Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Ivo_Dinkov » Сря 26 сеп 2012 15:25


Здравейте :beer
Преди години имах такъв мотор, но на друго купе, затова се предполага, че съм наясно кое, как и защо по него, но се оказа, че има нещица, които не са ми идвали до главата mhihi
Почвам подред:
  • хидравличната течност е на минимума, няма луфтове и течове по маркучи, помпа и т.н., има само леко омазнено по накрайниците на казанчето и входа на маркучите на вход/изход на помпата, отдавам го на сългия период на некаране през последните няколко години. С каква течност да долея?
  • чистачките са тоталки от стоене, дясната е загубила битката с някой вандал и е деформирана до толкова, че не мога да я измеря с рулетката. Какъв е размера на чистачките за Б4?
  • вече питах в друга тема, но да питам и тук- лесно ли се сменя жилото на километража?
  • как се маха предния пепелник от барчето пред скоростния лост- повреден му е механизма и ще го подменя с друг- целта е да не строша новия mhihi
  • как се маха задната броня- по два болта в багажника за двата 'рога' и винтовете за подкалниците, пропускам ли нещо?
  • описание на бушоните намерих в друга тема, но не пише за Б3 или Б4, еднакви ли са?




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Dpop » Сря 26 сеп 2012 15:44


. размера на чистачките за Б4 e 53 мм, но пред пасажера е по-добре 51 мм(може и 49), защото перото в дясната си част остава извън почистваща стъклото повърхност.
. предния пепелник от барчето пред скоростния лост се маха, като се натисне палчето(метална пластинка завършваща с пластмаса) и се изтегя.
. жилото на километража се сменя лесно, само имай предвид, че долу където влиза в кутията е доста омазнено.
. задната броня също се сваля лесно, просто гледай да не пропуснеш някое от винтчетата, мисля че бяха 8 или 9.


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Ivo_Dinkov » Сря 26 сеп 2012 15:48


:обичам ви
Само да допълня за пепелника- вълнува ме махане на самото капаче от барчето, а не на 'тавата' в него. Проблема е, че липсва нита, който държи сглобена лявата панта и при отваряне провисва самия пепелник.
Чистачки имам точно този размер от Аудито си (там минах на Бош АероТуин), а моторетката няма никъде масълце, но ще замия от прахоляка преди смяната.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот vasilb » Сря 26 сеп 2012 17:51


Може да му сипеш каквото и да е хидравлично масло, но първо пробвай дали няма да се пресече. По-добрият вариант е да го смениш цялото с ново, което струва около 20 лв. литъра, а ти трябва точно литър. Новото го взимаш от представител на шкода, защото е същото като на VW, но е по-евтино. :-)


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Dpop » Чет 27 сеп 2012 9:10


Дано нивото на хидр. течност да ти е такова само заради това, че не са му обръщали внимание и не са доляли. Погледни тук viewtopic.php?f=5&t=39076&start=0&hilit=%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B8+%D1%85%D0%B8%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE
И за смяната на жилото да добавя, че долу завършва стръбичка на резба и се развива обр. на движението на часовниковата стрелка.


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Ivo_Dinkov » Чет 27 сеп 2012 9:38


Маншоните са напълно сухи, волана не е тежък, няма луфтове, виене от помпата, а продавача има колата от нова, обслужвана е в Юнитрейд и при Васко, така, че изключвам недоглеждане. Просот е стояла последните няколко години и е карана много малко, зимата изобщо не е.
А с какво масло да долея?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Dpop » Чет 27 сеп 2012 9:51


Ами можеш да вземеш от някоя бензиностанция по-малка разфасовка. Но при положение, че не знаеш с какво е в момента най-добре го смени, както е посочил vasilb, 1 л. от Еуратек-Шкода.
viewtopic.php?f=11&t=52664&start=0&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D1%85%D0%B8%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Ivo_Dinkov » Пет 28 сеп 2012 9:01


:012:
Ще сменя цялото масло.
Жилото пристигна- май Васко ще го сменя mhihi


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Ivo_Dinkov » Вто 02 окт 2012 8:24


Въпрос- някой може ли да ми каже с какви параметри трябва да ми е акумулатора за мотор ABS?
Интересуват ме Ah, стартов ток и не на последно място- размери.
'Одеалцето' на акумулатора според мен беше сложено наобратно- вместо да покрива клемите, 'капака' му беше сложен като 'под', което според мен е грешно- може ли някой да ми даде снимка как изглежда сложено, рових в нета, но не открих.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот vasilb » Вто 02 окт 2012 9:09


Ivo_Dinkov написа:Въпрос- някой може ли да ми каже с какви параметри трябва да ми е акумулатора за мотор ABS?
Интересуват ме Ah, стартов ток и не на последно място- размери.
'Одеалцето' на акумулатора според мен беше сложено наобратно- вместо да покрива клемите, 'капака' му беше сложен като 'под', което според мен е грешно- може ли някой да ми даде снимка как изглежда сложено, рових в нета, но не открих.

Производителят на акумулатори трябва да има каталог и да препоръчва от определената серия определени модели, но като цяло 50-60Ah са предостатъчни, като в каталога на Bosch съм виждал и 44Ah за ABS, AAM и т.н. И все пак зависи какви консуматори имаш в колата - климатик, ел. стъкла, музикална уредба и т.н. Стартовият ток от който и акумулатор над 45 Ah ти е достатъчен, защото е атмосферен двигател. Всъщност ти е достатъчен и много по-малко, но целта е да не изцеждаш акумулатора при палене, а да има запас. Размерите трябва да съвпаднат, та даже новите ги правят и по-малки от определеното място и трябва да се преправя стойката, за да не се мести. За дължината и височината - има много място, а за широчината трябва да премериш, но ако няма да слагаш акумулатор от мотокар :lol: , мисля, че няма да имаш проблем. Калъфа за акумулатора си е сложен правилно - с дъното надолу, защото трябва да имаш достъп до клемите и обслужване (ако не е капсулован). Едва ли ще откриеш снимка, защото е рядко срещано - за над 20 години малко са се задържали на мястото си. :)


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Ivo_Dinkov » Вто 02 окт 2012 9:24


:beer
На аудито ми със същия мотор на времето бях с 55Ah/480 стартов ток и беше предостатъчен, но там нямах климатик и затова исках да знам някакви ориентировъчни стойсностти :wink:
За одеалцето- явно съм подведен от хлОпелите, там имат и 'капаче' отгоре.
И пореден въпрос mhihi

Свалих и измих от филтърната кутия до дюзата на инжекциона.
Това на снимката е преди да разглобя. Въпроса е гъвкавата част на тръбата след филтърната кутия не трябва ли да е до самата кутия, а не до моното?
Поне при дизелите е на обратно.

Изображение


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот vasilb » Вто 02 окт 2012 9:49


При мен и на двете коли е при моното, а и иначе не може да стане.


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Ivo_Dinkov » Вто 02 окт 2012 9:58


:012:
Аз не че не пробвах и на обратно де, но сега съм спокоен :обичам ви


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Iezekil » Вто 02 окт 2012 21:04


Акумулатор 60ач.Относно калъфчето му,капака е отгоре.Даже като го сложиш ще видиш прорезите за самите кабели,а достъп до клемите винаги имаш,понеже е капак....а отдолу пък има скоба за закрепване...
Прикачени файлове
ca60063441a95716.jpg


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Въпроси за Пассат Б4 1.8 ABS

Мнениеот Winner25 » Вто 02 окт 2012 21:34


При мен гъвкавата връзка между кутията и моното няма нищо общо с твоята :)
Изображение
И при мен капачето на акумулатора е отгоре
Изображение

От Италия дойде с 45 ah акумулатор, мисля че и в аутодата пишеше че 45 трябва да е. Аз карам с 55ah



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта