Здравейте,
нов съм във форума.
Искам да ви попитам за мнения относно марки коли от 2003-2006г., от които смятам да избера да си закупя:
VW PASSAT B5.5;
Audi A6 C5;
Skoda Superb;
Прочетох доста неща из интернет, доста научих.
До колкото знам окачването на пасат и ауди A4 е горе долу същото, а в сравнение с а6 и шкода, нали говорим за горепосочените модели?
А като цена пълен комплект предно окачване passat i audi a4 също са съпоставими май.
Чудя се как е шкодата в това отношение: дали предното окачване се чупи толкова често като при пасат и ауди;
предно окачване - цената е май по евтина.
Като цяло смятам да отделя към 7000EUR за закопуване, другото като първоначални разходи после и най-вероятно ако е пасат или ауди задължително ще ги взема от Германия.
Благодаря Ви,
успешен ден
(пс. може би темата е за 3 форума, но това е в първия в който пиша).
VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
Шкодата е просто удължен с 10см пасат В5.5 с по-хубава предница и само с по-здравите двигатели от пасат.
Едва ли има разлика в окачванията на Пасата и Супърба. Единствения минус, според мен, е че не се предлага с 4х4. Ако ще е Супърб, да е 2.5TDi 163к.с. Tiptronic или 2.8 193к.с. пак с Tiptronic. Точно този дизел е най-здравия от всички 2.5, а бензина е вечен, със стара изпитана конструкция. Ако се търси по-икономичен дизел 1.9TDi 101к.с. е перфектният избор, като има екземпляри на по 500 000км без сериозни проблеми, а версията със 131к.с. е точно средата между слабия и мощния дизел, като може би, е перфектният компромисен вариант.
Като цяло и при трите посочени модела 1.9TDi 131к.с. е силно препоръчителен двигател, стига да е с ясна история и на доказани километри, иначе скъпо струващи ремонти ще има със сигурност. Пасат и Супърб почти нямат разлики, освен по-голямото вътрешно пространство отзад в Супърба, а Аудито мисля че е някъде по-средата, но не го твърдя със сигурност. При тези коли на обща база, с еднакви моторизации и с подобни интериори, по-скоро избора е въпрос на вкус, а ако нямаш особени предпочитания към някой от моделите, избери възможно най-запазената кола.
Едва ли има разлика в окачванията на Пасата и Супърба. Единствения минус, според мен, е че не се предлага с 4х4. Ако ще е Супърб, да е 2.5TDi 163к.с. Tiptronic или 2.8 193к.с. пак с Tiptronic. Точно този дизел е най-здравия от всички 2.5, а бензина е вечен, със стара изпитана конструкция. Ако се търси по-икономичен дизел 1.9TDi 101к.с. е перфектният избор, като има екземпляри на по 500 000км без сериозни проблеми, а версията със 131к.с. е точно средата между слабия и мощния дизел, като може би, е перфектният компромисен вариант.
Като цяло и при трите посочени модела 1.9TDi 131к.с. е силно препоръчителен двигател, стига да е с ясна история и на доказани километри, иначе скъпо струващи ремонти ще има със сигурност. Пасат и Супърб почти нямат разлики, освен по-голямото вътрешно пространство отзад в Супърба, а Аудито мисля че е някъде по-средата, но не го твърдя със сигурност. При тези коли на обща база, с еднакви моторизации и с подобни интериори, по-скоро избора е въпрос на вкус, а ако нямаш особени предпочитания към някой от моделите, избери възможно най-запазената кола.
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
и трите са с абсолютно еднакво окачване, единствената разлика е в цената (маркетинг, кво да го правиш), където Шкодата бие всички опоненти. В нея половината неща са от Ауди, другата ФВ, ламарини и пластмаси са си на Шкода. Купето, както каза колегата, е с размерите на А6, но е от Пасат дълга база, която в Европа не се предлага, но такъв Пасат е произвеждан в Китай, за тамошните гъзари.
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
Давам един глас за Шкода Супърб 

Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
Благодаря за бързото включване,
Аз си мисля за бензин и да му сложа газ на това което ще купувам.
И ако е бензин кой е подходящ, не искам 4x4.
Значи окачването е еднакво чупливо и при трите вида автомобила, от това което разбрах.
За поддръжката:
- Шкода-та е най-евтино.
- Пасат-а е след това.
- Ауди накрая.
Ако мога така да ги подредя ценово, поправете ме ако бъркам.
За Шкода-та и аз си мисля, но нещо не намирам бензинови втора ръка.
Шкода-та, от къде е добре да се купува, от България или Чехия.
В Чехия също търсих от техните оказиони, но пак нямаше мн. избор. ( бензинови втора ръка. ).
Иначе като интериора на Ауди най-много ми допадна.
Като първоначално закупуване и трите са горе долу на еднаква цена, дори Шкода-та ми се струва че е дори по-скъпа от пасат, смисъл за съответните модели.
Хубав ден.
Аз си мисля за бензин и да му сложа газ на това което ще купувам.
И ако е бензин кой е подходящ, не искам 4x4.
Значи окачването е еднакво чупливо и при трите вида автомобила, от това което разбрах.
За поддръжката:
- Шкода-та е най-евтино.
- Пасат-а е след това.
- Ауди накрая.
Ако мога така да ги подредя ценово, поправете ме ако бъркам.
За Шкода-та и аз си мисля, но нещо не намирам бензинови втора ръка.
Шкода-та, от къде е добре да се купува, от България или Чехия.
В Чехия също търсих от техните оказиони, но пак нямаше мн. избор. ( бензинови втора ръка. ).
Иначе като интериора на Ауди най-много ми допадна.
Като първоначално закупуване и трите са горе долу на еднаква цена, дори Шкода-та ми се струва че е дори по-скъпа от пасат, смисъл за съответните модели.
Хубав ден.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
Ако попаднеш на А6, това е по-добрата кола. Да, базата е една и съща, но аудито е просто класи нагоре. Преди 2 години купих за един приятел Супърб 1, почти нов на 39 000км. Близнак е с Б5,5. Карам го често до ден днешен, все още пробега е много скромен. Качеството на интериора, обезшумяването и уюта нямат нищо общо с А6. Супърба е 1,9ТДИ ПД 115кс. Това е и най-голямата забележка към колата, след студен старт през зимата особено, просто няма такъв трактор. Динамиката е много зле, макарче ако гледаме теглото и мощноста, колата върви прилично 

Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
моделът на Супърб 1 е от 2002 до 2005 и до 2008 е фейслифт. Промените са дребни външни козметики и волан Провери в Еуратек, попринцип правят доста buyback, пък и колата ще е с история. За тези пари би трябвало да си намериш доста читав и фул-екстри екземпляр (Elegance). Бензиновите мотори са 1.8турбо, 2.0и, 2.8и. Всичко се газифицира без проблем. Данъкът и обслужването на 2.0и би следвало да е най-тънко, но пък и е рядко срещана комбинация.
Сравнено с а6 от тези години, аз също бих избрал аудито, въпросът е какво ще намериш за тези пари. A спрямо Пасат единствения минус, е че няма Супърб комби
Сравнено с а6 от тези години, аз също бих избрал аудито, въпросът е какво ще намериш за тези пари. A спрямо Пасат единствения минус, е че няма Супърб комби

Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
Аз да питам пак,
Значи окачването е еднакво (чупливо) и при трите вида автомобила, от това което разбрах.
За поддръжката(най-евтина):
- Шкода-та е най-евтино.
- Пасат-а е след това.
- Ауди накрая.
Ако мога така да ги подредя ценово, поправете ме ако бъркам.
За широко купе:
- Ауди;
- Шкода;
- Пасат;
За шумоизолация:
-Ауди;
-Пасат;
-Шкода;
За комфорт (екстри, удобства, седалки):
- може би зависи на какво ще попадна.
За най-леко купе:
- Pasat b5.5 2.0 5V Highline МТ: с двигател 2.0 - 1,291 kg;
- Skoda superb nqma info za 2.0i колко ще тежи купето/.
- Ауди a6 c5 MT: с двигател 2.0 - 1395kg / с двигател 2.4 - 1480kg;
И въпрос: до колко е възможно:
- в последствие да се направи турбо за 2.0i, демек ако не е направено от производителя може да излезне скъпо, колко?
- да се замени с по мощен двигател (което включва смяна на компютър и скоростна кутия, нали?). Цена?
Благодаря, хубав ден.
Значи окачването е еднакво (чупливо) и при трите вида автомобила, от това което разбрах.
За поддръжката(най-евтина):
- Шкода-та е най-евтино.
- Пасат-а е след това.
- Ауди накрая.
Ако мога така да ги подредя ценово, поправете ме ако бъркам.
За широко купе:
- Ауди;
- Шкода;
- Пасат;
За шумоизолация:
-Ауди;
-Пасат;
-Шкода;
За комфорт (екстри, удобства, седалки):
- може би зависи на какво ще попадна.
За най-леко купе:
- Pasat b5.5 2.0 5V Highline МТ: с двигател 2.0 - 1,291 kg;
- Skoda superb nqma info za 2.0i колко ще тежи купето/.
- Ауди a6 c5 MT: с двигател 2.0 - 1395kg / с двигател 2.4 - 1480kg;
И въпрос: до колко е възможно:
- в последствие да се направи турбо за 2.0i, демек ако не е направено от производителя може да излезне скъпо, колко?
- да се замени с по мощен двигател (което включва смяна на компютър и скоростна кутия, нали?). Цена?
Благодаря, хубав ден.
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
В Чехия е с лопата да ги ринеш всички модели на Шкода. Ако си решил да е от Чехия, обиколи всички автокъщи в Прага - навсякъде правят големи отстъпки, а за 7000 евро, ще си намериш перфектен Супърб с всички екстри.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
Само едно леко уточнение - през тези години се предлагат два модела на Пасат, които са с различно окачване.
Б 5.5 се предлага до 2004г. и е с алуминиево окачване, същото като при Ауди и Шкода.
Б 6 е със стоманено окачване и е съвсем различно, доста по-здраво и евтино за поддръжка.
Б 5.5 се предлага до 2004г. и е с алуминиево окачване, същото като при Ауди и Шкода.
Б 6 е със стоманено окачване и е съвсем различно, доста по-здраво и евтино за поддръжка.
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
Много ти благодаря,
това е важно.
Демек пасат 6 е с по усилено(стомана) окачване.
Но това което съм чувал за него свързано с електрониката му и частите които се сменят нацяло по политика на фирмата.
Смисъл бях чел една статия и имаше човек който споменава с проблемите на b6, взел го от оторизиран представител на VW и на всеки 20 000 обратно в сервиза, имаше и нещо за катализатора и куп други неща които не ми харесаха.
Вече не знам какво да си взема, може пък и да изчакам още малко да проуча.
Благодаря, хубав ден.
това е важно.
Демек пасат 6 е с по усилено(стомана) окачване.
Но това което съм чувал за него свързано с електрониката му и частите които се сменят нацяло по политика на фирмата.
Смисъл бях чел една статия и имаше човек който споменава с проблемите на b6, взел го от оторизиран представител на VW и на всеки 20 000 обратно в сервиза, имаше и нещо за катализатора и куп други неща които не ми харесаха.
Вече не знам какво да си взема, може пък и да изчакам още малко да проуча.
Благодаря, хубав ден.
- Asko VW
- Мнения: 836
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
хахаха,
, Колега като гледам как си се вторачил в евентуални проблеми, които могат да възникнат, май накрая няма да си вземеш нищо и ще си ходиш пеш (по-скоро с каквото караш сега)
. Приеми простият факт, че напълно безпроблемен автомобил няма. Е лошо няма да се информираш де, с цел да направиш информиран избор, но и не се вторачвай прекалено много.
Като чета постовете на другите колеги изводите са :
Окачване - еднакво и при трите (тук не вкл. Б6), с характерните му слабости.
Двигатели - сходни
Цена на колата и на поддръжката - най-скъпо Ауди, най-евтино Шкода
Комфорт и качество на материалите - най-добро Ауди
Та ако искаш нещо по-готино и луксозно (и по скъпичко съответно)-Ауди, ако ще минаваш по тънката лайсна - Шкодерия, ако е нещо средно грабвай един хубав Пасат и готово.
А ако парата си я приготвил, за който и да е от изброените автомобили (дано и за поддръжка да имаш) и предвид сходството м/у тях, всичко опира до лично, субективно харесване на един от тях. Разгледай, покарай и квото ти хване окото (легне на сърцето) най-много - това е.


Като чета постовете на другите колеги изводите са :
Окачване - еднакво и при трите (тук не вкл. Б6), с характерните му слабости.
Двигатели - сходни
Цена на колата и на поддръжката - най-скъпо Ауди, най-евтино Шкода
Комфорт и качество на материалите - най-добро Ауди
Та ако искаш нещо по-готино и луксозно (и по скъпичко съответно)-Ауди, ако ще минаваш по тънката лайсна - Шкодерия, ако е нещо средно грабвай един хубав Пасат и готово.
А ако парата си я приготвил, за който и да е от изброените автомобили (дано и за поддръжка да имаш) и предвид сходството м/у тях, всичко опира до лично, субективно харесване на един от тях. Разгледай, покарай и квото ти хване окото (легне на сърцето) най-много - това е.
Последна промяна от Asko VW на Сря 29 авг 2012 18:22, променено общо 1 път.
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
2-литровият двигател, към който си се ориентирал гори масло и много тегаво се справя със задвижването, понеже 115/131-те конски сили са малко недостатъчни и се постигат при високи обороти, а това означава и по-висок разход на гориво. Щом ще газифицираш задължително, ако 1-2л/100км газ и малко по-скъпа поддръжка не те притесняват много, си вземи 2.8 193к.с. Това за качеството - мисля че разликата не е особено голяма, изобщо ако има такава.
А6 С5 се произвежда до 2003, Пасат В5.5 до 2004, а Супърба през всичките посочени години, следователно по-голям избор ще имаш при Шкодата, докато при другите - не. Аз бих търсил Супърб 2.8 от 2006, или Пасат В6 2005-2006 1.8TSi.
А6 С5 се произвежда до 2003, Пасат В5.5 до 2004, а Супърба през всичките посочени години, следователно по-голям избор ще имаш при Шкодата, докато при другите - не. Аз бих търсил Супърб 2.8 от 2006, или Пасат В6 2005-2006 1.8TSi.
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
Благодаря,
Значи за бензинов по-голям или поне 1,8Т е по-добре от 2.0i. OK/ Ще запомня.
Въпрос:
Значи b6 е със стоманено окачване. По тази логика, а6 c6, също ли е със стоманено окачване?
Значи за бензинов по-голям или поне 1,8Т е по-добре от 2.0i. OK/ Ще запомня.
Въпрос:
Значи b6 е със стоманено окачване. По тази логика, а6 c6, също ли е със стоманено окачване?
- stefan4o
- Мнения: 19287
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW PASSAT B5.5 Audi A6 C5 Skoda Superb всички от 2003-2006
Не. Ауди А6 е с мултилинк окачване отпред. Т.е. с по 4 носача на страна. Тайната не се крие в материала на носачите, а в това, че са повечко и шарнирите за тях не се продават отделно, а комплект с носача
Ако наистина си готов да заделиш толкоз пари не виждам какво те притеснява това. Докато е у теб едва ли ще се наложи да ги подмениш повече от един път всичките.

Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта