странен ел. проблем след смяна акумулатор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
stan40
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот stan40 » Съб 15 сеп 2012 19:58


Здравейте колеги, тия дни акумулатора взе да сдава багажа и реших да го сменя днес, като също така имах и една стара не работеща аларма на колата ,която взех и разкачих буксите и я махнах за да не се пречка когато слагам акумулатора, Сложих новия, но завивайки втората клема с ключа леко чукнах една ламаринка до казанчето за антифриза и хвръкна една искра, на пръв поглед нищо особено, но ... :(

влизам аз в колата давам на контакт и се чува едно чукане изпод таблото където са бушоните сякаш сън пуснал мигач но 2х по-бързо (като че ли е от релето) , изведнъж след 6-7 чукване спря, изкл. и пак давам на контакт и пак същото, тръгвам да паля стартера тръгва колата запалва и гасне... , пробвам втори път запали , продължих с тестовете ... изгасих колата подавам й контакт (чукането си продължава) но когато дам мигач, вкл. светлините, пусна чистачки - отново има такова чукане за 2-3 сек.
вадих клемите , слагах ги наново , ама без резултат

ох забравих да спомена... при подаването на контакт откъм двигателя и по-специално където ми е дебитомера се чуваше жужене (но не всеки път)
моля за съвети, колата е Венто 1.6 АЕК, т алармата ли е от късото ли е , не заземена ли?




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот pas1.8mi » Съб 15 сеп 2012 20:19


Опита ли да закачиш отново буксите за Алармата?Обикновено тя прекъсва бенз.помпа!Това с щракането на реле ,обаче от къде е и идея си нямам...


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот Bioside » Съб 15 сеп 2012 22:14


Ако не можеш да възстановиш алармата дай на контакт и виж като чука релето има ли прекъсвания в работата на помпата.Това че си дал накъсо за момент плюса на акумулатора с нищо не може да навреди на инсталацията.Аз обърках клемите и също както при теб приискри в ръцете ми,но освен че ЕЦУ-то се облещи и 10-на минути нито запали нито можах да се вържа с ВагКом друго нямаше.Даже и алтернатора оцеля дето бях сигурен че трябва да съм му гръмнал диодите. :beer

Последна промяна от Bioside на Съб 15 сеп 2012 22:25, променено общо 1 път.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот batmit » Съб 15 сеп 2012 22:23


Сложи малко грес на клемите на акумулатора. Може да не прави добър контакт.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2713
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот Vasseto » Съб 15 сеп 2012 22:31


batmit написа:Сложи малко грес на клемите на акумулатора. Може да не прави добър контакт.



Никога не слагайте грес на клемите.Има само проблеми след това.Примерно не иска да пали от раз.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот batmit » Съб 15 сеп 2012 22:42


Има червена медна грес за акумулатори и спирачни апарати, има я в Метро. 10години я ползвам и няма проблем. Клемите не се окисляват.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот bobocamaro » Съб 15 сеп 2012 22:53


stan40 написа:.. (като че ли е от релето)..?

Кое точно, колега?
http://media.snimka.bg/9803/025862131-big.jpg
30, 18 и 167 заслушай най-вече. Или всъщност дай номера на тракащото при теб. :?


stan40
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот stan40 » Съб 15 сеп 2012 23:00


bobocamaro написа:
stan40 написа:.. (като че ли е от релето)..?

Кое точно, колега?
http://media.snimka.bg/9803/025862131-big.jpg
30, 18 и 167 заслушай най-вече. Или всъщност дай номера на тракащото при теб. :?

Току що ми скри шапката с тая схема ей сега тичам до колата да видя кой номер е релето ...


stan40
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот stan40 » Съб 15 сеп 2012 23:23


и така след кратък престой и активно слушане и чувстване установих следното

когато подам контакт усещам леко 109 ,може би напълно нормално, но чукането със сигурност идва от 167, като наистина чувам едно лекичко виене от задната седалка за момент (помпата), това се случва когато подавам контакт , но и когато пускам парното, пускам чистачки, пускам мигачи, пускам фарове и чукането от релето разбира се заедно с виенето на помпата, също така обаче ми направи впечатление че 18 е загряло , всички други релета са студени.
Прикачени файлове
IMG_20120916_000927.jpg


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот bobocamaro » Съб 15 сеп 2012 23:32


Аз нямам обяснение, извинявам се.
167 е за бензиновата помпа, явно него е ползвала старата аларма. Дявол знае откъде сега то взима напрежение и се шашави.
Върни алармата, ако релето млъкне - хубаво.
Тогава следва модела и, схемата и, и възстановяване на рязаните кабели. :?


stan40
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот stan40 » Съб 15 сеп 2012 23:37


т.е според теб проблема се крие в алармата по скоро, отколкото в късото съединение


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот bobocamaro » Съб 15 сеп 2012 23:42


Проблема е в това, че релето щрака.
И че щрака при извършваните от тебе действия: чистачки, фарове и т.н.
Явно щрака доволно бързо и налягането на бензина не успява да спадне, та да загасне мотора. :No
Това късо го забрави, включи за проба алармата където си е била.


stan40
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот stan40 » Съб 15 сеп 2012 23:54


ох тая пуста аларма, а толкова исках да я разкарам (на 16г е сигурно и не ми работеше дистанцинното с нея вече ), но явно не е толкова просто и не става с дърпане на букси и жици...


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот Bioside » Съб 15 сеп 2012 23:55


Проблема е в имобилайзера.Аз също се опитах да махна алармата за която не ми дадоха нищо,не мога да си спомня ама нещо от рода на 9хх пишеше на нея но не ми мина номера.Не ми се занимаваше с него и я върнах обратно да стои за украса.При това изпълнение помпата работи постоянно като е на контакт.При теб въпроса може да се реши с едно кабелче към маса,връщане на алармата или сваляне на иммото.


stan40
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 0:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: странен ел. проблем след смяна акумулатор

Мнениеот stan40 » Нед 16 сеп 2012 0:21


Bioside написа:Проблема е в имобилайзера.Аз също се опитах да махна алармата за която не ми дадоха нищо,не мога да си спомня ама нещо от рода на 9хх пишеше на нея но не ми мина номера.Не ми се занимаваше с него и я върнах обратно да стои за украса.При това изпълнение помпата работи постоянно като е на контакт.При теб въпроса може да се реши с едно кабелче към маса,връщане на алармата или сваляне на иммото.


За иммото преди време ходих на техник който ми го изключи, каза че е свалял чипа от ЕКУ-то, препрограмирал го е и отново го е запоил. Тогава ходих защото чипа на ключа беше сдал багажа и не палеше , после заспа нямах проблеми, Освен пък когато го е пипал да му е изключил оторизацията с чип, а алармата да е останала като активна връзка и да не би пък ако сега си работеше щеше да свири и да щрака с мигачите и светлините и да не ми дава да паля , но тъй като сега съм й измъкнал жиците няма контролер който да управлява това действие и релето си щрака напразно мислейки че подава сигнализация към алармата

май май съм за алармаджия....



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта