Здравейте,
предстои ми дълго и трудно обикаляне по борси и частни лица с цел купуване на кола, в частност VW golf, ако намеря добра оферта. Бихте ли ме ориентирали попринцип какво се проверява преди покупката, какво мога веднага и намясто да видя и преценя и т.н.
Честно казано очаквах тук да има и важна тема по въпроса, но не намерих. Предполагам, че тук е пълно с разбиращи, които могат да помогнат.
ПП: чух, че голф 3 имали някакъв фабричен дефект в някой от двигателите си. Това вйрно ли е или за пореден път са ме пратили за зелен хайвер?
Какво се гледа и проверява преди покупка на VW ?
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Има такава тема, просто не си използвал търсачката както трябва и важи за всички автомобили.
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=13150
А за двигателите - пак може да намериш тема.Темата е "Най - лошите двигатели слагани на VW"
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=13150
А за двигателите - пак може да намериш тема.Темата е "Най - лошите двигатели слагани на VW"
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Гледай за следи от влизала вода в колата отзад в багажника (надигни корите) и в краката на шофера (поопипай мокета), че много трудно се хваща после, а много често влиза от някъде.
Ослушай се за шум откъм скоростите - на първо време като натиснеш съединителя при работещ двигател ако утихва чуствително не е много на добре.
Провери всички степени на парното дали работят, както и врътката за клапите на парното - от която се определя от къде да духа. Ако е възможно изчакайте да загрее напълно колата - целта е да провериш дали включва перката, както и дали парното духа топло - не хладко че гаден проблем е това а не необичаен. Също пусни да духа на предния прозорец и гледай дали ще се запоти стъклото - едно мазно такова ако се появи - радиаторче на парното е за смяна. При така загряла кола погледни показанията за температурата вътре на таблото - стрелката трябва да е по средата на скалата - въъбще огледай внимателно какво кога как се показва на таблото че често имат ядове там.
Клекни под колата гледай за течове на масло от двигателя и скоростите.
Ако колата има катализатор и откъм ауспуха понамирисва на развалени яйца значи ще ти предстои да го махаш.
Провери скоростите как влизат - най вече първа, втора - дали хъркат и/или влизат трудно. Ако е така не се хващай че е въпрос на регулиране на лостовата система защото не е много вероятно. Провери скоростния лост за твърде голям луфт на свободна, както и нагоре-надолу (вертикално).
Ослушай се за шум откъм скоростите - на първо време като натиснеш съединителя при работещ двигател ако утихва чуствително не е много на добре.
Провери всички степени на парното дали работят, както и врътката за клапите на парното - от която се определя от къде да духа. Ако е възможно изчакайте да загрее напълно колата - целта е да провериш дали включва перката, както и дали парното духа топло - не хладко че гаден проблем е това а не необичаен. Също пусни да духа на предния прозорец и гледай дали ще се запоти стъклото - едно мазно такова ако се появи - радиаторче на парното е за смяна. При така загряла кола погледни показанията за температурата вътре на таблото - стрелката трябва да е по средата на скалата - въъбще огледай внимателно какво кога как се показва на таблото че често имат ядове там.
Клекни под колата гледай за течове на масло от двигателя и скоростите.
Ако колата има катализатор и откъм ауспуха понамирисва на развалени яйца значи ще ти предстои да го махаш.
Провери скоростите как влизат - най вече първа, втора - дали хъркат и/или влизат трудно. Ако е така не се хващай че е въпрос на регулиране на лостовата система защото не е много вероятно. Провери скоростния лост за твърде голям луфт на свободна, както и нагоре-надолу (вертикално).
- Deputata
- Мнения: 121
- Регистриран на: Нед 12 фев 2006 0:23
- Автомобил: VW Golf3 1900 TD
- Двигател: AAZ 1994
- Местоположение: Троян
- Контакти:
За какво да гледате при покупка на употребяван автомобил!
За какво да гледате при покупка на употребяван автомобил!
Преди да отидете!
Преди да отпрашите да оглеждате автомобил ви съветваме да вземете някой приятел, понеже по този начин като сте двама е по лесно да откриете лошите черти по колата. Облечете се с дрехи, които няма да съжелявате че сте ги изцапали, понеже ще ви се наложи да огледате колата отдолу. Вземете фенерче за да можете, като легнете под колата, да огледате добре отдолу за ръжда или други лоши белези по долната част. Никога не оглеждайте автомобил на слаба светлина (преди залез или в тъмното), по време или след дъжд и на закрито място иначе пропуснете да видите някой лоши черти. Ако сте от женския пол не отивайте да оглеждате кола сама на частен адрес!
Отнема около час да огледате автомобил ро дадените стъпки по долу. Информацията която ви даваме не се изисква да знаете кой знае какво за автомобили. Съветваме ви ако имате познат който да е автомонтьор да дойде с вас! Ако ли не моля принтирайте този документ и го вземете с вас при огледа за да следите всяка стъпка описана тук!
1. Проверка на документите!
• Преди да започнете да оглеждате автомобил питайте собственика за документите на автомобила (ако е регистриран в България). Ако няма Български документи питайте да ви покаже документите от държавата от където е внесена колата.
• Като ви покажат документите проверете номера на двигатела и номера на шасито. Номера на шасито може да бъде намерен, взависимост от марката и модела на колата, на метална табелка около двигателя, табелка някаде при шофьрската врата или може да е вътре на пода на автомобила закрита с пластмасово капаче. Като намерите този номер го огледайте хубаво да видите дали номерата са били сменяни (тоест има ли следи от пилене или някакви други заподозрителни следи).
• Проверете дали номерата на автомобила са истински или фалшиви. Единствения хачин да се разбере това е дали се отразява BG надписи по фона на номерата (старите жилти и черни номера нямат такъв).
• Ако автомобила има сервизна история отделете време хубаво да я огледате.
2. Оглед на автомобила отвън и отвътре!
• Голяма част от автомобилите които се внасят в нашата страна са били катастрофирвали. Кой леко чукнат от валяк или велосипед не се знае. Единственият начит да откриете дали автомобила е бил в катастрофа е следния: пргледайте боята дали се виждат някакви разлики при цветовете. С магнит можете да разберете дали един автомобил има кит или не, ако магнита не “хваща” или не привлича ламарината на места то значи че автомобила има кит. Има ли кит то значи че автомобила е бил катастрофирвал или е имал ръжда. Проверете ръбовете, пластмасовите и лайсни за да видите дали има боя по тях със цвета на автомобила. Ако има това е доказателство че колата е била пребоядисвана.
• Ако гумите са неравномерно износени това може да показва че има проблеми или имало проблеми с автомобила. Вижте дали всички гуми по колата са със еднакъв грайфер. Ако не са то това говори че собственика на автомобила е пестил пари по него, което може да се тълкува че той не е бил гледан достатъчно. Опасно е да се кара автомобил с различни грайфери по гумите! Това може да предизвика при рязко спиране поднасяне на една страна.
• Автопроизводителите на гуми съветват автомобил да не се кара ако грайферите са под 1,6мм. Проверете гумите не само дали са изтъркани грайферите но дали имат някакви пукнатини, цепки и бубунки. Ако има то значи че скоро ще заплачат за смяна.
• Проверете нивата на антифриза, маслото, сервото (ако има такова) и спирачната течност. Ако спирачното масло е под минимума или е замарсено ви съветваме то да бъде проверено от специалист понеже може да е нещо сериозно!
• Проверете предното стъкло дали има пукнатини от камъчета. Ако има на по старите модели като се карат от друсането пукнатината започва да расте.
• Прегледайте добре километража и вижте дали има някакви одраскани следи вътре. Ако има следи по километражите може да е знак че е бил пипан. Вижте приборите волан, скоростен лост и педали дали са много износени. Ако един автомобил е каран без подварзия на волана, то на 100000км волана ще е лъскав обаче грапавите линии ще се виждат. Ако един автомобил е над 200000км то волана ще бъде лъскав като “огледало” тоест няма да има никакви грапавини.
• Проверете амортисьорите като ги натиснете. Ако колата подскочи повече от два пъти то те плачат за смяна.
• Ако има образувани мехури по боята значи че по колата е тръгнала вътрешна корозия.
• Като запалите автомобила ако от ауспуха излиза син пушък е знак за сериозно износен двигател.
• Прегледайте вратите дали добре се затварят. Ако има проблеми със затварянето на вратите, предния капак и багажника е възможно колата да е била удряна.
3. Зад волана!
Задъжително направете TEST DRIVE на автомобила!
• Запалване
Един автомобил в добро състояние трябва да запали от пръв път без никакви затруднения. Дизелите може да ви прозжучат като “зверски рев” обаче това е нормално. Бензиновите двигатели трябва да звучат равномерно сиреч да не работи на пресекулки. Ако са прекалено шумни то значи са на много километри.
• Двигателя
При първа и втора скорост (или “kickdown” при автоматик) колата трябва да издърпа бързо. Ако е доста флегматично тръгването най-честите проблеми са че впръскването на бензин в цилиндрите е недостатъчно или свещите са за смяна. Голяма част от колите изискват смяна на ремъка между всеки 60000-100000км.
• Трансмисия
При обикновените коли трябва да няма проблеми със съединителя при превключване на скоростите. Като тръгнете превключете на най-високата скорост при скорост между 40-50км/ч. Нормално е да набира много бавно обаче при натискане на газта оборотите се дигат а скороста не означава че съединителя е износен или има масло по съединителните “плочи”. При повечето автоматици при смяна на скоростите се чува рев на двигателя е възможно да има някакъв проблем. При по новите автоматици с CVT (Continuously Variable Transmission) технология скоростите трябва да се сменят безшумно. На някое безшумно място завъртете волана докрай и слушайте за “биещ” звук, има ли такъв е възможно предницата да е износена.
• Спирачки
Първо леко натиснете спирачките за да видите дали работят
Ако работят то за да проверите дали предните дискове на спирачките са износени или самите спирачки спрете рязко. Чуете ли свирещ или скърчащ звук значи са те. Ако сте във Велико Търново или по Балкана имате възможноста да изпробвате ръчната спирачка.
• Електрониката
Като финал проверете дали всички уреди в колата работят. Климатика е скъпа джаджа за поправка.
4. Договаряне!
Помнете колкото повече гледате автомобила и колкото повече косури му намерите толкова по голям ви е шанса да смъкнете от цената!
Преди да отидете!
Преди да отпрашите да оглеждате автомобил ви съветваме да вземете някой приятел, понеже по този начин като сте двама е по лесно да откриете лошите черти по колата. Облечете се с дрехи, които няма да съжелявате че сте ги изцапали, понеже ще ви се наложи да огледате колата отдолу. Вземете фенерче за да можете, като легнете под колата, да огледате добре отдолу за ръжда или други лоши белези по долната част. Никога не оглеждайте автомобил на слаба светлина (преди залез или в тъмното), по време или след дъжд и на закрито място иначе пропуснете да видите някой лоши черти. Ако сте от женския пол не отивайте да оглеждате кола сама на частен адрес!
Отнема около час да огледате автомобил ро дадените стъпки по долу. Информацията която ви даваме не се изисква да знаете кой знае какво за автомобили. Съветваме ви ако имате познат който да е автомонтьор да дойде с вас! Ако ли не моля принтирайте този документ и го вземете с вас при огледа за да следите всяка стъпка описана тук!
1. Проверка на документите!
• Преди да започнете да оглеждате автомобил питайте собственика за документите на автомобила (ако е регистриран в България). Ако няма Български документи питайте да ви покаже документите от държавата от където е внесена колата.
• Като ви покажат документите проверете номера на двигатела и номера на шасито. Номера на шасито може да бъде намерен, взависимост от марката и модела на колата, на метална табелка около двигателя, табелка някаде при шофьрската врата или може да е вътре на пода на автомобила закрита с пластмасово капаче. Като намерите този номер го огледайте хубаво да видите дали номерата са били сменяни (тоест има ли следи от пилене или някакви други заподозрителни следи).
• Проверете дали номерата на автомобила са истински или фалшиви. Единствения хачин да се разбере това е дали се отразява BG надписи по фона на номерата (старите жилти и черни номера нямат такъв).
• Ако автомобила има сервизна история отделете време хубаво да я огледате.
2. Оглед на автомобила отвън и отвътре!
• Голяма част от автомобилите които се внасят в нашата страна са били катастрофирвали. Кой леко чукнат от валяк или велосипед не се знае. Единственият начит да откриете дали автомобила е бил в катастрофа е следния: пргледайте боята дали се виждат някакви разлики при цветовете. С магнит можете да разберете дали един автомобил има кит или не, ако магнита не “хваща” или не привлича ламарината на места то значи че автомобила има кит. Има ли кит то значи че автомобила е бил катастрофирвал или е имал ръжда. Проверете ръбовете, пластмасовите и лайсни за да видите дали има боя по тях със цвета на автомобила. Ако има това е доказателство че колата е била пребоядисвана.
• Ако гумите са неравномерно износени това може да показва че има проблеми или имало проблеми с автомобила. Вижте дали всички гуми по колата са със еднакъв грайфер. Ако не са то това говори че собственика на автомобила е пестил пари по него, което може да се тълкува че той не е бил гледан достатъчно. Опасно е да се кара автомобил с различни грайфери по гумите! Това може да предизвика при рязко спиране поднасяне на една страна.
• Автопроизводителите на гуми съветват автомобил да не се кара ако грайферите са под 1,6мм. Проверете гумите не само дали са изтъркани грайферите но дали имат някакви пукнатини, цепки и бубунки. Ако има то значи че скоро ще заплачат за смяна.
• Проверете нивата на антифриза, маслото, сервото (ако има такова) и спирачната течност. Ако спирачното масло е под минимума или е замарсено ви съветваме то да бъде проверено от специалист понеже може да е нещо сериозно!
• Проверете предното стъкло дали има пукнатини от камъчета. Ако има на по старите модели като се карат от друсането пукнатината започва да расте.
• Прегледайте добре километража и вижте дали има някакви одраскани следи вътре. Ако има следи по километражите може да е знак че е бил пипан. Вижте приборите волан, скоростен лост и педали дали са много износени. Ако един автомобил е каран без подварзия на волана, то на 100000км волана ще е лъскав обаче грапавите линии ще се виждат. Ако един автомобил е над 200000км то волана ще бъде лъскав като “огледало” тоест няма да има никакви грапавини.
• Проверете амортисьорите като ги натиснете. Ако колата подскочи повече от два пъти то те плачат за смяна.
• Ако има образувани мехури по боята значи че по колата е тръгнала вътрешна корозия.
• Като запалите автомобила ако от ауспуха излиза син пушък е знак за сериозно износен двигател.
• Прегледайте вратите дали добре се затварят. Ако има проблеми със затварянето на вратите, предния капак и багажника е възможно колата да е била удряна.
3. Зад волана!
Задъжително направете TEST DRIVE на автомобила!
• Запалване
Един автомобил в добро състояние трябва да запали от пръв път без никакви затруднения. Дизелите може да ви прозжучат като “зверски рев” обаче това е нормално. Бензиновите двигатели трябва да звучат равномерно сиреч да не работи на пресекулки. Ако са прекалено шумни то значи са на много километри.
• Двигателя
При първа и втора скорост (или “kickdown” при автоматик) колата трябва да издърпа бързо. Ако е доста флегматично тръгването най-честите проблеми са че впръскването на бензин в цилиндрите е недостатъчно или свещите са за смяна. Голяма част от колите изискват смяна на ремъка между всеки 60000-100000км.
• Трансмисия
При обикновените коли трябва да няма проблеми със съединителя при превключване на скоростите. Като тръгнете превключете на най-високата скорост при скорост между 40-50км/ч. Нормално е да набира много бавно обаче при натискане на газта оборотите се дигат а скороста не означава че съединителя е износен или има масло по съединителните “плочи”. При повечето автоматици при смяна на скоростите се чува рев на двигателя е възможно да има някакъв проблем. При по новите автоматици с CVT (Continuously Variable Transmission) технология скоростите трябва да се сменят безшумно. На някое безшумно място завъртете волана докрай и слушайте за “биещ” звук, има ли такъв е възможно предницата да е износена.
• Спирачки
Първо леко натиснете спирачките за да видите дали работят

• Електрониката
Като финал проверете дали всички уреди в колата работят. Климатика е скъпа джаджа за поправка.
4. Договаряне!
Помнете колкото повече гледате автомобила и колкото повече косури му намерите толкова по голям ви е шанса да смъкнете от цената!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: TheEx0rcist и 77 госта