рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот deversant » Вто 14 авг 2012 15:46


Ето и моят съвет,ако колата не влиза в авариен режим не пипайте турбото!
Свалих перфвктно турбо без каквито и да било луфтове,изчистих го...
Понеже не вървеше добре,свалих 2-ри път и го нагласих този път както трябва.
На 3-тото сваляне,преъртяха болтове и гайки на входящ и изходящ колектор и турбото вече си има един прекрасен луфт на оста и е за рециклиране!А колата си вървеше добре,просто в ниските беше нещо спъната малко...
:D
Преди да започнете да си чистите сами турбината,бъдето сигурни че в джоба си имате едни 600-700лв свободни и действайте! mhihi

Съвета който аз лично бих дал,свалете си сами турбината и я занесете на място където се занимават с рециклиране на турбини.Там да ви я почистят,на майстор не бих се доверил ако ще и хиляди турбини да е изчистил(на себеси вече-още по малко! mhihi ).




use.r
Мнения: 29
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 20:33
Автомобил: Golf4 Seat Leon
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот use.r » Вто 14 авг 2012 22:45


Защо турбото има луфт на оста?Да не сте го играли по-грубо с чука при разцепването? :D


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот deversant » Сря 15 авг 2012 21:26


На оста само предполагам?
Има луфт,просто сега са ми превъртяли 1 гайка на колектора и немога да смъкна турбината за да я разгобя!
Луфт обаче има,дано да няма натрошена перка на топлата част!
Сега си търся такъв инструмент:
Изображение
Не бих казал че съм удрял с чука грубо,почукнах това е вярно.Имам съмнения за недостиг на масло,сменях уплътнители на охладителя на маслото.От vw ми дадоха 2,горният беше различен и по дебел от оригиналният.Въпреки всичко аз го сложих,и забелязах после че температурата около мотора се повиши...
та ми мина през акъла,че може маслото да не преминава като хората...
горният Уплътнител който смъкнах беше кръгал с 3 кръгчета сочещи навътре разположенина 120 градуса.
А сложих прост кръгал,със същият диаметър но пък беше по дебел!
Незнам,може да приказвам пълни глупости в момента но като ходих вав vw ми казаха че нямало такъв и не предлагали!А дочух,че в други фирми за авточасти който внасат от Германия ги има тези уплътнители!
И сега какво да я направя тази турбина,да отида да и я забия в главата на оная във vw ли?
Дето като я попитах,те да не би да са взаимозаменяеми?И тя ми каза едно много неуверено - ами да.... :screwy
Преди да монтирам рециклираната турбина което ще ми струва над 350лв или ще сложа какъвто трябва уплътнител и ли ако не намеря си връщам оригиналният стар на 13 години!


use.r
Мнения: 29
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 20:33
Автомобил: Golf4 Seat Leon
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот use.r » Чет 16 авг 2012 22:21


Защо не си провериш налягането на маслото?Аз имах проблем с маслената помпа,но при мен правеше високо налягане.В момента тая гайка ти е по-сериозния проблем :D Тия гайки като превъртят ще видиш яко зор!


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот deversant » Нед 19 авг 2012 8:06


Ами днес ще и удяря един ъглошлайф,ама внимателно! mhihi
Само се моля,променливата да не е ударула в перката на топлата част.Ама невиждам друг вариянт да олуфтя турбината за няма и 15км,вярно че я настъпих до 180км/ч и като ги вдигна рязко пуснах гаста....
Ама чакай да видим,да не стане да търся нова турбина.Че повече от 300-350лв не ми се дават за рециклиране!


use.r
Мнения: 29
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 20:33
Автомобил: Golf4 Seat Leon
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот use.r » Нед 19 авг 2012 10:47


Ако ти е заминало турбото,направо взимай VA,за около 400 лв ще вземеш читаво.Аз така направих на скоро. ;)


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот bangobango » Нед 19 авг 2012 11:04


Преди седмица за пръв път от както карам колата и свалих турбото за да го чистя. Мога да кажа , че свалянето мина като по вода, но използвах много спрей за ръждясали и клеясали елементи. Единственото, което не ми се получи беше отвъртането нагорната маслена тръба, не се разви от горната високата гайка, а от долната, която е на самото турбо. Иначе към колегите, които се чудят дали да си направят процедурата сами - действайте , работата не е за велик майстор! Двете части се отделят като се разположи турбото хоризонтално и с чук и клин се удря внимателно по една определена зона. Това е стоманената част, която е на границата м/у алуминиевия корпус и стоманения, но в никакъв случай не се удря по алуминия, защото тогава ще се вадят пари за ново турбо. 4 години не бях отварял турбото и със прея и богат инструмент стана като по учебник. Успех на всички , които сами ще си чистят турбините , понеже това са си спестени 200 лева.


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re:

Мнениеот stivenj » Нед 19 авг 2012 14:36


Rabbit_TDI написа:
nasodotcom написа:страх ме е :roll:

От майсторите трябва да те е повече страх :!: -особенно турбинаджий.

Извинявам се , че се намесвам колега,,,много ,ама много точно си му го казал,че от майстор на турбини и ГНП ,трябва и на сън да те е страх.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот Zinoto » Нед 19 авг 2012 22:07


deversant написа:Ето и моят съвет,ако колата не влиза в авариен режим не пипайте турбото!
Свалих перфвктно турбо без каквито и да било луфтове,изчистих го...
Понеже не вървеше добре,свалих 2-ри път и го нагласих този път както трябва.
На 3-тото сваляне,преъртяха болтове и гайки на входящ и изходящ колектор и турбото вече си има един прекрасен луфт на оста и е за рециклиране!А колата си вървеше добре,просто в ниските беше нещо спъната малко...
:D
Преди да започнете да си чистите сами турбината,бъдето сигурни че в джоба си имате едни 600-700лв свободни и действайте! mhihi

Съвета който аз лично бих дал,свалете си сами турбината и я занесете на място където се занимават с рециклиране на турбини.Там да ви я почистят,на майстор не бих се доверил ако ще и хиляди турбини да е изчистил(на себеси вече-още по малко! mhihi ).

Аз турбина не свалям даже и когато влиза в сервизен режим, много пъти съм писал, че най-добрата профилактика е магистралното каране. По-добре да се дадат едни 40-50 лева за гориво, отколкото над 100 лева за чистене или труда и цапаницата. Изключение е новопридобита кола да се изчистят колекторите и покрай тях турбината или запекла напълно геометрия! А спънатостта в ниските се оправя с настройки на помпата, защото турбината иска зоб - изгорели газове. На тия мотори AHF, ALH, ASV e напълно постижимо да се наема яко от 1300 оборота без чипове и доработки! Дано се включи някой, на който съм му настройвал помпата да потвърди.


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот tdi_20yare » Пон 20 авг 2012 18:54


Zinoto написа:
deversant написа:Ето и моят съвет,ако колата не влиза в авариен режим не пипайте турбото!
Свалих перфвктно турбо без каквито и да било луфтове,изчистих го...
Понеже не вървеше добре,свалих 2-ри път и го нагласих този път както трябва.
На 3-тото сваляне,преъртяха болтове и гайки на входящ и изходящ колектор и турбото вече си има един прекрасен луфт на оста и е за рециклиране!А колата си вървеше добре,просто в ниските беше нещо спъната малко...
:D
Преди да започнете да си чистите сами турбината,бъдето сигурни че в джоба си имате едни 600-700лв свободни и действайте! mhihi

Съвета който аз лично бих дал,свалете си сами турбината и я занесете на място където се занимават с рециклиране на турбини.Там да ви я почистят,на майстор не бих се доверил ако ще и хиляди турбини да е изчистил(на себеси вече-още по малко! mhihi ).

Аз турбина не свалям даже и когато влиза в сервизен режим, много пъти съм писал, че най-добрата профилактика е магистралното каране. По-добре да се дадат едни 40-50 лева за гориво, отколкото над 100 лева за чистене или труда и цапаницата. Изключение е новопридобита кола да се изчистят колекторите и покрай тях турбината или запекла напълно геометрия! А спънатостта в ниските се оправя с настройки на помпата, защото турбината иска зоб - изгорели газове. На тия мотори AHF, ALH, ASV e напълно постижимо да се наема яко от 1300 оборота без чипове и доработки! Дано се включи някой, на който съм му настройвал помпата да потвърди.

Колега по добре 150лв и да ти я върнат светнала като нова,поне на мен в Мей-варна така ми я върнаха,отколкото 50лв за гориво,и пренадуване с спекли лопатки и накрая бруталния пушек отзад...Ходил съм при 2-та най добри майстори от Варна и двамата ми казаха,да я свалям и да я чистя,без да искат да го правя при тях,това упражнение за 150лв мисля че е най удачно...Лудите даскали в Мей казаха,че било хубаво да се прави това упражнение при тях,там където имат нужната апаратура...Пробвал съм и с газ из магистралите,но на 130 като ти изчезне педала на гаста,какво правиш... :beer


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот deversant » Пон 20 авг 2012 19:08


Ами незнам колега,ама като я занесеш за рециклиране и ти вземат 300лв.
Почистването е без пари! :Mr Green Fun
Ремонтен комплект лагер,фтулки,уплътнение... (в ебай около 160лв)
Баланс 80-100лв
Е то другото е труд...
И какво излезна,че ми изчистиха турбината без пари...
Нищо че мойта п я чистих 2 пъти за седмица и половина...
Та на теб май много 150лв ти вземат!
И след като и сам си я свалил!


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот tdi_20yare » Пон 20 авг 2012 21:12


deversant написа:Ами незнам колега,ама като я занесеш за рециклиране и ти вземат 300лв.
Почистването е без пари! :Mr Green Fun
Ремонтен комплект лагер,фтулки,уплътнение... (в ебай около 160лв)
Баланс 80-100лв
Е то другото е труд...
И какво излезна,че ми изчистиха турбината без пари...
Нищо че мойта п я чистих 2 пъти за седмица и половина...
Та на теб май много 150лв ти вземат!
И след като и сам си я свалил!

Не чистенето беше 100лв като им занесох турбото...Незнам за работни комплекти от 1,5 година карам след чистенето и не ми трябват такива засега,колата е 110кс без чип и върви доста доволно до червените сектори.... :beer И щом си я чистил 2 пъти за седмица и половина,значи не е правено качествено,защото и на мен ми я чисти един приятел но нещо не се получи,но тия хора в Мей-просто имат добра база,машини и са някви доста начетени хора,така че това с чистенето не е за всеки според мен...


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот Zinoto » Пон 20 авг 2012 23:01


tdi_20yare написа:
Zinoto написа:
deversant написа:Ето и моят съвет,ако колата не влиза в авариен режим не пипайте турбото!
Свалих перфвктно турбо без каквито и да било луфтове,изчистих го...
Понеже не вървеше добре,свалих 2-ри път и го нагласих този път както трябва.
На 3-тото сваляне,преъртяха болтове и гайки на входящ и изходящ колектор и турбото вече си има един прекрасен луфт на оста и е за рециклиране!А колата си вървеше добре,просто в ниските беше нещо спъната малко...
:D
Преди да започнете да си чистите сами турбината,бъдето сигурни че в джоба си имате едни 600-700лв свободни и действайте! mhihi

Съвета който аз лично бих дал,свалете си сами турбината и я занесете на място където се занимават с рециклиране на турбини.Там да ви я почистят,на майстор не бих се доверил ако ще и хиляди турбини да е изчистил(на себеси вече-още по малко! mhihi ).

Аз турбина не свалям даже и когато влиза в сервизен режим, много пъти съм писал, че най-добрата профилактика е магистралното каране. По-добре да се дадат едни 40-50 лева за гориво, отколкото над 100 лева за чистене или труда и цапаницата. Изключение е новопридобита кола да се изчистят колекторите и покрай тях турбината или запекла напълно геометрия! А спънатостта в ниските се оправя с настройки на помпата, защото турбината иска зоб - изгорели газове. На тия мотори AHF, ALH, ASV e напълно постижимо да се наема яко от 1300 оборота без чипове и доработки! Дано се включи някой, на който съм му настройвал помпата да потвърди.

Колега по добре 150лв и да ти я върнат светнала като нова,поне на мен в Мей-варна така ми я върнаха,отколкото 50лв за гориво,и пренадуване с спекли лопатки и накрая бруталния пушек отзад...Ходил съм при 2-та най добри майстори от Варна и двамата ми казаха,да я свалям и да я чистя,без да искат да го правя при тях,това упражнение за 150лв мисля че е най удачно...Лудите даскали в Мей казаха,че било хубаво да се прави това упражнение при тях,там където имат нужната апаратура...Пробвал съм и с газ из магистралите,но на 130 като ти изчезне педала на гаста,какво правиш... :beer

Първо, че много рядко ми се случва да се стигне до там, че да забива защото си усещам колата. Второ имам ваг-ком и си включвам съответните тестове, има начини за раздвижване на лостчето на актуатора и на място без демонтиране на каквото и да е. Като има проблем я изкарвам извън града и то не специално, а когато имам все пак някакъв път на някъде и карам както трябва за да се движи лостчето и да изгарят саждите. Ако ми пренадуваше едва ли щеше да изкара толкова време.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот penko_pulev » Нед 26 авг 2012 16:56


Аз мисля, че за да тръгнеш да си чистиш геометрията по магистралата трябва да си направиш сметка в какво състояние е, и дали не е запечена прекалено много, че да вземе да пренадува и да я пръснеш от много зор ако и даваш. За това първо бих проверил актуатора как се движи и ако е трудно движението му или ако е ограничено от към ход бих предпочел да я сваля и почистя отколкото да рискувам целия двигател като давам газ като ненормален по пътищата. Но всеки сам решава за себе си. Относно рециклирането на мен ми излезе 200 лева с ремонтен комплект от английски производител (150 лева май беше) и баланс+ултразвуково почистване в Реал Турбото(50 лева). Труда за сваляне и качване си е от мен.
Поздрави :beer


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: рециклиране/профилактика на турбина с променлива геометрия

Мнениеот deversant » Нед 26 авг 2012 18:13


penko_pulev написа:Аз мисля, че за да тръгнеш да си чистиш геометрията по магистралата трябва да си направиш сметка в какво състояние е, и дали не е запечена прекалено много, че да вземе да пренадува и да я пръснеш от много зор ако и даваш. За това първо бих проверил актуатора как се движи и ако е трудно движението му или ако е ограничено от към ход бих предпочел да я сваля и почистя отколкото да рискувам целия двигател като давам газ като ненормален по пътищата. Но всеки сам решава за себе си. Относно рециклирането на мен ми излезе 200 лева с ремонтен комплект от английски производител (150 лева май беше) и баланс+ултразвуково почистване в Реал Турбото(50 лева). Труда за сваляне и качване си е от мен.
Поздрави :beer

Колега а сменя ли някакви гарнитури,или маза гарнитурите с термо и маслоустойчив на 300 градуса Victor Reinz?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: artyom и 39 госта