Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
bace_go6o
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 14 май 2011 23:21
Автомобил: lek
Двигател: AFN 97
Местоположение: Sofia, Dupnica, Bulgaria

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот bace_go6o » Сря 26 сеп 2012 6:51


GTI_16VT написа:Ако няма да сменяш турбо,недей да сменяш и разпръсквачи.Както писа колегата по -горе,оригиналното турбо е много детско.А за тези преблизителни 130-140 к.с са ти достатъчни и 205 ците стига турбото да е в добро здраве.Ако не ти се дава лев,чипосвай и си давай газ,без да влизаш в джаза. :wink:


Преметни на първата страница и влез в линка на второто мнение, прочети там темата! След това пак сме коментирали, че може и да не се налага смяна на турбо, дори и с по-големи разпръсквачи ( дюзи ) и дори още прилагане на тунинг, важното е да ти е в изрядно състояние и да е с променлива геометрия .. Аз ако сменям турбо, то отиваме на съвсем различно мислене за ъпгрейд. Едно турбо е минимум 900 лв. ( говорим за хубаво, здраво "охлювче ), аз ако мога да си позволя да сменям турбо, от там разпръскваяи, помпа, чип, и т.н. .... Ми то е ясно че ще се хвърлят пари .. Но аз не гоня 200+ hp ... За сега де :mrgreen:




Потребителски аватар
stangero
Мнения: 548
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lozen

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот stangero » Сря 26 сеп 2012 8:46


GTI_16VT написа:С 216 ки могат да се изкарат и 170 к.с на мотор с оригинална помпа,стига да имаш малко по-голямо турбо,например стокаджииското на АРЛ-а :wink:

лесно ти е на тебе във варна...... сичко зависи от мапера :Mr Green Fun


Потребителски аватар
GTI_16VT
Мнения: 275
Регистриран на: Чет 14 фев 2008 22:41
Автомобил: 1997 Golf mk3 20 Jahre
Двигател: 300+ whp TDI
Местоположение: Варна

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот GTI_16VT » Сря 26 сеп 2012 11:05


Преметни на първата страница и влез в линка на второто мнение, прочети там темата! След това пак сме коментирали, че може и да не се налага смяна на турбо, дори и с по-големи разпръсквачи ( дюзи ) и дори още прилагане на тунинг, важното е да ти е в изрядно състояние и да е с променлива геометрия .. Аз ако сменям турбо, то отиваме на съвсем различно мислене за ъпгрейд. Едно турбо е минимум 900 лв. ( говорим за хубаво, здраво "охлювче ), аз ако мога да си позволя да сменям турбо, от там разпръскваяи, помпа, чип, и т.н. .... Ми то е ясно че ще се хвърлят пари .. Но аз не гоня 200+ hp ... За сега де :mrgreen:


Така,прелистих назад както ме посъветва.Тая тема дето е линка няма кво да я гледам,а ти като си я прочел какво разбра?После какво ще рече от първият ти пост,че като сложиш 216ки и чип ще стане добре?Колкото и да ти е читаво турбото,то си има определен капацитет и 341 ци да сложиш все тая,няма кой да ти духне въздух,за да се изкарат коне от повечето нафта.Другото ефекта от 216ки и оригиналното ти турбо ще е големия пушак,който ще виждаш в огледалото си,който пък сам по себе си ще вдига ЕГТ в мотора и е предпоставка за топене на бутала.
После какво ще рече "прилагане на още тунинг"?

Не мисли,че ти се карам или ти се правя на важен,просто ти говоря от опит и гледам да съм ти полезен.Ако си решил за вбъдеще по-сериозни резултати,няма проблем да си сложиж 216 ки,с подходящ софт да си караш и с сток турбото(но не очаквай колата да е много по-силна от нормална 110ка с чип),и след време да си метнеш по-голям охлюф и да се възползваш наистина от по-големите си дюзи :wink:

лесно ти е на тебе във варна...... сичко зависи от мапера :Mr Green Fun


Попринцип си прав,че мапера е много важен,но не зависи всичко от него,трябват си и железа.Ако беше така,карам му една 90ка и само от софт ми вади 250+ магарета facepalm


Потребителски аватар
bace_go6o
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 14 май 2011 23:21
Автомобил: lek
Двигател: AFN 97
Местоположение: Sofia, Dupnica, Bulgaria

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот bace_go6o » Сря 26 сеп 2012 14:55


Не оспорвам колега! Точно за това съм направил тази тема, за да разбера как става работата. :wink:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот brum » Пет 28 сеп 2012 9:19


GTI_16VT написа:Другото ефекта от 216ки и оригиналното ти турбо ще е големия пушак,който ще виждаш в огледалото си,който пък сам по себе си ще вдига ЕГТ в мотора и е предпоставка за топене на бутала.


Т'ва зависи изцяло от мапера. И с 240ки и турбо от 110кс - пушеци може да няма и ЕГТто на същите коне да е по-ниско отколкото с 205ци.


Потребителски аватар
bace_go6o
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 14 май 2011 23:21
Автомобил: lek
Двигател: AFN 97
Местоположение: Sofia, Dupnica, Bulgaria

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот bace_go6o » Пет 28 сеп 2012 10:35


brum написа:
GTI_16VT написа:Другото ефекта от 216ки и оригиналното ти турбо ще е големия пушак,който ще виждаш в огледалото си,който пък сам по себе си ще вдига ЕГТ в мотора и е предпоставка за топене на бутала.


Т'ва зависи изцяло от мапера. И с 240ки и турбо от 110кс - пушеци може да няма и ЕГТто на същите коне да е по-ниско отколкото с 205ци.



Мога само да искам още съвети и мнения, че виждам, че много разбирачи, много мнения ..


V@lDo
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stz

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот V@lDo » Пет 28 сеп 2012 10:52


E кво толкова има за мислене и къдрене, слагаш 216ките ремапват ти колата за тях и си караш. От там нататъка са други работи.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот brum » Пет 28 сеп 2012 10:57


По-големите дюзи водят до по-кратък прозорец на впръскване, което означава, че цялото необходимо гориво ще е постъпило по-близо до правилният момент. Което от своя страна довежда до повече коне със едно и също гориво и по-ниска температура на изгорелите газове.

Само дето и двете разлики (в ЕГТто и конете) са доста малки ако не си достигнал лимита на малките дюзи. След достигане на лимита при малките дюзи конете почти не растат, а температурата на изгорелите газове расте бързо и като бонус от цялата работа получаваш яко пушеци (не щото горивото е много, а защото е късно впръскано). Докато при големите дюзи конете продължават да се качват, а ЕГТто седи в допустими граници.

Та големите дюзи имат само един теоретичен минус - влошава се атомизирането (разпрашаването, разпръскването) на горивото при впръскване на малки количества гориво. Което ако е вярно (щото с читави 240ки аз такова нещо не видях и си мисля, че би имало значение при доста големи дюзи) означава, че ще се влоши КПДто на мотора спрямо горивото при малки количества гориво (примерно на празен ход). Отделно, че причината за по-лошото атомизиране на горивото е заради по-бавното качване на налягането идващо от помпата което се решава с по-читава помпа - с по-голям ротор (или както му казват разни хора бутало) и по-агресивна гърбична шайба. Точно 11ката помпа на VAG я водят за доста удачна при тунинг до 200 и малко коня (220-240), щото хем е готова за монтаж (plug&play), хем има много агресивна гърбична шайба (хем повече лифт, хем по-стръмна гърбица), хем има ротор 11ка, хем е от същият мотор и е мислена да се върти на същите обороти. Проблема е, че е трудна за откриване :) .

Друг е въпроса, че 216ките са с много малка разлика спрямо 205ците и не мисля, че си заслужава ъпгрейда. Ама май много почнах да мисля :) .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8957
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот samo_pechka » Пет 28 сеп 2012 12:23


Колега brum от какво е 11-ка помпата и някакъв номер , ако може ...че нещо се зарибявам и аз :) съвет за надлъжен АФН - турбина,по-моШна и тормозоустоичива, която лесно да се вгражда, без рязанета и заварки,има ли такава и от какво да бъде (каква кола) ?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот brum » Пет 28 сеп 2012 12:38


Помпата е с номер 0 460 414 987 (по VAG - 038 130 107 J).

Има я по голф4/пасат Б5/аудитата дето са по 90кс автоматик. Мотори ALH (за напречен мотор) и AHH (за надлъжен).

При надлъжен мотор не е директно плъг&плей - корпусите са различни. Вземаш 11ката и прехвърляш всичко от нея в твоя корпус. Аз съм така и проблеми няма.

Най-лесно за вграждане е да си направиш хибрид :) . Обаче на базата на турбо от пасат/ауди 131кс.

Ако беше за голф - добър вариант ще е от TDI PD 150/160кс моторите.

Т'ва разбира се ако говорим за турбо с променлива геометрия. За другите - не мога да кажа.

Ама т'ва е оффтопик от тая тема. Има ЛС за такива неща и ако някой му трябва нещо - да ме търси там. Или да си отвори тема :) .


Потребителски аватар
bace_go6o
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 14 май 2011 23:21
Автомобил: lek
Двигател: AFN 97
Местоположение: Sofia, Dupnica, Bulgaria

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот bace_go6o » Пет 28 сеп 2012 15:39


Няма проблеми да се пита и тук, стига да не се отклоняваме от темата ...
Аз просто пуснах темата си понеже един колега има дюзи от 2.5 мотор ( не знам точно от какъв модел кола ) беше ми казвал че ако ги сложим на на моя голф + чип ( не сме обсъждали други перформанси ) ще вдигне конете с поне 50.

Цялото ми любопитство не е че щом съм го чул това от колегата и да тичам да го правя, а просто да споделим виждания ... Няколко колеги се изказаха изчерпателно, за което съм доволен.
Темата остава отворена, като малко ще се отклоня за да питам какво става с турбото ми: 5 скорост, по равен път над 2500 оборота изключва, по върло може да изключи и на 2200 оборота. Спирам колата, гася я, паля, турбото пак работи ... След това всичко се повтаря ... Мнения и съвети? Казвали са ми, че може да е зацапано, да е променена геометрията ( изместена ли, как се нарича ... ) и т.н....


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот Ludiq » Пет 28 сеп 2012 18:54


Задръстена променлива геометрия.
Ако продължаваш да караш така ще имаш шанса да смениш турбото с по-голямо. mhihi
Тамън да оползотвориш по-добре пръскалките. :mrgreen:


Потребителски аватар
GTI_16VT
Мнения: 275
Регистриран на: Чет 14 фев 2008 22:41
Автомобил: 1997 Golf mk3 20 Jahre
Двигател: 300+ whp TDI
Местоположение: Варна

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот GTI_16VT » Пет 28 сеп 2012 21:05


Най-вероятно колата влиза в авариен режим.


Потребителски аватар
bace_go6o
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 14 май 2011 23:21
Автомобил: lek
Двигател: AFN 97
Местоположение: Sofia, Dupnica, Bulgaria

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот bace_go6o » Съб 29 сеп 2012 7:29


GTI_16VT написа:Най-вероятно колата влиза в авариен режим.


Да! Така ми казаха и на мен, а и във форума четох някъде че така се нарича!
Какъв е ремонта на проблема? Сложен ли е, скъп ли е, има ли файда ?


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Тема за размисъл: Голф3 tdI+чип+дюзи

Мнениеот IvailoOo » Съб 29 сеп 2012 11:50


Разбери първо откъде ти идва проблема,пък после мисли за ремонти.Варианти - бол.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта