Проблем с турбото пасат Б5 1.9 тди AFN

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pramatarov
Мнения: 23
Регистриран на: Съб 25 авг 2012 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Goce Delchev

Проблем с турбото пасат Б5 1.9 тди AFN

Мнениеот pramatarov » Съб 06 окт 2012 17:58


Здравейте .. проблемът е следния : пасат 1.9тди 97г не върви все едно е чист дизел когато го настъпя набира и на 3200 3500 оборота тогава включва турбото а по принцип на след 2000 ми се включва , и от 2 дни имам този проблем . Един приятел ми каза че може да имам нагар и с едно телче с кука бръкна под този вакумен маркуч (който е отбелязан .. тази снимка е от форума ) и захвана някакво клапанче (не съм сигурен) и започна да го раздвижва нагоре надоло , качвам се в колата всичко си е нормално след малко пак става същия проблем та искам да питам възможно ли е да има някакви затруднения този клапан и да неможе да вкарва въздух или да създава налягане ? ..




Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Проблем с турбото пасат 1.9тди

Мнениеот bangobango » Съб 06 окт 2012 18:44


Този клапан е актуатора. Той задвижва лопатките на геометрията посредством вакум и лостче. Въпросното лостче е пробвал твоя авер. За да говорим за забила геометрия трябва да е имало признаци от преди. Няма как да забие на едно положение в рамките на 2 дни. Самия актуатор обаче се управлява с вакум подаден от друг клапан - Н75. Той е адски важния клапан. Като работи правилно турбото се развърта около 1800 оборота, но започне ли да сдава багажа отива на 2500-3000 оборота. Аз минах вече през всичките манипулации за диагностициране на моя проблем и докато не го смених тоя клапан нямаше промяна. Сега обаче при 1800 оборота до 4600 ускорява без да спира. Но ти първо трябва да си провериш вакумните маркучи за пробиви. Ако можеш да я закачиш и на ВАГ-КОМ още по-добре. Там ще покаже, кое работи и как работи.


Потребителски аватар
pramatarov
Мнения: 23
Регистриран на: Съб 25 авг 2012 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Goce Delchev

Re: Проблем с турбото пасат 1.9тди

Мнениеот pramatarov » Съб 06 окт 2012 18:59


Благодаря ти много тези дни ще я карам да я видят дано е от маркучите .. а на каква цена е този H75 клапан ?


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Проблем с турбото пасат 1.9тди

Мнениеот bangobango » Нед 07 окт 2012 0:00


Единия вариант е оригинален за този двигател и струва от порядъка на 200-250 лева. Друг вариант е с клапан Н75, който обаче се вгражда в следващите двигатели помпа-дюза, но форумните майстори казват, че и той си управлява нашите турбини нормално. Този клапан със манипулациите, които се налагат за да се приспособи излиза 100-110 лева. Но все пак по-добро от оригиналното няма. Аз съм изправен пред дилемата - оригиналния скъп или евтиния.


Потребителски аватар
pramatarov
Мнения: 23
Регистриран на: Съб 25 авг 2012 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Goce Delchev

Re: Проблем с турбото пасат 1.9тди

Мнениеот pramatarov » Пет 02 ное 2012 11:26


и след месец нерви пасата е готов , но .. не е както преди. Проблемът беше че имаше много нагар който беше изчистен и за 3-4 дни всичко точно , но се появи друг проблем : турбото си работи но на 3хиледи оборота спира .. на комп-а дава грешка " проблем с налягане на вакум или нещо такова " 2 дни неможаха да оправят проблема сменяха клапани какво ли не и накрая решили че колата ми имала някакви високи стойности ( като е свързаха с комп-а на една диаграма излизаше линия и като даваш газ тя се местеше на различни стойности а на моя пасат удряше на върха ) и сега незнам какво са правели но не ускорява както преди .. ; (



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта