абс срещу афт

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
yordannnnnn
Мнения: 616
Регистриран на: Пет 25 май 2012 21:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 93
Местоположение: СтараЗагора

абс срещу афт

Мнениеот yordannnnnn » Съб 29 сеп 2012 21:10


колеги какво ще кажете за афт мотора добър ли е като цяло и сполучлив де,в момента съм с абс




Потребителски аватар
hayabusa_gsxr
Мнения: 470
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
Автомобил: Opel Vectra B
Двигател: X20XEV
Местоположение: Бургас/Варна

Re: абс срещу афт

Мнениеот hayabusa_gsxr » Съб 29 сеп 2012 21:54


Да, сполучлив е.


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: абс срещу афт

Мнениеот predat0r » Съб 29 сеп 2012 21:58


Колега няма лоша кола има лош стопанин. Шегата на страни. Да мотора като цяло е добър но има повече електроника това значи повече датчици - а колкото повече електроника има толкова повече главоболие Ако си доволен от твоята кола карай си я докато изгние :beer И аз съм с ABS и вече мисля да го карам докато изгние. Защото много неща съм му сменял като цяло. Само по купето нищо не съм барал по ламарините. Пода му беше правен още като е взимах. Тръгнаха праговете :Mr Green Fun


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: абс срещу афт

Мнениеот bobocamaro » Съб 29 сеп 2012 21:58


+1 и от мен :D
andro_ написа:Двигателят като цяло не е лош.Като тип мотор е многоточков инжекцион със секвенциално (цилиндър по цилиндър,всеки отделно) впръскване или иначе казано MPI.
Блок,глава от 1.8 моторите.
За мен гадната част е в това,че при Голф 3 слагат този мотор на купета с богато оборудване,съответно тежки коли и това си оказва влиянието.
Нещата,които съм забелязъл аз да са слабост (чести дефекти),причинена най-вече от годините,не от конструкцията:
- бобина и комутатор - горят чат-пат и оставаш на пътя - това е генерален проблем за бензинените VW 1992-1998 год.
- тръбата за картерните газове - от маслените пари и годините изгнива и се чупи,обикновено там,където влиза в картера.Има лесно и просто решение,писано е във форума.
- да се проверят болтчетата на клапите под надписа 1.6 на мотора.
- тройника на охладителната система от лявата част на главата.С годините се огъва или пука и тече (общ проблем на VW/Audi).Сменяш с оригинален и забравяш.
Моторът е с нисък въртящ момент в ниските обороти,на по-високи си е добре.
Определено с доста по-добра конструкция и замисъл от 1.4 и 1.6 ABU/AEE/AEA.
Ако намериш 1.8 ADZ може би ще е оптимален вариант.

За газ - наистина най-добре ГИ.Аз си карам с ГИ,проблеми няма.Разход - литър-два над бензиновия.
Разход на бензин - зависи от много неща.Най-много се увеличава при къси разстояния и студен мотор.Климатикът също вдига разхода доста нагоре (литър,литър и половина).

Ел.прозорците са дерт за Голф 3,така че тествай добре.
Трансмисиите също чат-пат дават проблеми,ослушай за шумове.


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: абс срещу афт

Мнениеот predat0r » Съб 29 сеп 2012 22:02


bobocamaro Каква е разликата между ADZ и ABS казах на познати ADZ мк3 и мога да кажа че не върви колкото моя ABS Това му е доброто че са по нови годинки и с повече екстри повечето са GT изпълнения..

Не само ел. стъклата се развалят и ръчните се развалят често. Мисля че повече проблем със стъклата имат Голф 4ките


Потребителски аватар
yordannnnnn
Мнения: 616
Регистриран на: Пет 25 май 2012 21:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 93
Местоположение: СтараЗагора

Re: абс срещу афт

Мнениеот yordannnnnn » Съб 29 сеп 2012 22:07


благодаря колеги,то ел стъклата и шибидаха са си редовен проблем,ще си карам абс-а засега,що годе съм го постегнал,няма изгнило (както е писал колегата има малко зад предната гума по прага,където набива от гумата)просто идеята ми беше че е с малкия данък и подлежи на ъпгрейдване :D


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: абс срещу афт

Мнениеот bobocamaro » Съб 29 сеп 2012 22:07


съединителите , на abs е обратен значи и скоростите са различни.
за мотора не знам, извинявам се. :oops:


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: абс срещу афт

Мнениеот predat0r » Съб 29 сеп 2012 22:09


bobocamaro написа:съединителите , на abs е обратен значи и скоростите са различни.
за мотора не знам, извинявам се. :oops:


Иначе да прав си предавките влизат по меки..


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: абс срещу афт

Мнениеот predat0r » Съб 29 сеп 2012 22:10


yordannnnnn написа:благодаря колеги,то ел стъклата и шибидаха са си редовен проблем,ще си карам абс-а засега,що годе съм го постегнал,няма изгнило (както е писал колегата има малко зад предната гума по прага,където набива от гумата)просто идеята ми беше че е с малкия данък и подлежи на ъпгрейдване :D


Няма смисъл за 11коня UP.. Ако ще е за някакво ABF струва си :D


Потребителски аватар
yordannnnnn
Мнения: 616
Регистриран на: Пет 25 май 2012 21:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 93
Местоположение: СтараЗагора

Re: абс срещу афт

Мнениеот yordannnnnn » Съб 29 сеп 2012 22:18


колеги,не знам на АБС-а каква е кутията,заслужава ли си кутия с по къси скорости(мисля първа втора трета)и каква да е


Потребителски аватар
kr1sh0
Мнения: 202
Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
Автомобил: BMW
Двигател: 335d
Местоположение: София

Re: абс срещу афт

Мнениеот kr1sh0 » Нед 30 сеп 2012 19:28


Че те на АБС са си достатъчно къси скоростите, за какво са ти по-къси? Иначе има и други вариянти за тунинг, ама много по-скъпо излиза, и като теглиш чертата.. по-добре силен мотор, макар и с висок данък.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: абс срещу афт

Мнениеот zfa159 » Нед 30 сеп 2012 23:22


Че и ADZ е с обратен съединител :) При Голф 3 всичките са с обратен, освен ABF и VR6,които са с помпа на съединителя,а не с жило :)
Разлика между ABS и ADZ има в управлението на мотора - компютър и т.н. При ADZ се ползва 6-пиновия стъпков мотор.Друга разлика не мога да се сетя,ама може и да има.За вървеж - то е относително и зависи от състоянието на мотора.Дали е ABS или ADZ не би трябвало да има значение,защото все си е един и същи блок и глава,че и разпр. вал мисля,че е еднакъв даже и вървежа им е напълно сходен (вече зависи от състоянието и от качеството на горивото и настройките на предварението и т.н.).
Принципно аз моното не го разменям за нещо,което е под 2.0Л и за мен лично няма смисъл да слагаш 1.6 101 коня на мястото на 1.8 моно.По-добре да е 2.0 или 2.0 16V ,те също са много здрави и като мотор са от типа на AFТ (пълен инжекцион).
:beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: абс срещу афт

Мнениеот pe6kata » Нед 30 сеп 2012 23:48


1.8 моното е много по-силно от 1.6 в ниските и средни обороти
незнам къде са тия 101 коня на този мотор, нито върви нито е икономичен. аз лично не го харесвам.
Оборудва се и с къси предавки, за да се компенсира това изоставане в споменатите обороти

а най-ми допада РП мотора от всичко що е 1.8 моно


Потребителски аватар
kr1sh0
Мнения: 202
Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
Автомобил: BMW
Двигател: 335d
Местоположение: София

Re: абс срещу афт

Мнениеот kr1sh0 » Пон 01 окт 2012 12:29


pe6kata написа:1.8 моното е много по-силно от 1.6 в ниските и средни обороти
незнам къде са тия 101 коня на този мотор, нито върви нито е икономичен. аз лично не го харесвам.
Оборудва се и с къси предавки, за да се компенсира това изоставане в споменатите обороти

а най-ми допада РП мотора от всичко що е 1.8 моно

Имал съм 2Е на голф3.. Смея да кажа, че РП в купето на голф2 върви може би идея повече от 2Е-то..


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: абс срещу афт

Мнениеот zfa159 » Пон 01 окт 2012 22:30


Ми то още от характеристиките се вижда - имат сходен въртящ момент,ама моното го има на по-ниски обороти от AFT-то или AEK-то.Иначе RP върви повече от ABS,не знам защо,може би заради вакуумното делко,което му бута предварението веднага,а при ABS има едно чудене от компира да му даде ли още предварение,да не му ли даде...
За мен няма абсолютно никакъв смисъл да минаваш от ABS или RP на AFT/AEK. Аз сега взех още един Пасат,само че този е В4 с 2-литров 115 коня мотор (AGG) и с ръка на сърцето мога да кажа,че е много,ама много по-готин за каране от 1.8 моното,защото върви много приятно и има равно ускорение в ниски,среди и високи обороти (въртящия му момент е на по-ниски обороти спрямо другите мотори) и като разход е едно и също с моното,че даже малко по-надолу,хем този е синхро и има още 200 кила железа (защото моното е с проста газ,а този е с ГИ).Съответно ако ще сменяш моното за нещо друго,тури си такъв,ще се накефиш максимално mhihi
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта