Миналата зима когато паднаха темепературите до - 20С ми замръзна климатика буквално целят.
Замръзването идва от това, че водата която трябва да изтече от дупката на тавата замръзва и тръгва нагоре.
При това има опастност да достигне го перката.
Това нещо ми костваше висене по 1 час в най големият студ и поливане с топла вода докато не видя, че не протече вода от дупката на тавата.
Решил съм тази година да взема някакво инжинерно решение да си купя силиконов награвател :
http://www.emde-electronics.bg/.-%D1%81 ... e2481.html
Да го пъхна в тавата и да го пускам само когато видя, че вече не тече.
Събирам мнения за + и -, защото в сетком форума не мога да намеря това което ми трябва?
Мерси.
Принудително размразяване на климатик
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Принудително размръзяване на климатик
Минуси няма, според мен(пардон, харчи още ток). Това е нагревател за улуци ако не бъркам.
Мисли му някаква автоматика, да тръгва на под нулата околна и само в режим Heat.
Мисли му някаква автоматика, да тръгва на под нулата околна и само в режим Heat.

- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Принудително размръзяване на климатик
Не, мисля да го пускам ръчно колкото да му помогне да размръзи тавата. Не виждам смисъл да е включен
постояно след определена температура.
Единственото което не съм сигурен е колко W трябва да бъде.
На око го гледам тавата, ще побере около 8 намотавания. Кабели има различни от 50W до 120W на метър.
Някак си 8 х 50W = 400W са ми малко, 8 х 120W ~ 1КW ми идва много. Ще търся средата да го докарам към 700-800W.
постояно след определена температура.
Единственото което не съм сигурен е колко W трябва да бъде.
На око го гледам тавата, ще побере около 8 намотавания. Кабели има различни от 50W до 120W на метър.
Някак си 8 х 50W = 400W са ми малко, 8 х 120W ~ 1КW ми идва много. Ще търся средата да го докарам към 700-800W.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Принудително размръзяване на климатик
Предполагам махаш всякакви тръбички от дупката.
Единия вариант е да пробиеш още 1-2 дупки като внимаваш да не избочиш изпарителя.
Впрочем къв е климатика.Има някои които нямат датчик за заскрежаване а направо програмата им е писана примерно 1 час работа 5 мин размразяване набарваш релето и там вързваш нагревателя да се включва само при дефрос.
Единия вариант е да пробиеш още 1-2 дупки като внимаваш да не избочиш изпарителя.
Впрочем къв е климатика.Има някои които нямат датчик за заскрежаване а направо програмата им е писана примерно 1 час работа 5 мин размразяване набарваш релето и там вързваш нагревателя да се включва само при дефрос.
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Принудително размръзяване на климатик
Да махам всичко около дупката то си и пише в ръководството.
Климатика е Панасоник който си има датчик за заскрежаване.
Миналата година идваха от сервиза и го бутнаха малко по "напред" (не ми стана ясно както точно имаха предвид напред) да се включва малко по на често.
Но след това вече температурите се качиха на -5 ~ -1 C и не съм имал проблеми.
С този датчик не ми се рискува а за тавата не е лошо да направя поне още 2-3 дупки.
Климатика е Панасоник който си има датчик за заскрежаване.
Миналата година идваха от сервиза и го бутнаха малко по "напред" (не ми стана ясно както точно имаха предвид напред) да се включва малко по на често.
Но след това вече температурите се качиха на -5 ~ -1 C и не съм имал проблеми.
С този датчик не ми се рискува а за тавата не е лошо да направя поне още 2-3 дупки.
- joro_tt
- Мнения: 256
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Принудително размръзяване на климатик
К'ъв е тоя датчик за скреж? До сега не съм чул за такова нещо?
Мисля си че ще е по добре да се направи кабела да се пуска автоматично при дадени условия. Инак се ще му мислиш кога да го пуснеш, кога да го спреш, кога си го забравил...
Идеята е по скоро да не се позволява на тавата за замръзне, а не да я размразяваш с кабела...
Мисля си че ще е по добре да се направи кабела да се пуска автоматично при дадени условия. Инак се ще му мислиш кога да го пуснеш, кога да го спреш, кога си го забравил...
Идеята е по скоро да не се позволява на тавата за замръзне, а не да я размразяваш с кабела...
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Принудително размръзяване на климатик
joro_tt написа:К'ъв е тоя датчик за скреж? До сега не съм чул за такова нещо?...
-Датчик за температура, намира се на топлообменника на външното тяло, някои климатици нямат, както се каза (например някои Мидеи).
Вече 6-7 години ползвам климатик, само една зима (преди 1-2 години в един голЕм студ) съм правил тази гимнастика с маркуча от бойлера. Климатика се обледява (поне съдейки по моя) когато не се ползва пълноценно


- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Принудително размръзяване на климатик
Adnan написа:Миналата зима когато паднаха темепературите до - 20С ми замръзна климатика буквално целят.
..... Събирам мнения за + и -, защото в сетком форума не мога да намеря това което ми трябва?
Мерси.
просто ти е слаба машината и си го изтаванил яко
най доброто и за теб и машината е да го свалиш и замениш с нещо по мощно, а този го постави в по-малко помещение и няма да ледогенерира
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Принудително размръзяване на климатик
Колкото и да е силна машината при подходящи условия мъгла +студ -и се взема акъла.Не мога да разбера защо хубавите климатици ги правят с 1 дупка а примерно осаката е надупчена отдолу като решето и дупките са едни големииииииииии
Прави дупки още 1-2 или разшири тази.Ама умната изпарителя е много близко до дъното.
Прави дупки още 1-2 или разшири тази.Ама умната изпарителя е много близко до дъното.
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Принудително размръзяване на климатик
Допълнителна дупка задължително, ще направя.
За момента съм решил живот и здраве Събота да почна да се боря, след като съм готов, ще посна снимки.
За момента съм решил живот и здраве Събота да почна да се боря, след като съм готов, ще посна снимки.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Принудително размръзяване на климатик
Направи му дупки и повече гимнастики не прави.Това ще е достатъчно.Прави дупките в легенчетата/най ниските части/И по широки дупки поне ф20
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Принудително размръзяване на климатик
mely написа:Колкото и да е силна машината при подходящи условия мъгла +студ -и се взема акъла.
това е нормално, но е около 0та

а при -20 остава сигурно на 30% от мощността и никакви дупки и нагреватели няма да го оправят,
а пък и ако са зиморничави и е нагласен на 25> ще побръмчи пък ще спре

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Принудително размръзяване на климатик
alexx написа:....
а при -20 остава сигурно на 30% от мощността и никакви дупки и нагреватели няма да го оправят,
а пък и ако са зиморничави и е нагласен на 25> ще побръмчи пък ще спре

Тук става въпрос за лошо разскрежаване, запушване на отводнителни дупки и т.н., как никакви нагреватели няма да го оправят? В моя град не е рядкост -25 градуса, климатик не ми е спирал, и поне моя колкото е нагласен на по-висока температура, толкова по-добре се разскрежава.
Поне аз не разбрах смисъла на това, което каза ...
Освен това за бързо засрежаване е достатъчно влажно и мъгливо време, дори и да не е -20 !
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Принудително размразяване на климатик
То завизи от климатика в квартала в който живея 2 реки се събират и температурите са винаги по ниски от останалата част на града а мъгли има редовно,а зимата какъв скреж има по стъклата на колите бедна ви е фанатазията.И никога не съм виждал да има натрупване на лед лек скреж да за кратко но лед никога.И все пак климата инвертор ли е или обикновен?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Принудително размразяване на климатик
И все пак климата инвертор ли е или обикновен?
Това е доста важно... и освен това имайте едно наум - когато температурата е малко под и около 0 влагата във въздуха е доста по голяма отколкото когато е - 20 ...тогава въздуха е по сух


Що се отнася за нагревателя...много често е далавера да се пусне тази джунджурия от управлението на 4 пътния вентил ( за обикновени клими) през един термостат..например продиджи +- 30 градуса.. тогава, когато е на "топло" той получава захранване и ако е по ниско от 3-5 градуса ( термостата) почва да бичи


Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта