пасат б5 98г. задна дясна врата
-
- Мнения: 420
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
Същата работа и при мен, когато се поизносят четките губи въртящ момент и не може да преодолее усилието за двойното заключване. След почистване на колекторите работиха половин година и пак си показаха рогцата. Сега ще сменям моторчетата и ще се оправи. Ако някой има свалена брава нека бъде така добър да вземе размерите на моторчето.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
без претенции за свръхточност


и да напомня, че все още търся частта от предния ми пост
и да напомня, че все още търся частта от предния ми пост
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
KGL написа:Светльо, има си трик за втулките на задното стъкло. Ваското ми го каза.
Първо вкарваш втулките в стъклото и после го пускаш да щтракне във водача.
Изпробвано вече и при мен ....Това е начина!!!!
И да добавя още нещо което е полезно:
1. Никога не бутайте втулките навътре...ще счупите водача. Вадят се като във по малката втулка се навие подходящ винт за дърво с подходяща дебелина и се издърпва навън....След като е извадена малката втулка, с клещи или пинсети се издърпва и другата. Ако все пак счупите водача по невнимание, лепи се с капчица, като преди това там където се лепи, старателно се обезмаслява и се почиства със чист спирт (аз използвах етилов спирт 95% купен от аптеката). Резултата вече 2 месеца отчупеното не е мръднало

2. Когато разглобите бравата за профилактика или ремонт, задължително разглобете самото микре, проверете изправноста му и ако е ок напръскайте обилно пластинките вътре с контактен спрей.

3. Преди да сглобите бравата хубаво смажете всички движещи се части и пластини в нея. Не жалете греста, може да ползвате и тънко машинно масло

След всичко това мога да ви кажа че направо ме кефят как мазно работят бравите. Ефекта е супер.
Последна промяна от drago_tr на Вто 12 юли 2011 22:06, променено общо 3 пъти.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
Аха, ъпдейт по темата
, еми той този начин винаги си е бил най-правилният. Нали затова съм писал по-горе, че фабриката така го поставя (Factory install)

-
- Мнения: 420
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
fichtenweg, благодарности за отделеното време. 

Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
Колеги и аз се нахендрих с това техническо постижение на инженерната мисъл, а именно Пасат 5.5 131 ПД. Подлъгах се да го купя защото до сега карам един Б3 90 коня бензин - самата простота, да ама го нападнаха железарките
-гние вече.
Та имам заден десен прозорец на б5.5 който, когато го отворя и той не реагира, а моторчето се чува, че работи. Ако се разклати колата и джама пада сам. После при повдигане - се повдига, но ако е бил много спуснат механизма, стъклото се осуква и трябва да му помогна да се центрира. Иначе ако е свален на четвърт се качва сам.
Мисля си че клинчетата в дупката са или счупени или са се извадили- дали съм прав ?
Понеже до сега сам правех Ветерана
, та тука изучавам каква е схемата.
Струва ми се, че стъклото има отворче и през него и металната шина влизат некви клинчета 2 бройки -едно в друго. А се вадят с дърпане на вън чрез способ - завита рапидка, е писал колегата. Незнам дали съм прав.
Тия клинчета ги няма на снимката- махнати са.
Продават ли се отделно само те ? Целият механизъм е цифра, а и заради тия клинчета не си струва.
Кажете дали съм прав в хипотезата си, че да хващам да разглобявам.

Та имам заден десен прозорец на б5.5 който, когато го отворя и той не реагира, а моторчето се чува, че работи. Ако се разклати колата и джама пада сам. После при повдигане - се повдига, но ако е бил много спуснат механизма, стъклото се осуква и трябва да му помогна да се центрира. Иначе ако е свален на четвърт се качва сам.
Мисля си че клинчетата в дупката са или счупени или са се извадили- дали съм прав ?
Понеже до сега сам правех Ветерана

Струва ми се, че стъклото има отворче и през него и металната шина влизат некви клинчета 2 бройки -едно в друго. А се вадят с дърпане на вън чрез способ - завита рапидка, е писал колегата. Незнам дали съм прав.
Тия клинчета ги няма на снимката- махнати са.
Продават ли се отделно само те ? Целият механизъм е цифра, а и заради тия клинчета не си струва.
Кажете дали съм прав в хипотезата си, че да хващам да разглобявам.
Последна промяна от kossis на Съб 25 авг 2012 8:10, променено общо 1 път.
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
За зглобяването дали съм разбрал правилно ?
Заводския е най - добрия - слага се стъклото в каналите на вратата, преди да достигне до водача се слага по в страни за да се види въпросният отвор на стъклото, в него се поставят двата клина един в друг, но не се заклинват до край (или докрай трябва ?), и после се пуска стъклото в V образният носач и то щраква и заклинва.
Поправете ме ако греша, че да няма после
, що не питаш !!!
Заводския е най - добрия - слага се стъклото в каналите на вратата, преди да достигне до водача се слага по в страни за да се види въпросният отвор на стъклото, в него се поставят двата клина един в друг, но не се заклинват до край (или докрай трябва ?), и после се пуска стъклото в V образният носач и то щраква и заклинва.
Поправете ме ако греша, че да няма после



- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
Малкият клин влиза в големия по цялата си дължина, иначе предполагам че ще трие по металната шина и ще създава по-голямо усилие при движение на стъклото. В тази връзка - добре е големият клин да се подава равномерно от двете страни. Останалото е ок.
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
Ок, значи са сглобени двата клина до край. 
А малко вазелинче по клинчетата от страни, няма ли да е в моя полза ?
Ако са счупени тия клинчета само, другото си е ок, какво правя- импровизирам с тел

А малко вазелинче по клинчетата от страни, няма ли да е в моя полза ?
Ако са счупени тия клинчета само, другото си е ок, какво правя- импровизирам с тел

- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
Аз минах без смазване при всяко едно сглобяване но съм чувал че се ползва, така че кой както му е лесно. При счупени/загубени клинове колеги бяха писали че ползват капачка от химикал. Тая тел къде ще я вържеш, че да не пречи на движението, няма ли да ти е по-лесно да си намериш клинове?
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
Трябва да го отворя и ще видим- знам, че машинката бачка, като сваля стъклото не пада на долу, а от вибрация после пада. При вдигане ако е малко свалено се вдига, ако е повече се усуква и трябва да му помогна с ръка да върви право на горе. За това си мисля, че са клиновете.
За телта просто така му е думата.
Само клинове дали ще има ? И къде ?
За телта просто така му е думата.

Само клинове дали ще има ? И къде ?
Re: Задна дясна врата на пасат б5 98г.
Тези дни мисля да го разглобя задния джам, че досега нямаше време.
При моят проблем дали може и друго да е счупено-от това което съм описал ???
Също ми е интересно за задните говорители- дали има кабели и къде са вързани отпред в снопа ???
Аз нямам задни говорители.
Предните само басови ли са ??? Отделно пищялки няма ?!
Ако са ми проблем втулките, дали има нови и от къде ?
При моят проблем дали може и друго да е счупено-от това което съм описал ???
Също ми е интересно за задните говорители- дали има кабели и къде са вързани отпред в снопа ???
Аз нямам задни говорители.
Предните само басови ли са ??? Отделно пищялки няма ?!
Ако са ми проблем втулките, дали има нови и от къде ?
Re: пасат б5 98г. задна дясна врата
Колеги вчера разглобих задната дясна, за да видя какво бе сътворено там !
Малко помощ ще искам !
Първо имам питане за да се откачи металната кора с механизма, трябва ли да се премахне цялата ключалка и брава по описаният ред, демек от вътре тия двете жила нямат ли откачане ?
Понеже аз нямах много време и не я откачих само тая ключалка.
Значи както си мислех, разглобих кората с механизма-стъклоповдигач и видях че е имало малки стъкларии. Явно старото стъкло е чупено и е поставено ново.
На водача зъбът беше счупен-явно някой некадърник се е пробвал да прави ремонт, та зъбчето го намерих долу да си лежи. Ще го залепя с каниколит и една финна дупчица от 1.5 мм ще дупна за рапидка -2мм. Да се усили-много обичам да лепя всичко така.
После видях че говорителите са свалени от автоджамбазите-горе е имало и пищялка и тя е взета(нещастници мръсни
).
Защо има 4 кабела за басчето ?
Оригиналното басче има повдигащ пръстен нали, а на кората имам гумен маншон ?
И горе дали е за пищялка-има едно кабелче свободно двуизводно?
Тия изводи от буксата на оригиналната музика ли идват-тоест от музиката ли има честотно разделяне ?
Та като разнитвах нитовете, единият изфърча във вратата- с една дълга пинсета започнах да ръчкам в дъното на вратата-и нит не извадих но извадих два комплекта клинове един в друг
Значи тука да питам как се вкарват тия клинци-
Първо трябва да ги нагутам в стъклото, очевидно-да извадя ли единият от другият и да го натикам в отвора на стъклотои после и другият или да ги ръгам и двата заедно-пробвах заедно но се инатяха, а в стъкло-водача влизат безпроблем(стъкленият отвор ги държи очевидно ?
После стъкло-водача предполагам да е долу и да се вижда през спец-отвора на кората , засилвам стъклото и трябва да щракне в повдигача.
Така или иначе трябва да си намеря гривни за басчетата и реших да си набавя нещата и после да го сглобя.
Та кажете така ли е методиката.
Тоя зъб не разбрах какво точно помага на стъклоповдигача ? Дето се потрошава след некомпетентната намеса на .......
Малко помощ ще искам !
Първо имам питане за да се откачи металната кора с механизма, трябва ли да се премахне цялата ключалка и брава по описаният ред, демек от вътре тия двете жила нямат ли откачане ?
Понеже аз нямах много време и не я откачих само тая ключалка.
Значи както си мислех, разглобих кората с механизма-стъклоповдигач и видях че е имало малки стъкларии. Явно старото стъкло е чупено и е поставено ново.
На водача зъбът беше счупен-явно някой некадърник се е пробвал да прави ремонт, та зъбчето го намерих долу да си лежи. Ще го залепя с каниколит и една финна дупчица от 1.5 мм ще дупна за рапидка -2мм. Да се усили-много обичам да лепя всичко така.
После видях че говорителите са свалени от автоджамбазите-горе е имало и пищялка и тя е взета(нещастници мръсни

Защо има 4 кабела за басчето ?
Оригиналното басче има повдигащ пръстен нали, а на кората имам гумен маншон ?
И горе дали е за пищялка-има едно кабелче свободно двуизводно?
Тия изводи от буксата на оригиналната музика ли идват-тоест от музиката ли има честотно разделяне ?
Та като разнитвах нитовете, единият изфърча във вратата- с една дълга пинсета започнах да ръчкам в дъното на вратата-и нит не извадих но извадих два комплекта клинове един в друг

Значи тука да питам как се вкарват тия клинци-
Първо трябва да ги нагутам в стъклото, очевидно-да извадя ли единият от другият и да го натикам в отвора на стъклотои после и другият или да ги ръгам и двата заедно-пробвах заедно но се инатяха, а в стъкло-водача влизат безпроблем(стъкленият отвор ги държи очевидно ?
После стъкло-водача предполагам да е долу и да се вижда през спец-отвора на кората , засилвам стъклото и трябва да щракне в повдигача.
Така или иначе трябва да си намеря гривни за басчетата и реших да си набавя нещата и после да го сглобя.
Та кажете така ли е методиката.
Тоя зъб не разбрах какво точно помага на стъклоповдигача ? Дето се потрошава след некомпетентната намеса на .......
Re: пасат б5 98г. задна дясна врата
Колеги, бати и елементарното- намазах V-образният канал с вазелинец
, сложих клиновете на развита кора и леко преместена в страни и пуснах стъклото до каналчетата и още докато го намествах да влезе точно в канала и то взе че щракна от тежестта си !
Бати и якото !
Въстанових си и счупеното зъбче- но само с каниколит няма да държи добре !!! Чупи се при натиск-пластмасата не е порьозна.
Аз пробих зъба с бургия-2мм и залепих зъба на местото му -след това с 1.5мм бургия пробих нататък канала за рапидката- 2мм. Това разбирасе под определен наклон-и излезнах от другата страна на повдигача-после навих рапидката и в момента на завиването връзката се счупи, но рапидката го стегна зверски ! И после пак каниколит и отпред и отзад-където излизаше рапидката-много яко ! За капак наръсих с Сода-бикарбон- влиза в рекация с каниколита и става като полимер-бетон стана ! Това чупене повече няма !
После въстанових отлетялите басове и пищялки и музиката стартира !
Тапата/патрон се развива с този Т20 докато не се чуе едно изщракване- контра пръстена освобождава тапата и може да се извади. За по сигурно - е добре да се придърпва тази тапа докато не тръгне да излиза- за да не падне този контра пръстен долу. Имаше коментари от някои колеги че този пръстен падал задължително което не е вярно при правилно демонтиране.
При завиването- се чува изщракването и дръжката на вратата се отблокира-влиза в работно положение.
Всъщност чрез въртенето на Т20-се избутва и завърта този пръстен който освобождава два зъба -отгоре /долу с които държи тапата.

Бати и якото !
Въстанових си и счупеното зъбче- но само с каниколит няма да държи добре !!! Чупи се при натиск-пластмасата не е порьозна.
Аз пробих зъба с бургия-2мм и залепих зъба на местото му -след това с 1.5мм бургия пробих нататък канала за рапидката- 2мм. Това разбирасе под определен наклон-и излезнах от другата страна на повдигача-после навих рапидката и в момента на завиването връзката се счупи, но рапидката го стегна зверски ! И после пак каниколит и отпред и отзад-където излизаше рапидката-много яко ! За капак наръсих с Сода-бикарбон- влиза в рекация с каниколита и става като полимер-бетон стана ! Това чупене повече няма !
После въстанових отлетялите басове и пищялки и музиката стартира !
Тапата/патрон се развива с този Т20 докато не се чуе едно изщракване- контра пръстена освобождава тапата и може да се извади. За по сигурно - е добре да се придърпва тази тапа докато не тръгне да излиза- за да не падне този контра пръстен долу. Имаше коментари от някои колеги че този пръстен падал задължително което не е вярно при правилно демонтиране.
При завиването- се чува изщракването и дръжката на вратата се отблокира-влиза в работно положение.
Всъщност чрез въртенето на Т20-се избутва и завърта този пръстен който освобождава два зъба -отгоре /долу с които държи тапата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта