Реших да изпробвам парното, но няма такова 1997г, Б5
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Реших да изпробвам парното, но няма такова 1997г, Б5
Въпреки топлото време, реших да изпробвам дали колата има парно, защото скоро я купих. За мое голямо учудване забелязах че въпреки максималните градуси на които бях настроил климатроника, изобщо не благоволи да задуха топло. Колата е Пасат 1997г, Б5. Къде да търся проблема?
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Реших да изпробвам парното, но няма такова
Student_pravo написа:Въпреки топлото време, реших да изпробвам дали колата има парно, защото скоро я купих. За мое голямо учудване забелязах че въпреки максималните градуси на които бях настроил климатроника, изобщо не благоволи да задуха топло. Колата е Пасат 1997г, Б5. Къде да търся проблема?
Колега не съм запознат със устройството и действието на климатроника,но да не са ти направили търгашите байпас на парното?
- SoManyRetards
- Мнения: 240
- Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Реших да изпробвам парното, но няма такова
Student_pravo написа:Въпреки топлото време, реших да изпробвам дали колата има парно, защото скоро я купих. За мое голямо учудване забелязах че въпреки максималните градуси на които бях настроил климатроника, изобщо не благоволи да задуха топло. Колата е Пасат 1997г, Б5. Къде да търся проблема?
А натискаш ли копчето ECON, преди да тестваш парното?

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Реших да изпробвам парното, но няма такова
jos написа:...
А натискаш ли копчето ECON, преди да тестваш парното?
Това няма никакво значение всъщност

По темата - възможните проблеми са следните :
-мотор-позиционер за клапа топло/студено (може електрически да е умрял,може и механично да се е потрошил и да не си върши работата).тогава клапата остава само на студено и няма как да завее топло.
-тотално задръстен радиатор на парното (стандартна болка за В5 и В5.5,особено ако са карани с вода,вместо с антифриз).Там е сложно,понеже имат два проблема - задръства се и с промивка има някакво подобрение.Другият е по-гаден - избива една преграда вътре между входната и изходната вода и водата си се върти,ама не минава през радиатора (понеже знам,че ще те посъветват да пипнеш двете тръби вход и изход дали са горещи.
-въздух в системата (радиатора тогава остава извън циркулация и няма как да вее,защото водата не минава през него.
-нарушена циркулация на системата - почти умряла водна помпа - стига и капацитет да върти през радиатора и затова колата не загрява,ама няма дебит за през парното.
Така или иначе започваш с диагностика на климатроника за грешки - самодиагностика (описано е как,поне 10 пъти от мен,че и от други хора,потърси) или с VAG-Com (сфтуера на VW ).Ако там няма нищо - продължаваш - пипаш двата маркуча за радиатора (до акумулатора са,от дясно,ако си срещу колата).Пипаш дали и двата са горещи.Ако са,значи или радиатора се е "байпасирал" сам или механично клапата за топло-студено не работи и си седи на студено. Ако не са - тогава чопилш в другите насоки - лоша циркулация,въздух,задръстен радиатор,идиотски сложена газова уредба,вързана за този кръг и т.н.

- SoManyRetards
- Мнения: 240
- Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Реших да изпробвам парното, но няма такова
Защо да няма значение?
Сега като се даде на АУТО работи климатика, като е на ЕКОН си духа топло, в зависимост от температурата вънка, духа по-топло и по-умерено, т.е хладко.
Сега като се даде на АУТО работи климатика, като е на ЕКОН си духа топло, в зависимост от температурата вънка, духа по-топло и по-умерено, т.е хладко.
- Atanasov93
- Мнения: 35
- Регистриран на: Сря 13 юли 2011 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Реших да изпробвам парното, но няма такова
Копчето ЕКОН нали изключва компресора? Зимата би трябвало да няма смисъл от него.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Реших да изпробвам парното, но няма такова
Структурата е следната - въздуха влиза и минава през изпарителя (радиатора,който е на климатика и охлажда).От там отива към клапата за топло-студено и или обикаля радиатора на топлото или минава и през него.
Когато е на Ауто,компресора работи и изпарителя е на около 2-3 градуса температура и въздуха излиза от него на около 3-5 градуса.После ако клапата е на студено,въздуха си излиза през духалките.Ако клапата е на топло,тогава въздуха,както е охладен на тези няколко градуса,минава през отоплителния радиатор (който е на около 70-80 градуса) и се загрява и излиза през духалките поне на 50 градуса т.е. топли.
т.е. искам да кажа,че дори клиамтика да е на Ауто ,при зададени максимални градуси,той трябва да вее адската жега.
Същото упражнение си го представяме при -15 градуса - компресора не работи,защото системата е спряна,въздуха минава през изпарителя транзитно (не се доохлажда) и минава към отоплителния радиатор,там той се загрява от антифриза в питата на радиатора и топли вътре
.Реално радиатора има огромен капацитет,за да може при -20 примерно,да вее поне 40 градуса вътре и тези 2-3 градуса,които генерира изпарителя лятото в режим на ауто,му се виждат като детска игра 
Ще попитате защо е направено така - ами лесен отговор - защото когато работи климатика,той изсушава въздуха.Въздух,който има по-малко влага,се топли много по-бързо и много по-бързо дърпа влагата от предния прозорец,примерно,в дъждовно време
.Поради тази причина системата е така измислена - въздуха се охлажда,после се загрява,ако е нужно.
Та,да обобщя - дали е на Ауто или е на Екон,няма съществено значение,при зададнеи максимални градуси на дисплея ( Hi ),трябва да вее адската жега.Колкото и да е строшен климатроника и да няма топло,като мине на Екон,е ясно,че ще му вее външната температура - то няма как да е иначе,щом спре компресора

Когато е на Ауто,компресора работи и изпарителя е на около 2-3 градуса температура и въздуха излиза от него на около 3-5 градуса.После ако клапата е на студено,въздуха си излиза през духалките.Ако клапата е на топло,тогава въздуха,както е охладен на тези няколко градуса,минава през отоплителния радиатор (който е на около 70-80 градуса) и се загрява и излиза през духалките поне на 50 градуса т.е. топли.
т.е. искам да кажа,че дори клиамтика да е на Ауто ,при зададени максимални градуси,той трябва да вее адската жега.
Същото упражнение си го представяме при -15 градуса - компресора не работи,защото системата е спряна,въздуха минава през изпарителя транзитно (не се доохлажда) и минава към отоплителния радиатор,там той се загрява от антифриза в питата на радиатора и топли вътре


Ще попитате защо е направено така - ами лесен отговор - защото когато работи климатика,той изсушава въздуха.Въздух,който има по-малко влага,се топли много по-бързо и много по-бързо дърпа влагата от предния прозорец,примерно,в дъждовно време

Та,да обобщя - дали е на Ауто или е на Екон,няма съществено значение,при зададнеи максимални градуси на дисплея ( Hi ),трябва да вее адската жега.Колкото и да е строшен климатроника и да няма топло,като мине на Екон,е ясно,че ще му вее външната температура - то няма как да е иначе,щом спре компресора


- SoManyRetards
- Мнения: 240
- Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Съб 07 апр 2012 21:12
- Автомобил: VW PASAT 1993
- Двигател: ABS 1.8
- Местоположение: Sofia
Re: Реших да изпробвам парното, но няма такова
zfa159 написа:Структурата е следната - въздуха влиза и минава през изпарителя (радиатора,който е на климатика и охлажда).От там отива към клапата за топло-студено и или обикаля радиатора на топлото или минава и през него.
Когато е на Ауто,компресора работи и изпарителя е на около 2-3 градуса температура и въздуха излиза от него на около 3-5 градуса.После ако клапата е на студено,въздуха си излиза през духалките.Ако клапата е на топло,тогава въздуха,както е охладен на тези няколко градуса,минава през отоплителния радиатор (който е на около 70-80 градуса) и се загрява и излиза през духалките поне на 50 градуса т.е. топли.
т.е. искам да кажа,че дори клиамтика да е на Ауто ,при зададени максимални градуси,той трябва да вее адската жега.
Същото упражнение си го представяме при -15 градуса - компресора не работи,защото системата е спряна,въздуха минава през изпарителя транзитно (не се доохлажда) и минава към отоплителния радиатор,там той се загрява от антифриза в питата на радиатора и топли вътре.Реално радиатора има огромен капацитет,за да може при -20 примерно,да вее поне 40 градуса вътре и тези 2-3 градуса,които генерира изпарителя лятото в режим на ауто,му се виждат като детска игра
Ще попитате защо е направено така - ами лесен отговор - защото когато работи климатика,той изсушава въздуха.Въздух,който има по-малко влага,се топли много по-бързо и много по-бързо дърпа влагата от предния прозорец,примерно,в дъждовно време.Поради тази причина системата е така измислена - въздуха се охлажда,после се загрява,ако е нужно.
Та,да обобщя - дали е на Ауто или е на Екон,няма съществено значение,при зададнеи максимални градуси на дисплея ( Hi ),трябва да вее адската жега.Колкото и да е строшен климатроника и да няма топло,като мине на Екон,е ясно,че ще му вее външната температура - то няма как да е иначе,щом спре компресора
Горното може ли да се случи с пасат Б4, с обикновен климатик? Климатика да подпомага парното.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Реших да изпробвам парното, но няма такова
Колеги, забелязвам, че антифризът ми намалява с по 200 грама на всеки 1000 километра. Това има ли връзка с парното?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Реших да изпробвам парното, но няма такова
При Пасат с климатик,са жила,не е електромотор и той няма как да се скапе,може да се откачи жилото (даже често им се случва,понеже крепежите обикновено са изпотрошени).
По другият въпрос - може,ама тогава щеше да мирише на антифриз вътре в купето и да оставя мазна следа по прозорците.

По другият въпрос - може,ама тогава щеше да мирише на антифриз вътре в купето и да оставя мазна следа по прозорците.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта