Здравейте колеги!
Някой може ли да ми обясни какво точно се крие зад тази фраза.Намерия я случайно в тази тема:
viewtopic.php?f=45&t=200014
Пуснах гоогле и излезе DC RAM !?!? Ай колко мило.Някой да има идеи?
Нещо ми намирисва пак на рекламен трик и да ни вземат повечко парички.
Поздрави Вассето
хиперинверторни климатични системи
- stefan4o
- Мнения: 19293
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: хиперинверторни климатични системи
Хиперинверторите са с доста по-високо КПД от обикновените инвертори. Нямам спомен с точно колко, но да кажем КОП около 5. Съответно и цената им е хипер - имам спомен, че обикновената инверторна Тошиба струваше към 1000-1200 лева, докато DAISEKAI моделът беше от порядъка на 3000лв.
Можеш да намериш инфо в сеткомбг форума. Ако говорим за климатици за домашна употреба разбира се.

- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: хиперинверторни климатични системи
След дълго лутане се натъкнах на това :
http://v-clima.com/faq.php?id=kakvo-e-i ... kak-raboti
Инверторното управление регулира мощността на кондиционера чрез промяна честотата на въртене на компресора. Честотата на въртене на компресора се определя от необходимия отоплителен/охладителен капацитет.
Има четири вида инверторни сплит-системи:
- АС- Променливотокови (клас B и C)
- DC- Правотокови (клас А)
- DDC- Дигитални правотокови (клас А)
- DDC Hibrid - Дигитални правотокови Хибридни (клас А).
Основните разлики при видовете инвертори са в икономията на електроенергия - АС (до 35%), DC (до 56%), DDC (до 60%) и DDC Hibrid (до 60% спрямо обикновенния кондиционер) и видовете компресори - двойно роторни или скрол (спирални). Като цяло всички видове инвертори са високо технологични изделия . Това е бъдещето на кондиционерите. Като за пример може да посочим, че в Япония 98% от продажбите на домашни сплит-системи са инверторни.
P.S. Макар да съм убеден че правотоковите мотори имат четки, то възможно ли е на тези климатици да се сменят четките през 3-5 години?
P.P.S. Или да са BrushLess DC Motor.
http://v-clima.com/faq.php?id=kakvo-e-i ... kak-raboti
Инверторното управление регулира мощността на кондиционера чрез промяна честотата на въртене на компресора. Честотата на въртене на компресора се определя от необходимия отоплителен/охладителен капацитет.
Има четири вида инверторни сплит-системи:
- АС- Променливотокови (клас B и C)
- DC- Правотокови (клас А)
- DDC- Дигитални правотокови (клас А)
- DDC Hibrid - Дигитални правотокови Хибридни (клас А).
Основните разлики при видовете инвертори са в икономията на електроенергия - АС (до 35%), DC (до 56%), DDC (до 60%) и DDC Hibrid (до 60% спрямо обикновенния кондиционер) и видовете компресори - двойно роторни или скрол (спирални). Като цяло всички видове инвертори са високо технологични изделия . Това е бъдещето на кондиционерите. Като за пример може да посочим, че в Япония 98% от продажбите на домашни сплит-системи са инверторни.
P.S. Макар да съм убеден че правотоковите мотори имат четки, то възможно ли е на тези климатици да се сменят четките през 3-5 години?
P.P.S. Или да са BrushLess DC Motor.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: хиперинверторни климатични системи
СОР- коефициент за консумирана/ отдавана мощност.
Колкото е по-голям, толкова е по-добре Обикновените климатици имат около 3, хипер инверторите стигат до 6. Затова са хипер
Колкото е по-голям, толкова е по-добре Обикновените климатици имат около 3, хипер инверторите стигат до 6. Затова са хипер

- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: хиперинверторни климатични системи
pe6kata написа:СОР- коефициент за консумирана/ отдавана мощност.
Колкото е по-голям, толкова е по-добре Обикновените климатици имат около 3, хипер инверторите стигат до 6. Затова са хипер
EER ( energy efficiency rating – коефициент на енергийна ефективност) е равен на съотношението на отдадената хладилна мощност във W спрямо консумираната електрическа мощност във W (ват) в режим на охлаждане. Например ако климатична инсталация отдава 3520 W студ, а консумира 920 W ел. енергия, има EER=3.826.
Аналогичен е коефициентът COP - коефициент на енергийна ефективност при отопление. Колкото EER и COP е по-голям, толкова климатикът е по-икономичен. На пръв поглед имаме един и същи климатик, един и същ топлообменник ни духа ту топло, ту студено, а коефицентите на енергийна ефективност при охлаждане и при отопление са различни. Защо става така?
Това е в зависимост от чисто физичните характеристики на хладилния агент, които не са постоянни в целия работен температурен диапазон, поради различен топлообмен и поради това, че фреоните прминавайки през компресора на климатика служат също и за да го охлаждат.
Най-същественият показател за икономичността на климатика е неговият СОР /coeficient of performence/, в превод Коефициент на трансформация. Той показва каква енергия е била използвана и каква е била добита от нея. Изчислява се само, когато климатикът работи на отопление. Ако при най-добрите инвертори клас А той е 3,60-4,00, то при хиперинверторите е 5-6. Излишно е да казваме, че колкото тези стойности са по-големи, толкова сметката ви за ток в края на месеца ще е по-ниска.Тук влизат всички производители от първа група
- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: хиперинверторни климатични системи
Ето това е победителя:
http://www.termo-klima.com/bul/full_info.php?recid=859
COP 7.1
ей въх! Още малко и перпетум мобиле.

http://www.termo-klima.com/bul/full_info.php?recid=859
COP 7.1
ей въх! Още малко и перпетум мобиле.

-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: хиперинверторни климатични системи
7.1 e "Whole year energy
Consumption efficiency APF", което се постига при фиксирани температури... както числата в тестовете на ЕРА за консумация на гориво но 100км
Според Панасоник реалните данни са в КВт
Heating 0.3-6.1 105-1450
Air conditioner 0.4-3.4 110-780
При максимална мощност коефициента е 4-4.5. При подходящи температури. Под -15 естествено, принципите на термодинамиката са все още в сила.
Consumption efficiency APF", което се постига при фиксирани температури... както числата в тестовете на ЕРА за консумация на гориво но 100км
Според Панасоник реалните данни са в КВт
Heating 0.3-6.1 105-1450
Air conditioner 0.4-3.4 110-780
При максимална мощност коефициента е 4-4.5. При подходящи температури. Под -15 естествено, принципите на термодинамиката са все още в сила.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта