Рейка за Б5
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Рейка за Б5
Колеги,предстои да се демонтира рейка на Б5 (на един приятел) и иска да я свалим ние и ще я рециклират тук в един завод.Може ли някой да ми обясни или да прати нещо като упътване как да се демонтира и свали,защото днес свалих една ламарина,която е зад ЕГР-а и от носачите,ама е на феноменално забутано място.Мерси
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Рейка за Б5
Отгоре,където е акумулатора има сумарно 3 или 4 болта бяха,които я държат към купето (един или два в ляво и един или два в дясно),не помня точната бройка.Това я държи към купето 
Като си вдигнал колата,разкачаш кормилните накрайници от шенкелите (те се крепят с едно контра болтче отгоре,което се навива в самия накрайник и едно контра болтче отстрани,което може да излезе и със зор и доста бой.
След това от ляво гледаш там,където накрайника влиза за към рейката,има една пластмаса закрепена,тя може да се откачи и да се свали и мястото става доста по-голямо и удобно за работа.От там имаш чуден достъп за развиване на тръбите за хидравликата на рейката.Като си готов,развиваш болтовете отгоре и тя изпада надолу.Като слезе надолу, отвън имаш достъп до фланеца,който държи кормилния прът към рейката и може да се развие (т.е. вътре не пипаш нищо,само отвън действаш).След като го развиеш,рейката може да се извади.Трябва да внимаваш със следното - самия кормилен прът не се държи на нищо и ако извадиш рейката много (или не го закрепиш после така,че да не може да се изхлузи),може да изпадне целия
тогава те очаква разголяване и вътре и ровене под таблото (от към педалите),за да го сглобиш отново (пръта е от две части,изпада долната).
Ако не изпадне пръта,няма за какво да бележиш волана как е,защото долу влиза по един начин общо взето.Ако обаче изпадне пръта,става страшно (той влиза в другия прът вътре с шлици,но няма водещи и може да застане както го сложиш.
Сваляй рейката при право положение на волана и гумите,после не върти на никъде кормилня прът или волана,защото лентовия кабел за еърбег аима определен брой обороти и като няма рейка или не се зацепи правилно,може да се скъса после при пълен завой на някоя страна.
Мисля,че нищо не изпуснах,ама ако има друго,ще помагам


Като си вдигнал колата,разкачаш кормилните накрайници от шенкелите (те се крепят с едно контра болтче отгоре,което се навива в самия накрайник и едно контра болтче отстрани,което може да излезе и със зор и доста бой.
След това от ляво гледаш там,където накрайника влиза за към рейката,има една пластмаса закрепена,тя може да се откачи и да се свали и мястото става доста по-голямо и удобно за работа.От там имаш чуден достъп за развиване на тръбите за хидравликата на рейката.Като си готов,развиваш болтовете отгоре и тя изпада надолу.Като слезе надолу, отвън имаш достъп до фланеца,който държи кормилния прът към рейката и може да се развие (т.е. вътре не пипаш нищо,само отвън действаш).След като го развиеш,рейката може да се извади.Трябва да внимаваш със следното - самия кормилен прът не се държи на нищо и ако извадиш рейката много (или не го закрепиш после така,че да не може да се изхлузи),може да изпадне целия

Ако не изпадне пръта,няма за какво да бележиш волана как е,защото долу влиза по един начин общо взето.Ако обаче изпадне пръта,става страшно (той влиза в другия прът вътре с шлици,но няма водещи и може да застане както го сложиш.
Сваляй рейката при право положение на волана и гумите,после не върти на никъде кормилня прът или волана,защото лентовия кабел за еърбег аима определен брой обороти и като няма рейка или не се зацепи правилно,може да се скъса после при пълен завой на някоя страна.
Мисля,че нищо не изпуснах,ама ако има друго,ще помагам


- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Рейка за Б5
Благодаря ти,сигурно след 10на дена ще я кача на подемника и ще я тормозя,че тогава ще се освободи май.Един колега от форума ме посъветва да си сложа от пасат внесен на части-втора употреба,че рециклираната издържала една година,ама каква е гаранцията,че тази няма да се скапе...Ако излезе някоя на оферта,може да я взема,а да се рециклира тази...ще видя,но като цяло ще има монтаж демонтаж.Много полезно беше това за воланния прът,защото ей такива неща прецакват обикновено всичко.Ако знаеш някой руски труд със снимки,ще ми бъде още по-лесно.Благодаря отново.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Рейка за Б5
Руски не знам и затова не чета какво има там
Иначе нещо,което се сетих днес (гледайки един В5 отгоре при акумулатора) - болтовете на рейката са за 12-тостен ама не помня кой размер беше,не са за прост камък
Ако нямаш,из сервиза имам,мини като решиш да я правиш,ще ти дам 
За рециклирането - на едно Ауди А3, което правя в момента е изкарала 5 години,пратиха ме при човека,който я е правил предния път, може да замъкнете тази,да я види и ако може,да помогне (драсни лично и ще ти дам координати) .




За рециклирането - на едно Ауди А3, което правя в момента е изкарала 5 години,пратиха ме при човека,който я е правил предния път, може да замъкнете тази,да я види и ако може,да помогне (драсни лично и ще ти дам координати) .

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Рейка за Б5
Аз съм в Казанлък,тука в един завод Хидроникс,ги правят тия неща и има един авер,който го хвалят,че само той ги правил,ще му кажа,че ако протече,ще черпи и ще не ще,ще трябва да я направи
По принцип в на един приятел сервиза ще я демонтирам (ще ходи в чужбина и няма да работи сервизчето,та че ще му ползвам инструментите и подемника) и предполагам,че ще има каквото трябва.Благодаря ти много отново.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Рейка за Б5
Няма грижи,ако има нещо,питай,ще помагам 



-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Пет 18 ное 2011 13:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria
Re: Рейка за Б5
Колеги,на мен също ми предстои смяна или рециклиране на рейката,та въпроса ми е следния.Ако някой може да каже дали кормилна рейка от Б5 става на Б5.5?
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Рейка за Б5
Не.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Рейка за Б5
Аз имам друг въпрос обаче,защото тука един майстор май се е*ава с мене.А именно- рейка от десен волан става ли за ляв ? Аз само като си го помисля и ми става интересно как ще стане,но той каза,че ставало.Е става ли ?
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Рейка за Б5
Колега аз не съм много запознат, но имаше преди време тема за монтиране на рейка от б5,5 на б5 със малки преправяния на накрайниците. Сега просто не я намирам. А що се отнася до рейка от десен волан, предполагам че би могло да се използва зъбния гребен и червяка.
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Рейка за Б5
Намерих го [/иВИЖТЕ СЕГА ПИЧОВИ ... аз все повече се убеждавам че тука акъл дават единствено само теоретиците (чули недочули за какво става въпрос) ... проблема е вече решен накрайниците ги изравних на струга и работата стана перфектна ... хахаха ... за вас - ако можеше щях да сложа и от пасат 6 ама не става) ако имате 2 избора:
1. рейка от пасат 5 - 97,98,99 г. максимум и
2. рейка от пасат 5.5 - 2001,02,03 с амортисьорче за успокояване на трептенията, кое щяхте да предпочетете...
по-новото и запазено или старото но лесно (има се впредвид че рейката е втора ръка)
Както и да е ако имаш малко акъл ще се оправиш, ако не стане си носиш кръста и това е.
Благодаря ви , че все пак ме направихте на най-злето тука ама аз си оправих колата и ми дреме на ...
Важното е , че след като накрайниците се изравнят свичко си идва на мястото и незнам дали конструкторите на VW са българи, но определено не им се е проектирала нова рейка (с изключение на накрайниците и амортсьорчето)... и са взели "старата" 1:1 ... така че, който иска да си слага рейка от пасат 5.5 на пасат 5 няма проблеми и това е ...
единственото което трябва да направи е да скъси двата накрайника с по 10мм. ... после реглаж и готово.
На въпроса с презервативите, аз си знам размера на п... си упувам по него ...
Другото което е, не нападайте хората който ви търсят за помощ ... защото 2 акъла са повече от един
и винаги може да ти дойде на главата това на което се смееш в момента.
Плюс това незнам кой ще даде 1400лв. за нова рейка на кола която струва 10000 ... колата е за да ти служи,а не ти да служиш на нея.
Още: съединителя и турбо наддува (: са наред засега ... така че не се притеснявайте
]
1. рейка от пасат 5 - 97,98,99 г. максимум и
2. рейка от пасат 5.5 - 2001,02,03 с амортисьорче за успокояване на трептенията, кое щяхте да предпочетете...
по-новото и запазено или старото но лесно (има се впредвид че рейката е втора ръка)
Както и да е ако имаш малко акъл ще се оправиш, ако не стане си носиш кръста и това е.
Благодаря ви , че все пак ме направихте на най-злето тука ама аз си оправих колата и ми дреме на ...

Важното е , че след като накрайниците се изравнят свичко си идва на мястото и незнам дали конструкторите на VW са българи, но определено не им се е проектирала нова рейка (с изключение на накрайниците и амортсьорчето)... и са взели "старата" 1:1 ... така че, който иска да си слага рейка от пасат 5.5 на пасат 5 няма проблеми и това е ...
единственото което трябва да направи е да скъси двата накрайника с по 10мм. ... после реглаж и готово.
На въпроса с презервативите, аз си знам размера на п... си упувам по него ...
Другото което е, не нападайте хората който ви търсят за помощ ... защото 2 акъла са повече от един

Плюс това незнам кой ще даде 1400лв. за нова рейка на кола която струва 10000 ... колата е за да ти служи,а не ти да служиш на нея.
Още: съединителя и турбо наддува (: са наред засега ... така че не се притеснявайте

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Рейка за Б5
На стария ми Passat B5.5 1.9TDI по VIN ми излизаха 2 вида рейки в автотрейд, и трябвало като свалят старата да видят точния номер и по него да кажат коя точно рейка е. Да не говорим, че само разликата в цената м/у двете беше 100~200лв......... лоша работа [отделен въпрос реално тази разлика каква е и дали не е само в цифрите... аз не се наемам да се изказвам]! Та него го продадах и взех пак B5.5 с 2.5TDI.
Ако някой е чувал или има добри отзиви за рециклаж във Варна - Моля, нека сподели! [И на този се появиха луфтове в рейката] Благодаря предварително!
Ако някой е чувал или има добри отзиви за рециклаж във Варна - Моля, нека сподели! [И на този се появиха луфтове в рейката] Благодаря предварително!
- KORANDE
- Мнения: 120
- Регистриран на: Сря 07 окт 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Рейка за Б5
здр.колеги, и аз съм пред дилемата дали да рециклирам рейката или да търся втора употреба?
на мен проблема ми е че не ми тропа ами при остър завой или надясно-наляво на 2ра изпуква сериозно.
иначе не тече,майсторите от сервиза днес я гледаха и казаха че Пръта бил сериозно износен и те не са наясно дали може да се рециклира!та питането ми е :
1. дали се рециклира този проблем.
2.дали да купя 2ра употреба от 5.5 и да се монтира на Б5?

на мен проблема ми е че не ми тропа ами при остър завой или надясно-наляво на 2ра изпуква сериозно.
иначе не тече,майсторите от сервиза днес я гледаха и казаха че Пръта бил сериозно износен и те не са наясно дали може да се рециклира!та питането ми е :
1. дали се рециклира този проблем.
2.дали да купя 2ра употреба от 5.5 и да се монтира на Б5?

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Рейка за Б5
Oт 5.5 е по-дълга с няколко сантиметра.Търси си от Б5.Мен ме съветваха да не я рециклирам да я сменам направо с втора употреба,ама (защото не става въпрос за моята кола) още не се е наканил този приятел.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта