Придърпване на 1Z , при обороти около 3000- Проблемът открит

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Придърпване на 1Z , при обороти около 3000- Проблемът открит

Мнениеот milmar » Пон 20 авг 2012 13:59


Не мисля, че е електрониката на ГНП :) .

Историята е следната: На връщане от планината (Родопи) карам по магистралата Пловдив-СтЗагора с добра средна скорост (около 130-140):), след изминаването на около 70км така, взех да усещам едно придърпване когато превиша 120км/ч , т.е. на около 3000мин-1. Това придърпване е подобно на прословутото при запиране на ел. магн задвижка в ГНП, т.е. "помпата е за чистене" :D , но проблема 99% съм сигурен, че е друг. На едно място спирах да огледам маркучетата около турбото и маркучето към компа, аз ги смених преди тръгване, но все пак.Нямаше проблем. Но забелязах друго- говивния филтър беше доста горещ, по усещане с ръка температурата беше над 60 градуса, може ли примерно клапанчето да не работи и заради висока температура на горивото да се получава проблем :| ?
След "слизане" от магистралата, пресичане на Стара планина и т.нат повече не усетих това явление :( .

Преди тръгване са сменени масло,масл. филтър, въздушен филтър и горивен, но това клапнче не съм го сменял. Колата не прегрява като цяло, държи си 90 градуса +/- 2-3 .
Моля някой да сподели опит свързан с това клапанче, на каква температура отваря, и въобще опит свързан с проблема.

Последна промяна от milmar на Съб 25 авг 2012 23:00, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4717
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот tdi fen » Пон 20 авг 2012 15:42


виж цедката в резервоара


bobby006
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот bobby006 » Пон 20 авг 2012 15:54


температура от 60 градуса не е нищо, клапана на филтъра е да не ти връща гориво в резервоара и да държи системата под налягане съответно да няма въздух. аз съм с помпа дюза и при мен прави тоя номер около 2000 оборота но когато съм за смяна на горивен филтър тоест недостиг на гориво, виж да не си сложил някой "страхотен" горивен филтър който да се е запушил при първите километри.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот milmar » Пон 20 авг 2012 16:03


bobby006 написа:...клапана на филтъра е да не ти връща гориво в резервоара и да държи системата под налягане съответно да няма въздух....


Хм-м-м, мисля че не е за това, а за да циркулира "обратната нафта" зимата и така да се погрява горивото във филтъра и ГНП, вместо да ходи до резервоара. За калпав филтър не бях се замислял, а резервоара не съм го поглеждал. И двете неща ми се виждат много вероятни. Благодаря за идеите.

ПП На отиване към планината не съм имал проблем въобще, макар големите изкачвания, примерно Белово-Юндола, не съм "пестил гориво" :) . Но тогава се "качих" на магистралата откъм Шипка-Бяла-Труд и макар пак с подобна скорост до Пазарджик не съм имал проблем, но пътя е по-къс - 25-30 км. :gruebel .


Потребителски аватар
golfch110
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 03 мар 2012 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gotse Delchev

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот golfch110 » Пон 20 авг 2012 18:14


Аз имах подобен проблем пак на същия мотор,само че се появяваше когато имам по малко нафта в резервоара.Тоест цедката на сондата се беше напълнила с боклуци казват им "сополи" и като падне нивото на нафтата до "сополите" колата засмуква по трудно.И по трудно палеше.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот batVenci » Пон 20 авг 2012 18:43


За мен проблема е в горещата нафта. Все пак на помпа-дюза неслучайно има радиатор на обратната нафта.


Потребителски аватар
MrJackson
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот MrJackson » Пон 20 авг 2012 19:35


Здравей колега, ще ти споделя някой неща които съм научил от опит, надявам се да те насоча във вярна посока.
И аз карам голф тди 1z преди година и половина имах сходен проблем придърпва на 3000 оборота, но и забиваше и не вървеше добре. След диагностика с Vag Com смених клапан N75 който е за турбото. Щом си сменил маркучетата включително и това до компютъра, значи отпада варианта да е от тях. Най- добре е да се закачи колата и да се направи диагностика и тя сама ще си каже какво и е. На 1z турбото надува на 0.9 бара като сложиш и атмосферното налягане което мери Vag Com трябва да дава стойности от рода на 1900 mbar на 10ти канал, ако е повече има вероятност да имаш като моя проблем- турбото да пренадува, за което е виновен този клапан N75 той командва налягането. Тогава компютъра намаля налягането и затова колата не върви. При мен също предърпваше.
Резервоара не съм го смъквал, но съм вадил сондата и на нея наистина има цедка. Не знам колко боклуци трябва да се съберат в тоя резервоар, че да се задръсти. Рядко карам с нафта от бензиностанцията и въпреки това по тази цедка нямаше никакви "сополи" нито много боклуци в самия резервоар.
За въпросното клапанче на филтъра то 100% играе роля при циркулацията на нафтата- играе роля на възвратен клапан пропуска обратната нафта във филтъра и към резервоара, но от другата страна не позволява да се върне. Тази зима беше студена и напавих следния експеримент. Вечерта колата не на 100% изстинала слизам с лаптопа, паля логвам се и гледам температура на горивото. Околната -7 на горивото 0.7 градуса. За 15 минути каране се вдигна до 8.4 градуса (на горивото). Не знам дали клапана също играе роля да е обезвъздушена системата както каза колегата bobby006, защото много хора го изолират точно защото от там засмуква въздух (когато е остарял), но със сигурност играе роля да загрява горивото в студено време.
Това е надявам се да ти помогна и да не те заблудя и пратя в грешна посока. Споделям неща от опит които съм правил, не твърдя, че са достоверни. Не съм майстор, просто чета от форума и споделям какво съм разбрал и направил сам :beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот milmar » Пон 20 авг 2012 19:49


Благодаря за съветите, които получих до тук.
Диагностика имам възможност да си правя сам, и съм правил логове, дори по пътя имах и лаптоп, и VagCom, но реших че не е уместно по пътя, а и вече се стъмняваше, да разпъвам кабели и да свалям Log по магистралата със 150-160 mhihi , а после проблемът изчезна. На 99,9% съм сигурен, че нямам регистрирана грешка, колата не ми е "забивала", както става при "пренадуване", маркучите ги смених напълно профилактично, просто взех 5-6м маркуч и посмених тук-таме. Просто двигателя "преритва" когато както казах по-горе наближа 3000 мин-1. След това по прохода Хаин Боаз, където позволява също качвах около и над 3000 оборота (не на 5-та естествено :horror: ) и нямаше никакъв проблем.
Все пак може би наистина трябва да закача лаптопа, макар и да съм убеден, че няма нищо записано :? .

ПП Хрумна ми друго, интересно е че до самия момент на придърпването колата си набира прекрасно,при товар 2-ма възрастни и две деца и огромно количество багаж, че и климатик. Иначе преди да се появи проблема, при 150 и малко отгоре :) двигателя е далече от предела си и при донатискане на газта си има тяга, не е "умрял". Това ме води на мисълта, че едва ли е недостиг на гориво :| .


Потребителски аватар
golfch110
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 03 мар 2012 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gotse Delchev

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот golfch110 » Пон 20 авг 2012 22:15


не се залъгвай.имал съм случай при ниски мг на ГНП колата върви нормално в ниските но влезе ли във високи обороти и издъхва именно от недостиг на гориво.така,че не се залъгвай,че на ниските си върви.И най-добре е закачи на диагностика и кажи какви са резултатите,че така само гадаем и трудно ще намерим проблема :)


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 21 авг 2012 20:23


golfch110 написа:имал съм случай при ниски мг на ГНП колата върви нормално в ниските но влезе ли във високи обороти и издъхва именно от недостиг на гориво.така,че не се залъгвай,че на ниските си върви.



Това не го разбрах :roll:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот samo_pechka » Вто 21 авг 2012 20:38


Почти на 100% съм сигурен в проблем във филтъра . Купувал съм нов и..колата спря да върви :banghead: Оказа се фабричен дефект- не пуща нафта към ГНП-то . Купи си качествен филтър . А това за клапанчето - то на него мисля има биметална пластинка , като мине определен градус- "затваря" кръга през филтъра ,рядко дефектира , там има и о-пръстен ( където е гнездото му) понякога "тегли" въздух оттам .


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот velinsl » Пет 24 авг 2012 9:13


или от някъде губи въздух. Моя беше така до скоро. Оказа се разкачен маркуч - при ниските проблем няма, при ускорение набира като влак, потеглящ от гара - ускорение, кратка пауза придърпване, пауза, придърпване, пауза и т.н. При малки обороти не се усещаше където си работи нормално без турбина и пи сериозно ускорение о време на време хвърля сажди отзад.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000

Мнениеот milmar » Съб 25 авг 2012 22:58


Днес имах пътуване 100-на километра и реших да надигна капака, просто за оглед. И видях :shock проблема. На гумената връзка между входящия колектор на двигателя и пластмасовата тръба откъм кулера имаше цепка поне 30-40 мм и е духало здраво оттам :). Ремонта го направих "по най-естествения" начин - със слой тиксо mhihi. Така карах днес. Много интересен пърпащ и подсвирващ звук създава тиксото като дам повече газ, явно се разпъва и изпуска, все едно че свиркам на някоя мацка :D :Mr Green Fun .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000- Проблемът открит

Мнениеот samo_pechka » Съб 25 авг 2012 23:22


Как не си го "мернал" това по-рано ?То оттам би трябвало да "свисти" доста яко :roll: при напън. Е.. случват се и такива неща :D .Няма нищо вечно :beer


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Придърпване на 1Z , при обороти около 3000- Проблемът открит

Мнениеот °niksi° » Съб 25 авг 2012 23:47


И искаш да кажеш че при цепка 3-4 см. колата е вървяла без проблем със 150 км/ч и че не е хванала грешка и само на около 3000 оборота леко претръпвала и не е и пушела с тази цепка.. Аз това не мога да го повярвам.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта