Блок от РП(пассат б3) + глава от Пг(G60) ?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Блок от РП(пассат б3) + глава от Пг(G60) ?

Мнениеот HukuTyY » Вто 04 сеп 2012 21:17


Здравейте колеги
Имам няколко въпроса към вас,като по запознати и се надявам да нямате нищо против да ви ги задам
Та така
Скоро ще си монтирам мотор г60 на моя Пассат Б3 с Рп мотор
Идеята ми е след като сложа г60-то ще ми остане Рп-то(блока оборудан) и искам да се занимавам с него и да си го подсиля(мотора е добре за годините и пробега си,като разхода му на масло за 10000км е 200мл без абсолютно никакви други проблеми)
В книгата за Vw Passat пишат,че буталата на Рп и Пг г60 са еднакви и като диаметър и като ход на буталото,тоест 1:1
Идеята ми е
Да си направя Рп-то - Г60 като му взема оборудвана глава,колектори и другите дреболии(имам доста чарколяк от г60 останал излишен).Без това спепента за сгъстяване(оправих го) и на двата мотора е близка 8:1 за PG(g60) и 9:1 за Рп
Но първо искам да знам дали блоковете на Рп и г60 са еднакви?И дали г60 има пръскалки за масло в блока и разни други разлики от Рп?Това за пръскалките го четох тука из темите ей сега затова може и някой "бисер" да пиша mhihi
Ще чакам отговор и моля,ако можеш да бъдеш по подробен,защото всичко ще ми е от значение,ако се хвана с това
Лъжа се най вече от еднаквия ход и диаметър на буталото затова пускам тази тема.
Виждал съм бутала на Rp и Pg и наистина изглеждат еднакви
Не ме хранете много :Mr Green Fun

Последна промяна от HukuTyY на Вто 04 сеп 2012 21:28, променено общо 1 път.




golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Блок от РП(пассат б3) + глава от Пг(G60) ?

Мнениеот golfmk1 » Вто 04 сеп 2012 21:26


Г60 мисля, че има пръскалки отдолу на буталата, биелните лагери са други(усилени)Това което си го писал не е компресия а степен на згъстяване :wink: Гарнитурите на Г60 е метална а на RP кингерит ,Г60 има на едната тапа отпред детонационен датчик и това е което се сещам на първо време :wink:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Блок от РП(пассат б3) + глава от Пг(G60) ?

Мнениеот pe6kata » Чет 06 сеп 2012 7:55


"прехвърли" само номера на двигателя от РП-то :lol:

г60 е с пръскалки. Хубаво е да ги има, но може и без тях с уговорката, че не се издевателства.

Единствено може да си ползваш блока от моното, евентуално и коляновия вал. Бутала и биели от г60

степента никак не е близка- цяла единица разлика е. Биелите са по-къси, а бутатала са с много по-голямо разстояние от буталния болт до челото. За последното не съм на 100% сигурен, може и да се бъркам


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Блок от РП(пассат б3) + глава от Пг(G60) ?

Мнениеот pe6kata » Чет 06 сеп 2012 12:08


буталата са коренно различни...
ПГ с/у РП

- камерата е по-дълбока- 8.6мм/ 4.4мм
- самото бутало е по-дълго - 71.45мм/ 62.5мм
- разстоянието от средата на буталния болт до челото - 39.5/32.2мм
- издатината в/у челото на буталото - 1.95/1.3мм
- диаметър на горивната камера в буталото- 55/56мм
- дължина на бутален болт- 67/57мм
- диаметър бутален болт- 22/20мм

биели: 136/144

вала е еднакъв

г60 е с усилени биелни лагери- спутери. идват многократно по-скъпи от обикновениете

доволен? :lol:


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: Блок от РП(пассат б3) + глава от Пг(G60) ?

Мнениеот HukuTyY » Чет 06 сеп 2012 16:19


Мисля че това ми стигаше :Mr Green Fun
Благодаря Пешка за изчерпателния отговор :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Блок от РП(пассат б3) + глава от Пг(G60) ?

Мнениеот pe6kata » Чет 13 сеп 2012 7:03


дал съм ти размера бутала за 1.8 8в двигатели които са с 10:1
вкл и на моно, като АБС, пълната инж....

буталата на моторите 9:1 са с по-дълбока камера, около 8мм е,иначе има някакви минимални разлики в другите размери

реално погледнато, ако се кара на оригиналното налягане, 9:1 е напълно достатъчна

нищо не ти пречи да пробваш, ако го пазиш мисля че няма да има проблем. И да се счупи, сменяш мотора и пак газ :)

Мислил съм за един вариант...
биели нормални на 144мм и бутала от вр6 2.8. Реално буталото е пак същото като форма и диаметър и размер бутален болт... само дето ще разреди мотора на около 8.3-8.4:1. Това важи за 8в глава с оригиналната гарнитура.
само бих оставил спутерите от г60, както и главата, че е с по-големите клапани, а и вала на г60 е симетричен



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта