компютър или бобина голф3 - непали (решено)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
pmidas
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 25 фев 2011 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

компютър или бобина голф3 - непали (решено)

Мнениеот pmidas » Нед 07 окт 2012 20:53


Здравейте колеги, (голф3 АЕЕ, 1,6 75кс,)
Днес загасих колата в студентски град и повече не запали (газ и бензин). Стартера работи. На скорост не пали (с бутане). Подадохме + директно на синия клапан на газовата (да подадем газ директно) пак не пали. Извадихме централния кабел от дистрибуторната капачка и навряхме малко кабелче вътре за да и другия край доближихме до корпуса на двигателя и пробвахме да завъртим - искра няма.

Как да диагностицирам дали ми е заминала бобината или компютъра?

Последна промяна от pmidas на Пет 12 окт 2012 18:48, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот Iezekil » Нед 07 окт 2012 21:54


Това с малкото кабелече не го разбрах но бобина се проверява като се смени с друга от приятел...защо пък трябва да е компа?


pmidas
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 25 фев 2011 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот pmidas » Нед 07 окт 2012 22:06


Мерси колега.
Защото бобината на бобината има друг кабел (който идвал от компа) и там при въртене е 0,8V, но колегата който го мери не беше сигурен дали трябва да са 12 или 0,8. И ми каза че може да е бобината или компа


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот vucata » Нед 07 окт 2012 22:06


Бобина е....аз същия ден като взех моя голф му изгърмя...какво ли не правих...дърпах го, на 1ва въртях на стартер...на задна...неще и неще...накрая запали...след като паркирах колата и се опитах да го запаля...неще и неще...нова бобина за ГТИ 2е е 89лева...монтажа е лесен :beer


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот pedalchobaba » Нед 07 окт 2012 22:09


Дали пък не е датчик на Хол?


Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот Infernal_fire » Нед 07 окт 2012 22:11


Имобилайзер ? - признаци препалва и веднага изгасва ...


pmidas
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 25 фев 2011 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот pmidas » Нед 07 окт 2012 22:19


не пали изобщо. След 2 дена живот и здраве ще мога да я тествам тази бобина


Потребителски аватар
TedoM
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 дек 2009 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Горубляне
Контакти:

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот TedoM » Нед 07 окт 2012 23:49


pedalchobaba написа:Дали пък не е датчик на Хол?

И на мен ми намирисва на този датчик. Като страдал от това то казвам, че най-вероятно ще е датчикна Хол. Прилича по симптомите.
Поздрави :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот Iezekil » Пон 08 окт 2012 8:31


тези точно 0,8в. се предполага,че идват от датчика на хол,а не от компа.Това навежда на мисълта,че точно проблема е в комутатора.А понеже той е в бобината....Това е моя логика,не ангажирам с мнението си.Както казах,най-лесния тест е да се прова с друга бобина.


svetor
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 16 юли 2012 11:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bulgaria

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот svetor » Пон 08 окт 2012 8:54


Компа не гори ! Има кондензатори в него които горят и се сменят . Личен опит. Без никъква искра - значи бобина !


pmidas
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 25 фев 2011 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот pmidas » Пон 08 окт 2012 9:47


Знаете ли някоя морга от където мога да намеря тази част?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот Dpop » Пон 08 окт 2012 10:11


Прегледай тази тема колега преди да тръгнеш и да купуваш части viewtopic.php?f=5&t=343738&start=0
Както го описваш ми прилича на номера от имобилайзер.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот kris11 » Пон 08 окт 2012 10:23


Dpop написа:Прегледай тази тема колега преди да тръгнеш и да купуваш части viewtopic.php?f=5&t=343738&start=0
Както го описваш ми прилича на номера от имобилайзер.


Колегата да я закача на Ваг Ком .Веднага излиза грешка, ако е от имобилайзера.
Бобина ще е .На тази възраст масово се наоукват и мрат.


pmidas
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 25 фев 2011 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот pmidas » Пон 08 окт 2012 13:41


Така днес ще смъкна бобината да я разгледам по отблизо

Видях тази схема която още се опитвам да си я обясня (не съм жичкаджия)
Изображение

По скоро на тази снимка е интересно на коя клема какво трябва да има като волтаж и кога

"http://www.picvalley. net/v.php?p=u/1329/1480124596.JPG" от тази тема (viewtopic.php?p=1596316)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: компютър или бобина голф3 - непали

Мнениеот Iezekil » Пон 08 окт 2012 15:20


zfa159 написа:1. дали има опорно напрежение на датчика на делкото (+ и маса).
2. като завъртиш да запалиш,дали остава опорното напрежение (може да е сдал багажа клемореда,примерно и да няма захранване,като въртиш) и дали на средния извод имаш импулси (мери се със светодиод,понеже с лампа ще думнеш датШика веднага).
до тук ще разбереш дали в момента,когато тестваш,датчика ти работи.
После минаваш нататък :
3. дали импулсите от датчика стигат до компютъра (мериш съотвения пин,докато въртиш на стартер
4. дали след комп-а имаш импулси - това се мери на куплунга на бобинатана,като там има пак 3 кабела - захранване + (има го при контакт и въртене на стартер) и маса,както и един сигнален кабел от комп-а.Мериш дали го има опорното и дали идват импулсите.Ако ги няма след комп-а,откачи куплунга на компа и този на бобината и тествай дали кабела между двете не е окъсил някъде и да дава постоянна маса или да е окъсил към друг кабел и да има постоянен +.
Предвид,че с това тестваш цялата система,няма как да не разбереш къде се губят нещата.Ако след комп-а ги няма сигналите,може на комп-а да му няма някое захранване,както и самият той да е умрял,трябва да се види :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта