Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Golf_Lozenec
Мнения: 160
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
Местоположение: София

Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот Golf_Lozenec » Чет 23 авг 2012 17:19


Здраавейте,

От скоро голфа се държи малко странно.
Едно време като го взех,може да се каже ,че грееше,та тогава смених 3-4 термостата и един датчик на радиатора и проблема се стабилизира-стрелката на таблото си стоеше на косъм преди 90 градуса и не мърдаше при никакви условия.И така в продължение на 4-5 години,до преди Великден тази година.Тогава ходих с едни приятели на вилата им и ми направи впечатление,докато изкачвах Петрохан,че малко взе да грее колата.Около 95 градуса по табло.
Викам си,случва се,натоварен беше и си карах спокойно.Прибрах се ,в София се държеше нормално,и така докато преди 2 седмици тръгнах за морето.
По магистралата със скорост 120-130 километра в час,голфето си държеше 100-105 градуса по табло и си играех с парното да го охлаждам :D
Миналата неделя се прибрах и сега съм по следите на проблема.
Термостата изглежда работи-долния маркуч е студен,горния врял,работи известно време и долния става врял.Перката тръгва нормално.И двете скорости работят.
Сега съм се насочил към датчика който дава инфо на таблото.
В Аутодата дават стойностите му,но нали е комбиниран и за таблото и за ЕКУ-то,там са дадени стойностите само за ЕКУто.Демек по табло около 90 градуса,датчика даде 220 ома,а в Аутодатата дават 275-300 и нещо при 80 градуса.Но никъде не намерих стойностите на другите две крачета-и тях ги премерих и мултимера показа 110 ома,но незнам какви трябва да бъдат.
Моля всеки който може да даде акъл за проблема ми ,да го направи.Към термостат,датчик за перка или датчик за табло да се насоча.
Абе изобщо всякакви идеи ще са ми от полза.
: vw fen




Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот vinixxx » Чет 23 авг 2012 18:14


а защо не и самата стрелка на таблото да са ебава(решението беше някво съпротивление да са зпои)
намери начин да замериш на кви градуси отваря термостата,другото лесно


Потребителски аватар
Golf_Lozenec
Мнения: 160
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
Местоположение: София

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот Golf_Lozenec » Пет 24 авг 2012 18:56


Как най-точно мога да измеря температурата на двигателя?


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот mariovasi » Пет 24 авг 2012 20:11


Golf_Lozenec написа:Как най-точно мога да измеря температурата на двигателя?

Vag-Com


Потребителски аватар
sPellBouND
Мнения: 462
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот sPellBouND » Пет 24 авг 2012 20:31


mariovasi написа:
Golf_Lozenec написа:Как най-точно мога да измеря температурата на двигателя?

Vag-Com

Така отново ще види показанията на датчиците (поне се разбира дали има разлика в показанието на таблото).
Проба с други датчици или мерене директно течността.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот Iezekil » Пет 24 авг 2012 20:34


има доста теми по въпроса.Но разбира се за да се намери виновника трябва да се сверя градусите с показанията на таблото.Най-точно това става с термометър .Може и дигитален,може с мултицет и термо двойка.Лепиш го на горни маркуч,пъхаш го в питата на радиатора или мериш директно в разширитела,докато това е възможно.Когато го направиш ще имаш решението на проблема.
Втора степен на перката на радиатора се вклчва на 105 градуса,това може да ти е ориентир дали колата наистина загрява.
А за датчика си мисля,че тези стойности са еднакви за стрелката и за компа.Ако има отклонение то може да е в самото табло или в стабилизатора на него.


Потребителски аватар
Golf_Lozenec
Мнения: 160
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
Местоположение: София

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот Golf_Lozenec » Съб 25 авг 2012 9:03


На колко градуса включва перката(1-ва и 2-ра скорост)и съответно на колко изключва?
Интересуват ме градусите на шалтера на радиатора ;)


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот my heart iS iCe » Съб 25 авг 2012 9:21


1-степен се включва на 93 гр. а 2-ра степен както каза по-горе колегата на 105гр. Тези градоси датчика ги засича и си пуска вентилатора! А таблото колко показва е друга бира!
И аз имам подобен проблем с моя Голф! 1-ва степен по табло я пуска след 100 градуса, 2-ра степен не съм я чул цяло лято, а иначе като дам накъсо датчика, и двете степени си работят! Всичко съм сменил по охладителната система, без капачката на раз. казанче, и радиатора! Но мисля че проблема ми е в таблото, защото имам един познат с ветно и при него показва грешно както при мен! Но това са мои тълкования! Ако намериш проблема, ще е хубаво да го споделиш с нас!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот Iezekil » Съб 25 авг 2012 10:11


Както се казва,половината от решението на проблема е правилната диагностика.А това е най-трудната и трудоемка част понякога.
Според модела на автомобила включването на първа степен е 93-97 градуса,да приемем средна стойност 95 и спира на 92.Това,че стрелката показва 90 нищо не значи.Все пак включването зависи както от изправноста на датчика,така и от зададените му стойности/има на 87градуса/и също в огромна степен и от изправноста на термостата.При липса на циркулация през радиатора няма как датчика да реагира.
За това казах да се използва за ориентир включването на втора степен.Тогава се предполага,че термостата е отворил и ако въпросната степен се включи,значи наистина градусите са реални.Пак за това тряябва да се почне от меренето на градусите и сравняване с талото.Примерно в началото на пробега може термостата да си работи коректно,но при продлжителна работа да става ленив.
Друг казус при изправни показания но проблем с охлаждането примерно е заминала водна помпа.Тук пак се връщаме в началото,дето се вика нямам право да говоря докато не се направят въпросните тестове с температурата.Когато имаме замервания но нямаме охлаждане,виновниците от датчик и табло стават термостат и водна помпа,пак всичко се свежда до диагностика.За това винаги съм казвал/особено в теми свързани с темп.на колата/,че преди да искаме съвет сме длъжни да направим всичката диагностика на която сме способни в домашни условия.
Дискусия ще направя след включване от автора,до тогава моя съвет е:щом се съмняваш в датчика,извади от някой приятел и пробвай.Или пък пусни една търсачка,бях чел/без да съм пробвал/,че ако обърнеш буксата на датчика пак трябва да показва същото/при изправен такъв/.Но пък в края на краищата какво по-лесно от това да замериш температурата с мултицет?


Потребителски аватар
Golf_Lozenec
Мнения: 160
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
Местоположение: София

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот Golf_Lozenec » Съб 25 авг 2012 18:10


Буксата няма как да я обърна защото си има пъпки и канали в които влизат.
Иначе мерих крачетата:
Сигнал за еку-показание при 90 градуса(по табло),260 ома
Сигнал за таблото при 90 градуса(по табло),110-120 ома
С мултимер си играх да меря,хем имам уж от хубавите китайски(Mastech MY64),40 лева струваше,ефект не постигнах.Мерих в казанчето, повече от 55 градуса не качи,а маркучите топли та чак не се пипат.И перката въртеше...
Може би е редно като за начало,да поставя качествен термостат и чак след това да гледам датчици и т.н
Въпроса е от къде да се намери качествен такъв?


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот my heart iS iCe » Съб 25 авг 2012 18:26


Golf_Lozenec написа:Въпроса е от къде да се намери качествен такъв?

Ако си от София, Порше изток. Но едва ли ще има ефект! :012: Термостата или работи или не работи! Щом и двата маркуча са ти врели, значи термостата си работи коректно! Единствено може да пробваш с друго табло, дали и при него прави така! Един майстор ми каза, за този проблем, че най-вероятно проблема идва от радиатора, имал запушени канали (поне при моя) и не циркулира нормално течност в системата, и затова грее колата! Но колко е вярно немога да реша! Аз все още не съм се решил да сменя радиатора и да пробвам с друг (НОВ) да видя дали има ефект!


Потребителски аватар
Golf_Lozenec
Мнения: 160
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
Местоположение: София

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот Golf_Lozenec » Съб 25 авг 2012 18:41


Едва ли е мръсна системата,защото антифриза в разширителния съд е чист.
По термостата също нямаше никакви налепи.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот Iezekil » Съб 25 авг 2012 21:01


мери на маркуча,на радиатора или до самия датчик...
my heart iS iCe написа: Термостата или работи или не работи!
да,ама ...зависи как работи,колега.
Интересно,че водата в казанчето не загрява.Извади тънкото маркуче от разширитела,отвий капачката,постави го вътре и на запалена кола форсирай и гледай къв му е дебита.


Потребителски аватар
Golf_Lozenec
Мнения: 160
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
Местоположение: София

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот Golf_Lozenec » Съб 25 авг 2012 21:23


Малкия маркуч беше първото нещо което проверих-струва ми се наред.
Ще се заиграя с мултимера по-сериозно ;)


Потребителски аватар
Golf_Lozenec
Мнения: 160
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
Местоположение: София

Re: Интересен казус с температурата на Голф 3 ABU

Мнениеот Golf_Lozenec » Нед 26 авг 2012 18:27


Реших се да сменя термостата.
Оригиналния с който взех колата е:
Behr Thermotronic с номер 1.186.84 ,Made in Germany,с щампа емблемите на VW и Audi.
Това е термостата с който си дойде от Германия.
Сега пак искам да купя такъв,но прегледах интернет магазините и открих ,че този термостат го има в две разновидности:
Единия е по номер - 1.186.84,а другия е 1.186.84.302
Сега се чудя защо има разлика в номерата и има ли разлика в термостатите?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта