Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот galyaradeva » Съб 23 юни 2012 2:28


*Със малко закъснение успях да си монтирам темпомана* :Mr Green Fun
Трябваше да е готов преди да си тръгна от Бг. но уви така и не можахме да го накараме да заработи.. и все още не ще но поне всичко си му е на място вече.
Упих го от тук http://rheamp.bg/magazin/%D0%9A%D1%80%D ... D0%BB.html на цена 309 лв. със доставка въпреки че в Ибея са малко по евтини но пък е с упътване на Бг. :)
Монтажа е елементарен. Промените които направихме е да сменим оригиналните магнитчета които се залепят за съединителя със спирачна машинка на която обърнахне една пласмасичка вътре за да може при натискане да прекъсва веригата е не да дава контакт както е оригинално.
Опиахме се да вземем сигнал за скоростта от таблото вместо да слагаме сензора който е в комплекта но понеже машинарията не тръгна преди два часа разглобих всичко и монтирах въпросния сензор с надежда нещата да се оправят но уви..
"За колегата Чудомир.. :) Пинчето за скоростта в таблото е номер 7 евентуално ако ти потрябва"

Благодарско и на Д@ката който ме снабди със оригинално лостче което ще влезе в действие на по късен етап :да:

И така малко снимки :)

Сензора за скоростта монтиран на полуоската заедно със магнитчето.
Прикачени файлове
CIMG5361.JPG
CIMG5362.JPG
CIMG5367.JPG
CIMG5368.JPG




Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот galyaradeva » Съб 23 юни 2012 2:32


Свързването към жилото на гъЗта и самата джижавка която не ще да проработи. :banghead:
Прикачени файлове
CIMG5369.JPG
CIMG5370.JPG
CIMG5371.JPG


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот galyaradeva » Съб 23 юни 2012 2:38


кабели и "компютъра", машинката за спирачките която сложихме вместо магнитите предвидени в комплекта и управлението което в последствие ще бъде прехвърлено на оригиналното лостче за темпомат.
Прикачени файлове
CIMG5374A.jpg
CIMG5373.JPG
CIMG5372.JPG


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот galyaradeva » Съб 23 юни 2012 2:51


Джиджавката трябва да бъде свързана и към някое вакумно маркуче за да работи. Предполагам че там съм сбъркал нещо.. може би мъркуча на машинарията е сложен към вакумче със малък дебит който не е достатъчен за да я накара да проработи.. това ще разбера другата седмица през почивните дни. :wink:


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот galyaradeva » Нед 01 юли 2012 14:21


http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?p=1211972

Connector Pinouts

Early Instrument Clusters (1990 -> 1995) - Single 28 Pin Connector

Pin Assignment
1 Outside Temperature Sensor - MFA (where fitted)
2 Low coolant level indicator
3 Ground (GND)
4 Memory reset switch - MFA (where fitted)
5 Ground (GND)
6 Memory switch - MFA (where fitted)
7 Speedometer Output signal - MFA (where fitted) otherwise N/C
8 Oil Pressure (high pressure switch)
9 Oil Pressure (low pressure switch 0.3 Bar)
10 Engine Speed Signal (W on diesels from ECU on petrols)
11 B+ (terminal 30 )
12 Instrument back lighting
13 +12V ignition ( terminal 15 )
14 N/C
15 Call button - MFA (where fitted)
16 Alternator Warning Indicator
17 Oil temperature - MFA (where fitted)
18 Dual circuit brake system warning and handbrake /or seat belt warning system (highline clusters)
19 Outside Temperature sensor input - MFA (where fitted)
20 Glow Period Warning (Diesel Engines)
21 Fuel gauge
22 Left Turn Signal
23 Coolant temperature gauge
24 Right Turn Signal
25 Main Beam Warning
26 Fuel Consumption signal ( Petrol Engine only from 01/93)
27 Speedometer Input signal - MFA (where fitted) otherwise N/C
28 Display Select - Auto box (where fitted)

Mid Era Instrument Clusters (1995 -> 1998) - Single 28 Pin Connector

Pin Assignment
1 Outside Temperature Sensor - MFA (where fitted)
2 Low coolant level indicator
3 Ground (GND)
4 Memory reset switch - MFA (where fitted)
5 Ground (GND)
6 Memory switch - MFA (where fitted)
7 Speedometer Output signal
8 Oil Pressure (high pressure switch)
9 Oil Pressure (low pressure switch 0.3 Bar)
10 Engine Speed Signal (W on diesels from ECU on petrols)
11 B+ (terminal 30 )
12 Instrument back lighting
13 +12V ignition ( terminal 15 )
14 Rear Fog Lamp Indicator
15 Call button - MFA (where fitted)
16 Alternator Warning Indicator
17 Oil temperature - MFA (where fitted)
18 Dual circuit brake system warning and handbrake /or seat belt warning system (highline clusters)
19 Outside Temperature sensor input - MFA (where fitted)
20 Glow Period Warning (Diesel Engines)/CAT Overheat (Petrol Engines)
21 Fuel gauge
22 Left Turn Signal
23 Coolant temperature gauge
24 Right Turn Signal
25 Main Beam Warning
26 Fuel Consumption signal ( Petrol Engine only from 01/93)
27 Speedometer Input signal
28 Display Select - Auto box (where fitted)


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот Чудомир » Нед 08 юли 2012 0:57


Да синтезирам днешния ден с около 7 часа суетня около пустата машинария...

Накратко:
Всичко е вързано, темпомата не работи

Дългият вариант:
Скоростта е прихваната от пин 7 на километража. За щастие съм с електронен километраж, така че не трябва да добавям датчика, който е необходим при километраж с жило.

Съмнявам се в 2 неща:
1. Вакум прихванат от грешно място - утре ще пробвам ей тази зелената тапа като последен вариант, след това ще мина на смяна на всички маркучи
Изображение
Изображение

2. Объркано окабеляване на прекъсвача на спирачката. Кафяво-белия кабел е вързан за плюса, а кафявия и датчика за съединителя - за масата. Това би трябвало да е правилно...?

(
3. Прекъсване на черната жичка - само че тогава се премества диапазона, от който започва да бачка темпомата...
http://home.arcor.de/nolan/Speedpuls/Frequenz.htm#Waeco
)
Тестът Б, които е по ръководството, при мен не функционира - никаква реакция при задействане на Set бутона. Утре продължаваме...


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот galyaradeva » Пон 09 юли 2012 20:47


М да.. :banghead: аз свалях цялата инсталация два пъти. Вързах вакума преди този клапан на твоята снимка с идеята че той може по някакъв начин да оказва влияние ... И пак неще да работи.
Виж за черното кабелче не знаех утре ще го проверя.
В крайна сметка се разбрах със фирмата от която го купих да им пратя синята джиджавка и компютърчето да ги тестват.

Кафявия кабел със две бели ивици е вързан заедно със оранжевия кабел за "+"
А чисто кафявия тръгва от компа минава през съединителя и свършва при спирачката на маса.

Как е описано в моето упътване..

Оранжавия кабел към блока на предпазелите - към положител клема 15 [към запалването 12V}

Свържете двужилния кабел {кафяв и бял}. Свържете кафевия кабел с превключвателя на стоп светлините,като използвате съединителния куплунг {вж.F1}. Свържете кафевия/белия към оригинален постоянен плюс с прeдпазител. При автомобили с ръчна скоростна кутия трябва също така да се монтира и да се свърже и превключвателя на съединителя {Глава 9}

Глава 9 След кратко упътване как се слагат магнитите... Превключвателят на съединителя е свързан както е показано на схема {B5} {вж. F1 и G1} Дето се казва шах с пешката :screwy


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот Чудомир » Пон 09 юли 2012 23:03


Аз ще му :beat_butt2 :012: :screwy maikomila ...

Ей сега си влизам...Не е истина кво тежко раждане беше тва...Накратко:

Кафяво-бял диретктно на + на акумулатора
Оранжев на бушона на ЕКУ-то (15и)
Единия кафяв от магнитите към кафявия на управлението на темпомата
Другия кафяв от магнитите към маса на спирачката
Магнитите (reed релето) с тиксо вързано, а не на съединителя (трябва да го оптимирам, но исках да изключа възможността веригата да ми се прекъсва оттам заради лош контакт между магнитите)
Черното кабелче прекъснато
Ключето за чувствителност на High май беше
От пин 7 сигнала за скорост не беше станала връзката,бях ползвал ей тези
Изображение
та минах на такава
Изображение
Съседния на синия кабел, дето отива към пин 7 на километража не се ползва, също както и късия виолетов

Като се прави Тест Б от упътването трябва да му се подаде газ малко, за да се помогне на вакума да зацепи. Освен това вакума като работи цъка като стъпков мотор, така по слух от купето се чува дали работи.
Иначе вакум от тва дето съм го показал преди тва със зелената тапа

Това е, ако съм забравил нещо утре ще допълня.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот Чудомир » Пон 09 юли 2012 23:57


galyaradeva написа:Кафявия кабел със две бели ивици е вързан заедно със оранжевия кабел за "+"

Тук нямаш ли грешка? Кафяво бяло е на директен, постоянен плюс, а другото - за плюс през стартера.

И друго - я замери на черния и червения кабел към вакума (синята джиджавка) дали имаш 12V?


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот galyaradeva » Вто 10 юли 2012 1:46


Сега като гледам схемите верно че оранжавият и кафяво и бяло са вързани на различни места.
Не можах да схвана защо черното кабелче трябва а е прекъснато. Аз го гледах излиза от една дупка и влиза в друга.. ? Май оригинално си беше така.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот Чудомир » Вто 10 юли 2012 9:20


Черното кабелче (пишеше на едно място в нета) управлява с какви импулси на км черната кутийка мери, че колата се движи. При непрекъснато кабелче кутийката работи с 1250 импулса на км, а при прекъснато - с 8000.

Когато сигнала за скоростта се вземе от километража, пин 7, то тогава (пишеше на друго място), че кабелчето трябва да се прекъсне.

Според мен това им връзка с факта, че магнитите, вързани долу на полуоската, подават на км друг брой сигнали отколкото пин 7 подава. С други думи:

Ако прекъснеш кабела и караш с магнит на полуоската (грешния вариант), то уредът мери с 8000 импулса на км(/ч?). При долна граница от 40 км/ч (по-надолу темпомата не зацепва) означава 8000 * 40 = 320 000 импулса минимум, за да работи. Понеже си с магнит, които подава около 1250, това значи, че темпоматът ти ще сработи при 320 000 / 1250 = 256 км/ч. И тук вече идва ключето, което най-вероятно внася в горното уравнение някакъв фактор, който дели км на 2 - 2.5 - 3. В упътването пишеше, че ако темпоматът включва чак от 80 км/ч, то тогава трябва да ....не помня вече виж глава 15 т.2 на упътването


ichlkv
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 16 апр 2011 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: uk

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот ichlkv » Съб 29 сеп 2012 9:51


Колега,каква стана с темпомата?Монтира ли го вече и работи ли?Аз също се оглеждам за нещо такова,но се чудя на какво да се спра.Имам т5.Някой може ли да помогне със съвет :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 29 сеп 2012 10:05


На Т5 би трябвало да има и сериен темпомат, провери по моргите. присаждането е по-лесно, щото е ургиналдъ :да:


ichlkv
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 16 апр 2011 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: uk

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот ichlkv » Съб 29 сеп 2012 15:09


проблемът да му се невиди е,че има серийни,но бусът трябва фабрично да има ел.стъкла,а моят няма и явно трябва да се елага комп та да го управлява или захрани- и аз не знам какво точно прави гадината.Затова мисля за waeco,защото ако трябва да търся и комп.става много сложна.А лостче за включ.изключ.има по моргите,ще стане от ауди,сеат,фолц.шкода.


Потребителски аватар
xcentric
Мнения: 255
Регистриран на: Чет 06 яну 2011 21:46
Автомобил: Transporter 2003
Двигател: TDI - AJT
Местоположение: Лясковец / Castagnaro - Verona

Re: Монтаж на темпомат WAECO-MS50

Мнениеот xcentric » Съб 29 сеп 2012 17:42


ichlkv написа:проблемът да му се невиди е,че има серийни,но бусът трябва фабрично да има ел.стъкла,а моят няма и явно трябва да се елага комп та да го управлява или захрани- и аз не знам какво точно прави гадината.Затова мисля за waeco,защото ако трябва да търся и комп.става много сложна.А лостче за включ.изключ.има по моргите,ще стане от ауди,сеат,фолц.шкода.

колега не се притеснявай за комп със сигорност имаш някаде букса за темпомат само трябва да я откриеш някаде до педалите кадето влиза снопа с кабелите от двигателя към купето,вземаш си лостчето отиваш на диагностика да ти го активират а може и да е активиран заводско и си готов



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта