Да.. аз също ще търся човек в бг да ми ореже главата, но си и знам че резултата далеч няма да е като с машини. Но като нямам пари - тва е
Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Не знам как въобще сравняваш портване на око от той знае как с портване на машина.. още повече като знаем колко са смотани фауве главите. Говорим при все че се търси абсолютния максимум..
Да.. аз също ще търся човек в бг да ми ореже главата, но си и знам че резултата далеч няма да е като с машини. Но като нямам пари - тва е
пък и не търся кралица в клас "а" де 
Да.. аз също ще търся човек в бг да ми ореже главата, но си и знам че резултата далеч няма да е като с машини. Но като нямам пари - тва е
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Засилването на атмосферния двигател е в основни линии за сметка на по-високи обороти. Така за нормален заводски двигател (на който максималната мощност се достига при 5-5 500 оборота) е трудно да го развъртиш над 6-7 000 оборота, предвид породените от това големи инерционни моменти. В случая е наложително цялостно крайностно олекотяване и балансиране на всички движещи елементи, усилване якостта на същите, тъй като високооборотните инерционни сили нарастват на квадрат с нарастване на оборотите на двигателя. Т.е. на "пълна промяна" подлежат бутала, биели, колянов вал, разпределителни валове, дори маховик и т.н. Предвид широкия оборотен диапазон, за правилната работа на двигателя в различните оборотни режими, е изключително необходимо поне променлив режим на пълнене, даже някои реализират такъв на изпускателната система. Т.е. тук промяна е необходима при смукателните и изпускателните колектори, дори на целия газо-разпределителен механизъм. За цената на всичките тези тунинг елементи, не ми се мисли. С една дума проблемите на високооборотните атмосферни двигатели са ясни, като цената за тяхната правилна работа е много висока. Така според мен тунинга на атмосферките е - много средства за сравнително малко нарастнала мощност.
До тези изводи достигнаха конструктурите на BMW (доскоро най-ревностните защитници на атмосферния бензинов двигател), които сега представят новия М5, както и предстои да видим официално и новия М3. Същите безспорни специалисти официално декларират цялостно отказване от високооборотните атмосферни спортни бензинови двигатели в посочените знакови модели, за сметка на новите с няколко турбокомпресора бензинови двигатели. Нещо по-вече дори и в малките двигатели турбинирането ще се разгръща с все по-голяма сила, явно защото във възможностите на атмосферните двигатели дори най-големите специалисти не виждат перспектива. Освен това атмосферките при равни условия горят много по-вече от турбинираните си еквиваленти. Според BMW новия турбо V8 двигател на М5 с мощност 560 к.с. и обем 4,4 литра, гори с 20% по-малко, в сравнение със стария атмосферен V10 с мощност 508 к.с. и обем 5 литра. Така също и върховите бензинови модели на нашия VAG отдавна са с турбо, като и при нашите модели атмосферките ще са все по-малко. Нещо по-вече Фолксваген с представения преди по-вече от 15 години, 1,8 турбо посочи пътя на развитието на масовия бензинов двигател и да се критикува концепцията за бензиновите двигатели на концерна е несериозно, дори и някои модели да показват известни слабости. Затова може би най-евтин качествен тунинг на бензинов VW двигател е закупуване на здраво 1,8 турбо, в различните му модификации достигащо мощност дори над 220 коня. Тук засилването е много по-лесно, с чип или дори само с "игра" с турбото...
До тези изводи достигнаха конструктурите на BMW (доскоро най-ревностните защитници на атмосферния бензинов двигател), които сега представят новия М5, както и предстои да видим официално и новия М3. Същите безспорни специалисти официално декларират цялостно отказване от високооборотните атмосферни спортни бензинови двигатели в посочените знакови модели, за сметка на новите с няколко турбокомпресора бензинови двигатели. Нещо по-вече дори и в малките двигатели турбинирането ще се разгръща с все по-голяма сила, явно защото във възможностите на атмосферните двигатели дори най-големите специалисти не виждат перспектива. Освен това атмосферките при равни условия горят много по-вече от турбинираните си еквиваленти. Според BMW новия турбо V8 двигател на М5 с мощност 560 к.с. и обем 4,4 литра, гори с 20% по-малко, в сравнение със стария атмосферен V10 с мощност 508 к.с. и обем 5 литра. Така също и върховите бензинови модели на нашия VAG отдавна са с турбо, като и при нашите модели атмосферките ще са все по-малко. Нещо по-вече Фолксваген с представения преди по-вече от 15 години, 1,8 турбо посочи пътя на развитието на масовия бензинов двигател и да се критикува концепцията за бензиновите двигатели на концерна е несериозно, дори и някои модели да показват известни слабости. Затова може би най-евтин качествен тунинг на бензинов VW двигател е закупуване на здраво 1,8 турбо, в различните му модификации достигащо мощност дори над 220 коня. Тук засилването е много по-лесно, с чип или дори само с "игра" с турбото...
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Iago - някъде да съм писал за портване на око?
И в БГ има машини и хора, които портват
, не сме чак толкова назад.
batVenci - Това е така, постигането на резултати с турбо са много по-лесни, затова и всички това правят
И в БГ има машини и хора, които портват
batVenci - Това е така, постигането на резултати с турбо са много по-лесни, затова и всички това правят
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Хм.. не знаех признавам си. Ако искаш и на ЛС ако може разбира се да дадеш малко инфо кой и къде 

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
FreeSoul написа:Iago - някъде да съм писал за портване на око?
И в БГ има машини и хора, които портват, не сме чак толкова назад.
batVenci - Това е така, постигането на резултати с турбо са много по-лесни, затова и всички това правят
Ами аз все си мисля, че никога в БГ не се е портвало на друго освен на ОКО
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30047
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
FreeSoul написа:... леките модове за съживяване са ясни на всички ...
Далеч не на всички. Според мен няма да е зле някой, който има хабер, да пообобщи какво точно може да се направи като програма максимум при атмосферен тунинг на 16V двигател на VW и какви ориентировъчно са очакваните резултати. А пък ако го напише някой, който лично го е правил, ще е най-добре.
Може и да е писано, някъде, в отделни теми, но синтезирано на едно място ми се струва, че го няма ... Може и да бъркам ...
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Тук много добра отправна точка би била листата с ъпгрейди на VW Motorsport за Голф 3 Kit Car. Там много добре ги имаше описани частите, които се сменят и каква мощност се получава с въпросния сет ъп (едното от нивата беше 260кс). Някой колега беше дал линк ама не го намирам...
На 6:50 - 179 кончета от КР
На 6:50 - 179 кончета от КР
Последна промяна от radi_nrj на Вто 18 сеп 2012 0:02, променено общо 2 пъти.
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
И аз не знаех че в БГ има флоу машина....
Много ми стана интересно къде отварят и изравняват портове...
моята е правена на ръка... (аз съм си я правил) и съм сигурен че има още какво да се иска от нея
преди дооооста години раколачихме един двигател VWM и главата бе при мен за 1-2дни та я копирах няколко пъти....
Двигателя на белия голф е с такава глава.... и ....на колата не и стига въздух след 7500.... и въпреки това е 159,4кс и 181нм измерени на диното в Хеед. Не се сешам при каква външна температура, влажност и атмосферно налягане са измерени
много ми е интересно ... онова клипче за английския голф.... 170кс ли беше или....научна фантастика с цел реклама?!?!
все си мисля че механината инжекция е доооооста рестриктната и тъпа за управление на назобен мотор. Нямаш особени опции за игра с авансите.... нямаш НИКАКВА игра със смесите в диапазоните където ти трябва.... или я давиш някъде или я държиш бедна другаде.... и полудяваш докато я настроиш. Изравняваш дюзи.... пускаш бензин.... спираш го.... занимаваш се с дни само с ВЮРа.... и като мръдне атмосферното налягане и се почва.... "...тая кочина що умря...." или " мамка му и време сега вали и колата ми е бедна..." и ха пипна смесите ... и пак отначало всичко....
Преди да се запали кабриото, мотора влизаше в 9000.... но с цената на 2 месеца игра с инжекцията и дюзите....
май много се разписах и станах банален....
Много ми стана интересно къде отварят и изравняват портове...
моята е правена на ръка... (аз съм си я правил) и съм сигурен че има още какво да се иска от нея
преди дооооста години раколачихме един двигател VWM и главата бе при мен за 1-2дни та я копирах няколко пъти....
Двигателя на белия голф е с такава глава.... и ....на колата не и стига въздух след 7500.... и въпреки това е 159,4кс и 181нм измерени на диното в Хеед. Не се сешам при каква външна температура, влажност и атмосферно налягане са измерени
много ми е интересно ... онова клипче за английския голф.... 170кс ли беше или....научна фантастика с цел реклама?!?!
Преди да се запали кабриото, мотора влизаше в 9000.... но с цената на 2 месеца игра с инжекцията и дюзите....
май много се разписах и станах банален....
- negodnika
- Мнения: 891
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
- Автомобил: Golf MK II GTI+GL
- Двигател: PB+EZ
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
И с K-jet-а се изкарват коне, това че в БГ са малко хората който могат да го настроят е друг въпрос и че повечето са в отвратително състояние.
- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
negodnika написа:И с K-jet-а се изкарват коне, това че в БГ са малко хората който могат да го настроят е друг въпрос и че повечето са в отвратително състояние.
Ами аз като помислих малко логично дали да си стегна ке-джета и като видях колко струват 4 дюзи (при това мога да ги взема на много добра цена, защото работя в ауто+) дори и така цената е убийствена, а и не се знае като ги сменя какво друго ще излезе.. в крайна сметка ми сложиха един дигифант от абф и работата заспа
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30047
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Bobby_ написа:много ми е интересно ... онова клипче за английския голф.... 170кс ли беше или....
179! Ама не казаха какво са правили по него.
-
golfmk1
- Low rider
- Мнения: 5576
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
На този ABF са реално измерени конските сили
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
този синия ... го знаеме всички фенове и ....това което пише е напълно възможно!!!
Добрине.... каквото и да правят ... ми е мноооооооооого трудно да повярвам че това е 179кс ... било то и на мотор.
Добрине.... каквото и да правят ... ми е мноооооооооого трудно да повярвам че това е 179кс ... било то и на мотор.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта
