Консумация ток на стартер

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Jijo_M
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Консумация ток на стартер

Мнениеот Jijo_M » Вто 21 авг 2012 7:41


Колеги казуса е следния купих си нов акумулатор защото стария предната зима ми правеше проблеми пък и вече е 6 годишен така, че ресурса му е намалял, но при замерването на параметрите на автомобила се оказа, че стартера консумира 285 ампера ток. Според продавача нормалното количество е 120 А, като съответно побърза да ми даде визитка на човек който ще ми реши новопоявилия се проблем. Понеже стартера се сваля много лесно и отдавна му бях хвърлил око за профилактика го свалих /имам опит със стартери не ми е първо разглобяване/. Стартера беше нормално замърсен, четките са на 50% втулките са поизносени, но не ги смених поради факта, че тези които продават в магазина за 1 лев не ми се вярва да изкарат по- дълго от оригиналните, измих идеално стартера сложих хубава смазка на нужните места и го сглобих. Вчера запалих автомобила, и отивам за контролно замерване, магазина е на 2 км от нас. При първоначално запалване амперклещите показаха 180А което е движение в правилната посока, но направихме още две замервания в рамките на минута като показанията бяха 280А след което последва коментар, че стартера не става. Нека се има в предвид че при контролните замервания двигателя мина 60°С и тези пикове защото това е пиков, а не номинален ток се измериха в момент на подълго развъртане поради факта, че двигателя има проблем с топлото палене /дизел AHF 110 к.с./ и съотвено електромотора също е заграля което е предпоставка за по-голяма консумация на ток. Направих си труд да поразровя из мрежата и открих информаця на колега направил замери на 3 автомобила от друга марка като при него резултатие са същите при първо стартиране тока е по- малък и със всяко следващо се увеличава. Самия ми стартер е Бош като мошността му е 2kW което от своя страна предполага номинален ток 166А, в мрежата има постнати производствени таблици в които се показва, че за дизелов автомобил при много студено време е допустим стартов ток до 450А, след споменаване на горе изложените факти пред продавача накрая думите му бяха „абе карай така ама ако стане нещо ще те пратя при инженера в сервиза той много ги разбра и може да не ти признае гаранцията”, в сервизната книжка на акумулатора няма записан параметър пусков ток на стартера. Съжалявам, че поста ми стана дълъг, но ми писна да ни правят на балъци и то в области които разбираме. Моля нека колегите които са с дизелови автобили и по някаква причина правят замерване на тока на стартера да напишат как е положението при тях. Знам, че при мен положението не е идеално, но по логиката на продаваче след като неговия човек ми оправи стартера и не успее да го докара до 120А пусков ток ще ми даде визитка да ми направят един основен ремонт на двигателя защото е понамаляла компресията и пали по- трудно.Четох из други теми във форума, че стартовия ток надвишава няколко пъти номиналния, но все пак искам да получа информация за реално функциониращи автомобили.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Консумация ток на стартер

Мнениеот kris11 » Вто 21 авг 2012 11:16


като се сваля лесно стартера смени втулките. Били поизносени , ама гледа ли и мери ли дали са цилиндрични отворите или са на елипса ???
При неъостност се получва заклинване на ротора и оттам голямата консумация.


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Консумация ток на стартер

Мнениеот mccoy » Вто 21 авг 2012 12:21


При износени втулки ротора губи съосие и от там може да се вдига тока.
Новите дори да са менте пак ще изкарат няколко години.


Jijo_M
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Консумация ток на стартер

Мнениеот Jijo_M » Вто 21 авг 2012 12:31


Да гледах мерих няма нищо притеснително тези втулки ще изкарат още доста време, няма заклинване на ротора. Искам да разбера ако на някой колега с дизелов двигател са му мерили този показател на стартера каква е била стойността на тока. При същия търговец на Зафира 1,8 бензин при показание за консумация 180А е казал няма нищо до 220 е нормално, това миналата година. Консултирах се действащи енергетици и хора занимаващи се с автомобили и според тях няма нищо притеснително.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Консумация ток на стартер

Мнениеот emo-gar » Вто 21 авг 2012 18:56


Е,то ако със 100-200 ампера ставаше номерът,защо ми трябваше акумулатор 74Ah със стартов(пиков) ток над 600..ще взема да го премеря какво "гълта" на стартер,имам такива клещи,утре по някое време ще пиша.Иначе освен втулки,вероятно е с редуктор(планетарен тип).Там има едно палаво пластмасово колелце :idea:


Jijo_M
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Консумация ток на стартер

Мнениеот Jijo_M » Чет 20 сеп 2012 18:55


Развитие по случая занесох стартера на доверен проверен майстор, който ми смени всички втулки, стартера върти видимо по-леко като на моменти дори успява да пребори топлото палене. Днес отивам при продавача на акумулатора мери с клещите и се оказва, че стартера пак черпи 220А. Като започна да ми обяснява, че нормалния ток за този стартер бил забележете 160А и как бил звъннал пред мен на най- добрия майстор в града /нямаше такова нещо явно ме бърка с друг клиент/ аз съм се занимавал със самозванци. След като му припомних твърденията му от миналия път за 120А каза, че това била стойността за бензинов двигател и ако съм го кажел на някой щял да се изсмее. А бе луда работа, важното е че всичко е наред с колата и най-вероятно няма да се налага да го търся в гаранционния срок. Карайте си колите и не се вслушвайте в твърденията на псевдоразбиратели и незнаещи.


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Консумация ток на стартер

Мнениеот transform » Нед 23 сеп 2012 12:56


Днес смъкнах моя стартер от голф4 1.4 16V, че се получаваше едно виене понякога. Сега виждам, че има някакъв луфт, явно втулките са за смяна(за пръв път се хващам със стартер и тепърва ще видя какво му е). Преди това измерих тока с амперклещи и показаха 235А при стартиране на двигателя. Чета тази тема и си мисля, че това с тока е доста относително колко трябва да е. Разбира се, че още в самото начало на развъртане на стартера тока ще е по-голям, така е при всички ел. двигатели, а този е и под товар. Така че това 120А за бензинови двигатели какво означава - максималния ток ли? Даже докато пиша се сетих да премеря тока на стартера сега както е смъкнат и той е - 38-39А на празен ход без никакъв товар.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Консумация ток на стартер

Мнениеот genov1 » Пет 26 окт 2012 13:22


На RP-то, 1 кВ-товия стартер му дават 450-650 ампера при запънат ротор. Тва 120 ампера много малко ми се струва, при някакви идеални условия може би да но ..



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта