Значи ситуацията е следната: като ме прибираше баща ми от летището след прекарването на лятото ми в САЩ ми направи впечатление, че предното стъкло е като с нещо разлято по него и непочистено, все едно капки, които се стичат по стъклото и тука почистено, там не, но си казах: А, той баща ми сигурно понеже много пуши в колата? Много пуши ама след мивката на баба ти фарчилото. Същата работа, търках и аз като луд ма... Отивам днес при "майстор": "Ааааааааа, това е оксидация на стъклото, оригинално струва 240 лв и ремонт 47 лв. Можеш ако искаш да опиташ с оцет, но едва ли ще помогне много много." Някой да е чувал предно стъкло, което е също така и закалено, да ръждяса (оксидира)? Пробвах с оцет ама...... не става. А всъщност врътката е станала на незнам си коя си мивка, където баща ми е ходил преди да ме вземе от летището. Незнам тия главуни какви препарати ползват ама..... В последствие разбрах че е мивката като се тръгне от Сточна гара към ТЕЦ София отдясно веднага след кръстовището. Отчаян вече, звъня на един познат с доста опит в тенекеджийството дали може да пробваме да го полираме. Отивам при него, напояваме стъклото с кореселин, после търкай с парцала и "оксидацията" за 300 лева я няма вече. Ааааайде и едно полиране и стъклото стана по-добре и от ново.
Другото което научих е как се проверяват лагери на главини дали заминават. Вдига се колата на крик от едната страна, после палиш, 3-та, внимателно съединителя диференциала да предаде само на едното колело, газ и към 5000 об/мин веднага съединител и гасите двигателя и се ослушвате. Само незнам как ще стане процедурата на не двигателни колела.
Това за лагерите може да е вече споделяно ама......... реших че може да е полезно на някой, а относно стъклото.... мисля че всичко ви е вече ясно.
Това е от мен и пожелавам на всички безаварийна зима!
Как спестих 300 лева и какво научих?
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Как спестих 300 лева и какво научих?
Би ли споделил какво е това полиране? Значи на мен челното ми стъкло от външната старна е доста "нацвъкано" от дребни песачинки, които са се сблъсквали с него при висока скорост. Дупчиците или тук-таме резките надали са с дълбочина по-голяма от няколко микрона, но като измиеш стъклото и като блесне онуй ми ти слънце не е приятно като визия. Това полиране на стъклото, за което споменаваш, поправя ли подобни драскотини? Чувал съм, че някъде правили подобно нещо, но така и незнам каъде. Може би някой колега, който е оправял драскотини от чистачки без перца също би могъл да сподели.dancing_niki написа:... Ааааайде и едно полиране и стъклото стана по-добре и от ново
...
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как спестих 300 лева и какво научих?
dancing_niki написа:газ и към 5000 об/мин
и после гаааз да ти правят дифа който се е поцепил от такава тъпа интервенция!
и без газ в 5000 се чува лагер-трябва отчитаната скорост да е над 60 км/ч и да нямаш шпер на дифа че лошо...
абе-рисковано си е...
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Как спестих 300 лева и какво научих?
Rumen написа:Би ли споделил какво е това полиране?...dancing_niki написа:... Ааааайде и едно полиране и стъклото стана по-добре и от ново
...
...Може би някой колега, който е оправял драскотини от чистачки без перца също би могъл да сподели.
ми на мен ми сложи паста каквато той ползва, но колко е била фина или абразивна не мога да кажа
vaskoto1 написа:...и после гаааз да ти правят дифа
Е тогава при Фолксваген незнам как е. Тази интервенция беше правена на едно рено 19 след което си тръгнахме и колата си беше наред
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Диф=Диференциал
две планетни и две сателитни зъбни клела
смисала му е да можеш да взимаш завоите.
Когато съпротивлението на двете колела е еднакво и върху двете се предава еднаква сила на въртене. Когато върху едното е по голяма а върху другото по-малка силата на въртене се предава върху колелото с по-малко съпротивление.
Иначе Абсолютно съм съгласен с Ваското , че след такава интервенция може да се наложи смяна на скоростите.
две планетни и две сателитни зъбни клела
смисала му е да можеш да взимаш завоите.
Когато съпротивлението на двете колела е еднакво и върху двете се предава еднаква сила на въртене. Когато върху едното е по голяма а върху другото по-малка силата на въртене се предава върху колелото с по-малко съпротивление.
Иначе Абсолютно съм съгласен с Ваското , че след такава интервенция може да се наложи смяна на скоростите.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
drago_tr написа:....а какво е това ...ШПЕР ????
Ето раяснения. И аз вчера го чух (прочетох) за първи път
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8%EF%E5%F0
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milenski_77 и 52 госта