Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Сря 26 сеп 2012 13:57


Тенденцията далеч не е нова, това е вярно. Но на мен едва сега ми се струва осезаема липсата на алтернативи. Лично аз бих предпочел 1.8Т или 2.0Т, който да вади едва 120-160 коня, но за сметка на това да не е на ръба на силите си във всеки един момент...

Може би аз греша (и за това питам) с това си усещане, но гледам на 1.4Т двигател със 160 коня като на нещо доста чувствително и чупливо, което надали ще доживее възраст да насели югоизточна европа...!?

Или въпросът ми с 2 думи - бихте ли били (само)уверени в покупка на (на изуст) 1.2Т двигател със 140 коня !?

@Jetta Sport

Не знам дали си поглеждал новото поколение автомобили.... двигатели БЕЗ турбо вече почти няма :idea: Именно това имам предвид. А аз и днес бих си купил 2.0 без турбо и 120 коня... вместо 1.2Т със 140 коня ....




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот dobrin » Сря 26 сеп 2012 14:07


Преди време, когато са въвеждали инжекциона и 16 клапановите двигатели, сигурно хората пак са се чувствали по този начин. А пък японците от доста време насам вадят много коне от малко кубатура, при това без турбо.
Така че не виждам какъв е проблема.


Потребителски аватар
stoi4o.d
Мнения: 3332
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 17:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот stoi4o.d » Сря 26 сеп 2012 14:17


Това,че е икономичен и малък не означа,че не е мощен eusa
Конкуренцията изобщо не спи,тепърва ще се развиват и навлизат.Високотехнологичният 1.0-литров 3-цилиндров EcoBoost на Ford спечели титлата „Международен двигател на годината“ :beer


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот hooligan_sk » Сря 26 сеп 2012 14:21


Страшно ми допада тенденцията за даунсайзинг. И ставам все по-голям фен на ВАГ. В Голф мк7 няма да се мъчи нито една долна атмосферка и просто шапка им свалям за това решение. В тоалетното аутобилд имаше продължителни тестове по 100 000км на 1,4тси - износването се оказа минимално след този пробег. :да:


Quottzot
Мнения: 206
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 20:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Quottzot » Сря 26 сеп 2012 14:23


Haralmpi, 1.4T и 1.8Т дори и 1.2Т правят впечатление на доста по-големи двигатели и изобщо не дават усещане, че ще се счупят всеки момент. Вървежа е точно като на атмосферен двигател с по-голям работен обем, като разхода определено е по-нисък, а и при толкова малка кубатура и турбини, турбо дупката е почти незабележима. При обеми до 2-2.5л, за мен е задължително двигателя да е с турбо, понеже мощността е при доста ниски обороти и не се нуждае от високи обороти да върви, което го прави по-приятен за каране.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот hooligan_sk » Сря 26 сеп 2012 14:24


Quottzot написа:Haralmpi, 1.4T и 1.8Т дори и 1.2Т правят впечатление на доста по-големи двигатели и изобщо не дават усещане, че ще се счупят всеки момент. Вървежа е точно като на атмосферен двигател с по-голям работен обем, като разхода определено е по-нисък, а и при толкова малка кубатура и турбини, турбо дупката е почти незабележима. При обеми до 2-2.5л, за мен е задължително двигателя да е с турбо, понеже мощността е при доста ниски обороти и не се нуждае от високи обороти да върви, което го прави по-приятен за каране.


Напълно съгласен :да:


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот VWGT » Сря 26 сеп 2012 16:14


докато караме на фосилни горива, така ще е, като погледнеш в исторически план нещата винаги са вървяли в тази посока, от двигатели по 20000сс и нам си колко цилиндъра, сега сме на 600сс Смартове по 100 коня :)
На който му липсват големите матори, ето решение: http://www.liveleak.com/view?i=e48_1267150366


Потребителски аватар
JUSTICE_G
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница / София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот JUSTICE_G » Сря 26 сеп 2012 16:34


Аз лично винаги бих предпочел големия обем. Ако трябва да избирам между изтискан двигател с турбина, който работи на ултра високи обороти и е на предела си като възможности и между такъв, който е разтоварен, винаги бих избрал второто. Даже някой беше казал че заместител на обема няма. Наистина е така. За да потвърдя твърдението си ще дам и пример - Карал съм двигател 1.8Т 150 коня и 2.6 V6 150 коня. Какво да ви кажа - има си определени ситуации, в които малолитражката 1.8 (макар и с турбо) проявява липсата си на обем, а в някои ситуации и на мощност. Наистина, в градско 1.8Т може и да е много нервен, да рита като откачен като му смачкаш газта във високите обороти, да залепя за седалката като развърти турбото и да има изнесен въртящ момент в ниските, но въпреки това при изкачването на баир с ниски обороти, при пускането на климатик, съчетан със задръстване и жеги, при доускорение на пета по магистралата след 160 км/ч и по още милион неща личи че 2.6 е по-мощният двигател.
2.6 поема стабилно още от 1000 оборота и дърпа много по-уверено до към 2000 оборота, макар че въртящият му момент е изнесен към средните обороти /за разлика от 1.8Т/. Освен това, пускането на климатроника не му се отразява толкова плачевно, както на 1.8Т. Да не говорим че на доускорение на магистралата след 150-160 км/ч най-силно може да се усети предимството на 2.6. А какво да кажем когато и двамата мотора са натоварени на максимум? Жокер - отново полза за 2.6. Да не говорим, че 2.6 има много по-плавно и приятно разгръщане на мощността от 1.8Т. Наистина, 2.6 може и да се развърта по-бавно и да не е толкова нервен като 1.8Т, но със сигурност е ПО-МОЩЕН от него.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Сря 26 сеп 2012 18:38


Сходни мисли ме спохождат и мен, макар и не толкова екстремни, защото аз при 105 коня не усещам ни най-малко пускането на климатроник/климатик... не мога да си обясня що за коли са тези, за които е осезаемо, но това е друга тема.

Но може би именно там грешим... може би съвременните малки двигатели не са толкова "изцоцани" колкото си мислим...


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот MK4 » Сря 26 сеп 2012 18:51


По-принцип даунсайзинга е заради нуждата от намаляване на разода на гориво и нивата на вредните емисии.
Аз понеже карам 1.8Т и 3.0 атмосферен 6-так - двата със сходна мощност, определено по-приятния двигател е големия :да:


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот doubledTSI » Сря 26 сеп 2012 19:22


Ако позволите да се намеся и аз в тази тема с личен опит. Конкретно 1.4 TSI 122 к.с. 6 скоростна кутия. Вече почти 3 години го тествам и съм очарован. Какво ми прави впечатление най-напред? Не му трябват обороти нито за мощност, нито за вървене. С 6 степенната скоростна кутия на 2000 оборота си на 90 км/ч. На 3000 оборота си на 140 км/ч. На 4000 оборота - 180 км/ч. и добре, че има система за контрол на оборотите на двигателя иначе става страшно. На 6 предавка повече от 4900 оборота не развърта (снимка в гаража). Но не е това с което мога да се похваля. Конкретно разходите по този мотор за обслужване са нищожни. Пример за обслужване имам в друга тема и като цена, и как става. С лонг лайф масло (30000 км пробег) цената е около 150 -160 лв. Точно колкото един резервоар гориво. Не го смятам за фактор, който трябва да се коментира. Разход на гориво - и много, и малко. Среден разход около 6/100. Личен разход засечен по колонка - най-малко е горял 5/100, най много 14/100.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот pe6kata » Сря 26 сеп 2012 19:38


моторите на принудително имат по-голямо кпд- върят повече и горят по-малко от подобен като параметри бензинов

100-на коня от литър за мотор на принудително са нищо

за износването- да сте видели проблем с дизелите, почти всичко там е на турбо?

бензиновите двигатели според мен масово ще са на принудително занапред


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот andro_ » Сря 26 сеп 2012 20:00


Моите 20 ст. по темата:

1. На запад от рая (нас, де) трафикът е доста, ама доста по-интензивен и почти няма къде да си натискаш колата, при положение, че този отпред ти е на 2-3 метра от бронята, този отзад, също...който е карал на запад, знае.
2. Данъци и застраховка (гражданска) силно зависят от кубатура, вредни газове и т.н.

От т.1 и т.2 моята логика категорично показва, че има смисъл от малолитражни автомобили, чиито разход ще зависи от това, доколко натискаш ускорителния педал.

Голямата въпросителна у нас идва от факта, че унас все още трафикът е рехав (да, рехав е,имам 80К км в чужбина, градско, селско) и от това, че купуваме коли на 10+ години от запада и това, че колкото по-сложни са, толкова повече дефекти ще имат след 200-300-400К км.

Туй то.
Хората правят малолитражки, за да пестят пари.
Вече дали нас ни устройва, купувайки и употребавяйки техните 10+ годишни автомобили е друг въпрос...


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Сря 26 сеп 2012 21:01


Аз не съм напълно съгласен с това но отчасти - ясно е, че всичко ново се прави за да задоволи някаква пазарна ниша или потребителски интерес. И докато е обяснимо да има такива възможности, както бе до скоро, то за мен е по-скоро изненадващо да има САМО такива опции.
Това означава, че тези двигатели са предвидени не само за тези, които искат да пестят от данъци и застраховки, но и за тези, които не купуват кола заради това.

Надали някой купува ново Audi с идеята да пести от данъци колкото се може повече :idea:

Т.е. тук прозира не само задоволяване на икономичните потребители, но и на по-взискателните отново с малолитражни двигатели!


Потребителски аватар
JUSTICE_G
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница / София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот JUSTICE_G » Сря 26 сеп 2012 21:02


Haralampi написа: не мога да си обясня що за коли са тези, за които е осезаемо, но това е друга тема.



И аз не мога, колега, но е факт че комбинацията жега + климатроник + четирима души в колата открадва на 1.8-то поне едни 30-40 коня.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта