Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот juve » Съб 22 сеп 2012 13:12


Колеги , от някое време се чудя и не мога да си изясня един такъв въпрос: На ниски обороти - до 1800 например, има ли разлика между исканото и актуалното налягане на здрав, изправен, не-чипосан двигател? Става дума за променлива геометрия, но и без нея е интересно... т.е отчита ли се при програмирането на ЕКУ то дали едно налягане е въобще достижимо ( в ниските) или ЕКу то си го иска, па ако може да го получи - добре, ако не... пипа горивото или каквото успее за да подържа правилната смес...
п.с Ако въпроса е гламава - посмейте се, ама може и да кажете каква е идеята...искам да си извадя извод за моя, който вече не е с "нормален" софт и не може да е база за сравнение... :banana




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот dobrin » Съб 22 сеп 2012 13:58


Естествено, че може да има разлика. Това зависи естествено в какъв режим на работа е автомобила. При рязко натискане на газта при ниски обороти минава време докато бъде постигнато исканото налягане. Отделно от това, пак при такъв режим е възможно за кратко време да се получи и не много голямо пренадуване.
При равномерно поддържане на скорост, независимо от оборотите, според мен не трябва да има разлика между искано и получено налягане.
Разбира се говорим за изправни автомобили. Минимални несъществени разлики от друга страна винаги са възможни.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот juve » Съб 22 сеп 2012 14:59


dobrin написа:Естествено, че може да има разлика. Това зависи естествено в какъв режим на работа е автомобила. При рязко натискане на газта при ниски обороти минава време докато бъде постигнато исканото налягане. Отделно от това, пак при такъв режим е възможно за кратко време да се получи и не много голямо пренадуване.
При равномерно поддържане на скорост, независимо от оборотите, според мен не трябва да има разлика между искано и получено налягане.
Разбира се говорим за изправни автомобили. Минимални несъществени разлики от друга страна винаги са възможни.


Звучи разумно... обаче тогава излиза, че в този диапазон не може да се разчита на "нормалният", средностатистически ЛОГ на 11 канал за проверка как се държи часта турбо/актуатор/Н75 в тези обороти, защото няма как да натиснеш педала на 100% в този отрязък "хем бавно, хем решително на 100%"..освен...ако имаш кола 30 коня, където ускорението от празен ход до 1800 ще е достатъчно бавно и плавно...


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот Golf_Diesel_ » Съб 22 сеп 2012 18:49


Ако си на 4та или 5та скорост ще стане.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот okti_1 » Съб 22 сеп 2012 19:33


juve написа:Колеги , от някое време се чудя и не мога да си изясня един такъв въпрос: На ниски обороти - до 1800 например, има ли разлика между исканото и актуалното налягане на здрав, изправен, не-чипосан двигател? Става дума за променлива геометрия, но и без нея е интересно... т.е отчита ли се при програмирането на ЕКУ то дали едно налягане е въобще достижимо ( в ниските) или ЕКу то си го иска, па ако може да го получи - добре, ако не... пипа горивото или каквото успее за да подържа правилната смес...
п.с Ако въпроса е гламава - посмейте се, ама може и да кажете каква е идеята...искам да си извадя извод за моя, който вече не е с "нормален" софт и не може да е база за сравнение... :banana

На 1700обр. искано и дадено трябва да са еднакви.Да няма разлика между тях.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот juve » Съб 22 сеп 2012 19:46


я .... това как да го тълкувам ...
Ако си на 4та или 5та скорост ще стане.

това е отрязък на 4 та пълна газ...
при мен към 1900 става май тая работа, ама се чудя защо ЕКУ то иска 1500 още много по -рано
Прикачени файлове
map_1800.pdf
че то аз съм бил добре
(20.51 KиБ) Свален 292 пъти


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот okti_1 » Съб 22 сеп 2012 19:57


Ей тава от къде го измъкна.
Ти зададе въпроса за стоков софтуер и аз ти отговорих какво пише по книгите.
От 903 до 1400 вървят заедно,от 1400 до 1700 исканото е по -голямо от даденото,от 1700 до 2100 пик и от 2100 се изравняват и вървят заедно.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот juve » Съб 22 сеп 2012 20:07


okti_1 написа:Ей тава от къде го измъкна.
Ти зададе въпроса за стоков софтуер и аз ти отговорих какво пише по книгите.
От 903 до 1400 вървят заедно,от 1400 до 1700 исканото е по -голямо от даденото,от 1700 до 2100 пик и от 2100 се изравняват и вървят заедно.

така де , за стоков... нали все пак стоковия като идея е в основата на цялата работа.. Идеята БИ следвало да се запази, просто да е пипнато тук и там за да доизглади нещо... уфф пак мисля ма не го пиша...при чипосване Идеята БИ следвало ......... facepalm


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот Ludiq » Съб 22 сеп 2012 20:33


Няма как с едно натискане на газта да накараш турбината да надуе на мига.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот juve » Съб 22 сеп 2012 20:38


Ludiq написа:Няма как с едно натискане на газта да накараш турбината да надуе на мига.

Това го разбирам, обаче се зачудих дали няма проблем нещо при мене ( съгласно показаната по нагоре част от лог) защото ЕCU то ми ИСКА много по високо налягане в този сегмент, вижда се че Н75 НЕ се опитва да го ограничи, но налягането е ниско - чудех се дали това е дефект или ефект... :deal


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот blade84 » Съб 22 сеп 2012 20:48


juve написа:я .... това как да го тълкувам ...
Ако си на 4та или 5та скорост ще стане.

това е отрязък на 4 та пълна газ...
при мен към 1900 става май тая работа, ама се чудя защо ЕКУ то иска 1500 още много по -рано


Колега направи лог от 1500 до към 3700 на 4та че така не може да се види хубаво, изглежда от това което си дал, че не достига исканото налягане.


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот Ludiq » Съб 22 сеп 2012 20:49


Както виждаш след след 1700об разминаванията(разликите)са малки.
За сток софт толкова.
Естествено това зависи от предавката на която си.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот juve » Съб 22 сеп 2012 21:35


Колега направи лог от 1500 до към 3700 на 4та че така не може да се види хубаво, изглежда от това което си дал, че не достига исканото налягане.

ми той е такъв.... само че сложих онази част, за която ми беше въпроса... да не се лутат хората :) ма като каза ще взема да сложа целия...то не е тайна...
За сток софт толкова.
а бе не е хич стоков, въпроса ми беше за стоков...
Прикачени файлове
ALH_4skorost.pdf
целият файл на 4 скорост...имам и на 5та, обаче и аз като колегата FELIPE бях сам и с 200км трудно се улучва нещо по екрана..
(29.97 KиБ) Свален 304 пъти


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот FELIPE » Съб 22 сеп 2012 21:49


Интересно ми е защо стойностите на EGR-a(последната колонка) са ти такива,гледам при мен дори и при 70-80% Throttle D.Cycle e около 95%,при теб на 100% D.Cycle e 60% не повече.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика между искано и получено налягане на турбото ?

Мнениеот juve » Съб 22 сеп 2012 21:53


защо стойностите на EGR-a(последната колонка)

че това последното не е на ЕГР...това по скоро е на Н75 демек геометрията...
освен това това е 4 скорост...на 5 има и по високи проценти :012:
при мен ЕГР е посечен с мачете и софтуерно и хардуерно ...и даже мембраната е спукана по подразбиране..... по умрял никога не може да бъде, освен да го смаже преса :) :banana



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта