Проблем с един NZ мотор.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
super dido
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 15 май 2010 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България Русе

Проблем с един NZ мотор.

Мнениеот super dido » Нед 23 сеп 2012 17:17


Здравейте колеги! :) Тъй като тези дни паднаха температурите,моята дърта бангия почна да си прави старите досадни чалъми,а именно да гасне.Четох,рових се из нашия форум,гледам,че има колеги с проблем подобен на моя, но не и със същия.Забелязал съм,че само при ниски температури ми прави този мурафет.Колата е голф 2 с NZ двигател.Значи паля си мотора,(на студен двигател),тръгвам,никакъв проблем.Карам си аз така извесно време докато двигателя почне да вдига температура.Изключа ли от скорост (примерно трябва да спра на светофар или легнал полицай)двигателя почва да си губи оборотите,или с 2 думи нямам обороти на празех ход.От няколко места ми казват,че ми се е прецакал някакъв термо датчик,който бил наврян в дебитомера и за да се оправи проблема трябвало да се смени целия дебитомер.Заслужава ли си да се дават пари за друг дебитомер, и въобще дали е там проблема?Гледах дали дърпа въздух от някой маркуч (на вакума),но не открих нищо проблемно.
Вдигах обороти от онова болче малкото,резултата беше високи обороти на празен ход и пак досадното претрисане на мотора с готовност да спре,в комбинация с мигащи лампички на таблото. Колеги,моля Ви помагайте,видял съм се вече в чудо с тази моя кола!!! :beer




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6351
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Проблем с един NZ мотор.

Мнениеот vanesto » Нед 23 сеп 2012 19:04


Здрасти колега, имам същия мотор на голфу. И аз съм го имал този проблем с ниски обороти на празен ход, само че без да гасне. Най-често проблем прави температурния датчик /два пъти съм го сменял/ - намира се на тройника на антифриза. Там са два - този който е синия. Той дава информация на компа и когато дава грешни стойности, се получава това - намери някой майстор да ти го премери /аз направо го смених - 23лв струваше/. Маркучите за вакуум каза, че си ги проверил, но виж си и маркучите за картерните газови да не са скъсани. Другият възможен проблем може да е зацапана дроселова клапа - или я сваляш цялата или както направих аз - махаш само въздуховода отгоре - държи се на два болта - и пръскаш вътре със спрей за почистване на карбуратори, като може с една отверка да натиснеш двете клапи надолу за да влезе и надолу. После като палиш първия път малко трудно, докато се изчисти ама няма страшно. След тези две процедури те съветвам да откачиш клемите на акумулатора за няколко часа, ако има натрупани грешки да се изчистят, ако си махал и дроселовата клапа, след това има известен период на самоубочение. Моят сега работи много по-добре - не се чува. За дебитомер не те съветвам да го сменяш засега. Виж си първо тези неща.


super dido
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 15 май 2010 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България Русе

Re: Проблем с един NZ мотор.

Мнениеот super dido » Нед 23 сеп 2012 19:38


Благодаря ти друже,това с картерните маркучи изобщо не ми е минавало през главата,но и това ще направя.Сега съм разпарчадисал дебитомера.Намерих една тема у форума за профилактика на дебитомер,и викам сега ако не го разбутам,няма кога да бъде.Гледам,че на входа има една тънка жичка,пръснах я с малко ракия :D (малко разхищение с матриала стана :drunk ,ама щом е за голфа трябва да се правят жертви)В горната част има една платка с една черна дъга.И нея изтърках.Дано да се е посъживил.А за датчиците си прав.Стоят над термостата единия черен,а другия син.Питал съм за цени и както казваш около двайтеттака вървят.Благодаря още веднъж за съветите.Утре ще ги приложа. :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с един NZ мотор.

Мнениеот stefan4o » Нед 23 сеп 2012 19:44


Замери с мултицет тоя датчик, за да разбереш дали в него е проблемът. Когато започне да ти прави номера виж каква стойност показва между двата пина (мериш съпротивление). На загряла кола около 90 градуса е редно да показва около 220-280 ома по спомен. На 100 градуса го дават - 170-220 Ома. Горе-долу като включи перката на радиатора това може да те ориентира.
Прикачени файлове
Clipboard01.jpg

Последна промяна от stefan4o на Нед 23 сеп 2012 20:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6351
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Проблем с един NZ мотор.

Мнениеот vanesto » Нед 23 сеп 2012 20:01


ако някой има точните стойности при различни температури, ще е полезно. Защото при мен проблема беше при студен мотор, показваше по-висока температура и връщаше смукача много рано. А за картерните газове, наистина спукан маркуч води до нестабилни обороти.


super dido
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 15 май 2010 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България Русе

Re: Проблем с един NZ мотор.

Мнениеот super dido » Нед 23 сеп 2012 20:57


Благодаря и на колегата Стефанчо,много полезна иформация ми давате колеги!Четох във форума ни за стъпково моторче,че може да го прави този проблем когато е зацапано,но аз гледах за такова животно в двигателя си,но не открих.Ако имате други предположения пишете,защото както се казва не питай старило,а питай патило! Тук всички сме патили с нещо. :beer


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6351
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Проблем с един NZ мотор.

Мнениеот vanesto » Пон 24 сеп 2012 6:12


Не търси стъпково моторче, няма да намериш :)


super dido
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 15 май 2010 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България Русе

Re: Проблем с един NZ мотор.

Мнениеот super dido » Пон 24 сеп 2012 12:47


Така,значи ситуацията е следната:днес си замерих термодатчиците и двата,които са над термостата и синия показа съответно 240,250ома,а черния,който командва стрелката на термометъра на таблото(ако греша,моля поправете ме)показа 110,111 ома.Преглеждах и маркучите за картерните газове и те са ток и жица.Смених си и въздушния филтър,скоро сменях и свещи щот един квартален "майстор" ми каза,че било възможно и да е от тях.Сложих НЖК японски еднополюсни.Вече се моля на всички богове като паднат температурите да не ми прекъсва,защото най-накрая или ще сменя мотора или ще разкарам цялата кола! :evil:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта