проблем с подгряване на ламбда Б3 2Е 115 к.с.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

проблем с подгряване на ламбда Б3 2Е 115 к.с.

Мнениеот emil210378 » Чет 16 авг 2012 20:23


Имам Б3 2Е 115кс.преди време 5г. колата спря да се движи тъкмо бях я купил,ходи на майстор оказа се че не ходи ток до помпата от релето. Днес си монтирах светодиодно следене стойностите на ламда сондата и забелязах че диодите не реагират така както трябва, светва до третия диод.Измерих с волтметър показа 0,45.Изключих колата, след една цигара време пак я запалих. Колата я загрях до като включат перките на радиятора,това значеше че сондата е загряла и би трябвало да си работи с стойности 0,02-0,1волт.Реших да замеря и подгрева,видях че някой беше оголил двета жици...там нямаше никой.Прибрах се и веднага в форума да се образовам.Така и не открих това което ме интересува за това и пиша. Забравих да спомета че ламда сондта е с 4 кабела.2 бели черен и лилав който се оказа сигналния +.Та от прочетеното разбрах че сондата не работи ако не е подгрята и че на 2- бели кабела трябва да има 5 ома, и предполагам 12в.Реших че след като е работил мотора и е загрял подгревателя се е изключил. За това след около 2 часа престой айде пак при колата. Давам на контакт и меря ,няма никой на подгрева, и на ламда сондата първо без запален мотор 0,45 после със запален мотор0,45 като изчаках докато колата позагрее. Аиде пак на компа. Сега пък разбрах че релето на бензиновата помпа е замесено,защо не знам.Проследих двата кабела за подгряване,единея е на маса, а другия влиза в купето. Преди да смъкна таблото на бушоните,видях че на реле 80 е запоен кабел и има бушон 30а. Предположих че оня майстор го е запойл преди 5 години. Смъкнах таблото и още релета с едни необичайно бушони.Умотах се и се ядосах,искам да ми обясните подгрева ламда сондата на Е2 115кс. към бензиновото реле ли е, защото/показанието трябва да се мени бързо в рамките 0,1-1,1V/Ако отечетем постоянно показание 0,45-0,5V,значи имаме прекъснат сигнален проводник/това е извадка от ауди форум.Дали тоя зевзек ми е осакатил сондата и аз 5 години съм се вкарвал с горивото../разход 10 на 100/.Ако е така кажете кое от тия три релета който са зад таблото с бушоните е осакатено и може ли да се въстанови подгрева и каква е връската на това осакатено реле с реле 80 с запоения кабел и бушон 30а отиващ към бензиновата помпа.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19714
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с подгряване на ламбда

Мнениеот radotom » Чет 16 авг 2012 22:14


emil210378 написа:...може ли да се въстанови подгрева и каква е връската на това осакатено реле с реле 80 с запоения кабел и бушон 30а отиващ към бензиновата помпа.

Емо, имаш ли газова?
Виждал съм газаджиите да вземат от там сигнал за клапана за газта.
Огъват крачето, дърпат едно кабелче и така пускат/спират помпата.
Ако има (имала) газ колата - вероятно това е обяснението.
Ако си мерил на газ - за това и няма подгрев към Ламбдата - май наистина от там вземат захранване за него :roll:


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: проблем с подгряване на ламбда

Мнениеот emil210378 » Пет 17 авг 2012 8:04


Поне докато е в мойте ръце колата не и е слагана газова.Днес ще се мъча да разгадая за какво става въпрос, и ще посетя тоя майстор да ми обясни за какво ,от къде и как.Най малкото това ми дължи, а вече аз ще си бера грижа какво ще правя за напред.Единствено ме е яд че освен че ти вземат парите за дадена свършена работа те правят и на балама.Ако има развитие ще пише.


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: проблем с подгряване на ламбда

Мнениеот van4ooo » Съб 18 авг 2012 13:35


Когато мериш има ли 12в на подгрева колата трябва да е запалена или приятелката дава контакт а ти си закачил мултицета и гледаш-захранването е от релето на бенз.помпа,предпазител,(подгрев и бенз.помпа)-когато бръмчи помпата трябва да има и 12в на подгрева.
"Измерих с волтметър показа 0,45"-защото волтмера е цифров(поне така съм чувал,че показва)но това е само една от причините.Когато мериш сондата трябва да задържиш на 2-3000об за да я вкараш в раб.режим.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: проблем с подгряване на ламбда

Мнениеот rudoni » Съб 18 авг 2012 16:59


когато е на контакт и работи помпата - трябва да има напрежението на АБ , както и да подържа същото ,когато работи двигателя.Не се влияе от обороти ,температура и т.н..При двата случая(по горе описани от мен и колегата) трябва да има напрежението на акумулятара(АБ)!


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: проблем с подгряване на ламбда

Мнениеот emil210378 » Чет 23 авг 2012 20:13


И при 3000 оборота и при 5000 на подгрева на сондата няма никой.Взех друго реле 103 едно мък едно с старото 80 сложих го без да запоявам кабелче както беше на реле 80 .Само цъка а помпата не се цува да нагнетява гориво. По моя грешка си повредих реле 80 и остана това 103 сега на него запойх кабел и го сложих на мястото му .Колата запали, мерих с уреда пак нищо на подгрева.Казаха ми че освен 4-те кабела за сондата имало значение обвифката на сигналните кабели.Не знам дали ме разбрахте,двата кабела са обвити в нещо като сребърно фолио, това не трябва да се къса . Защо е така и каква роля играе.И за Е2 моторите мисля че подгряването на ламда сондата не е вързано с помпата,почти съм убеден ,защото проследих двата кабела единия е на главата(-), а другия влиза в купето с още 4-ри кабела завършващи с бяла клема. И от там вече нещата ми се губят.А и за капак уреда за температура спря да показва, замерих на 2-4 крак на буксата и там никой,а перките на 90 г. включват. Може ли да е от стабилизатора 7810-10в. да е изгорял. :bowdown помощ


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: проблем с подгряване на ламбда

Мнениеот bobocamaro » Чет 23 авг 2012 20:47


олеле.....реле 80 е за плюс към: дюзи, помпа и подгрев. Щом имаш дюзи и помпа, прекъснат е кабела някъде си за подгрева. Глупавата обвивка(станиолена) не я гледай, не те интересува в случая изобщо.
Температурата отказала, ако е от този стабилизатор, значи и бензиномера ти не трябва да работи.
Ти много неща си убил покрай тоя подгрев, какво смяташ да правиш ?
Това е извадка от Autodata, в табличката са цветовете на кабелите. Вляво ясно виждаш, че реле 80(което на схемата е к20) захранва помпа, дюзи и подгрев - накуп ги захранва. :?
Изображение
извинявам се за гадния скрийн от Autodata. Ако можеш инсталирай си програмата :banghead:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19714
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с подгряване на ламбда

Мнениеот radotom » Чет 23 авг 2012 21:04


Ето схемата на управлението на Пассат с 2Е мотор.

Изображение

Ламбдата ти е В72
Както се вижда - подгрева е вързан за предпазител №18, което е и предпазителя за бензиновата помпа.
Казваш, че има кабелче, запоено за релето за помпата :roll:
Това е типично газаджийско решение - дърпат сигнала, който идва за релето и го вкарват в ключа газ/бензин, а от там вече с реле пускат или спират помпата според това на кое гориво работи.
Според мен много по-лесно би било ако режеха кабелчето преди буксата и после пак там си го снадеха, амааа... газаджийска му раЛта! :lol:
Ако наистина никога не е имала газ колата - значи е имало зор с бушонното табло :?
И напълно възможно е за това да няма напрежение.
Отказа на уреда за температура също може от кофти връзка... сега, като си разглеждал да се е преместило нещо...
Ако питаш мен - огледай в 'Продава/ Автомобили на части' някой да разпродава В3 и грабни едно ново бушонно табло.
Ако е без релета и предпазители няма да е скъпо - ще си прехвърлиш твоите ;)


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: проблем с подгряване на ламбда

Мнениеот emil210378 » Пон 03 сеп 2012 20:02


Та така с помоща от предните ви постове и допълнително инфо от форума събрах 2 и 2 и цял следобед бях в ремонт. Смъкнах бушониерата и се почна обстойно да преглеждам кабел по кабел.На 2 пъти ми направи впечатление че има резнат кабел ,който беше толкова умело прикрит че си помислих че е нещо незначително. Да ама не .Погледнах към кабелите който отиват към прага на колата и ...... Опа,същия цвят кабел :lol: .Порезмислих, след това дадох на контакт меря ,А,ма тва си е кабела който дава сигнал на помпата в резервара от релето.Разкачам запоявам, ..И опа 12 в. се появиха на подгрева.Забравих да кажа че преди време имах проблем с помпата, гореше ми предпазитела и аз не посмях да базикам и сметнах че е добре да отиде колата на майстор.Значи оня баш майстор от Г.О. под името Петър Манев беше дал всичко от себе си че малко и от мене да ми осакати колата :beat_butt2 :beat_butt2 .И в крайна сметка кво излезе, 25 лв. на този майстор 5 г. набутване с бензина и колата в авариен режим, предполагам че може да е овредена сондата ,и там 100 и косур лв. еееее как да не му навреш на тоя главата в га*ъ.Сега остана да разбера защо сама си вдига оборотите и защо сондата генерира 0,97-1 в. на празен ход, явно си е заминала и че трябва нова.Благидаря за напътствията лека вечер.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], w_smith и 43 госта