
Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
- Сиромаха
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тутракан
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
А загубите от редукцията на скоростната кутия сложи ли ги в твоя калкулатор 

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
negodnika написа:С каква глава са?! Портната!
Седмици и хиляди паундове за настойка!?
A 16v that has been set up by Stealth with the WUR mod, costs £45 per hour or thereabouts and takes about an hour and a half, will make between 150-160bhp and be great fun on track in a well sorted chassis.
пак погледни главата!!!!!!!!
ОК пичовете знаят и могат повече от мен и не успорвам таланта им!!!
много ми е интересно .... как се вдигат 10-20кс САМО от вюр....
за мен това е игра и то сериозна... и то само и единствено на Дино за да съм сигурен в това което правя... а не да се самозаблуждавам.
Cordoba16vt написа:Аз пък все си мисля че за атмосферен тунинг летвата е дтм или туринг шампионата където са ограничени в оборотите, мисля че беше 8000. там се вадят около 280 кс, естествено с много промени. За 'гаражен' мотор, нещо от рода на 200 220 кс е постижимо , като последните 20-30 коня ги оценявам по 100 лв на кон
интересното е спора за главата на 16в, колко била рестриктивна и т.н. това са глупости такава глава има компетишън куатро в дтм и туринг шампионата, където къртят ( не само заради куатро системата си ) , но и заради най-мощния си мотор ( 275 кс мисля че беше - не забравяйте че имат ограничение в обороти те които могат да въртят !) , и да не забравяме титлите на СЕАТ в клас С2000 , където пукат всичко наред с АБФче мотор.
Това че някой в БГ не може да извади коне от 16в мотор не значи че мотора е лош
Всичко е до пари, умения , и управление ( ЕЦУ)
аз все си мисля че конете над 180 на мотор са по 100лв на брой!!!
ДТМ ... ти пък къде отиде... при онези мотори които са с безброй модове и общо взето нямат почти нищо общо с обикновените. Там където има поне 50човека като Емо, Волен, Иво, Пацо,.... (елита на Перфомънса +++). и да не говориме за издръжливоста на тези мотори...1-2състезаия и РЕВИЗИЯ...
В България имма много творци върху базата на ВАГ 16В и вадят прилични мощности с минимални инвестиции
Всичко е до пари, умения , и управление ( ЕЦУ) ДА ДА ДА , дори и поредноста е такава

... Ето виж и сиромаха с гаражен тунинг какво постига!!!
190кс на мотор и 202нм = сиромаха
160кс на колела и 181нм = аз
на Любо единицата е около параметрите на сиромаха.
има още 2-3 коли но не знам нищо за тях
- negodnika
- Мнения: 891
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
- Автомобил: Golf MK II GTI+GL
- Двигател: PB+EZ
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Гледам я главата и ми се види едно към едно със сток глава, отделно в брошурите на GTI Еngeneering пише следното:
The engine conversion begins with a total strip down,
the block is bored out from 81mm and a longerstroke crankshaft(86,4mm to 94mm)
substitude.Those are the major changes but GTI Engineering also carries out a
full porting job on the head in the interest of gas flow and fits upgrated valve springs.
Тука е по-голяма снимката на главата и се вижда по-добре.
http://www.gti-engineering.com/16re1900.htm
В Стелт настройват на дино, не на ухо.
The engine conversion begins with a total strip down,
the block is bored out from 81mm and a longerstroke crankshaft(86,4mm to 94mm)
substitude.Those are the major changes but GTI Engineering also carries out a
full porting job on the head in the interest of gas flow and fits upgrated valve springs.
Тука е по-голяма снимката на главата и се вижда по-добре.
http://www.gti-engineering.com/16re1900.htm
В Стелт настройват на дино, не на ухо.
Последна промяна от negodnika на Пет 21 сеп 2012 12:59, променено общо 1 път.
- bbboiko2004
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Сиромаха написа:А загубите от редукцията на скоростната кутия сложи ли ги в твоя калкулатор
Затова казах че мотора само той си знае колко е, там разните митова колко са загубите едни казват 10, други 15, трети 20 % това е много голяма разлика, докато машината е показала 191 на главините, което не си мисли че умаловажавам, напротив това е страхотен резултат, за което евалата !
- Сиромаха
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тутракан
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Волен каза нещо 10-12% но има все пак е трансмисия 

- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Bobby_ написа:negodnika написа:С каква глава са?! Портната!
Седмици и хиляди паундове за настойка!?
A 16v that has been set up by Stealth with the WUR mod, costs £45 per hour or thereabouts and takes about an hour and a half, will make between 150-160bhp and be great fun on track in a well sorted chassis.
пак погледни главата!!!!!!!!
ОК пичовете знаят и могат повече от мен и не успорвам таланта им!!!
много ми е интересно .... как се вдигат 10-20кс САМО от вюр....
за мен това е игра и то сериозна... и то само и единствено на Дино за да съм сигурен в това което правя... а не да се самозаблуждавам.Cordoba16vt написа:Аз пък все си мисля че за атмосферен тунинг летвата е дтм или туринг шампионата където са ограничени в оборотите, мисля че беше 8000. там се вадят около 280 кс, естествено с много промени. За 'гаражен' мотор, нещо от рода на 200 220 кс е постижимо , като последните 20-30 коня ги оценявам по 100 лв на кон
интересното е спора за главата на 16в, колко била рестриктивна и т.н. това са глупости такава глава има компетишън куатро в дтм и туринг шампионата, където къртят ( не само заради куатро системата си ) , но и заради най-мощния си мотор ( 275 кс мисля че беше - не забравяйте че имат ограничение в обороти те които могат да въртят !) , и да не забравяме титлите на СЕАТ в клас С2000 , където пукат всичко наред с АБФче мотор.
Това че някой в БГ не може да извади коне от 16в мотор не значи че мотора е лош
Всичко е до пари, умения , и управление ( ЕЦУ)
аз все си мисля че конете над 180 на мотор са по 100лв на брой!!!
ДТМ ... ти пък къде отиде... при онези мотори които са с безброй модове и общо взето нямат почти нищо общо с обикновените. Там където има поне 50човека като Емо, Волен, Иво, Пацо,.... (елита на Перфомънса +++). и да не говориме за издръжливоста на тези мотори...1-2състезаия и РЕВИЗИЯ...
В България имма много творци върху базата на ВАГ 16В и вадят прилични мощности с минимални инвестиции
Всичко е до пари, умения , и управление ( ЕЦУ) ДА ДА ДА , дори и поредноста е такава
Моторите от Аудитaтa (А4 и 80 Б4) участвали в Туристическия шампионат (и печелили много отличия) са ги карали по 1500-2000 състезателни километра, в последните еволюции мощността достига до малко над 300коня от 2.0литра обем. Ресурса далеч надхвърля 1-2състезания.
Един Ф1 мотор има по-голям ресурс също от тези споменати 1-2състезания.
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
абе как и накакъв език да ви обясня за това колко инжинери мислят по въпроса за този мотор..... какъв им е бюджета за един двигател.....
Престанете с тоя ДТМ или някакви бегачки с 100000Евро бюджет за двигател....
Бъдете по земни и не гледайте само там където не можеме да си позволиме .... само на разход.... и то специално гориво....
80%от нас искат колите са си ги карат и през уикенда ....
в моя двигател има 2 перформанс части.... (валове и зъбчатка на тях)... другото е ОЕМ или от нещо друго или от друга кола
Ако натепам бутала, биели, колянов вал, маховик, сух картер, клапани, пружини и талерки, картер.....БОШ моторспорт електроника, 45-50мм дросели... дали няма да съм на 180кс на колела?????? не знам.... но и няма да опитам защото не мога да си го позволя!!!!!
В тази тема според мен трябва да се дискутира не какво е направено от професионалистите а какво може да си направиме сами по двигателя за да може с минимални инвестиции да изкараме максимални силици
отливката е различна което поражда мисълта е цялата глава е различнаособено като портове...
Престанете с тоя ДТМ или някакви бегачки с 100000Евро бюджет за двигател....
Бъдете по земни и не гледайте само там където не можеме да си позволиме .... само на разход.... и то специално гориво....
80%от нас искат колите са си ги карат и през уикенда ....
в моя двигател има 2 перформанс части.... (валове и зъбчатка на тях)... другото е ОЕМ или от нещо друго или от друга кола
Ако натепам бутала, биели, колянов вал, маховик, сух картер, клапани, пружини и талерки, картер.....БОШ моторспорт електроника, 45-50мм дросели... дали няма да съм на 180кс на колела?????? не знам.... но и няма да опитам защото не мога да си го позволя!!!!!
В тази тема според мен трябва да се дискутира не какво е направено от професионалистите а какво може да си направиме сами по двигателя за да може с минимални инвестиции да изкараме максимални силици
negodnika написа:Гледам я главата и ми се види едно към едно със сток глава,
отливката е различна което поражда мисълта е цялата глава е различнаособено като портове...
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Твойте валове с какви параметри са градуси и лифт?
- negodnika
- Мнения: 891
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
- Автомобил: Golf MK II GTI+GL
- Двигател: PB+EZ
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Bobby_ написа:отливката е различна което поражда мисълта е цялата глава е различнаособено като портове...
Няма логика да е друга главата с тая камера, а и да пишат, че са я портнали,
отделно цената, ще е друга с тяхна тиква.
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
валовете са 288 с 11,5 лифт
Главата не е съшата поне тази на снимката!
Има разлика в плоската част при маслената магистрала!
Главата не е съшата поне тази на снимката!
Има разлика в плоската част при маслената магистрала!
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
rusiq_24 написа:Vizor написа:Къде са измерени конете?
Пловдив МАДНЕС,ако имаш още въпроси давай на лични да не разводняваме темата за VW
Мисълта ми беше следната. Боби изкарва мощността си на колелата (Диното в Хеед). Това са 160 коня на колелата.
За рефрънс само един ВР6 с филтри и работи изкарва 138, а АБФ 115-117 стоков.
Боби е над 190 коня на мотор и то при има няма 7000 оборота. До колкото му видях графиката ако върти до 9500 резултата ще е съвсем друг

Мисля, че ми схвана мисълта. Диното на Венци мери на двигател. И това мисля, че също е ясно на всички. Просто не сравнявайте двигателите така.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
редно е да се говори за мощност на мотора, щото в темата тунинговаме мотора
.
ако сложим една правозъба кутия например, ще изкараме повече мощност на колелата, колата ще стане по-мощна, но мотора си е същия реално.
да не говорим пък ако замерването е колела, а колата е синхро...
така че да говорим на вал

ако сложим една правозъба кутия например, ще изкараме повече мощност на колелата, колата ще стане по-мощна, но мотора си е същия реално.
да не говорим пък ако замерването е колела, а колата е синхро...
така че да говорим на вал
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
от тук идва и следвящия въпрооооос:
как мада фака ще се вдигне мошноста на мотора от правозъбата кутия??? и тя има лагери и при нея има триене....
другото е че мен лично ама изобщо не ме интересува какво съм направил на мотор.... интересува ме това което свалям на асфалта.
другото е че "конете" продават колата а "Нм" я карат да се движи но това е .... въпрос на гледна точка
как мада фака ще се вдигне мошноста на мотора от правозъбата кутия??? и тя има лагери и при нея има триене....
другото е че мен лично ама изобщо не ме интересува какво съм направил на мотор.... интересува ме това което свалям на асфалта.
другото е че "конете" продават колата а "Нм" я карат да се движи но това е .... въпрос на гледна точка
- negodnika
- Мнения: 891
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
- Автомобил: Golf MK II GTI+GL
- Двигател: PB+EZ
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Vizor написа:rusiq_24 написа:Vizor написа:Къде са измерени конете?
Пловдив МАДНЕС,ако имаш още въпроси давай на лични да не разводняваме темата за VW
Мисълта ми беше следната. Боби изкарва мощността си на колелата (Диното в Хеед). Това са 160 коня на колелата.
За рефрънс само един ВР6 с филтри и работи изкарва 138, а АБФ 115-117 стоков.
Боби е над 190 коня на мотор и то при има няма 7000 оборота. До колкото му видях графиката ако върти до 9500 резултата ще е съвсем друг
Мисля, че ми схвана мисълта. Диното на Венци мери на двигател. И това мисля, че също е ясно на всички. Просто не сравнявайте двигателите така.
Човек пределно ясно ти е, че главата е стандартна портната, незнам защо още продължаваш да твърдиш, че е друга. Разлика няма! И пак казвам, ако бяха направили глава нямаше да има нищо общо със сток такава, както правят и Oettinger и Drake.
П.С: И едно питане, не е ли качвана и твойта кола на диното на Prospeed?


Последна промяна от negodnika на Пет 21 сеп 2012 18:16, променено общо 3 пъти.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
е как да няма
когато мериш мощност на колелата има значение каква е кутията. Колкото са и по-малки загубите, толкова повече мощност ще изкараш
правозъбата кутия има много по-малки загуби 5-7% са. смятам че е излишно да обяснявам точно на теб откъде идва тази разлика спрямо тази с наклонени зъби.
Ако мериш кола синхро, и извадиш 170 на колела, и кола на предно вади пак 170 на колела... дали моторите са с еднаква мощност

когато мериш мощност на колелата има значение каква е кутията. Колкото са и по-малки загубите, толкова повече мощност ще изкараш
правозъбата кутия има много по-малки загуби 5-7% са. смятам че е излишно да обяснявам точно на теб откъде идва тази разлика спрямо тази с наклонени зъби.
Ако мериш кола синхро, и извадиш 170 на колела, и кола на предно вади пак 170 на колела... дали моторите са с еднаква мощност

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта