Здравейте колеги!
От скоро време съм "горд" собственик на 1999 г. Passat b5 1.9tdi, 110 конски сили, AFN двигател. Това ми е първият дизел и все още имам доста неизвестни кое какво е и за какво служи. Докато оглеждах двигателя за течове и подобни се натъкнах на един сцепен маркуч(на снимката)
Така като го гледам излиза от така наречения oil breather filter. Даже незнам на български как се казва. Каква е ролята на този маркуч, как се казва и от къде може да се купи?!
Благодаря предварително!



Сцепен маркуч от т.нар. oil breather filter Б5 110 к.с.
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 04 май 2010 15:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: haskovo
Re: Сцепен маркуч излизащ от т.нар. oil breather filter
Здравей колега !
Честита ти придобивка.Аз съм със същия модел и вече 4 години сме заедно.Изключително добър мотор.Само добри масла ,филтри и гориво , и караш без грижи.На въпроса ти.Това е филтър за картерните газове във който се отделят конденза и мизерийте .Той тръгва от лявата страна на двигателя със подобна тръбичка.Това което е проблемно при теб го имам заедно със филтъра - (оригинал) без тръбичката под него.Ако се интересуваш пиши ми съобщение на лични и ше се договорим нещо.
Поздрави!
Честита ти придобивка.Аз съм със същия модел и вече 4 години сме заедно.Изключително добър мотор.Само добри масла ,филтри и гориво , и караш без грижи.На въпроса ти.Това е филтър за картерните газове във който се отделят конденза и мизерийте .Той тръгва от лявата страна на двигателя със подобна тръбичка.Това което е проблемно при теб го имам заедно със филтъра - (оригинал) без тръбичката под него.Ако се интересуваш пиши ми съобщение на лични и ше се договорим нещо.
Поздрави!
- ventostz
- Мнения: 197
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 21:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Сцепен маркуч излизащ от т.нар. oil breather filter
струва около 40 лева в магазините, може и по-малко да го намериш
- gogo7308
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 01 авг 2009 15:56
- Автомобил: SEAT ALHAMBRA
- Двигател: AFN 1999
- Местоположение: Silistra
Re: Сцепен маркуч излизащ от т.нар. oil breather filter
Каталожния № е 028 103 509 .Аз скоро сменях тази пластмасова тръбичка .Цената беше около 22 лева от Ауто плюс. Провери и долната тръбичка , моята е за смяна , а тя е около 52 лева
- kiril_p
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Сливница
- Контакти:
Re: Сцепен маркуч от т.нар. oil breather filter Б5 110 к.с.
Мда и долната ми тръба е спукана. Точно едното ухо дето се захваща към двигателя. И капе маслко от там. Долната тръба и захващането и към двигателя един елемент ли са? Някои знае ли каталожният номер на тръбата, че на повечето магазини ме гледат като полезно изкопаемо като ги питам...
- kiril_p
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Сливница
- Контакти:
Re: Сцепен маркуч от т.нар. oil breather filter Б5 110 к.с.
Долната тръба и захващането и са един елемент. Каталожният номер е: 028103491M. Струва около 62 лв. оригиналната. Няма я никъде налична. Доставката и става, чрез поръчка директно от Германия.
Много странна работа. Доста чуплива е, не само мойта каляска е със счупени тръби на отдушника, а не ги поддържат налични в България.
Сега обаче съм пред друга дилема - след като ми я доставят дали ще мога сам да си я сменя. Достъпа до нея е много труден, даже почти невъзможен. Някои знае ли какво трябва да се махне и разкачи за да имам достъп?
Много странна работа. Доста чуплива е, не само мойта каляска е със счупени тръби на отдушника, а не ги поддържат налични в България.
Сега обаче съм пред друга дилема - след като ми я доставят дали ще мога сам да си я сменя. Достъпа до нея е много труден, даже почти невъзможен. Някои знае ли какво трябва да се махне и разкачи за да имам достъп?
Re: Сцепен маркуч от т.нар. oil breather filter Б5 110 к.с.
Е не чак толкова труден,но задължително ще ти трябва канал и добри шестограми.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Сцепен маркуч от т.нар. oil breather filter Б5 110 к.с.
Доста труден е достъпа. Аз моята я сменях на свален мотор и пак ми беше трудно, защото бяхме закачили цялата периферия преди да дойде тръбата. На качен мотор не ми се мисли как ще стигнеш до там
.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], pink и 32 госта