Колеги, за да не ме препращате към архива предварително Ви казвам че цял ден съм го чел, затова по същество :
Ходих на газаджия и той ми смени маркучето на вакума, защото беше сцепено и газовата уредба можеше да работи без да гасне едва като стигна 80 градуса. След това обаче ходих на стенд за проверка и реглаж. Направиха го и почна едно яко гаснене. Сагата приключи, когато установиха че двете релета-за изключване на ландито и за превключване газ-бензин се допирали и нещо там ставало. Оправиха го. Центровка и съм шест. Мия двигателя на автомивка. Отивам до Пловдив и се връщам - 450 км. На другия ден паля на бензин, давам газ да исфорсирам яко и пускам- кихна и умря. Една седмица карам само на газ и най-накрая при 120 км/ч включвам на бензин-прерита и се отпуши сравнително, но на празен ход не работи равномерно, а и в по-високите обороти дава забавяне и неравномерност. Възможности :
Клапан на въздушния филтър, някакви писти на някакъв дебитомер, някакъв антидетонационен датчик, незатварящ клапан на газоразпределението, някакъв температурен датчик, тампон /аз си знам че е отишъл/. От обясненията разбрах само къде е клапана на въздушния филтър, но за другите ви моля да ми разясните кое къде е как лаически могат да се тестват дали те ми давата тази нестабилност на празен ход и това преритване от ауспуха /отзад подухва неравномерно, сякаш паработва на три цилиндъра/. За свещи и кабели съм се сетил и ще ги проверя, капачката на делкото също.
ПАСАТОР С РП МОНОИНЖЕКЦИЯ И ГАЗ, КОЙТО ТРЕСЕ И ГАСНЕ.
Само да допълня картинката: При диагностиката са разкулачвали цялата моноинжекция и са пръскала къде ли не и с какво ли не, докато открият че двете релета при завой или дупка се допират и дават някакво късо. При това пръскане и събиране на чаркове дали не са ми зацапали некакви писти или не са ми разстроили някакъв антидетонационен датчик или пък при миенето да са ми повредили температурния или знам ли, но тресе като трактор на празен ход. И преди не беше супер равномерна /заради тампона/, но за един ден стана трактор, пък и така умря на бензин изведнъж при едно изфорсирване. На газ ми е идеална и не тресе, само от време на време при освобождаване от скорост задържа дълго високи обороти
Пробвах с клемата-пак тресе неравномерно и са много ниски оборотите /нямам оборотомер/ но след настройката /направили са я по заводски изисквания/ са чувствително ниски. Сложих добавка за дюзата в бенза, сложих добавка за масло-уплътняваща и никакъв резултат. Разкачиха ми ланди-сондата щото била заминала и нямало ефект от нея. Вързах си я пак и същото.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
колега най-добре се върни при майсторите да го погледнат. Доста неща са ти пипали и не се знае откъде може да е причината.
Примерно ако са разцентровали датчика на дроселната клапа може да има тези симптоми които описваш на бензин, другото е предварението ти да не е както трябва, отнякъде да смучи въздух - все неща които трябва да се проверяват.
най-обикновенното е някоя свещ или кабел да не ти работи, но нали на газ си добре?
Значи свещи, кабели, палец и дистрибутор ги изключваме, т.е. запалването ти е ОК. Остава центровка и някой от датчиците.
Моното има два датчика за температура, една дюза, ламбда сонда, потенципметър на дроселовата клапа, моторче за празен ход и клапан за изсмукване на бензиновите пари от резервоара - а при тебе вероятно и клапан за управление на предварението /ако си моножетроник/. Всички тези неща ги управлява компютъра.
Ламбда сондата стои на изпускателните колектори,
Датчик на температурата на антифриза е на пластмасовия фланец;
Датчик на температурата на въздуха е на самата дюза /има едно като стреличка/;
Дюзата е над моното;
Датчика на дроселната клапа е на оста на дросела - 4 кабела и черна букса, моторчето за празен ход /степмотор/ е от другата страна на дросела - жилото за газта където е;
клапана за изсмукване на парите се намира отдясно на моното - букса с 2 крачета;
Има също и затопляне на всмукателните колектори - червено кабелче на реотана, който е под всмукателните колектори.
Това са детайлите на моното и разположението им по колата.
Дано съм бил полезен.
п.п. провери си маркучетата за вакум към делкото и по моното да няма нещо откачено.
Примерно ако са разцентровали датчика на дроселната клапа може да има тези симптоми които описваш на бензин, другото е предварението ти да не е както трябва, отнякъде да смучи въздух - все неща които трябва да се проверяват.
най-обикновенното е някоя свещ или кабел да не ти работи, но нали на газ си добре?
Значи свещи, кабели, палец и дистрибутор ги изключваме, т.е. запалването ти е ОК. Остава центровка и някой от датчиците.
Моното има два датчика за температура, една дюза, ламбда сонда, потенципметър на дроселовата клапа, моторче за празен ход и клапан за изсмукване на бензиновите пари от резервоара - а при тебе вероятно и клапан за управление на предварението /ако си моножетроник/. Всички тези неща ги управлява компютъра.
Ламбда сондата стои на изпускателните колектори,
Датчик на температурата на антифриза е на пластмасовия фланец;
Датчик на температурата на въздуха е на самата дюза /има едно като стреличка/;
Дюзата е над моното;
Датчика на дроселната клапа е на оста на дросела - 4 кабела и черна букса, моторчето за празен ход /степмотор/ е от другата страна на дросела - жилото за газта където е;
клапана за изсмукване на парите се намира отдясно на моното - букса с 2 крачета;
Има също и затопляне на всмукателните колектори - червено кабелче на реотана, който е под всмукателните колектори.
Това са детайлите на моното и разположението им по колата.
Дано съм бил полезен.
п.п. провери си маркучетата за вакум към делкото и по моното да няма нещо откачено.
Много благодаря, Иво 123, за точните описания. Ще разпечатам списъкъ ти и ще отида при майсторите, като ще карам подред и после ще докладвам. Между другото, след добавката към бензина и към маслото, и каране на бензин 50-тина километра градско се поуправи, но все още е неравномерен празния ход. Ще взема да сменя предния тампон на двг и задния /този към скоростната кутия / и да дигна една идейка само оборотите на празния ход. Може пък да се оправи. Тези заводски настройки на празния ход едва ли подхождат на 17 годишна ветеранка, на която компресията е дала поне 1-2 атмосфери назад.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
за съжаление не можеш да вдигнеш оборотите на празен ход - регулират се от компютъра.
Пробвай да преместиш делкото малко към предварение да видиш резултата - струва ми се че има закъснение колата.
п.п. предварение е обратно на посоката на палеца.
/ако палеца се върти по часовниковата стрелка, значи обратно на часовниковата е предварение/
бележи си ако искаш делкото предварително.
Пробвай да преместиш делкото малко към предварение да видиш резултата - струва ми се че има закъснение колата.
п.п. предварение е обратно на посоката на палеца.
/ако палеца се върти по часовниковата стрелка, значи обратно на часовниковата е предварение/
бележи си ако искаш делкото предварително.
О.К. ще пробвам от делкото да го предваря малко. Той газаджията при смяна на маркучето, което беше опечено е бутнал малко предварението, но после тези на стенда са го върнали по каталог. Каталожно настройване може да се прави едва след основен ремонт, си мисля аз, но пък знае ли човек. Май на "ухо" настройки на стар автомобил са по-удачния вариянт.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
radi4 написа:Преди 2 години, но съм врътнал не повече от 15000 от тогава.
ако след като е било центровано делкото не е сменян ангренажен ремък или не е пипано самото делко практически няма как да се промени центровката ти, само има възможност вакум регулатора ти да направи беля /регулатора, който е на самото делко и влиза вакум маркуче в него/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта