Здравейте, колеги. Двигатеят, с който е свързано конкретното ми питане е 1.8Т АЕВ. Знам, че такива теми вече съществуват, но проявлението на моя проблем е свързано само и единствено с наличието на малко количество бензин в резервоара. Други колеги имат същия проблем и не могат да установят от какво се причинява, нито да открият някаква закономерност, при която възниква. Именно затова реших да пусна това тема, въпреки наличието на подобни такива, защото в тях не се упоменава проблемът да се провокира от малко налично гориво.
Та по същество - когато имам по-малко от 30 литра бензин в резервоара, колата винаги пали от втория или третия път, когато е престояла и е студена. След като веднъж съм я запалил, после цял ден си паля без проблем. Проблемът е свързан само с първото палене и се изразява в невъзможността за осъществяването му. Когато резервоарът е пълен или има над 30 литра, няма и помен от съществуващия проблем. Колеги с които се консултирах ми казаха да сменя бензиновата помпа. Забелязах и друг интересен феномен - когато бензинът е малко и не иска да запали от първия път, винаги като дам на контакт се чува някакво бучене, тиктакане като от часовник и жужене. Ако има над 30 литра гориво в резервоара, това нещо го няма, а в случай, че евентуално се появи е за секунди. Когато горивото е малко бученето, жуженето, тиктакането и всички подобни шумове продължават с минути.
Какво ще ме посъветвате, възможно ли е проблемът наистина да е от бензиновата помпа, щом се проявява само когато има малко бензин?
Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
Колата престоя 2 дни на паркинга, с 10 литра бензин и днес запалих от четвъртия път 

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
или губи някъде гориво по тръбопровода и пада налягането или помпата е пътник. Показател е жуженето.
Пробвай ,когато е престояла -даваш на контакт -жужене ,изключваш от контакт и пак даваш.Така 3-4 пъти и тогава въртиш. Ако запали веднага значи губиш налягане -провери си скобите ,маркучите по тръбопровода за малък теч.
По този начих палих 155 ца , но тя си беше с заминаваща си помпа.С жужене изкара 4 г.
Пробвай ,когато е престояла -даваш на контакт -жужене ,изключваш от контакт и пак даваш.Така 3-4 пъти и тогава въртиш. Ако запали веднага значи губиш налягане -провери си скобите ,маркучите по тръбопровода за малък теч.
По този начих палих 155 ца , но тя си беше с заминаваща си помпа.С жужене изкара 4 г.
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
Колега, благодаря за съвета. Днес реших да изпробвам съвета ти и дадох няколко пъти на контакт и го върнах. Нямаше никакво подобрение в паленето - запали от третия път. Звуците пак си ги имаше, но не бяха силни. Тиктакането и отброяването като от часовник пък не знам от къде идва. Въпросът обаче ми е следния: Ако проблемът е само в бензиновата помпа, защо се проявява единствено когато моторът е престоял цяла нощ и е студен? Ако тя не е в ред, не би ли трябвало всеки път да има затруднения с паленето. При нея проблемът е само в първото палене, а следващите стават от четвърт оборот?
- hayabusa_gsxr
- Мнения: 470
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
- Автомобил: Opel Vectra B
- Двигател: X20XEV
- Местоположение: Бургас/Варна
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
Имобилайзер?
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
("Тиктакането и отброяването като от часовник пък не знам от къде идва")
И при мен се чува това но си пали винаги от 1ви път. Чува се от дясно на таблото.
И при мен се чува това но си пали винаги от 1ви път. Чува се от дясно на таблото.
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
Мисля че не е имобилайзер, защото с него имах проблем на предишната ми кола и изобщо не искаше да запали, а в редките случаи когато искаше от втория или третия път, симптомът беше друг - стартерът изобщо не завърташе и не правеше дори опит да запали, докато на Пасата такова нещо няма. Стартерът си завърта веднага, опитва да запали но стига до 300-400 оборота /все едно се дави/ и изгасва веднага - един вид пали, но не може да задържи оборотите и веднага изгасва. В друг случай запалва успешно, но започва да се тресе за 2-3 секунди и изгасва веднага.
До момента съм обърнал внимание на следните консумативи:
1. Дюзи - сваляне и почистване на ултразвук - никакъв резултат
2. Почистване на дросел - никакъв резултат
3. Сипване на добавка за почистване на бензиновата система - никакъв резултат
4. Смяна на масло и филтри - никакъв резултат
5. Смяна на бензиностанцията - никакъв резултат
6. Смяна на свещите с нови /марка ДЕНСО/
Пълнене на резервоара догоре - проблемът изчезва. Щом спадне на около 30 литра, отново се появява.
До момента съм обърнал внимание на следните консумативи:
1. Дюзи - сваляне и почистване на ултразвук - никакъв резултат
2. Почистване на дросел - никакъв резултат
3. Сипване на добавка за почистване на бензиновата система - никакъв резултат
4. Смяна на масло и филтри - никакъв резултат
5. Смяна на бензиностанцията - никакъв резултат
6. Смяна на свещите с нови /марка ДЕНСО/
Пълнене на резервоара догоре - проблемът изчезва. Щом спадне на около 30 литра, отново се появява.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
Аз да попитам: ГИ имаш ли, понеже в другите теми проблема мисля че го описват колегите (вкл. и аз) при Б5 на които е монтиран ГИ.
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
Имам, но проблемът не е от него, тъй като го имам половин година преди да сложа ГИ.
- GALIANO
- Мнения: 642
- Регистриран на: Нед 16 апр 2006 19:39
- Автомобил: Cupra 300
- Двигател:
- Местоположение: Germany
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
Проверявал ли си за грешки в ЕКУ-то?
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
Да, миналият месец. Нямаше нищо обезпокоително. Вчера налях 50 литра бензин и сега паля нормално. Един приятел ми казва да сменя дебитомера, но аз лично не виждам смисъл, тъй като колата си върви и ускорява напълно нормално и няма никакви отклонения в поведението на пътя. Разходът също е нормален. Освен това, според мен, ако проблемът е в дебитомера, ще прави номера и на топъл двигател. Въздух в системата също го изключвам като вариант, тъй като би трябвало да прави мизерии винаги, когато двигателят не е пален повечко време, без значение колко гориво имам в резервоара. Дросел клапата също я изключвам, защото проблем с оборотите нямам, след като веднъж запали. Вече и аз не знам какво да правя, а не ми се иска да експериментирам с всяка част, защото трябва да дам над 1000 лв и евентуално да открия проблема.
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
И аз го имам същия проблем(на друг двигател)-колата винаги пали от втория път(от раз) когато е престояла и е студена когато застудее и бенза е около 10-12л.Уж всичко пробвах без резултат-помага малко помпане с педала(като на карбуратор
).Мисля,че е някое реле или датчик колянов вал.

- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
А бензинова помпа сменявал ли си?
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
Не но налягането и дебита са в норма.
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Пали от третия път при малко гориво 1.8Т АЕВ
Подобен проблем имаше познат при Bmw e39 530d.. На топъл мотор не палеше на студен си палеше 1 ряз.. Оказа се проблема че е в датчика на коляновия или разпределителния вал.. Не помня точно кой датчик беше
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта