


Грижи за турбото
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Грижи за турбото
Здравейте, колеги. Искам да попитам дали при турбо дизела и при турбо бензина се спазват едни и същи препоръки за пазене на турбото, като например - след продължително настъпване да не се гаси веднага, да не се настъпва като е студена, да не работи дълго на едно място, да се сменя често маслото и т.н? По пътя на логиката би следвало същите препоръки, касаещи турбото на дизела да са относими и към това на бензина, но на доста места четох че не било точно така, защото турбото на дизела нагнетявало и работило на много по-високо налягане от това на бензина, докато на бензина едвам подухвало и дори не било нужно след зверско настъпване да се чака да поработи на място.
Моторът който карам аз е 1.8Т и ме интересува какви точно грижи да полагам за турбото, за да му осигуря дълготраен живот. За момента правя следното:
1. Сутрин като запаля, чакам поне 1 минута да поработи на празен ход и след това потеглям
2. Докато не загрее на 90 градуса не вдигам над 2500 оборота и не ускорявам рязко
3. Когато съм настъпвал, чакам по 2-3 минути да поработи на ход, преди да я изгася
4. Сменявам маслото и филтрите на 8000 - 10000 км.
Вредно ли е за турбото че почти при всяко каране на загрял мотор пълня поне по веднъж оборотомера? Просто не мога да се стърпя и щом видя че двигателят е загрял, нещо ме човърка отвътре и задължително поне веднъж изцеждам до 6000 оборота. Това би ли могло да навреди на двигателя и турбото, ако се прави всеки ден по 1-2 пъти, но само на напълно загрял мотор?
Благодаря ви предварително за отговорите. Нека обменим съвети и полезна информация и да удължим живота на турбините си.
Моторът който карам аз е 1.8Т и ме интересува какви точно грижи да полагам за турбото, за да му осигуря дълготраен живот. За момента правя следното:
1. Сутрин като запаля, чакам поне 1 минута да поработи на празен ход и след това потеглям
2. Докато не загрее на 90 градуса не вдигам над 2500 оборота и не ускорявам рязко
3. Когато съм настъпвал, чакам по 2-3 минути да поработи на ход, преди да я изгася
4. Сменявам маслото и филтрите на 8000 - 10000 км.
Вредно ли е за турбото че почти при всяко каране на загрял мотор пълня поне по веднъж оборотомера? Просто не мога да се стърпя и щом видя че двигателят е загрял, нещо ме човърка отвътре и задължително поне веднъж изцеждам до 6000 оборота. Това би ли могло да навреди на двигателя и турбото, ако се прави всеки ден по 1-2 пъти, но само на напълно загрял мотор?
Благодаря ви предварително за отговорите. Нека обменим съвети и полезна информация и да удължим живота на турбините си.
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Грижи за турбото
Това което си написал е валидно за всяка кола.
И на атмосферна кола е хубаво да поработи минута на място като я запалиш, и на атмосферна кола е пълна тъпотия да я ръчкаш в обороти преди да е достигнала 90 градуса, както и маслото се сменя на 10 000 км или една година, което дойде първо.
И на атмосферна кола е хубаво да поработи минута на място като я запалиш, и на атмосферна кола е пълна тъпотия да я ръчкаш в обороти преди да е достигнала 90 градуса, както и маслото се сменя на 10 000 км или една година, което дойде първо.
- shoko_boy
- Мнения: 163
- Регистриран на: Пон 17 окт 2011 14:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - разхождам музиката
Re: Грижи за турбото



паля и газ докато не изпуши яко ръчкане и нямам никакви проблеми
имам навик газ спирачка


улицата е 200м газ и после спирачка така си лудея всички ми правят забележка


и съм забелязал едно нещо колко повече го жалиш толкова се разваля

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Грижи за турбото
т.1 не е нужна при положение че се спазва т.2. Изчаквай 10сек да се качи налягането на маслото и си карай. 

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Грижи за турбото
Първо важно нещо за дълговечната служба на турбокомпресора е редовната смяна на подходящото двигателно масло /синтетика или полусинтетика / + качествени маслени филтри
второ важно нещо - след запалване на двигателя - поне минута на място за да достигне достатъчно масло / дори и да карам с 5w30/ пак си го правя
преди да е отлепила стрелката на температурата - да не се вкарва двигателят в гранично високи обороти
след продължително каране на висока скорост и преди гасене - пак поне две минути работа на спокоен ход за да спадне налягането от горещия "охлюв" /пак си го правя дори и да имам интркулер /
трето важно нещо - състояние на интеркулера и маркучите му/ нищо не пречи да се свали и почисти през 50-60 хил. / малко масло е нормално да влезе през отдушника на картерните газове , но да се пълни с масло е тревожен симптом /
четвърто важно и доста подценявано правило - качествено гориво ... . голямото количество сажди не влияе добре на състоянието на лопатките и на остта /говоря за дизелово гориво /
предполагам пропускам и други експлоатационни правила , но ако се сетя ще ги допиша
аха - турбото си иска ръчкане да ви кажа



- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Грижи за турбото
А наблюдава ли се пагубно влияние върху турбото, ако моторът е на газ, вместо на бензин?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Грижи за турбото
Student_pravo написа:А наблюдава ли се пагубно влияние върху турбото, ако моторът е на газ, вместо на бензин?
Интересен въпрос. Например от Крафт не дават гаранция за генерациите си, ако автомобила е на газ. Предполагам че това е заради по-високата темп на горене. Това допълнително "напичане" следва да го има и върху колекторите и върху турбината в някаква степен.

- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Грижи за турбото
Това е по-скоро заради по-високата киселинност на продаваната в родината ни газ...
На турбото нищо няма да му стане от газта, ефект може да има върху маслото и от там върху мазането и охлаждането на турбината, косвено...
На турбото нищо няма да му стане от газта, ефект може да има върху маслото и от там върху мазането и охлаждането на турбината, косвено...
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Грижи за турбото
hooligan_sk написа:Интересен въпрос. Например от Крафт не дават гаранция за генерациите си, ако автомобила е на газ. Предполагам че това е заради по-високата темп на горене. Това допълнително "напичане" следва да го има и върху колекторите и върху турбината в някаква степен.
това е заради водата, която се отделя при горенето на газта и води до корозия

- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Грижи за турбото
Аз съм с ТДИ , и докато не е достигнало поне 70градуса не го издувам над 2000об освен ако не е крайнооооо наложително. Иначе достигне ли 80-90градуса редовно си го продухвам турбото, че да не се запуши нещо
.

- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Грижи за турбото
И аз се старая да спазвам всичко каквото сте казали и почти винаги на магистралата отивам до 170 -180 ,че понякога и нагоре ,зависи от адреналина.А какъв е доло горе животът на една турбина?Някои казват 200 000 .Моята показва 140 000 и съм сигурен ,че 100 има скрити!
- kr1sh0
- Мнения: 202
- Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
- Автомобил: BMW
- Двигател: 335d
- Местоположение: София
Re: Грижи за турбото
Забравяте и друго важно нещо.. Фабрични ли са колите, или са чипосани. Ако са надути турбините, ръчкат ли се колите си отиват значително по-бързо, както и да ги гледате и жалите..
. При сток турбина си е и до поддръжка и експлоатация на автомобила.

- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Грижи за турбото
Колегата Веселин, го е написал много вярно и точно,какво се прави , за да е дълъг живота на турбинката - спазвайте го и ще се радвате на "добро здраве" 

- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Грижи за турбото
Чувал съм от майстори, че конкретно при двигателят 1.8Т, от особено значение била и някаква тръбичка, която отивала към турбото. Ако се задръсти, би могла да съкрати живота му значително.
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Грижи за турбото
Ако знаете когато си оставяте в сервиза колата после как я карат на пробните пробези и с колко ви съкращават живота на турбината ще ви заболи главата.
Ама споко то от един-два пъти студена и газ до долу нищо няма да и стане
.
Ама споко то от един-два пъти студена и газ до долу нищо няма да и стане

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта