Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Сиромаха » Пет 21 сеп 2012 11:33


А загубите от редукцията на скоростната кутия сложи ли ги в твоя калкулатор :idea:




Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Пет 21 сеп 2012 11:36


negodnika написа:С каква глава са?! Портната!
Седмици и хиляди паундове за настойка!?
A 16v that has been set up by Stealth with the WUR mod, costs £45 per hour or thereabouts and takes about an hour and a half, will make between 150-160bhp and be great fun on track in a well sorted chassis.


пак погледни главата!!!!!!!!

ОК пичовете знаят и могат повече от мен и не успорвам таланта им!!!
много ми е интересно .... как се вдигат 10-20кс САМО от вюр....
за мен това е игра и то сериозна... и то само и единствено на Дино за да съм сигурен в това което правя... а не да се самозаблуждавам.

Cordoba16vt написа:Аз пък все си мисля че за атмосферен тунинг летвата е дтм или туринг шампионата където са ограничени в оборотите, мисля че беше 8000. там се вадят около 280 кс, естествено с много промени. За 'гаражен' мотор, нещо от рода на 200 220 кс е постижимо , като последните 20-30 коня ги оценявам по 100 лв на кон :)

интересното е спора за главата на 16в, колко била рестриктивна и т.н. това са глупости такава глава има компетишън куатро в дтм и туринг шампионата, където къртят ( не само заради куатро системата си ) , но и заради най-мощния си мотор ( 275 кс мисля че беше - не забравяйте че имат ограничение в обороти те които могат да въртят !) , и да не забравяме титлите на СЕАТ в клас С2000 , където пукат всичко наред с АБФче мотор.

Това че някой в БГ не може да извади коне от 16в мотор не значи че мотора е лош

Всичко е до пари, умения , и управление ( ЕЦУ) :)


аз все си мисля че конете над 180 на мотор са по 100лв на брой!!!
ДТМ ... ти пък къде отиде... при онези мотори които са с безброй модове и общо взето нямат почти нищо общо с обикновените. Там където има поне 50човека като Емо, Волен, Иво, Пацо,.... (елита на Перфомънса +++). и да не говориме за издръжливоста на тези мотори...1-2състезаия и РЕВИЗИЯ...
В България имма много творци върху базата на ВАГ 16В и вадят прилични мощности с минимални инвестиции


Всичко е до пари, умения , и управление ( ЕЦУ) ДА ДА ДА , дори и поредноста е такава :)

... Ето виж и сиромаха с гаражен тунинг какво постига!!!
190кс на мотор и 202нм = сиромаха
160кс на колела и 181нм = аз
на Любо единицата е около параметрите на сиромаха.
има още 2-3 коли но не знам нищо за тях


Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот negodnika » Пет 21 сеп 2012 11:53


Гледам я главата и ми се види едно към едно със сток глава, отделно в брошурите на GTI Еngeneering пише следното:
The engine conversion begins with a total strip down,
the block is bored out from 81mm and a longerstroke crankshaft(86,4mm to 94mm)
substitude.Those are the major changes but GTI Engineering also carries out a
full porting job on the head in the interest of gas flow and fits upgrated valve springs.
Тука е по-голяма снимката на главата и се вижда по-добре.
http://www.gti-engineering.com/16re1900.htm
В Стелт настройват на дино, не на ухо.

Последна промяна от negodnika на Пет 21 сеп 2012 12:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4294
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот bbboiko2004 » Пет 21 сеп 2012 12:24


Сиромаха написа:А загубите от редукцията на скоростната кутия сложи ли ги в твоя калкулатор :idea:

Затова казах че мотора само той си знае колко е, там разните митова колко са загубите едни казват 10, други 15, трети 20 % това е много голяма разлика, докато машината е показала 191 на главините, което не си мисли че умаловажавам, напротив това е страхотен резултат, за което евалата !


Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Сиромаха » Пет 21 сеп 2012 12:44


Волен каза нещо 10-12% но има все пак е трансмисия :wink:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот niikoo_1 » Пет 21 сеп 2012 12:50


Bobby_ написа:
negodnika написа:С каква глава са?! Портната!
Седмици и хиляди паундове за настойка!?
A 16v that has been set up by Stealth with the WUR mod, costs £45 per hour or thereabouts and takes about an hour and a half, will make between 150-160bhp and be great fun on track in a well sorted chassis.


пак погледни главата!!!!!!!!

ОК пичовете знаят и могат повече от мен и не успорвам таланта им!!!
много ми е интересно .... как се вдигат 10-20кс САМО от вюр....
за мен това е игра и то сериозна... и то само и единствено на Дино за да съм сигурен в това което правя... а не да се самозаблуждавам.

Cordoba16vt написа:Аз пък все си мисля че за атмосферен тунинг летвата е дтм или туринг шампионата където са ограничени в оборотите, мисля че беше 8000. там се вадят около 280 кс, естествено с много промени. За 'гаражен' мотор, нещо от рода на 200 220 кс е постижимо , като последните 20-30 коня ги оценявам по 100 лв на кон :)
интересното е спора за главата на 16в, колко била рестриктивна и т.н. това са глупости такава глава има компетишън куатро в дтм и туринг шампионата, където къртят ( не само заради куатро системата си ) , но и заради най-мощния си мотор ( 275 кс мисля че беше - не забравяйте че имат ограничение в обороти те които могат да въртят !) , и да не забравяме титлите на СЕАТ в клас С2000 , където пукат всичко наред с АБФче мотор.
Това че някой в БГ не може да извади коне от 16в мотор не значи че мотора е лош
Всичко е до пари, умения , и управление ( ЕЦУ) :)

аз все си мисля че конете над 180 на мотор са по 100лв на брой!!!
ДТМ ... ти пък къде отиде... при онези мотори които са с безброй модове и общо взето нямат почти нищо общо с обикновените. Там където има поне 50човека като Емо, Волен, Иво, Пацо,.... (елита на Перфомънса +++). и да не говориме за издръжливоста на тези мотори...1-2състезаия и РЕВИЗИЯ...
В България имма много творци върху базата на ВАГ 16В и вадят прилични мощности с минимални инвестиции
Всичко е до пари, умения , и управление ( ЕЦУ) ДА ДА ДА , дори и поредноста е такава :)


Моторите от Аудитaтa (А4 и 80 Б4) участвали в Туристическия шампионат (и печелили много отличия) са ги карали по 1500-2000 състезателни километра, в последните еволюции мощността достига до малко над 300коня от 2.0литра обем. Ресурса далеч надхвърля 1-2състезания.
Един Ф1 мотор има по-голям ресурс също от тези споменати 1-2състезания.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Пет 21 сеп 2012 13:41


абе как и накакъв език да ви обясня за това колко инжинери мислят по въпроса за този мотор..... какъв им е бюджета за един двигател.....
Престанете с тоя ДТМ или някакви бегачки с 100000Евро бюджет за двигател....

Бъдете по земни и не гледайте само там където не можеме да си позволиме .... само на разход.... и то специално гориво....

80%от нас искат колите са си ги карат и през уикенда ....

в моя двигател има 2 перформанс части.... (валове и зъбчатка на тях)... другото е ОЕМ или от нещо друго или от друга кола

Ако натепам бутала, биели, колянов вал, маховик, сух картер, клапани, пружини и талерки, картер.....БОШ моторспорт електроника, 45-50мм дросели... дали няма да съм на 180кс на колела?????? не знам.... но и няма да опитам защото не мога да си го позволя!!!!!

В тази тема според мен трябва да се дискутира не какво е направено от професионалистите а какво може да си направиме сами по двигателя за да може с минимални инвестиции да изкараме максимални силици

negodnika написа:Гледам я главата и ми се види едно към едно със сток глава,


отливката е различна което поражда мисълта е цялата глава е различнаособено като портове...


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот niikoo_1 » Пет 21 сеп 2012 14:19


Твойте валове с какви параметри са градуси и лифт?


Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот negodnika » Пет 21 сеп 2012 14:37


Bobby_ написа:отливката е различна което поражда мисълта е цялата глава е различнаособено като портове...


Няма логика да е друга главата с тая камера, а и да пишат, че са я портнали,
отделно цената, ще е друга с тяхна тиква.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Пет 21 сеп 2012 17:04


валовете са 288 с 11,5 лифт

Главата не е съшата поне тази на снимката!
Има разлика в плоската част при маслената магистрала!


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Vizor » Пет 21 сеп 2012 17:20


rusiq_24 написа:
Vizor написа:Къде са измерени конете?

Пловдив МАДНЕС,ако имаш още въпроси давай на лични да не разводняваме темата за VW :да:


Мисълта ми беше следната. Боби изкарва мощността си на колелата (Диното в Хеед). Това са 160 коня на колелата.
За рефрънс само един ВР6 с филтри и работи изкарва 138, а АБФ 115-117 стоков.
Боби е над 190 коня на мотор и то при има няма 7000 оборота. До колкото му видях графиката ако върти до 9500 резултата ще е съвсем друг ;)

Мисля, че ми схвана мисълта. Диното на Венци мери на двигател. И това мисля, че също е ясно на всички. Просто не сравнявайте двигателите така.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Пет 21 сеп 2012 17:43


редно е да се говори за мощност на мотора, щото в темата тунинговаме мотора :lol: .
ако сложим една правозъба кутия например, ще изкараме повече мощност на колелата, колата ще стане по-мощна, но мотора си е същия реално.

да не говорим пък ако замерването е колела, а колата е синхро...

така че да говорим на вал


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Пет 21 сеп 2012 17:51


от тук идва и следвящия въпрооооос:

как мада фака ще се вдигне мошноста на мотора от правозъбата кутия??? и тя има лагери и при нея има триене....

другото е че мен лично ама изобщо не ме интересува какво съм направил на мотор.... интересува ме това което свалям на асфалта.

другото е че "конете" продават колата а "Нм" я карат да се движи но това е .... въпрос на гледна точка


Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот negodnika » Пет 21 сеп 2012 18:06


Vizor написа:
rusiq_24 написа:
Vizor написа:Къде са измерени конете?

Пловдив МАДНЕС,ако имаш още въпроси давай на лични да не разводняваме темата за VW :да:


Мисълта ми беше следната. Боби изкарва мощността си на колелата (Диното в Хеед). Това са 160 коня на колелата.
За рефрънс само един ВР6 с филтри и работи изкарва 138, а АБФ 115-117 стоков.
Боби е над 190 коня на мотор и то при има няма 7000 оборота. До колкото му видях графиката ако върти до 9500 резултата ще е съвсем друг ;)

Мисля, че ми схвана мисълта. Диното на Венци мери на двигател. И това мисля, че също е ясно на всички. Просто не сравнявайте двигателите така.


Човек пределно ясно ти е, че главата е стандартна портната, незнам защо още продължаваш да твърдиш, че е друга. Разлика няма! И пак казвам, ако бяха направили глава нямаше да има нищо общо със сток такава, както правят и Oettinger и Drake.
П.С: И едно питане, не е ли качвана и твойта кола на диното на Prospeed?
Изображение
Изображение

Последна промяна от negodnika на Пет 21 сеп 2012 18:16, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Пет 21 сеп 2012 18:08


е как да няма :shock

когато мериш мощност на колелата има значение каква е кутията. Колкото са и по-малки загубите, толкова повече мощност ще изкараш

правозъбата кутия има много по-малки загуби 5-7% са. смятам че е излишно да обяснявам точно на теб откъде идва тази разлика спрямо тази с наклонени зъби.

Ако мериш кола синхро, и извадиш 170 на колела, и кола на предно вади пак 170 на колела... дали моторите са с еднаква мощност :!:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта