Стържене от компресор на климатроник пасат б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Стържене от компресор на климатроник пасат б5

Мнениеот boqnkov » Пон 17 сеп 2012 8:21


Здравейте колеги, колата е пасат б5 с климатроник. Като запаля колата се чува някакво скрибуцане (стържене) около компресора на климатика. Като включа климатика стърженето спира а самия компресор за почва да се върти с лек луфт. Ремъка си е постоянно зацепен към компресора и предполагам, че със някакъв съединител сработва компресора. Сега като карах 50 км с изключен климатик като вдигнах капака и от компресора излизаше някакъв пушек миришещ на много гадно. Предполагам, че е от съединителя. Иначе климатика като си работи си охлажда добре. Перката си му работи изрядно. Така и така ще купувам ремъци, чудя се дали да отрежа ремъка на климатика за да не се сгомняса нещо повече докато го погледне майстор. Може ли някакъв съвет какво да правя?




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Стържене от компресор на климатроник пасат б5

Мнениеот pe6kata » Пон 17 сеп 2012 8:43


Свали зи ремъка, ако искаш го срежи, много е евтин.
Най-вероятно като чета, си е заминал лагера на шайбата, а тясе върти винаги, когато мотора работи, стиг да.има ремък :lol:

ако я покараш такя, ще съсипеш компресора- ще стопиш бобината, осеви уплътнител... ще се разтече , като блокира анцяло може да изяее леглото на самиялагер, демек начаст от предния капак на комптесора.

Единствено не ми се вързеа това, че включвайки го, стърженето изчезва.
Много рядко, но е възможно по някаква причина суединитела да не отделя достатчно и да трие увличайки на шайбата. Пак има триене/нагряеане, и пак ще съсипе гореописаното, вкл и лагера


Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Стържене от компресор на климатроник пасат б5

Мнениеот boqnkov » Пон 17 сеп 2012 9:46


Много е възможно да е така както казваш колега. Защото при изключен климатик понякога съвсем леко увлича компресора после пак спира, после пак лееко увлича и така... Миризмата и пушека обаче ме стреснаха много. Отивам да режа ремъка. Лагера на шайбата (надявам се да е само това) лесно ли се сменя и дали е скъп... Покрай тази работа със смяната на шайбата има ли нещо друго, което може да се направи по компресора, защото обичам като се свали нещо и да се направи максимално каквото може по него, така че да се застраховам във времето от други неприятности. :) Много благодаря за бързия отговор на колегата.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Стържене от компресор на климатроник пасат б5

Мнениеот juve » Пон 17 сеп 2012 18:14


Само внимавай да не изпуснеш фреона като човъркаш около маркучите, че ще се отчиташ после.... финансово :drunk
иначе за цени...може тук - :link http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=233445


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Стържене от компресор на климатроник пасат б5

Мнениеот pe6kata » Вто 18 сеп 2012 8:55


boqnkov написа:Много е възможно да е така както казваш колега. Защото при изключен климатик понякога съвсем леко увлича компресора после пак спира, после пак лееко увлича и така... Миризмата и пушека обаче ме стреснаха много. Отивам да режа ремъка. Лагера на шайбата (надявам се да е само това) лесно ли се сменя и дали е скъп... Покрай тази работа със смяната на шайбата има ли нещо друго, което може да се направи по компресора, защото обичам като се свали нещо и да се направи максимално каквото може по него, така че да се застраховам във времето от други неприятности. :) Много благодаря за бързия отговор на колегата.


съединителя трябва да има определена хлабина. При някои компресори има дистанционни шайби, с които се наглася въпросния луфт. Ако е малък, има стържене и увличане, ако е голям, няма сработване на ел. магнитния съединител.

При теб по някаква причина съединителя увлича. Трябва да се нагоди необходимата хлабина.

лагера е от порядъка на 20-30лв
смяната- работа за сервиз е. ще се наложи да се източи фреона. За сервиз, занимаващ се с климатици обаче. Лесно може да се види дали има някакъв малък теч от компресора(и конкретно от осевия уплътнител), стига колата да е заредена с оцветител. Ако теча е голям, фреона няма да го има :lol:

лагера и ти може да видиш как е, при положение че ремъка липсва. завъртайки шайбата на ръка, може да се прецени за състоянието на лагера. Щом включва, значи бобината е ок.

Със сигурност така и така е свален компресора, трябва да му се смени маслото


Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Стържене от компресор на климатроник пасат б5

Мнениеот boqnkov » Съб 29 сеп 2012 10:01


Вчера с един приятел обслужвахме колата и след цялото разглобяване се откри перфектно и компресора. Лагера на шайбата беше заминал. Изкарахме шайбата от компресора и видяхме, че лагера вътре беше повече от съсипан (не знам как се е въряла шайбата). Избихме лагера. Купихме оригинален NSK за 30лв и го сложихме на шайбата и сега е ОК. Бобината си беше ОК. Не сме разглобявали компресора и не сме го откачали от системата. Съвета ми е при обслужване на колата проверявайте на ръка как е шайбата на компресора и ако малко ви съмнява, че нещо не е наред и подменяйте лагера веднага докато всичко е разглобено и лесно за пипане. Поздрави и благодаря на pe6kata!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Стържене от компресор на климатроник пасат б5

Мнениеот zfa159 » Съб 29 сеп 2012 20:22


И да се наложи после да се сменя,не е никак сложно,ако не е V6 двигателя.Сваля се ремъка (две болтчета) и после се сваля компресора от колата (още 4 болтчета) и си се работи по него на място,без да се точи фреона от системата. Иначе да,никой не е*ава да ги гледа тези лагери и като се потроши,чак тогава се сещат.Проблемът е,че лагера ляга на алуминиевата основа на компресора и когато лагера спре да може да се върти,се завърта в основата на компресора и я износва и ако и тогава не се смени,се чупи и от това вече не става компресор (пак може да се направи,като се смени капака,ама не е рентабилно)...
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 77 госта