не знам,но при мен се сменят в комплект...все за 4 години си струва ,остават старите за резерв в аварийна ситуация и за подаръци..по пътя...
Е,ама мойте са "прости" и сравнително достъпни,ако това е проблемът...
Е,ама мойте са "прости" и сравнително достъпни,ако това е проблемът...
Re: подгревни свещи.
по 60 лв на свещ - неоригинална (80 оригинална) и 80-100 лв за сваляне на главата за да стигнат до свещите - е не е толкоз приятно да си ги менкам как си искам и да си носа по 2 комплекта в джоба 
между другото и аз разсъждавах като теб предния път като ги сменях - сменям 4те и съм ок. - вложих 250 лв в свещи - оказа се че в сервиза са ги объркали (но те не били виновни според тях) в резултат на което 3те изгоряха почти веднага и се наложи да ги сменям 2ри път - като пак си ги платих, та затова е и драмата. Накрая се наложи да чета аз какво трябва да се направи за да не ме излъжат отново следващия път.
Сега тая 1 свещ за да я сменя пак - 120-150 лв. сметни ги
то стана колкото пасат на старо. затова и разпитвах да комбинирам с някой друг ремонт. но тя сама си изгоря и си пропищя. и най интересното е че като изтрих грешката не излиза пак. евентуално ще излезе след няколко паления. А въпроса ми беше точно същия. т.е. може и свещта да е била изгоряла и преди и ако няма грешка записана в момента - да не я счетат за изгоряла и да я сменят.

между другото и аз разсъждавах като теб предния път като ги сменях - сменям 4те и съм ок. - вложих 250 лв в свещи - оказа се че в сервиза са ги объркали (но те не били виновни според тях) в резултат на което 3те изгоряха почти веднага и се наложи да ги сменям 2ри път - като пак си ги платих, та затова е и драмата. Накрая се наложи да чета аз какво трябва да се направи за да не ме излъжат отново следващия път.
Сега тая 1 свещ за да я сменя пак - 120-150 лв. сметни ги

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: подгревни свещи.
Именно затова е трябвало вместо 3-те да си сменят и 4-те, защото сега го брой все едно 100 лв. си назад заради труда
Аз лично не бих рискувал при положение, че за труд са ми обявили цена 100 лева да НЕ сменя част, която не отговаря на изискванията на производителя, при положение, че колата така или иначе е разглобена.

Re: подгревни свещи.
абе тогава и аз много се запъвах да ми я сменят и последната. обаче не го направиха защото тъкмо били затворили всичко като им се обадих. куца работа
и то в официалния сервиз. като цяло не очаквах такова нещо, като се има в предвид че като им покажеш зацапана част и ти казват - трябва да се смени с чисто нова и то само оригинална и не може да я донесеш от другаде.

Re: подгревни свещи.
Колеги кажете как се развиват подгревните свещи на Пасат 131 ПД. В смисъл с какъв ключ и кой номер- сигурно е глуха вложка. И лулите се дърпат предполагам като на бензиновите. Тая зад нафтовия филтър как се достига до нея. Направи ми впечатление че филтъра се държи на планка към мотора с некъв болт 13 мм, ако не се лъжа. Та тоя болт ако се отвие ще се мръдне ли филтара и има некво водно съединение което също требе да се помръдне. Та как става номера ? 

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: подгревни свещи.
frec написа:по 60 лв на свещ - неоригинална (80 оригинална) и 80-100 лв за сваляне на главата за да стигнат до свещите - е не е толкоз приятно да си ги менкам как си искам и да си носа по 2 комплекта в джоба
между другото и аз разсъждавах като теб предния път като ги сменях - сменям 4те и съм ок. - вложих 250 лв в свещи - оказа се че в сервиза са ги объркали (но те не били виновни според тях) в резултат на което 3те изгоряха почти веднага и се наложи да ги сменям 2ри път - като пак си ги платих, та затова е и драмата. Накрая се наложи да чета аз какво трябва да се направи за да не ме излъжат отново следващия път.
Сега тая 1 свещ за да я сменя пак - 120-150 лв. сметни гито стана колкото пасат на старо. затова и разпитвах да комбинирам с някой друг ремонт. но тя сама си изгоря и си пропищя. и най интересното е че като изтрих грешката не излиза пак. евентуално ще излезе след няколко паления. А въпроса ми беше точно същия. т.е. може и свещта да е била изгоряла и преди и ако няма грешка записана в момента - да не я счетат за изгоряла и да я сменят.
Грешката ще ти излезе със сигурност отново. Иначе на моя Пасат си смених сам свещ и не е никак сложно. Да не говорим, че не се маха главата, а само капака на клапаните. Абе добре са те врътнали. Ако имаш мерак, може да съдействам за смяната. Само една условност - не знам дали има разлика между 170 и 140 к.с. точно за мястото на свещите, не съм проверявал. Ако няма разлика - пиши и ще оправим без 100 лева за труд.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта